Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • KOSTIN

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1996 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Am o Astra F din '96 (X17DTL), problema pe care o am la termocupla este urmatoarea: fostul proprietar a schimbat radiatorul cu unul de pe vers. isuzu, (furtunele invers parca), si dupa aceea, la introducerea mufei ventilatorului in termocupla, acesta porneste imediat, indiferent daca motorul este rece sau cald.
Cum pot depista care este adevarata problema : mufa sau termocupla? Contactele de pe mufa sunt putin oxidate, daca curatz contactele, atat de pe mufa cat si de pe termocupla, am sanse sa-si revina?
Momentan, este montat un intrerupator in interior pentru ventilator pe care il pornesc atunci cand apa trece de 95 (dara pana in 100 grade), dar imi este mult mai comod sa nu ma mai uit mereu la indicatorul pt apa Very Happy ...
Skip ads

  • soulfly

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1992 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
sigur este termocupla blocata,inlocuieste-o si gata!
daca nu facea contact (mufa),din cauza ca era oxidata, in nici un caz nu pornea ventilatorul...
  • KOSTIN

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1996 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Cam cat costa o termocupla buna, care este buna (temperatura), este vorba de un motor diesel GM cu 160.000km !
  • soulfly

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1992 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
pai e cam in jur de 50 lei ,si cred ca temp. ar trebui 95-100 grade
  • johnny25med

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Problema este ca o sa-ti plece ventilatorul la 100 si o sa raceasca pana la 95, in nici un caz cum vrei tu de la 95 la 90; cel putin la mine asa este.
  • KOSTIN

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1996 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Care este totusi temperatura optima de lucru la acest tip de motor? Banuiesc, ca daca termocupla este facuta sa declanseze la 100, pana la 95, temp ar fi undeva intre cele valori, nu ?
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
ai curatat firele de oxid ?,
ventilatorul pleca cand termocupla inchide circuitul,
(face scurt intre cele 2 fire ale mufei)
... este posibil ca de la oxidul depus sa ai un scurt acolo si asta sa iti porneasca ventilatorul.

Daca nu tine sa cureti contactele, adica tot pleaca ventilatorul si dupa ce ai curatat,
schimbi termocupla, nu e scumpa.
Daca nu sti ce temp iti trebuie tie, este aici un baiat care iti poate aduce exact piesa care iti trebuie, daca ii dai datele exacte ale masini:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=6412
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Mi s-a intamplat de doua ori sa imi ramana ventilatoarele pornite dupa oprirea motorului (fara ca acesta sa fie incins)
Prima data am rezolvat prin decuplarea bateriei.
A doua oara (azi) au mers vreo 4 ore dupa oprirea motorului. Am mai facut un drum si s-au oprit si ele.

Este toata lumea de acord ca e termocupla? Pana o schimb, am gasit siguranta care le opreste Smile
  • KOSTIN

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1996 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Am fost azi pe la magazinele de pe Lizeanu, si de acolo mi-au spus sa ma duc cu termocupla, pt ca sunt 4 tipuri diferite... oare asa sa fie, ori s-au referit la temperaturile de lucru sau la alte diferente majore intre ele?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Sunt diferente constructive mecanice, de ex. tipul filetului, dimensiuni de gabarit, etc. si diferente functionale privind temperatura de lucru.
  • soulfly

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1992 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:Mi s-a intamplat de doua ori sa imi ramana ventilatoarele pornite dupa oprirea motorului (fara ca acesta sa fie incins)
Prima data am rezolvat prin decuplarea bateriei.
A doua oara (azi) au mers vreo 4 ore dupa oprirea motorului. Am mai facut un drum si s-au oprit si ele.

Este toata lumea de acord ca e termocupla? Pana o schimb, am gasit siguranta care le opreste Smile


inseamna ca e pe direct ventilatorul? la mine dupa ce opresc motorul,se opreste si ventilatorul (e prin contact),chiar daca apa mai e calda...


Ultima modificare făcută de soulfly la Mie 09 Mai, 2007 8:59 pm
  • dumitrache marius

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Tecuci-GL
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2006

  • Mesaj Privat
De acord, trebuie schimbata termocupla.
Si eu stau cu teama de fiecare data, ºi-mi pun intrebarea oare se mai opreste sau nu, cind porneste electroventilatorul si opresc motorul el continua sa functioneze pina cind ajunge la temperatura de decuplare.
Ar fi trebuit, cred, sa fi fost pus prin contact, in momentul cind iei contactul sa nu mai functioneze nimic dar... poate neamtul stie mai bine decit noi
  • KOSTIN

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1996 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
"Ar fi trebuit, cred, sa fi fost pus prin contact, in momentul cind iei contactul sa nu mai functioneze nimic dar... poate neamtul stie mai bine decit noi."

Pe deoparte cred, ca ar fi normal ca ventilatorul sa se opreasca odata cu oprirea motorului, dar pe cealalta parte el poate a fost gandit sa raceasca apa pana la o temperatura de siguranta (<95) odata cu oprirea motorului.. Dupa cum ati observat, motorul este cald inca ore bune dupa oprire, deci daca ar ramane oprit, si apa ar avea o temp ridicata (mai ales dupa mers prin oras), poate ar putea afecta in timp aorece garnituri.

Am obesrvat ca unele persoane merg cu ventilatorul pus pe direct tot timpul, oare mersul continuu al acestuia nu duce la o defectare prematura a acestuia? Ventilatorul este proiectat sa functioneze cate ore continuu?
  • iulim

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 1994 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2007

  • Mesaj Privat
am si eu o problema.... am un opel vectra 1,6 c16nz si mi se ridica apa pana la 100 grade (normal imi sta sub 90) si nu merge ventilatorul. am atins firele de la termocupla si atunci a pornit si ventilatorul. acuma am pus ventilatorul pe direct la borna de la baterie... putetzi sa imi spunetzi si mie din ce cauza nu porneste ventilatorul (sa fie termocupla?) si cat de bine este faptul ca tin ventilarul direct la baterie......
p.s. am schimbat termocupla.... si tot nu a pornit ventilatorul.... apa a urcat pan` aproape de 100 grade (posibil sa fie defect din fabrica... ca era noua....)
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
parca pleca la 105 Rolling Eyes
vezi ce scrie pe termoclupla, sunt date 2 valori
la ce mare porneste, la cea mica se opreste

parca era ceva de genul 95 / 100

LE:
100 este valoarea corecta:
https://www.clubopel.com/vie...php?p=62488#62488
deci ai rabdare sa treaca de 100 si ar trebui sa porneasca
  • iulim

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 1994 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2007

  • Mesaj Privat
pe termocuplate sunt trecute valorile.... 92/87 .... ms pt raspuns
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Shocked
esti sigur ca e cea buna pt C16NE ?

eu am in mana una pt x16szr,
100-95

oricum, asta de care zici tu, ar fi trebuit sa fi pornit ventilatorul la 92!
Daca pui in scurt cele 2 fire care se conecteaza la termocupla, si ventilatorul porneste
=> instalatia functioneaza corect, dar tremocupla nu isi face treaba (nu inchide circuitul la 92)
  • vyo81_speed

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
in mod normal (ce scrie cartea)electroventilatorul tre sa functioneze si dupa ce motorul e oprit?sau cind se opreste motorul se opreste si electroventilatorul logik asa ar trebui sa se opreasca nu?ca dak motorul e oprit circulatia apei cine o face?se raceste numai aia din radiator ca in motor ramine aceiasi temperatura deci...electroventilatorul merge fara rost dupa oprirea motorului
  • soulfly

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1992 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
vyo81_speed a scris:in mod normal (ce scrie cartea)electroventilatorul tre sa functioneze si dupa ce motorul e oprit?sau cind se opreste motorul se opreste si electroventilatorul logik asa ar trebui sa se opreasca nu?ca dak motorul e oprit circulatia apei cine o face?se raceste numai aia din radiator ca in motor ramine aceiasi temperatura deci...electroventilatorul merge fara rost dupa oprirea motorului


eu cred ca ai dreptate. e f. logic ce spui...totusi am intalnit multe masini carora le merge ventilatorul si dupa ce ai oprit motorul.dar nici eu nu cred ca e normal pentru aceleasi motive pe care le-ai invocat si tu.

poate ne lamureste cineva pana la urma cum e normal...
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Daca electroventilatorul merge (motorul fiind oprit), circulatia agentului de racire se face prin convectie pana la inchiderea termostatului. Dupa aceasta chiar ca electroventilatorul merge degeaba. Dar oprirea se face dupa o constanta de timp (se considera ca s-a facut racirea o perioada de timp determinata, echivalenta cu intervalul de timp in care are loc inchiderea termostatului). Normal este si asa si asa, depinde ce a gandit proiectantul motorului si instalatiilor anexe.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR