- hiperul
- OP
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
Salutare....As vrea sa schimb si eu antigelul zilele astea...cat mai e frumos afara ...Vreau sa nu dureze mult,sa ma invart pe langa ea...asa ca intreb din prima : pe unde golesc antigelul din instalatie? exista buson de golire sau desfac vreun furtun?
La umplerea instalatiei cum bag antigelul si apa? Le amestec sau le bag pe rand? Conteaza?
Vorbim de Vectra C 2.2DTI...La restul nu stiu cum e....sau daca e la fel...
Daca s-a mai discutat pe acest subiect, rog un moderator sa mute prezentul post, (eu nu am gasit)
La umplerea instalatiei cum bag antigelul si apa? Le amestec sau le bag pe rand? Conteaza?
Vorbim de Vectra C 2.2DTI...La restul nu stiu cum e....sau daca e la fel...
Daca s-a mai discutat pe acest subiect, rog un moderator sa mute prezentul post, (eu nu am gasit)
bete
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2012
- Mesaj Privat
- hiperul
- OP
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
am dat 90 lei pe apa si pe antigel...vreau sa-l fac cum trebuie nu sa mi bat joc...asa luam o sticla cu 12 lei si gata
Cum ai scos cu furtunelul? ai tras cu gura:))?
bete a scris:eu unu am luat un "furtunel" l-am bagat in bidon si asa am scos antigelu...de pus inapoi poti sa il amesteci putin...eu l-am lasat asa concentrat, fara strop de apa
Cum ai scos cu furtunelul? ai tras cu gura:))?
- petrubv
- **
- 148 mesaje
- din 08 Jul 2010
- Vectra 2006 Z19DT
- Brasov
petrubv
- Mesaje scrise: 148
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2010
- Mesaj Privat
Treaba cu "furtunelul" nu imi suna bine, cu el scoti doar ce este in vasul de expansiune, cu restul instalatiei ce faci, cum sugi de acolo?...
Nu am facut operatiunea asta, dar bagate sub masina si desfa un furtun/colier, orice de la radiator din partea cea mai joasa ca sa fii sigur ca nu mai ramane mult antigel vechi in instalatie. Sa nu uiti sa desfaci si capacul la vasul de expansiune sa curga mai usor.
Nu am facut operatiunea asta, dar bagate sub masina si desfa un furtun/colier, orice de la radiator din partea cea mai joasa ca sa fii sigur ca nu mai ramane mult antigel vechi in instalatie. Sa nu uiti sa desfaci si capacul la vasul de expansiune sa curga mai usor.
- hiperul
- OP
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
M-am uitat sub masina...sunt 2 furtune groase...cu coliere...unu in stanga si unu in dreapta...Conteaza pe care-l desfac? Mi-ar trebui o rampa...E cam greu sa ma bag pe sub ea sa desfac colierul si cred ca mai greu o sa mi fie cand il strang...ma gandeam ca exista buson de golire...asa era mult mai simplu
- blue_maniak
- ***
- 940 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
La Z18XE este buson de golire in partea dreapta a radiatorului (partea pasagerului), dar din motive necunoscute se invartea in gol asa ca am preferat sa desfac colierul din partea stanga pentru a nu cumpara radiator nou.
Am cumparat 20 sau 25 litri de apa distilata si am spalat de 4 ori instalatia (desfacut colier, golit instalatie, fixat colier, pus apa distilata calduta, incalzit motorul pentru a deschide termostatul + caldura pe maxim pentru a circula si prin caloriferul de incalzire, golit instalatie). La ultimul schimb apa parea foarte curata. Am pus aproape 4l de antigel (jumatate din cantitatea totala de lichid de racire) si apoi apa distilata pana la semnul de pe vasul de expansiune.
Problema delicata e la desfacerea colierului, lichidul fierbinte poate cauza arsuri. Oricum, nu o sa poti evacua tot lichidul de racire vechi, dar cu cat faci mai multe cicluri de spalare cu atat ramane mai putin in motor.
L.E. : Eu am dat bara fata jos pentru un acces mai facil la colierul radiatorului.
Ultima modificare făcută de blue_maniak la Vin 30 Nov, 2012 8:59 pm
Am cumparat 20 sau 25 litri de apa distilata si am spalat de 4 ori instalatia (desfacut colier, golit instalatie, fixat colier, pus apa distilata calduta, incalzit motorul pentru a deschide termostatul + caldura pe maxim pentru a circula si prin caloriferul de incalzire, golit instalatie). La ultimul schimb apa parea foarte curata. Am pus aproape 4l de antigel (jumatate din cantitatea totala de lichid de racire) si apoi apa distilata pana la semnul de pe vasul de expansiune.
Problema delicata e la desfacerea colierului, lichidul fierbinte poate cauza arsuri. Oricum, nu o sa poti evacua tot lichidul de racire vechi, dar cu cat faci mai multe cicluri de spalare cu atat ramane mai putin in motor.
L.E. : Eu am dat bara fata jos pentru un acces mai facil la colierul radiatorului.
Ultima modificare făcută de blue_maniak la Vin 30 Nov, 2012 8:59 pm
- hiperul
- OP
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
deci sa repetam ca la scoala...
Sa incepem cu pasi numerotati de la 1 la 6 sa ne fie mai usor...Poate mai se uita si altcineva pe viitor pe postari si sa fie totul ca la carte....
Asa ca :
-PASUL 1: desfacem colierul din dreapta masinii(partea cu volanul) ...cel mare de jos de la radiator ...da? tot continutul antigel/apa va curge pe aici?
-PASUL 2: Eu am 4 litri de apa si 4 de antigel...Nu cred ca mi ajunge sa curat instalatia cu ai facut-o tu ....
Cam cata apa imi trebuie sa-i fac o spalare? Dupa ce golesc toata instalatia prind colierul la loc si umplu cu apa distilata....calduta(insemnand cate grade?)
-PASUL 3: Prin incalzirea motorului inteleg ca trebuie pornit (cat trebuie tinut pornit?)...apoi pornesc clima....(turatiile la maxim? sau gradele la maxim?)
-PASUL 4: Opresc motorul si desfac iar colierul dupa care golesc toata apa din instalatie...
-PASUL 5:Completez cu antigel+apa ....Se pune intai antigelul sau se amesteca cu apa in acelasi timp? Mai ramane apa pe instalatie dupa ce i se fac spalaturile? De unde stim cata apa mai trebuie pusa si cat antigel? Se spune ca trebuie sa avem 50% antigel si 50% apa...
-PASUL 6: Completam pana unde? la jumatea borcanului? Stiu ca nu trebuie peste ca o sa dea pe furtunele de retur....
Ai mai spus ca lichidul fierbinte poate cauza arsuri...N-am inteles ce ai vrut sa zici...Adica cand desfac colierul sa am grija sa nu ma arda lichidul care o sa curga? Ar trebui sa folosesc manusi?
Inca ceva....dupa ce am terminat de adaugat antigelul+apa...si pornim motorul capacul de la vas trebuie sa fie deschis pentru a-si face aerisirea ...da sau nu?
blue_maniak a scris:La Z18XE este buson de golire in partea dreapta a radiatorului (partea pasagerului), dar din motive necunoscute se invartea in gol asa ca am preferat sa desfac colierul din partea stanga pentru a nu cumpara radiator nou.
Am cumparat 20 sau 25 litri de apa distilata si am spalat de 4 ori instalatia (desfacut colier, golit instalatie, fixat colier, pus apa distilata calduta, incalzit motorul pentru a deschide termostatul + caldura pe maxim pentru a circula si prin caloriferul de incalzire, golit instalatie). La ultimul schimb apa parea foarte curata. Am pus aproape 4l de antigel (jumatate din cantitatea totala de lichid de racire) si apoi apa distilata pana la semnul de pe vasul de expansiune.
Problema delicata e la desfacerea colierului, lichidul fierbinte poate cauza arsuri. Oricum, nu o sa poti evacua tot lichidul de racire vechi, dar cu cat faci mai multe cicluri de spalare cu atat ramane mai putin in motor.
Am cumparat 20 sau 25 litri de apa distilata si am spalat de 4 ori instalatia (desfacut colier, golit instalatie, fixat colier, pus apa distilata calduta, incalzit motorul pentru a deschide termostatul + caldura pe maxim pentru a circula si prin caloriferul de incalzire, golit instalatie). La ultimul schimb apa parea foarte curata. Am pus aproape 4l de antigel (jumatate din cantitatea totala de lichid de racire) si apoi apa distilata pana la semnul de pe vasul de expansiune.
Problema delicata e la desfacerea colierului, lichidul fierbinte poate cauza arsuri. Oricum, nu o sa poti evacua tot lichidul de racire vechi, dar cu cat faci mai multe cicluri de spalare cu atat ramane mai putin in motor.
Sa incepem cu pasi numerotati de la 1 la 6 sa ne fie mai usor...Poate mai se uita si altcineva pe viitor pe postari si sa fie totul ca la carte....
Asa ca :
-PASUL 1: desfacem colierul din dreapta masinii(partea cu volanul) ...cel mare de jos de la radiator ...da? tot continutul antigel/apa va curge pe aici?
-PASUL 2: Eu am 4 litri de apa si 4 de antigel...Nu cred ca mi ajunge sa curat instalatia cu ai facut-o tu ....
Cam cata apa imi trebuie sa-i fac o spalare? Dupa ce golesc toata instalatia prind colierul la loc si umplu cu apa distilata....calduta(insemnand cate grade?)
-PASUL 3: Prin incalzirea motorului inteleg ca trebuie pornit (cat trebuie tinut pornit?)...apoi pornesc clima....(turatiile la maxim? sau gradele la maxim?)
-PASUL 4: Opresc motorul si desfac iar colierul dupa care golesc toata apa din instalatie...
-PASUL 5:Completez cu antigel+apa ....Se pune intai antigelul sau se amesteca cu apa in acelasi timp? Mai ramane apa pe instalatie dupa ce i se fac spalaturile? De unde stim cata apa mai trebuie pusa si cat antigel? Se spune ca trebuie sa avem 50% antigel si 50% apa...
-PASUL 6: Completam pana unde? la jumatea borcanului? Stiu ca nu trebuie peste ca o sa dea pe furtunele de retur....
Ai mai spus ca lichidul fierbinte poate cauza arsuri...N-am inteles ce ai vrut sa zici...Adica cand desfac colierul sa am grija sa nu ma arda lichidul care o sa curga? Ar trebui sa folosesc manusi?
Inca ceva....dupa ce am terminat de adaugat antigelul+apa...si pornim motorul capacul de la vas trebuie sa fie deschis pentru a-si face aerisirea ...da sau nu?
- blue_maniak
- ***
- 940 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Sa incepem cu pasi numerotati de la 1 la 6 sa ne fie mai usor...Poate mai se uita si altcineva pe viitor pe postari si sa fie totul ca la carte....
Asa ca :
-PASUL 1: desfacem colierul din dreapta masinii(partea cu volanul) ...cel mare de jos de la radiator ...da? tot continutul antigel/apa va curge pe aici?
Nu va curge tot continutul, in blocul motor o sa mai ramana ~ 2.5l ( la 1.8 benzina) de aceea e nevoie de cat mai multe spalari pentru a-l dilua cat mai mult.
-PASUL 2: Eu am 4 litri de apa si 4 de antigel...Nu cred ca mi ajunge sa curat instalatia cu ai facut-o tu ....
Cam cata apa imi trebuie sa-i fac o spalare? Dupa ce golesc toata instalatia prind colierul la loc si umplu cu apa distilata....calduta(insemnand cate grade?)
La mine au intrat aproape 5 litri la fiecare spalare. Eu am lasat apa la soare in prealabil. Daca blocul motor e cald si apa pe care o torni e rece -> posibil soc termic. Am cumparat bidoane de 5l de la Auchan cu 2.5 lei bucata.
-PASUL 3: Prin incalzirea motorului inteleg ca trebuie pornit (cat trebuie tinut pornit?)...apoi pornesc clima....(turatiile la maxim? sau gradele la maxim?)
Eu am lasat pornit pana cand s-a deschis termostatul + alte cateva minute pentru ca apa noua pusa in vasul de expansiune sa circule prin toata instalatia. La clima am pus pe '"Hi" pentru a circula si prin calorifer (citisem pe undeva pe forum treaba asta). Turatia 4-5 din 7 parca
-PASUL 4: Opresc motorul si desfac iar colierul dupa care golesc toata apa din instalatie...
Din nou, nu o sa poti evacua toata apa. Mai ramane in blocul motor.
-PASUL 5:Completez cu antigel+apa ....Se pune intai antigelul sau se amesteca cu apa in acelasi timp? Mai ramane apa pe instalatie dupa ce i se fac spalaturile? De unde stim cata apa mai trebuie pusa si cat antigel? Se spune ca trebuie sa avem 50% antigel si 50% apa...
Eu am pus antigelul si apoi apa pentru ca oricum se amesteca. Era un topic referit la schimbul de antigel unde erau date cantitatile de lichid de racire. Posibil sa scrie si in cartea tehnica a masinii. Pui antigel -> 50% din cantitatea totala de lichid de racire. Daca faci mai multe spalaturi ale motorului, cantitea ramasa de antigel in motor o sa fie neglijabila, altfel o sa fie 55-60% antigel.
-PASUL 6: Completam pana unde? la jumatea borcanului? Stiu ca nu trebuie peste ca o sa dea pe furtunele de retur....
Borcanul are un semn pe el. Semnul e nivelul la rece - "kalt".
Ai mai spus ca lichidul fierbinte poate cauza arsuri...N-am inteles ce ai vrut sa zici...Adica cand desfac colierul sa am grija sa nu ma arda lichidul care o sa curga? Ar trebui sa folosesc manusi?[/quote]
Poate sa stropeasca cu lichid, preferabil sa porti manusi si maneca lunga.
Eu am pus tot timpul capacul pe vasul de expansiune pentru ca altfel cand crestea temeratura arunca apa afara.
Asa ca :
-PASUL 1: desfacem colierul din dreapta masinii(partea cu volanul) ...cel mare de jos de la radiator ...da? tot continutul antigel/apa va curge pe aici?
Nu va curge tot continutul, in blocul motor o sa mai ramana ~ 2.5l ( la 1.8 benzina) de aceea e nevoie de cat mai multe spalari pentru a-l dilua cat mai mult.
-PASUL 2: Eu am 4 litri de apa si 4 de antigel...Nu cred ca mi ajunge sa curat instalatia cu ai facut-o tu ....
Cam cata apa imi trebuie sa-i fac o spalare? Dupa ce golesc toata instalatia prind colierul la loc si umplu cu apa distilata....calduta(insemnand cate grade?)
La mine au intrat aproape 5 litri la fiecare spalare. Eu am lasat apa la soare in prealabil. Daca blocul motor e cald si apa pe care o torni e rece -> posibil soc termic. Am cumparat bidoane de 5l de la Auchan cu 2.5 lei bucata.
-PASUL 3: Prin incalzirea motorului inteleg ca trebuie pornit (cat trebuie tinut pornit?)...apoi pornesc clima....(turatiile la maxim? sau gradele la maxim?)
Eu am lasat pornit pana cand s-a deschis termostatul + alte cateva minute pentru ca apa noua pusa in vasul de expansiune sa circule prin toata instalatia. La clima am pus pe '"Hi" pentru a circula si prin calorifer (citisem pe undeva pe forum treaba asta). Turatia 4-5 din 7 parca
-PASUL 4: Opresc motorul si desfac iar colierul dupa care golesc toata apa din instalatie...
Din nou, nu o sa poti evacua toata apa. Mai ramane in blocul motor.
-PASUL 5:Completez cu antigel+apa ....Se pune intai antigelul sau se amesteca cu apa in acelasi timp? Mai ramane apa pe instalatie dupa ce i se fac spalaturile? De unde stim cata apa mai trebuie pusa si cat antigel? Se spune ca trebuie sa avem 50% antigel si 50% apa...
Eu am pus antigelul si apoi apa pentru ca oricum se amesteca. Era un topic referit la schimbul de antigel unde erau date cantitatile de lichid de racire. Posibil sa scrie si in cartea tehnica a masinii. Pui antigel -> 50% din cantitatea totala de lichid de racire. Daca faci mai multe spalaturi ale motorului, cantitea ramasa de antigel in motor o sa fie neglijabila, altfel o sa fie 55-60% antigel.
-PASUL 6: Completam pana unde? la jumatea borcanului? Stiu ca nu trebuie peste ca o sa dea pe furtunele de retur....
Borcanul are un semn pe el. Semnul e nivelul la rece - "kalt".
Ai mai spus ca lichidul fierbinte poate cauza arsuri...N-am inteles ce ai vrut sa zici...Adica cand desfac colierul sa am grija sa nu ma arda lichidul care o sa curga? Ar trebui sa folosesc manusi?[/quote]
Poate sa stropeasca cu lichid, preferabil sa porti manusi si maneca lunga.
Eu am pus tot timpul capacul pe vasul de expansiune pentru ca altfel cand crestea temeratura arunca apa afara.
- hiperul
- OP
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
- blue_maniak
- ***
- 940 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Foloseste butonul "Modifica" din coltul dreapta sus al fiecarui post daca trece mai putin de o ora intre mesaje, altfel o sa sara adminii pe tine.
Asta e metoda folosita de mine, dupa ce m-am uitat si prin alte topic-uri. Poate ca nu e cea mai buna, dar mi s-a parut cea mai la indemana. Daca nu vrei sa mergi la service, faci schimbul pe "barba" ta.
N-ai pentru ce. Bafta!
Asta e metoda folosita de mine, dupa ce m-am uitat si prin alte topic-uri. Poate ca nu e cea mai buna, dar mi s-a parut cea mai la indemana. Daca nu vrei sa mergi la service, faci schimbul pe "barba" ta.
N-ai pentru ce. Bafta!
- hiperul
- OP
- 308 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Vectra 2004 Y22DTR
- Olt
hiperul
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat