Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Legislație, asigurări și taxe
  • Kokaina

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2012

  • Mesaj Privat
aoleu, pai sunt cam sterse la 20mm, cand sunt fabricate ?
Skip ads

  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
alexhaiducu a scris: eu merg cu ele ca nu au ce sa imi faca.dovedesc ca sant de iarna prin moliciunea cauciucului cand e ger!


Laughing Laughing tu crezi ce prostii spui ... Laughing


Ultima modificare făcută de stelea la Dum 25 Nov, 2012 11:39 pm
  • alexhaiducu

  • Mesaje scrise: 780
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
sant noi! 2012! si masina e noua!
  • Kokaina

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2012

  • Mesaj Privat
20mm mi se par a fi de tractor, serios, adica imense si bune, poate pui maine o poza ceva..
  • alexhaiducu

  • Mesaje scrise: 780
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
stelea a scris:
alexhaiducu a scris: eu merg cu ele ca nu au ce sa imi faca.dovedesc ca sant de iarna prin moliciunea cauciucului cand e ger!


Laughing Laughing tu crezi ce prostii spui ... Laughing





da! orice se contesta in romania! si lucruri clare! evidente! aceste cauciucuri sant facute pentru iarna! asta e si motivul pentru care pe ele scrie mare winter si nu all sesons sau alta minune! si sant probleme daca sant incidente in trafic ! si amenda ca mergi pe strada cu cauciucuri de vara tot nu iei,decat daca incurci circulatia,dar circulatia o incurca doar un sofer tamp! circulatia nu a incurcat-o nimeni pana acum datorita cauciucurilor ci pentru ca nu isi fac drumarii treaba! au fost date cateva amenzi la niste tiristi pe pasul tihuta ca aveau cauciucuri necorespunzatoare ,dar au dat in judecata statul si au castigat pe motiv ca nu au deszapezit drumul! se gaseste dicutia pe site-ul soferilor profesionisti!


Ultima modificare făcută de alexhaiducu la Dum 25 Nov, 2012 11:49 pm
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
haiducule, trage frana de mana si parcheaza.
Exista un motiv pentru care legea solicita ca anvelopa aia sa fie identificata ca fiind pentru noroi si zapada in conformitate cu normativele europene. Nu ma apuc sa ti le insir aici, ca tu tot ramai la ideea ca esti persecutat ca nu or sa iti recunoasca astia gumele tale de iarna importate din America, de la mama lor, si carora le-ai facut tu omologare individuala cu unghia azi dimineata la -2 grade (a propos, certificatul metrologic de la unghie ti-e in perioada de valabilitate?)
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
se vede ca n-ai fost prin instantele de judecata ... sa ne arati si noua cum ii convingi cu testul moliciunii Laughing O sa scad si eu presiunea la 0,8 si le zic: Uite ce moi sunt Laughing Laughing
  • Kokaina

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Legea e lege...Cenzurat Cenzurat pe ea Laughing
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Anvelopele Bf Goodrich g-force Winter nu au insemnu pe ele M+S din cauza ca nu au profil adecvat pentru noroi si zapada. Au profil in V doar cu zig-zaguri .Ele sunt Winter ,pentru iarna doar datorita compozitiei cauciucului din care sunt facute. Cred ca sunt destinate doar asfaltului fara zapada pe timp de temperaturi scazute,probabil pentru tari cu iarna (temperaturi scazute) dar fara zapada preponderent.
Un cauciuc de vara in conditii de temperatura scazuta devine rigid,casant si distanta de franare e mult mai mare ,de aia exista anvelope de iarna cu compozitie a cauciucului mai moale care nu devin casante/rigide iarna si totodata acestea la temperaturi ridicate (vara) se tocesc repede (sunt moi).
Dar nu au M+S din cauza ca nu pot face fata zapezilor si noroialelor datorita profilului cu care au fost create. Exact ce zice @Je.

Am lucrat in domeniul de vanzare al anvelopelor si cred ca am ceva dreptate in ceea ce afirm.BTW exista si anvelope de vara cu M+S,cele de offroad sau SUV in general,de aceea legea spune ca anv pentru anotimpul de iarna la noi trebuie sa fie Winter impreuna cu inscriptia M+S sau sa prezinte si steluta pe langa M+S.(cam asa apar pe cele all season ex,steluta,M+S,soare,ploaie)
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Pune o poza cu profilul ala adanc de 20mm ca eu n-am vazut inca asa ceva. Poza din aia cu moneda de 50 de bani in profil. Ar trebui sa intre toata. Daca nu pui poza esti un mincinos si aberezi pe topicul asta.
  • marius.marius.2013

  • Mesaje scrise: 334
  • Locatie: Gorj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Lasati-l pe om sa viseze! Este in dreptul lui! Smile
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
pisboy, ma tem ca creezi confuzie
Lege spune ca iarna se folosesc gume de iarna. Identificarea gumelor de iarna se face dupa simbolul de mud si snow, care poate avea una din cele 3 forme (M+S, MS, M&S). Optional, langa simbolul asta poate sa aiba si steluta, sau alte simboluri.
Ca Mai scrie pe cauciuc winter, sau alte nebunii, e irelevant. Dpdv legal (ca aici despre asta vorbim) cauciucul trebuie sa aiba simbolul asta. Nu-l are, poa' sa fie anvelopa modelata de schimosi din piele de cur de foca, ca iti iei amenda.
  • Kokaina

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2012

  • Mesaj Privat
alexhaiducu a scris:
jE a scris:alex, te doare capu' daca nu pricepi nici jumate din ce citesti, insa tii mortis sa iti dai cu parerea
Legea e clara, degeaba scrie winter tyres sau alte nebunii pe anvelopa, trebuie sa apara M+S, MS sau M&S. Optional poate sa apara si steluta, da' obligatoriu e insemnul asta.
Unde ai vazut tu in lege sa scrie "express" cauciucuri de iarna? Cauta mai departe, cum identifica legea cauciucurile ca fiind potrivite sezonului rece.





cand se face referire la ce cauciucuri sant acceptate se zice clar cauciucuri de iarna nu cauciucuri toate anotimpurile!
si sant unele anvelope care sant de iarna si nu au specificatia m+s pe ele ! eu am BFGoodrich G-Force Winter si nu scrie m+s pe ele! are scris mare cat palma WINTER! prosti rau astia ,americanii! nu sau gandit sa deseneze m+s ca sa le poata vinde in romania! dar politistii romani or stii ca iarna in america si unde se vorbeste lb engleza e tot una cu winter!?
http://www.zf.ro/auto/care-...acceptate-8878377


Dar colegul alexhaiducu a specificat ca pe ale lui ( BFGoodrich G-Force Winter ) nu scrie nici un m+s decat WINTER Oare?
  • andrei_jr80

  • Mesaje scrise: 122
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2008

  • Mesaj Privat
anvelopele de iarna pt corsa, astra, vectra nu pot avea mai mult de 8,5 maxim 9 deoarece este maximul pe care il fac producatorii. cine zice ca are de la 9,5 in sus este povestitor, cu tot respectul.
  • andrei_jr80

  • Mesaje scrise: 122
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2008

  • Mesaj Privat
nu vad sa zica nimeni nimic de cele de iarna resapate. se pare ca posesorii de opel isi permit gume bune deoarece mai raman cu bani in buzunar dupa intretinerea masinii.....asta-i semn bun.
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,219
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Nu?
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Am avut cauciucuri M+S, noi noute si nu erau bune de nimic, nici iarna nici vara. Alunecau pe toate tipurile de drum. Nu poate fi performant un cauciuc la asa diferente de temperatura. Acum am de vara si de iarna, e alta treaba.

Diferenta intre cauciucurile de iarna, vara sau universale, o face materialul din compozitia lor si forma profilul, adica forma crampoanelor.
Anveloepele de iarna sunt facute dintr-o combinatie de cauciuc mai moale pentru aderenta in zapada, au crampoane mari si striatii multe in crampoane, pentru a face ca aceasta sa fie mai moale si literalmente sa se infiga in zapada, asemena crampoanelor de la bocanci.
De regula sunt inscriptionate cu M+S si cu un fulg de zapada sau cu un varf de munte si sunt performante pe vreme rece si carosabil inzapezit. Pentru zapada mare si carosabil inghetat nu ajuta nici acestea fara un sistem de lanturi.

Anvelopele de vara sunt facute dintr-o combinatie de cauciuc si plastic sau cauciuc sintetic, etc depinde de producator, fara multe crampoane si fara striatii multe in ele, dar cu un profil care sa permita stabilitatea pe carosabil umed. Nu este recomandata utilizarea lor la temperaturi mici sau zapada pentru ca materialul din care sunt facute se intereste si pierde din aderenta. Performantele bune sunt pe carosabil uscat si cald.

Anvelopele universale sau M+S, fara fulg sau alte inscriptii din care sa rezulte ca sunt doar pentru iarna, sunt o combinatie de materiale si un profil care sa includa cele 2 categorii adica iarna-vara, intr-un mod in care nici vara nu sunt la perfomantele bune si nici iarna. Au putine striatii in crampoane, iar profilul pentru stabilitate pe carosabil umed, e la fel de mic.
Cu alte cuvinte, performanta cauciucurillor universale iarna-vara, este sub 50% fata de cauciucurile speciale de sezon.
Depinde si de producator, dar daca ninge si carosabilul este inzapezit, e ca si cum ai avea cauciucuri de vara.
Daca va uitati atent la poza de mai jos, vedeti ca producatorul incearca sa combine destul de bine cele 2 profile, striatii in crampoane si canalele pentru stabilitate prin apa.


Identificarea unei anvelope de iarna e foarte simpla : La atingere-apasare este din cauciuc moale si are multe striatii in crampoane.
Parerea mea este ca in zapada doar cine are crampoanele mari e sef, in rest totul e marketing, Michelin, Continental, etc.
Skip ads

  1. Home
  2. Legislație, asigurări și taxe

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR