- emilperijoc
- ***
- 577 mesaje
- din 24 Jun 2007
- Vectra 2000 Y20DTH
- Alta tara
emilperijoc
- Mesaje scrise: 577
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2007
- Mesaj Privat
- danyflorian
- OP
- 13 mesaje
- din 12 Sep 2010
- Astra 1997
- Sibiu
danyflorian
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
emilperijoc a scris:@ahappyuser ai idee care sunt distantele pentru Y20DTH.
Manualele pe care le am acopera doar motorizarile X17DT si X20DTL, va trebui sa-ti descarci manualul pentru masina ta de pe Internet sau de la vre-un coleg binevoitor de pe forum. Stiu sigur ca ai 16 supape la acest tip de motor, insa e posibil sa ai tacheti hidraulici care se autoregleaza (ca la motoarele VW/Audi). Vezi ce scrie in manual, nu cunosc motorizarile diesel mai noi.
th0mas0
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- tl82vio@yahoo.com
- *
- 10 mesaje
- din 27 Oct 2008
- Astra 1995 x1.7dt
- Bucuresti
tl82vio@yahoo.com
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 x1.7dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Eu v-am dat solutia la problema asta cu pastilele, luati taurul de coarne si faceti voi operatiunea. Ma refer aici doar la cei ce aveti in chiuloasa scaune, pastile si arc dedesupt, nu la cei cu pastile hidraulice ca acestea se autoregleaza in functie de presiunea de ulei dezvoltata de pompa de ulei din baie si nu stiu mai nimic de aceasta tehnologie, ca nu ma intereseaza deocamdata. Dar sa fiti siguri mai intai ce tip de pastile aveti in chiuloasa, mecanice sau hidraulice.
Mai jos un videotutorial de pe youtube ca sa va dati seama cam ce ar trebui sa faceti :
http://www.youtube.com/watch?v=SEfTV34Tceg , chiar nu mai stiu cum sa il pun cu embeded aici - alegeti fullscreen in dreapta sus si merge.
Nici eu nu am stiut initial 'exact ce am de facut', dar m-am bagat sa fac eu de unul singur dupa ce am fost mintit de 2x de diversi mecanici meseriasi. Nu e chiar asa de greu pana la urma, veti vedea ca asa e si va veti felicita ca ati reusit si fara 'minunatul mecanic din cartier, care v-a refuzat ca nu are timp/habar/chef'.
Cateva cuvinte in ceea ce priveste acest tutorial, nu va trebui sa aliniati niciun semn la pastile, e asemanatoare partea cu masurarea distantei cu setul de lere, se noteaza distantele initiale, cu matematica elementara (adunare, scadere) se compara cu cat da manualul si se calculeaza valorile lipsa sau in plus, in acest tutorial ei au unealta ce comprima scaunul pastilei noi nu avem dar putem folosi surubelnite si o gramada de forta de apasare ca e treaba de cel putin 2 persoane unul apasa cu toata greutatea pe scaunul pastilei sa invinga arcul de dedesupt si celalalt scoate cu surubelnita (sau penseta lunga) pastila. Micrometrul il are in mod sigur cel care are si masina de rectificat plan pentru masurare finala de precizie inainte si dupa rectificarea plana. In tutorial ei cumpara pastile noi, se poate si la noi dar stai prea mult pana vin, mai repede le rectifici pe cele SH cumparate de pe alta masina daca sunt prea groase eu am rectificat plan 2 pastile INNA de pe motor francez Renault 9 1986 1.6Diesel pentru Vectra B 1997 motor japonez ISUZU 1.7TD ca au acelasi diametru exterior si acelasi material/duritate/tratament de cimentare. La remontare se invarte de arborele cu came care impinge foarte frumos pastila exact la locul ei in scaun.
De dragul perfectiunii pentru cei pretentiosi (ca mine), masurarea distantelor se face dimineata cu motorul nepornit, masurati cat mai precis cu lera, rectificati cat mai precis pastilele pe o masina de rectificat plan cat mai corect calibrata si ar fi de preferat ca verificarea distantelor cu lera sa se faca la +20grade C, asa procedeaza fabricantul motorului cand pregateste motorul masinii dvs. de nou.
Cateva cuvinte pentru cei ce se gandesc sa îi ajut la Sibiu cu treaba asta - chiar nu mai pot ca l-am disperat pe inginerul cu masina de rectificat plan dupa ce m-am intors de doua ori inapoi si am mai cerut sa-mi mai rectifice cateva zecimi ca nu am fost multumit. A subliniat foarte clar 'ca el nu din asta traieste' si ca mi-a facut o favoare pentru ca am venit la el recomandat (asa a fost, eram recomandat si am exagerat un pic cu precizia dar asta este - eu sunt informatician si sunt un pic perfectionist, si in plus... am rectificat pastilele pentru ambele masini care le am) asa ca nu ma mai duc inca o data sa fiu refuzat, am si eu mandria mea de om aici. SA FIE SANATOS, EU UNUL SUNT MULTUMIT !
Va doresc mult succes !
Mai jos un videotutorial de pe youtube ca sa va dati seama cam ce ar trebui sa faceti :
http://www.youtube.com/watch?v=SEfTV34Tceg , chiar nu mai stiu cum sa il pun cu embeded aici - alegeti fullscreen in dreapta sus si merge.
Nici eu nu am stiut initial 'exact ce am de facut', dar m-am bagat sa fac eu de unul singur dupa ce am fost mintit de 2x de diversi mecanici meseriasi. Nu e chiar asa de greu pana la urma, veti vedea ca asa e si va veti felicita ca ati reusit si fara 'minunatul mecanic din cartier, care v-a refuzat ca nu are timp/habar/chef'.
Cateva cuvinte in ceea ce priveste acest tutorial, nu va trebui sa aliniati niciun semn la pastile, e asemanatoare partea cu masurarea distantei cu setul de lere, se noteaza distantele initiale, cu matematica elementara (adunare, scadere) se compara cu cat da manualul si se calculeaza valorile lipsa sau in plus, in acest tutorial ei au unealta ce comprima scaunul pastilei noi nu avem dar putem folosi surubelnite si o gramada de forta de apasare ca e treaba de cel putin 2 persoane unul apasa cu toata greutatea pe scaunul pastilei sa invinga arcul de dedesupt si celalalt scoate cu surubelnita (sau penseta lunga) pastila. Micrometrul il are in mod sigur cel care are si masina de rectificat plan pentru masurare finala de precizie inainte si dupa rectificarea plana. In tutorial ei cumpara pastile noi, se poate si la noi dar stai prea mult pana vin, mai repede le rectifici pe cele SH cumparate de pe alta masina daca sunt prea groase eu am rectificat plan 2 pastile INNA de pe motor francez Renault 9 1986 1.6Diesel pentru Vectra B 1997 motor japonez ISUZU 1.7TD ca au acelasi diametru exterior si acelasi material/duritate/tratament de cimentare. La remontare se invarte de arborele cu came care impinge foarte frumos pastila exact la locul ei in scaun.
De dragul perfectiunii pentru cei pretentiosi (ca mine), masurarea distantelor se face dimineata cu motorul nepornit, masurati cat mai precis cu lera, rectificati cat mai precis pastilele pe o masina de rectificat plan cat mai corect calibrata si ar fi de preferat ca verificarea distantelor cu lera sa se faca la +20grade C, asa procedeaza fabricantul motorului cand pregateste motorul masinii dvs. de nou.
Cateva cuvinte pentru cei ce se gandesc sa îi ajut la Sibiu cu treaba asta - chiar nu mai pot ca l-am disperat pe inginerul cu masina de rectificat plan dupa ce m-am intors de doua ori inapoi si am mai cerut sa-mi mai rectifice cateva zecimi ca nu am fost multumit. A subliniat foarte clar 'ca el nu din asta traieste' si ca mi-a facut o favoare pentru ca am venit la el recomandat (asa a fost, eram recomandat si am exagerat un pic cu precizia dar asta este - eu sunt informatician si sunt un pic perfectionist, si in plus... am rectificat pastilele pentru ambele masini care le am) asa ca nu ma mai duc inca o data sa fiu refuzat, am si eu mandria mea de om aici. SA FIE SANATOS, EU UNUL SUNT MULTUMIT !
Va doresc mult succes !
- tl82vio@yahoo.com
- *
- 10 mesaje
- din 27 Oct 2008
- Astra 1995 x1.7dt
- Bucuresti
tl82vio@yahoo.com
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 x1.7dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2008
- Mesaj Privat
- tl82vio@yahoo.com
- *
- 10 mesaje
- din 27 Oct 2008
- Astra 1995 x1.7dt
- Bucuresti
tl82vio@yahoo.com
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 x1.7dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
@tl82vio@yahoo.com
Pai in acest caz permite-mi sa te felicit pentru reusita ta .
Iti mai propun in continuare inca trei topic-uri in ceea ce priveste motorizarea ta :
- imbunatatirea experientei zilnice cu masina ta + o pornire mai usoara pe timp de iarna - https://www.clubopel.com/vie...21&highlight=
- cresterea puterii motorului de la 82hp la 100...110hp : https://www.clubopel.com/vie...37&highlight=
- curatarea radiatorului principal si a intregului circuit de racire a motorului : https://www.clubopel.com/vie...87&highlight=
Pai in acest caz permite-mi sa te felicit pentru reusita ta .
Iti mai propun in continuare inca trei topic-uri in ceea ce priveste motorizarea ta :
- imbunatatirea experientei zilnice cu masina ta + o pornire mai usoara pe timp de iarna - https://www.clubopel.com/vie...21&highlight=
- cresterea puterii motorului de la 82hp la 100...110hp : https://www.clubopel.com/vie...37&highlight=
- curatarea radiatorului principal si a intregului circuit de racire a motorului : https://www.clubopel.com/vie...87&highlight=
Rynobyt
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X17DT (TC4EE1)
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2009
- Mesaj Privat
Salut.
A venit frigul au aparut problemele X17DT (TC4EE1), porneste foarte greu dupa 7-8-10 ore de neutilizare.
Dupa ce am pornit-o o las 2 minute o opresc o las 5 minute porneste greu nu la fel de greu dar tot greu fata de cum ar trebui.Daca merg mai mult cu ea si o opresc o las un timp pe urma porneste la sfert.(imediat/bine)
verificat Bujiile: 2 nu incalzeau, le-am schimbat aceeasi problema tot greu porneste. le-am schimbat si pe celelalte 2 cu gandul ca poate numai incalzesc bine/destul Deci toate 4 bujiile noi aceeasi fabricand (REZULTATUL = negativ) Porneste tot greu la fel ca la inceput.
Am parcat masina cu botul mai sus, a doua zi cu botul mai jos, pt a "Verifica" daca nu cumva se dezamorseaza pompa, oricum am supapa unisens. Tot greu porneste ca la inceput.
Ce e de facut?
Am inteles ca ar mai trebui sa verific Senzorul de temperatura a bujiilor si releul de incalzire a bujiilor.
Senzorul de temperatura a bujiilor unde il gasesc?Cum il verific daca isi face treaba?
Releul de incalzire a bujiilor unde il gesesc ?Cum il verific daca isi face treaba?
Sau alte sfaturi: ........
A venit frigul au aparut problemele X17DT (TC4EE1), porneste foarte greu dupa 7-8-10 ore de neutilizare.
Dupa ce am pornit-o o las 2 minute o opresc o las 5 minute porneste greu nu la fel de greu dar tot greu fata de cum ar trebui.Daca merg mai mult cu ea si o opresc o las un timp pe urma porneste la sfert.(imediat/bine)
verificat Bujiile: 2 nu incalzeau, le-am schimbat aceeasi problema tot greu porneste. le-am schimbat si pe celelalte 2 cu gandul ca poate numai incalzesc bine/destul Deci toate 4 bujiile noi aceeasi fabricand (REZULTATUL = negativ) Porneste tot greu la fel ca la inceput.
Am parcat masina cu botul mai sus, a doua zi cu botul mai jos, pt a "Verifica" daca nu cumva se dezamorseaza pompa, oricum am supapa unisens. Tot greu porneste ca la inceput.
Ce e de facut?
Am inteles ca ar mai trebui sa verific Senzorul de temperatura a bujiilor si releul de incalzire a bujiilor.
Senzorul de temperatura a bujiilor unde il gasesc?Cum il verific daca isi face treaba?
Releul de incalzire a bujiilor unde il gesesc ?Cum il verific daca isi face treaba?
Sau alte sfaturi: ........
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
ToDoList :
- de procurat manualul H.R Etzold (in limba romana) pentru :
Opel Vectra 10/95 - Manualul de Intretinere si Reparatii Auto, sau
Opel Astra 1991-1998
si de citit absolut tot ce tine de motorul turbodiesel X17DT sau TC4EE1 si apoi de verificat cu un multimetru functionarea corecta a tuturor componentelor ce ajuta la pornirea motorului la rece. In manual se specifica unde se afla fiecare releu/siguranta a acestor componente
- de rectificat plan pastilele din chiuloasa pana la valoarea data de fabricantul motorului (tot in manual se specifica cum se face operatiunea si care sunt valorile pentru admisie si evacuare (0.15mm respectiv 0,25mm , daca imi amintesc corect). Ar fi indicat sa citesti si post-urile mele anterioare din acest topic (cu privire la operatiunea de rectificare, pe care am facut-o si eu la masinile mele).
- consumabile schimbate la timp, ulei de motor si motorina conform sezonului.
Succes !
- de procurat manualul H.R Etzold (in limba romana) pentru :
Opel Vectra 10/95 - Manualul de Intretinere si Reparatii Auto, sau
Opel Astra 1991-1998
si de citit absolut tot ce tine de motorul turbodiesel X17DT sau TC4EE1 si apoi de verificat cu un multimetru functionarea corecta a tuturor componentelor ce ajuta la pornirea motorului la rece. In manual se specifica unde se afla fiecare releu/siguranta a acestor componente
- de rectificat plan pastilele din chiuloasa pana la valoarea data de fabricantul motorului (tot in manual se specifica cum se face operatiunea si care sunt valorile pentru admisie si evacuare (0.15mm respectiv 0,25mm , daca imi amintesc corect). Ar fi indicat sa citesti si post-urile mele anterioare din acest topic (cu privire la operatiunea de rectificare, pe care am facut-o si eu la masinile mele).
- consumabile schimbate la timp, ulei de motor si motorina conform sezonului.
Succes !
Rynobyt
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X17DT (TC4EE1)
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2009
- Mesaj Privat
Rynobyt
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X17DT (TC4EE1)
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2009
- Mesaj Privat
arias
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2010
- Mesaj Privat
exista cumva posibilitatea in cazul in care nu gasim acele pastile sa punem un adaus chiar in pahar? ma refer la faptul ca daca calculam distanta lipsa din pastila ...deci sa lasam in continuare pastila uzata doar sa punem un adaus sub ea dar inauntrul paharului....adica sa scoatem paharul sa punem adausul apoi punen paharul cu pastila uzata si astfel sa scapam de acel joc..citeam mai devreme la cineva tot in discutia asta parca ....si zicea ca a pus o pastila mare ,mai groasa fiindu-i frica sa nu cumva sa-i sara sau cama sa o scoata din lacas...asa ma gindesc ca daca intervenim cu un adaus in pahar acest risc practic nu mai apare ...daca gresesc va rog sa ma corectati..eu am facut o greseala asta iarna si anume in necunostinta de cauza am scot toate paharele din chiulasa si le-am incurcat..iar acum nu mai stiu care pe unde vin..nici macar care este evacuarea si care este admisia la acest motor de opel vectra a 1.7 td isuzu. Insa ce am constatat ..la una din came jocul este foarte mare aproape de 0.5cm...si ma gindesc ca nu am cum sa gasesc o asemenea pastila de groasa. Si chiar daca as gasi riscul de a sari este mare....asa ca ma gindesc ca daca as interveni inauntrul paharului as scapa de acea distanta...sa scot chiulasa sa ma uit care este admisia si care este evacuarea pierd garnitura ..care este destulk de scumpa....daca stie cineva care este admisia si care este evacuarea va rog sa-mi spuneti si mie...asta este o intrebare....si cealalalta ar fi daca pot interveni cu un adaus inauntrul paharului si nu deasupra lui.....va multumesc anticipat
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Poate ai noroc si sub pastila respectiva (care acum zici tu ca are distanta prea mare pana la arbore) se afla o supapa de evacuare la care jocul de fabrica este 0,25mm. Daca dupa ce schimbi pastila respectiva cu una noua (cea mai groasa care o poti cumpara) tot ramane mare jocul (desi nu cred), urmatorul lucru de facut si care poate te-ar ajuta ar fi un pahar+pastila ambele noi, sau o supapa noua, sau un arbore cotit mai putin uzat, sau in cel mai rau caz o alta chiuloasa SH. Eu am fost cel ce a specificat intr-un post anterior ca am pus o pastila INNA de pe un Renault 9 1.6D (care sunt mai groase) pentru ca la mine jocul la supapa respectiva de pe Opel a depasit cota normala si nu se gaseau pastile de Opel noi decat pana la o anumita dimensiune maxima. Pastila a ramas mult inafara si m-am temut sa nu o scoata afara cama... dar uite ca au trecut 32.000km de atunci si nu a iesit afara chiar daca turatia in bord a fost si de 4.500rpm din cand in cand, insa uleiul care l-am folosit a fost intotdeauna unul de calitate. Pastilele sunt facute in general de aceiasi firma producatoare (INNA in cazul meu) si va trebui sa te orientezi (daca esti in aceiasi situatie cum am fost eu) cat poti sa o pui de groasa, trebuie sa ai un simt tehnic derivat din experienta sau mai bine o pregatire in inginerie mecanica in acest caz.
Personal, nu vad cum ai putea incarca cu material scaunul pastilei in interiorul lui si sa te si tina fara sa faca span sau alte probleme mai grave. Mai repede cauti un scaun de supapa mai mare (constructiv, din fabrica) ma refer aici la grosimea dintre locul unde calca scaunul in interior peste supapa si zona unde este asezata pastila. Scaunele de supapa de la Renault 9 1.6D erau mai inalte constructiv decat cele de Opel, si jocul termic la Renault (A 0,20mm, E 0,40mm) e aproape dublu fata de Opel (A 0,15mm, E 0,25mm) chiuloasa de Renault avand tolerante mai mari din fabrica ea fiind de constructie cu 10 ani mai veche.
Sfatul meu ar fi sa desfaci inca o data capacul la motor, sa scoti afara toate pastilele, sa le pui la loc pe supape intr-o ordine cat mai avantajoasa (vezi cum le poti refolosi mai bine) si sa masori apoi inca o data distantele pana la arbore cu lera ... vezi ce poti sa rectifici la fiecare pastila, sa le notezi ca sa nu le incurci, cele care acum sunt prea subtiri sa le cumperi noi si sa le schimbi direct, apoi sa montezi totul la loc si sa mergi in continuare cu un ulei 5w40 de calitate, sau daca acesta ti-l mananca atunci sa mergi cu un ulei 10w40 de calitate. Altfel, la fiecare 50,000km va trebui sa verifici si sa-ti rectifici pastilele din nou.
Daca cumva treci prin Sibiu, imi dai un PM inainte ca sa stiu ca vii si iti dau eu gratuit un scaun de pastila si o pastila groasa, ambele de Renault.
Nu sunt 100% sigur ca diametrul interior al scaunului este acelasi, dar pastila de deasupra s-a potrivit perfect de pe Renault pe Opel(Isuzu).
Personal, nu vad cum ai putea incarca cu material scaunul pastilei in interiorul lui si sa te si tina fara sa faca span sau alte probleme mai grave. Mai repede cauti un scaun de supapa mai mare (constructiv, din fabrica) ma refer aici la grosimea dintre locul unde calca scaunul in interior peste supapa si zona unde este asezata pastila. Scaunele de supapa de la Renault 9 1.6D erau mai inalte constructiv decat cele de Opel, si jocul termic la Renault (A 0,20mm, E 0,40mm) e aproape dublu fata de Opel (A 0,15mm, E 0,25mm) chiuloasa de Renault avand tolerante mai mari din fabrica ea fiind de constructie cu 10 ani mai veche.
Sfatul meu ar fi sa desfaci inca o data capacul la motor, sa scoti afara toate pastilele, sa le pui la loc pe supape intr-o ordine cat mai avantajoasa (vezi cum le poti refolosi mai bine) si sa masori apoi inca o data distantele pana la arbore cu lera ... vezi ce poti sa rectifici la fiecare pastila, sa le notezi ca sa nu le incurci, cele care acum sunt prea subtiri sa le cumperi noi si sa le schimbi direct, apoi sa montezi totul la loc si sa mergi in continuare cu un ulei 5w40 de calitate, sau daca acesta ti-l mananca atunci sa mergi cu un ulei 10w40 de calitate. Altfel, la fiecare 50,000km va trebui sa verifici si sa-ti rectifici pastilele din nou.
Daca cumva treci prin Sibiu, imi dai un PM inainte ca sa stiu ca vii si iti dau eu gratuit un scaun de pastila si o pastila groasa, ambele de Renault.
Nu sunt 100% sigur ca diametrul interior al scaunului este acelasi, dar pastila de deasupra s-a potrivit perfect de pe Renault pe Opel(Isuzu).
arias
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2010
- Mesaj Privat
Multumesc pentru buna intentie prietene...insa dupa mai multe ore de cugetat am luat decizia sa dau chiulasa jos si asa am si facut...maine merg cu ea la verificat ca sigur o supapa nu este in mintile ei deoarece nu avea cum sa ajunga acel joc atit de mare de 0.5cm....O sa refac jocurile exact cum spune fabricantul cu 0.15 admisie si 0.25 evacuare si sa schimb acea supapa...ce te rog eu ar fi urmatorul lucru.....daca ai cumva manualul de reparatie pt aceasta masina....de fapt mai mult ma intereseaza instalatia electrica a masinii....eu am 2 autoturisme opel vectra diesel 1.7 td cu motor isuzu...una din 1993 si cealalalta 1994 si totusi putin difera la instalatia electrica..........cea din 1993 a luat foc incepind de la bord pina la faruri...scrum sa facut iar ce a fost plastic sa carbonizat...pretenii cind au vazut masina au zis ca direct la fier vechi o duceau...eu ar refacut masina integral singur....deci partea cu manopera am scutit-o....altfel nu sar fi justificat pretul..am cumparat second tot..bord...instalatie electrica,plasticaraia,furtune,distributie,arcuri care se decalisera di cauza temperaturii degajate de flacara(arcurile mai aveau 20 cm asa se strinsesera),telescoape,faruri,capota,aripa,furtune frina,etc...una peste alta am mai bagat 25 milioane in masina si am scos-o la liman. Singura problema este ca nu am gasit instalati pentru masina decit foarte greu de la cineva din alt oras care rasturnase masina si op dadea pe bucati...masina fiind din 1994 iar a mea din 1993 nu a corespuns integral la partea electrica..asa ca manualul de reparatie al masinii m-ar ajuta mult...asa as deslusi bine modul de functionare al ei...eu am inadit instalatia veche cu a noua..restul fiind buna...am inlocuit de la mufa principala in fata..de la bord la motor..dar cea veche a avut cu 4 fire mai mult...functioneaza aproape tot...mai putin stergatorul de pe luneta...oglinzile care erau electrice si incalzirea lor..si incalzirea lunetei...iar in dreapta jos une este calculatorul...eu la masina care am reparat-o cea din 1993 am 3 relee inafara de calculator si de ce-l cu inchiderea centralizata daca este corect ceea ce zic pe cind la cea din 1994 este doar un singur releu calculator si inchidere centralizata....si pe chiulasa am seszor de temperatua a apei bulbul pentru ulei si senzorul pt bujiile incandescente...zi c asa pt ca asta am vazut la altcineva de pe acest forum care a postat cu poza...la masina din 1993 senzorul pt bujii de pe chiulasa are 2 fire pe cind la cea din 1994 are1 singur....cu toate ca sint aceleasi masini doar pt 1 an diferenta vedeti ca apar oarece diferente...tin la ele pt ca sint foarte fiabile nu mi-au bagat mana in buzunar si au multe accesorii....4 geamuri electrice,oglinzi electrice si incalzite,abs,airbag,faruri electrice,trapa electrica,oglinzile interioare luminate..etc....dupa ce termin o sa postez niste poze...daca cineva are schema electrica sau manuel de reparatie pt opel vectra 1.7 isuzu din 1993 si 1994 rog sa mi le de-a si mie..ms anticipat
- munteanuionutdaniel
- *
- 15 mesaje
- din 23 Nov 2012
- Astra 1993 C14NZ
- Vaslui
munteanuionutdaniel
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2012
- Mesaj Privat
buna! sunt noul propietar a unui opel corsa b din 1994 ,motor isuzu 1.5 diesel....si am probleme cu pornirea cand e rece ..bateria e buna,electromotorul e bun...mi-a verificat cineva bujiile incandescente si a zis k sunt bune(aici ma indoiesc ) as vrea sa le verific eu dar nu stiu cum......ma poate ajuta careva? multumesc
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Desfaci sina metalica de pe bujiile tale, apoi iei un fir mai gros tii unul din capete pe borna plus si cu celalalt capat atingi pe rand de cateva ori fiecare bujie. Daca face scanteie la fiecare atingere, e buna. Daca toate sunt bune, pui la loc sina peste toate bujiile si stangi usor la simt suruburile.
Vezi sa n-ai si tu vre-o pastila de admisie partial deschisa si sa iti porneasca greu tocmai din cauza asta.
Vezi sa n-ai si tu vre-o pastila de admisie partial deschisa si sa iti porneasca greu tocmai din cauza asta.
- munteanuionutdaniel
- *
- 15 mesaje
- din 23 Nov 2012
- Astra 1993 C14NZ
- Vaslui
munteanuionutdaniel
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat