Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,676
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Pai eu ce ziceam?
Skip ads

  • BABUT ZOLTAN GAVRIL

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2010

  • Mesaj Privat
salut, nu stie cumva cineva ce tensiune ar trebuii sa fie in senzorul de temperatura lichid racire opel vectra c 2.0 dti ,al meu are 3 kohmi nu stiu daca este in parametrii normali,mentionez ca senzorul este dat jos de pe masina multumesc
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Senzorul de temperatura are valoarea ohmica de 2300-2700 ohmi,la temperatura de 20 gradeC
  • BABUT ZOLTAN GAVRIL

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2010

  • Mesaj Privat
multumesc mult
  • .ionutz.

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2011

  • Mesaj Privat
de 3 zile am montat releul suplimentar de la colegul otomega25 si acum imi porneste masina la prima cheie sunt multumit de releu
  • BABUT ZOLTAN GAVRIL

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2010

  • Mesaj Privat
salut si dupa montarea acelui releu suplimentar nu mai da nici o eroare de ex. check cel cu masinuta cu cheie Question
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
colegul zolatan, daca colegii ti.au spus sa schimbi senzorul de temperatuta mai ales ca ai eroare in bord (check engine aprins) schimba-l! montarea acelui releu suplimentar nu va inlocui releul din fabrica , al masinii si nici nu va sterge eroare din bord, el va pacali ecu ca afara e o temperatura mai mica decat in realitate.
  • BABUT ZOLTAN GAVRIL

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2010

  • Mesaj Privat
multumesc ,nu am vrut sa supar pe nimeni,am sa schimb senzorul iar daca nici asa nu va functiona atunci am sa comand acel releu suplimentar, scuze Embarassed
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Doamne Fereste ! nu superi pe nimeni,pt asta exista forumul ! sa ne ajutam unii pe altii.Sanatate!
  • eremiaiulian

  • Mesaje scrise: 170
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2011

  • Mesaj Privat
salutare,unde se leaga alimentarea la releului suplimentar la vectra C?
multumesc
  • .ionutz.

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2011

  • Mesaj Privat
la senzorul de temperatura antigel , la minusul de la baterie si la releul galben de la sigurante e usor de montat eu pana acum sunt multumit de el
  • eremiaiulian

  • Mesaje scrise: 170
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2011

  • Mesaj Privat
multumesc,am montat releul dar nu imi indica temperatura apei in bord,sta ceasul jos!stie careva unde am gresit
  • costyb

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2012

  • Mesaj Privat
sever iulian a scris:

imi cer scuze pt calitatea imaginii, am facut-o repede in paint, pt ca nu am altceva instalat pe calculator. rezistenta de 10 r are rol de protectie. din R si C se ajusteaza timpul, eu am pus 1000 micro si 1,6 k, la fel pt R B 1,6 k.
in momentul cand pui contactul, montajul se va alimenta cu 12 v, iar condensatorul se va incarca. curentul de incarcare va da pe rezistenta din baza o tensiune care va deschide tranzistorul. contactul normal close al releului se va deschide iar resistenta de 1,6 k va fi inseriata cu senzorul de temperatura. dupa ce condensatorul se incarca, tranzistorul se blocheaza iar contactul releului va sunta rezistenta serie cu senzorul. doidele sunt 1n 4148. ATENTIE am uitat sa pun dioda pe bobina releului, 1n 400.....1-7(anodul in colector la trz iar catodul la + 12 v)
[b]Da0mi te rog si mie o serie la tranzistor poate reusesc sa fac singur montajul (nu am gasit un electonist)[/b]
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 362
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat

o mica adaugire la schema de mai sus in loc de releu putem folosi transistor mos .
  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
super schema, dar pentru noi acestia mai putin cunoscatori - unde se inseriaza senzorul de temperatura?

aaaaaa, gata l-am vazut....! sa inteleg ca ai prezentat si tensiunile pe anumite jonctiuni, nu?
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 362
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
da schema de mai sus e simpla , iar tranzistorii mos trebuie sa fie de cel putin 100A asa cum sunt cei originali de 120A desi curentul printr-o bujie mai mare de 7 A nu depaseste in total 28A !
Am mai facut o schema de temprizare cu lm sau ne 555 montaj astabil cu pleacare din star cupland bujiile si mentinind 10 secunde tensiunea pe bujii , am recurs la acesta schema fiindca are dimensiunile mici pluc condensatorul nu mai e de 1000 uF ... avand dimensiuni astronomice Very Happy Tot montajul adica doar circuitul integrat rezistentele si condensatoarele pot fi facute in aer si bagate in cutia releul de bujii , se scot pinii de grille de la cele 2 tranzistoare de pe placa originala se unesc si se leaga la 555 ! Comanda bujiilor la original e pe drena tranzistorilor ... eu am pus becurile cu rezistenta de 0,09 ohmi pe anod... nu conteaza oricum ati cupla functioneaza...
A pai se poate da si comanda la 555 pe pinul 2 daca se doreste sa fie comandat de microprocessor sau de senzorul temperature.

  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
se poate mai elegant din modificrea softului!

- se alege orice temperatura se doreste
- se alege si timpul cat se doreste sa fie puse bujiile

spor
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 362
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
da dar pe op com mere sa reglezi sau nu trebuie scula scumpa da-mi un pm .. ? , Naba la mine pornea bine dar de la un timp de vreme o ia greu , bujiile schimbate ... Ce am verificat astazi la releul de bujii e ca mosurile sunt alimentare in impulsuri de 20V pe grila din cipul respectiv fiindca altfel nu comuta cei 12 volti pe bujii ci 5-6v..
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
...
nu se poate cu Op-Com
Scula scumpa nu trebuie - se poate face si cu una de 200ROn - iti trebuie insa softul original de pe masina - asta il poti obtine in doua moduri (elegante) - valabil doar la PSG5
- folosesti Tech2 si TIS
- dai jos ECU si citesti memoriile

Mai exista si a 3-a dar nu e prea sigura! - faci rost de o harta originala de la o masina similara cu a ta.

Pentru PSG16 trebuie Tech2.

Spor
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 362
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
am renuntat la scheme de mai sus puse de mine din cauza ca era gabaritul mare si nu intra in releul bujilor , plus trebuia sa fac si o sursa de generare a tensiuni de 20V pentru a alimenta mosurile sa se deschida la masim si sa descarca pe sursa tranzistoarelor spre bujiile incandescente fiindca bujiile sunt legate la caroserie... Asa e facut si releul bujiilor avand tranzistorii mos cei doi legati cu sursele lor spre bujii iar drenele spre plusul de alimentare directa iar alimentarea lor cu semnal sub forma de impuls se face din intregatul ala mic care are in component si un generator de tensiune in jur de 20V.
Asa ca am trecut la modificarea termistorului inseriind o rezistenta de 2k si care e suntata de releu . Am facut montajul timer cu 555.


Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR