- panasonik24
- OP
- 8 mesaje
- din 06 Mai 2009
- Vectra 1994 YZU
- Calarasi
panasonik24
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Calarasi
- Masina: Vectra 1994 YZU
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2009
- Mesaj Privat
Incep aceasta discutie prin a-mi cere scuze pt ca problema cu pornirea s-a mai discutat de atatea ori p'aci ,dar consider ca problema mea e un pic diferita...pt ca am tot cautat pe forum si nu am gasit niciun raspuns.
Deci, inca din iarna trecuta masina a inceput sa porneasca greu la rece...intai la -10...apoi la -5 si acum a ajuns sa nu mai porneasca nici la 0 grade. mentionez ca am inlocuit bujiile cu bujii originale japoneze noi ( 160 lei buc ),am schimbat releul de bujii,am verificat daca vine curent la ele funtioneaza normal,pana si incalzitorul din filtru functioneaza... am schimbat filtrul de motorina, am verificat daca pierde presiunea dimineata,am montat pana si o pompa de amorsare, am verificat distributia e "la fix'' , am incercat sa ii mai dau un dinte avans..degeaba..am dat un dinte in fata, apoi unul in spate...degeaba, apoi am incercat cu avansul din pompa de injectie (reglajul fin), degeaba. e si acum cum o pornesc dimineata cand e ger (frig). ei bine incalzesc 5 l apa pe aragaz, tor usor pe motor si masina porneste la sfert.daca nu ii fac treaba asta dau la automat degeaba pana moare bateria.scoate un pic de fum si miroase a motorina nearsa cand dau la automat. mentionez ca dupa ce porneste motorul nu bate merge perfect(fara batai de injectoare etc..) are putere nu scoate fum nici alb nici negru, se 'infige' la drum si daca o opresc, toata ziua porneste ''la sfert'' plus ca daca vine primavara si temperatura trece de +5 grade problema dispare...nu pisca gram de ulei am schimbat si filtrele de aer...nu stiu ce sa ii mai fac...pe cine am intrebat nu a putut sa-mi dea un raspuns concret. Va rog sa ma ajutati sa am ajuns la capatul disperarii..
Deci, inca din iarna trecuta masina a inceput sa porneasca greu la rece...intai la -10...apoi la -5 si acum a ajuns sa nu mai porneasca nici la 0 grade. mentionez ca am inlocuit bujiile cu bujii originale japoneze noi ( 160 lei buc ),am schimbat releul de bujii,am verificat daca vine curent la ele funtioneaza normal,pana si incalzitorul din filtru functioneaza... am schimbat filtrul de motorina, am verificat daca pierde presiunea dimineata,am montat pana si o pompa de amorsare, am verificat distributia e "la fix'' , am incercat sa ii mai dau un dinte avans..degeaba..am dat un dinte in fata, apoi unul in spate...degeaba, apoi am incercat cu avansul din pompa de injectie (reglajul fin), degeaba. e si acum cum o pornesc dimineata cand e ger (frig). ei bine incalzesc 5 l apa pe aragaz, tor usor pe motor si masina porneste la sfert.daca nu ii fac treaba asta dau la automat degeaba pana moare bateria.scoate un pic de fum si miroase a motorina nearsa cand dau la automat. mentionez ca dupa ce porneste motorul nu bate merge perfect(fara batai de injectoare etc..) are putere nu scoate fum nici alb nici negru, se 'infige' la drum si daca o opresc, toata ziua porneste ''la sfert'' plus ca daca vine primavara si temperatura trece de +5 grade problema dispare...nu pisca gram de ulei am schimbat si filtrele de aer...nu stiu ce sa ii mai fac...pe cine am intrebat nu a putut sa-mi dea un raspuns concret. Va rog sa ma ajutati sa am ajuns la capatul disperarii..
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
spala rezervorul si tubulatura de alimentare cu combustibil; se fac depuneri de parafina si alte substante care la temperatura scazuta se gelifica; turnand apa fiarta scoti aceste substante din starea de gelificare si astfel reusesti sa pornesti motorul; apoi rezistenta de incalzire din filtru isi face treaba si nu mai ai probleme;
- panasonik24
- OP
- 8 mesaje
- din 06 Mai 2009
- Vectra 1994 YZU
- Calarasi
panasonik24
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Calarasi
- Masina: Vectra 1994 YZU
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2009
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Trebuie sa verifici daca nu-ti ramane vre-o supapa de admisie partial deschisa care sa faciliteze scaderea compresiei pe vre-un cilindru. La masina mea nu am mai stat sa astept pana se manifesta acest fenomen (des intalnit la motoarele de Isuzu cu peste 200.000km) si am trecut direct la rectificarea pastilelor de pe supape conform manualului HAYNES.
Cu motorul la rece (20grade C), distanta intre arborele cotit (cu cama in sus) si fiecare pastila trebuie sa fie 0.15mm pentru supapele de admisie, respectiv 0.25mm pentru supapele de evacuare.
Trebuie sa ai o lera pentru masurarea distantelor initiale dar si o piesa facuta manual undeva la o fabrica (vezi foto, am facut-o initial pentru un Renault) pe care sa o interpui intre cama arborelui cotit cand calca supapa si paharul supapei, apoi cu o surubelnita poti sa scoti pastila afara. Piesa respectiva se utilizeaza exact ca in prima poza, in partea de sus va calca pe ea cama arborelui iar marginea iesita inafara agata paharul si-l apasa in jos pana scoti afara pastila din pahar. Pe mine m-a costat anul trecut 5lei per pastila rectificarea uneia pe o masina de rectificat plan. Masurarile si scoaterea pastilelor le-am facut eu personal, au fost de toate 6 pastile de rectificat, cost total 30lei. La remontare este si mai usor, nu mai ai nevoie de piesa respectiva ci te ajuti tot de cama arborelui cotit care calca pe pastila si 'iti trage' pastila inapoi in scaun. La prima cheie, deja suna muuuult mai rotund motorul dupa rectificarea pastilelor. Pe iarna mi-a pornit excelent, imediat dupa prima rotire completa a pistoanelor din motor.
Arborele cotit il invarti cel mai usor cu masina ridicata pe cric, cutia de viteze intr-a 5-a si invarti cu mana de una din roti.
Pentru operatiunea de rectificare a pastilelor se demonteaza doar capacul de pe motor, nu e nevoie sa dai jos cureaua de distributie sau arborele cotit.
Daca nu poti sa bagi lera sub una din pastile cand verifici distanta dintre arbore si pastila atunci ai o supapa partial deschisa (si motorul pierde compresie).
Se intampla in general in cazul supapelor de admisie care din fabrica sunt mai aproape de arborele cotit decat cele de evacuare si in timp 'avanseaza'.
Cu motorul la rece (20grade C), distanta intre arborele cotit (cu cama in sus) si fiecare pastila trebuie sa fie 0.15mm pentru supapele de admisie, respectiv 0.25mm pentru supapele de evacuare.
Trebuie sa ai o lera pentru masurarea distantelor initiale dar si o piesa facuta manual undeva la o fabrica (vezi foto, am facut-o initial pentru un Renault) pe care sa o interpui intre cama arborelui cotit cand calca supapa si paharul supapei, apoi cu o surubelnita poti sa scoti pastila afara. Piesa respectiva se utilizeaza exact ca in prima poza, in partea de sus va calca pe ea cama arborelui iar marginea iesita inafara agata paharul si-l apasa in jos pana scoti afara pastila din pahar. Pe mine m-a costat anul trecut 5lei per pastila rectificarea uneia pe o masina de rectificat plan. Masurarile si scoaterea pastilelor le-am facut eu personal, au fost de toate 6 pastile de rectificat, cost total 30lei. La remontare este si mai usor, nu mai ai nevoie de piesa respectiva ci te ajuti tot de cama arborelui cotit care calca pe pastila si 'iti trage' pastila inapoi in scaun. La prima cheie, deja suna muuuult mai rotund motorul dupa rectificarea pastilelor. Pe iarna mi-a pornit excelent, imediat dupa prima rotire completa a pistoanelor din motor.
Arborele cotit il invarti cel mai usor cu masina ridicata pe cric, cutia de viteze intr-a 5-a si invarti cu mana de una din roti.
Pentru operatiunea de rectificare a pastilelor se demonteaza doar capacul de pe motor, nu e nevoie sa dai jos cureaua de distributie sau arborele cotit.
Daca nu poti sa bagi lera sub una din pastile cand verifici distanta dintre arbore si pastila atunci ai o supapa partial deschisa (si motorul pierde compresie).
Se intampla in general in cazul supapelor de admisie care din fabrica sunt mai aproape de arborele cotit decat cele de evacuare si in timp 'avanseaza'.
- panasonik24
- OP
- 8 mesaje
- din 06 Mai 2009
- Vectra 1994 YZU
- Calarasi
panasonik24
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Calarasi
- Masina: Vectra 1994 YZU
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2009
- Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Trebuie sa verifici daca nu-ti ramane vre-o supapa de admisie partial deschisa care sa faciliteze scaderea compresiei pe vre-un cilindru. La masina mea nu am mai stat sa astept pana se manifesta acest fenomen (des intalnit la motoarele de Isuzu cu peste 200.000km) si am trecut direct la rectificarea pastilelor de pe supape conform manualului HAYNES.
Cu motorul la rece (20grade C), distanta intre arborele cotit (cu cama in sus) si fiecare pastila trebuie sa fie 0.15mm pentru supapele de admisie, respectiv 0.25mm pentru supapele de evacuare.
Trebuie sa ai o lera pentru masurarea distantelor initiale dar si o piesa facuta manual undeva la o fabrica (vezi foto, am facut-o initial pentru un Renault) pe care sa o interpui intre cama arborelui cotit cand calca supapa si paharul supapei, apoi cu o surubelnita poti sa scoti pastila afara. Piesa respectiva se utilizeaza exact ca in prima poza, in partea de sus va calca pe ea cama arborelui iar marginea iesita inafara agata paharul si-l apasa in jos pana scoti afara pastila din pahar. Pe mine m-a costat anul trecut 5lei per pastila rectificarea uneia pe o masina de rectificat plan. Masurarile si scoaterea pastilelor le-am facut eu personal, au fost de toate 6 pastile de rectificat, cost total 30lei. La remontare este si mai usor, nu mai ai nevoie de piesa respectiva ci te ajuti tot de cama arborelui cotit care calca pe pastila si 'iti trage' pastila inapoi in scaun. La prima cheie, deja suna muuuult mai rotund motorul dupa rectificarea pastilelor. Pe iarna mi-a pornit excelent, imediat dupa prima rotire completa a pistoanelor din motor.
Arborele cotit il invarti cel mai usor cu masina ridicata pe cric, cutia de viteze intr-a 5-a si invarti cu mana de una din roti.
Pentru operatiunea de rectificare a pastilelor se demonteaza doar capacul de pe motor, nu e nevoie sa dai jos cureaua de distributie sau arborele cotit.
Daca nu poti sa bagi lera sub una din pastile cand verifici distanta dintre arbore si pastila atunci ai o supapa partial deschisa (si motorul pierde compresie).
Se intampla in general in cazul supapelor de admisie care din fabrica sunt mai aproape de arborele cotit decat cele de evacuare si in timp 'avanseaza'.
Cu motorul la rece (20grade C), distanta intre arborele cotit (cu cama in sus) si fiecare pastila trebuie sa fie 0.15mm pentru supapele de admisie, respectiv 0.25mm pentru supapele de evacuare.
Trebuie sa ai o lera pentru masurarea distantelor initiale dar si o piesa facuta manual undeva la o fabrica (vezi foto, am facut-o initial pentru un Renault) pe care sa o interpui intre cama arborelui cotit cand calca supapa si paharul supapei, apoi cu o surubelnita poti sa scoti pastila afara. Piesa respectiva se utilizeaza exact ca in prima poza, in partea de sus va calca pe ea cama arborelui iar marginea iesita inafara agata paharul si-l apasa in jos pana scoti afara pastila din pahar. Pe mine m-a costat anul trecut 5lei per pastila rectificarea uneia pe o masina de rectificat plan. Masurarile si scoaterea pastilelor le-am facut eu personal, au fost de toate 6 pastile de rectificat, cost total 30lei. La remontare este si mai usor, nu mai ai nevoie de piesa respectiva ci te ajuti tot de cama arborelui cotit care calca pe pastila si 'iti trage' pastila inapoi in scaun. La prima cheie, deja suna muuuult mai rotund motorul dupa rectificarea pastilelor. Pe iarna mi-a pornit excelent, imediat dupa prima rotire completa a pistoanelor din motor.
Arborele cotit il invarti cel mai usor cu masina ridicata pe cric, cutia de viteze intr-a 5-a si invarti cu mana de una din roti.
Pentru operatiunea de rectificare a pastilelor se demonteaza doar capacul de pe motor, nu e nevoie sa dai jos cureaua de distributie sau arborele cotit.
Daca nu poti sa bagi lera sub una din pastile cand verifici distanta dintre arbore si pastila atunci ai o supapa partial deschisa (si motorul pierde compresie).
Se intampla in general in cazul supapelor de admisie care din fabrica sunt mai aproape de arborele cotit decat cele de evacuare si in timp 'avanseaza'.
multumesc din suflet pentru sfaturi ... totusi o sa merg pe varianta unor pastile noi ...sant mai sigure .
xox
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Unele noi le comanzi la un magazin de piese auto din Bucuresti (cu un set de lere trebuie masurat cat e distanta pâna in arbore acum, cât trebuie sa fie distanta gasesti in manualul de reparatii, faci o diferenta si vezi cât trebuie sa fie de groasa pastila pe comanda) iar daca vrei sa rectifici pastilele o va face cineva din Bucuresti care are masina de rectificat plan (la fel, trebuie sa faci calculele ca sa stie cât sa ia din pastila, e matematica simpla).
DAR, atentie mare la masurarea cu lera... la ce temperatura o faci. Manualul spune ca la 20grade C, motor oprit iar acum e aproape iarna, va trebui sa gasesti un garaj incalzit. Caz concret, in urma cu 2 saptamani am facut eu masuratorile la cealalta masina a mea, era parcata afara erau 10grade C si mi-au iesit niste valori, m-am dus in casa cu setul de lere, sublerul digital si cu pastilele iar la 21-22 grade C dupa cca 30min la o noua masurare aveam alte valori la grosimea masurata a pastilei... valori mai mari pentru ca pastilele,sublerul, lerele, arborele cotit se dilata/contracta in functie de temperatura. Eu am rezolvat-o masurand afara pastilele intr-una din putinele zile cand a mai fost cald dupamasa si afara au fost 16-17grade C.
Acum, daca vrei sa o faci ca la carte gasesti un garaj incalzit, lasi masina cateva ore bune sa stea ca sa ajunga motorul la o temperatura apropiata de 20grade C si faci masuratorile acolo. Daca vrei doar sa pornesti mai bine iarna asta (adica sa nu mai ai vre-o supapa deschise pe admisie, nu mai prea tii cont de distantele care sunt pana in arbore) si faci masuratorile pe vreme rece ca nu ai ce face.
DAR, atentie mare la masurarea cu lera... la ce temperatura o faci. Manualul spune ca la 20grade C, motor oprit iar acum e aproape iarna, va trebui sa gasesti un garaj incalzit. Caz concret, in urma cu 2 saptamani am facut eu masuratorile la cealalta masina a mea, era parcata afara erau 10grade C si mi-au iesit niste valori, m-am dus in casa cu setul de lere, sublerul digital si cu pastilele iar la 21-22 grade C dupa cca 30min la o noua masurare aveam alte valori la grosimea masurata a pastilei... valori mai mari pentru ca pastilele,sublerul, lerele, arborele cotit se dilata/contracta in functie de temperatura. Eu am rezolvat-o masurand afara pastilele intr-una din putinele zile cand a mai fost cald dupamasa si afara au fost 16-17grade C.
Acum, daca vrei sa o faci ca la carte gasesti un garaj incalzit, lasi masina cateva ore bune sa stea ca sa ajunga motorul la o temperatura apropiata de 20grade C si faci masuratorile acolo. Daca vrei doar sa pornesti mai bine iarna asta (adica sa nu mai ai vre-o supapa deschise pe admisie, nu mai prea tii cont de distantele care sunt pana in arbore) si faci masuratorile pe vreme rece ca nu ai ce face.
xox
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2012
- Mesaj Privat
ms f mult pt explicatii,dar eu nu am und sa bag masina in garaj,si vreau doar sa imi pornesca bn la iarna,si daca am inteles eu bn nu mai trebuie sa masor distanta pana la arbore ci doar pastile catr trebuie sa fie de groasa nu?dak e sa dau comanda de unele noi?si cum le pot schimba dak e sa iau alte pastile ca nu am de und sa fac rost de piesa cum ai avut u
salut
salut
midionutz
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2011
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
xox a scris:ms f mult pt explicatii,dar eu nu am und sa bag masina in garaj,si vreau doar sa imi pornesca bn la iarna,si daca am inteles eu bn nu mai trebuie sa masor distanta pana la arbore ci doar pastile catr trebuie sa fie de groasa nu?dak e sa dau comanda de unele noi?si cum le pot schimba dak e sa iau alte pastile ca nu am de und sa fac rost de piesa cum ai avut u
salut
salut
Nu ai inteles chiar corect. Daca vrei doar sa pornesti mai bine la iarna, masori cu lera distanta care este acum pe fiecare pastila pana in arbore (pastila libera, nu calcata de cama... cama orientata vertical in sus) iar acolo unde nu poti sa bagi lera de 0,10mm va trebui sa subtiezi pastila, la ce valoare vrei tu... dar astfel incat sa-ti intre intre arbore si pastila cel putin lera de 0.10mm (corect ar fi lera de 0.15mm pe admisie si 0.25mm pe evacuare). Daca vrei sa comanzi pastile noi, nu cred ca merita sa dai banii pe ele dupa niste masuratori facute in conditii improprii. O pastila noua o poti comanda pe ce grosime vrei tu, dar te costa ceva. La rectificat, eu am platit 10lei/pastila la Sibiu, m-am dus cu ele in punga fiecare numerotata cu marker-ul (A1 E3 A2 etc... ) si dintr-un tabel de valori masurate pe fiecare pastila i-am spus cate zecimi vreau sa-mi ia din fiecare.
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
midionutz a scris:salut,stii cumva de undeva ca ai compresie buna?
stii sa o masori in fata blocului?
stii sa o masori in fata blocului?
STII... daca ai un compresiometru, demontezi fiecare bujie, motorulul sa fie rece si apoi dai la automat. Compresiometrul are o hartie pe care va desena compresia fiecarui cilindru. La final, compari cu valorile din manualul de reparatii si vezi cum stai. La diesel ai o valoare minima sub care nu mai porneste motorul nici pe timp de vara.
Daca nu ma insel, la motorul Isuzu 1.7TD aceasta valoare minima este 22bari. Motorul nou are compresia de 34,5 bari, deci are de unde sa scada de-a lungul vietii lui... acum depinde si de cum a fost exploatat/servisat nu doar de anii lui.
midionutz
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2011
- Mesaj Privat
STIII,mai bine ai lasã ironiile acasã domn profesor de românã,iar dacã eu nu mã înºel,nu detiiii,modelul de maºina despre care se vorbeºte.în fine nici nu mã intereseazã.am folosit expresia în fata blocului chiar din motivul cã nu are un compresiometru pe post de bibelou.
Din proprie experienþã spun,scoþi câte o bujie si porneºti,dacã ai compresie bunã orificiul bujuei se comportã cã o evacuare de scuter.zic asta pt cã la temperatura cã o indici ar ieºi aer foarte slab
Din proprie experienþã spun,scoþi câte o bujie si porneºti,dacã ai compresie bunã orificiul bujuei se comportã cã o evacuare de scuter.zic asta pt cã la temperatura cã o indici ar ieºi aer foarte slab
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Daca scoti pe rand doar cate o bujie si ai bateria slaba nu te va tine bateria suficient timp cat sa faci testul pe toti cei 4 cilindrii. In plus, daca lasi celelalte 3 bujii in motor ai toate sansele sa-ti porneasca motorul cu compresmetrul montat, ceea ce nu e cea mai buna treaba pentru ca daca ti-a pornit motorul iti degaja caldura, se dilata blocul/chiuloasa si testul de compresie nu mai e cel facut cu motorul nepornit 'dimineata, la rece'.
Dar vad ca STII, ce nu prea inteleg eu e 'totusi, de ce ai intrebat... daca pana la urma ti-ai rezolvat problema la a ta prin segmentare?' anyway... mult succes in tot ce ti-ai propus in ceea ce priveste masina/motorizarea ta.
L.E
Sunt foarte putini aceia ce si-au segmentat motorul de Isuzu (1.7TD/1.5TD, ma refer aici la utilizatorii de pe acest forum care au aceste motorizari) tocmai pentru ca aceste motoare sunt foarte fiabile si daca sunt corect servisate merg 1kk km.
Dar vad ca STII, ce nu prea inteleg eu e 'totusi, de ce ai intrebat... daca pana la urma ti-ai rezolvat problema la a ta prin segmentare?' anyway... mult succes in tot ce ti-ai propus in ceea ce priveste masina/motorizarea ta.
L.E
Sunt foarte putini aceia ce si-au segmentat motorul de Isuzu (1.7TD/1.5TD, ma refer aici la utilizatorii de pe acest forum care au aceste motorizari) tocmai pentru ca aceste motoare sunt foarte fiabile si daca sunt corect servisate merg 1kk km.
xox
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nu, acolo unde nu intra lera de 0.10mm, la frig chiuloasa si arborele se contracta si ai toate sansele ca supapa de sub pastila sa ramana deschisa. Se intampla in general la supapele de admisie.
Tu dupa ce rectifici pastilele sub fiecare admisie trebuie sa poti baga DOAR lera de 0.15mm care sa intre si sa simti ca freaca pe ambele fete (iar lera urmatoare din pachetul de lere cea de 0.20mm nu trebuie sa o poti baga, de exemplu), iar pentru evacuare dupa ce rectifici pastilele sub fiecare evacuare trebuie sa poti baga DOAR lera de 0.25mm care sa intre si sa simti ca freaca pe ambele fete (iar lera urmatoare din pachetul de lere cea de 0.30mm nu trebuie sa o poti baga, de exemplu).
Uite un caz concret, masori cu lera o supapa de admisie :
- ea trebuie sa permita sa intre lera de 0.15mm si sa o simti ca freaca pe ambele fete
- ai masurat cu lerele, si constati ca defapt nu-ti intra decat lera de 0.10mm (deci pastila e mai sus cu 0,05mm)
- scoti afara pastila ta de pe supapa respectiva si o masori cu un subler digital, constati ca pastila are 3.28mm in grosime
- o scrii cu un marker ex. A1 (daca e supapa de admisie a primului cilindru motor)
- faci urmatorul calcul simplu : pastila mea are 3,28mm, e mai sus cu 0,05mm deci trebuie rectificata (subtiata) cu 0,05 nasta inseamna ca ma duc la cel cu masina de rectificat plan si-ii zic sa-mi ia 5 zecimi (0.05mm) sau îi spun sa imi aduca pastila la 3,23mm=(3,28mm-0.05mm).
Uite alt caz concret, masori cu lera o supapa de admisie :
- ea trebuie sa permita sa intre lera de 0.15mm si sa o simti ca freaca pe ambele fete
- ai masurat cu lerele, si constati ca iti intra lera de 0.15mm dar ea intra usor fara sa frece... incerci si lera de 0.20mm care intra si freaca ambele fete (deci pastila e mai jos cu 0,05mm, adica pastila e prea subtire)
- scoti afara pastila ta de pe supapa respectiva si o masori cu un subler digital, constati ca pastila are 3.10mm in grosime
- o scrii cu un marker ex. A1 (daca e supapa de admisie a primului cilindru motor)
- faci urmatorul calcul simplu : pastila mea are 3,10mm, e mai jos cu 0,05mm deci trebuie comandata o pastila noua, mai inalta avand 3.15mm in grosime (se face comanda la un magazin de piese auto).
Despre cum iti dai seama ca e supapa de admisie sau evacuare si a câta este, cauti pe internet sau gasesti in manualul de reparatii al masinii o poza cu supapele asa cum sunt ele pe chiuloasa.
Rectificarea se face pe o masina de rectificat plan, care are o masa magnetica pe care se prinde pastila si apoi o subtiaza ca sa ramana perfect plana.
La strung nu iese, la strung se subtiaza orice piesa in diametru, insa pe o masina de rectificat plan se subtiaza una din fetele plane ale pastlei.
L.E
Am gasit o poza in manualul de reparatii pentru motorul Isuzu 1.7TD (TC4EE1/X17DT), sper sa-i ajute pe cei cu aceasta motorizare :
Tu dupa ce rectifici pastilele sub fiecare admisie trebuie sa poti baga DOAR lera de 0.15mm care sa intre si sa simti ca freaca pe ambele fete (iar lera urmatoare din pachetul de lere cea de 0.20mm nu trebuie sa o poti baga, de exemplu), iar pentru evacuare dupa ce rectifici pastilele sub fiecare evacuare trebuie sa poti baga DOAR lera de 0.25mm care sa intre si sa simti ca freaca pe ambele fete (iar lera urmatoare din pachetul de lere cea de 0.30mm nu trebuie sa o poti baga, de exemplu).
Uite un caz concret, masori cu lera o supapa de admisie :
- ea trebuie sa permita sa intre lera de 0.15mm si sa o simti ca freaca pe ambele fete
- ai masurat cu lerele, si constati ca defapt nu-ti intra decat lera de 0.10mm (deci pastila e mai sus cu 0,05mm)
- scoti afara pastila ta de pe supapa respectiva si o masori cu un subler digital, constati ca pastila are 3.28mm in grosime
- o scrii cu un marker ex. A1 (daca e supapa de admisie a primului cilindru motor)
- faci urmatorul calcul simplu : pastila mea are 3,28mm, e mai sus cu 0,05mm deci trebuie rectificata (subtiata) cu 0,05 nasta inseamna ca ma duc la cel cu masina de rectificat plan si-ii zic sa-mi ia 5 zecimi (0.05mm) sau îi spun sa imi aduca pastila la 3,23mm=(3,28mm-0.05mm).
Uite alt caz concret, masori cu lera o supapa de admisie :
- ea trebuie sa permita sa intre lera de 0.15mm si sa o simti ca freaca pe ambele fete
- ai masurat cu lerele, si constati ca iti intra lera de 0.15mm dar ea intra usor fara sa frece... incerci si lera de 0.20mm care intra si freaca ambele fete (deci pastila e mai jos cu 0,05mm, adica pastila e prea subtire)
- scoti afara pastila ta de pe supapa respectiva si o masori cu un subler digital, constati ca pastila are 3.10mm in grosime
- o scrii cu un marker ex. A1 (daca e supapa de admisie a primului cilindru motor)
- faci urmatorul calcul simplu : pastila mea are 3,10mm, e mai jos cu 0,05mm deci trebuie comandata o pastila noua, mai inalta avand 3.15mm in grosime (se face comanda la un magazin de piese auto).
Despre cum iti dai seama ca e supapa de admisie sau evacuare si a câta este, cauti pe internet sau gasesti in manualul de reparatii al masinii o poza cu supapele asa cum sunt ele pe chiuloasa.
Rectificarea se face pe o masina de rectificat plan, care are o masa magnetica pe care se prinde pastila si apoi o subtiaza ca sa ramana perfect plana.
La strung nu iese, la strung se subtiaza orice piesa in diametru, insa pe o masina de rectificat plan se subtiaza una din fetele plane ale pastlei.
L.E
Am gasit o poza in manualul de reparatii pentru motorul Isuzu 1.7TD (TC4EE1/X17DT), sper sa-i ajute pe cei cu aceasta motorizare :
midionutz
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2011
- Mesaj Privat
eu am segmentat-o pe a mea pt ca era in stare grava,peste trei sute de mii,la 0 grade ii omoream bateria,la minus nu aveam nici o sansa.o alta chestie mai simpla care se poate face,scoti busonul de la ulei si pornesti,il pui la loc fara sa il insurubezi,daca nu joaca de la aer ii clar,compresie zero
xox
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2012
- Mesaj Privat
midionutz
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2011
- Mesaj Privat
xox
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2012
- Mesaj Privat
midionutz
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2011
- Mesaj Privat
daca aia de 40A nu e arsa ii ok,releul e in interior,partea dreapta sub torpedou,trebuie sa di plasticul ala jos.da ii nevoie sa testezi bujiile pe rand daca sant noi,iei un conductor mai gros,il pui pe plus la baterie si pe masa bujiilor,il ti aprox zece secude si dai la cheie,ar fi bine sa mai fie cineva cu tine.de exemplu la mine nu ma pot lua dupa indicatorul de bujii din bord ca se stinge destul de repede,o las pe contact pana aud releul ca decupleaza.sau poti incerca cu un bec,asa:fir pe + bec,masa bujii,pui contact,daca se aprinde ii ok,daca nu mergi mai departe,sigurante/releu/oxid pe masa bujiilor,etc