Florinyo
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2012
- Mesaj Privat
am o problema de geva timp k masina,o astra g caravan, cand conduc la temperaturi de sub 15 grade mi se abureste foarte rau parbrizul, aeroterma nu face fata, cred ca est vorba din cauza butonului "recirculare", dar nu sunt sigur, mi-a spus cnv ca a avut aceiasi problema si a remediat-o prin demontarea bordului si blocarea a doua guri de ventilatie din partile laterale, am rugamintea ptr cei care stiu sau au avut si ei aceeasi problema prin a-mi spune sau arata cum se da bordul jos sau povestea lor despre cum au reusit sa rezolve aceasta problema. Mi sa mai spus ca probabil este din cauza filtrului de polen, l-am schimbat, problema tot nu se remedia-se.
Multumesc celor care imi vor da raspunsuri care imi vor fi de folos!
Multumesc celor care imi vor da raspunsuri care imi vor fi de folos!
satwien
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Signum 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2012
- Mesaj Privat
CV50NIK
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Covasna
- Masina: Tigra 1996 X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mai 2012
- Mesaj Privat
Florinyo
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2012
- Mesaj Privat
da, merg k aerul conditionat pornit la 2 sau 3, reuseste sa incetineasca aburirea, dar nu o opreste deloc. Asta iarna pe gerurile acelea de -25 -30 de grade dabia puteam vedea prin parbriz, iar acum de curand de cand s-a lasat iar frigul m-ia revenit problema, am incercat sa merg si cu geamul putin deschis dar degeaba.
Filtrul de polen l-am schimbat odata cu schimbarea celorlalte filtre si uleiului de motor. M-am gandit si la posibilitatea asta, dar sa rezultat ca filtrul de polen nu are nici o vina cu problema mea, adik l-am schimbat degeaba
eu de obicei fac schimbul de ulei si filtre la 7000 de km
Filtrul de polen l-am schimbat odata cu schimbarea celorlalte filtre si uleiului de motor. M-am gandit si la posibilitatea asta, dar sa rezultat ca filtrul de polen nu are nici o vina cu problema mea, adik l-am schimbat degeaba
eu de obicei fac schimbul de ulei si filtre la 7000 de km
moroshanu- Suspendat
- 249 mesaje
- din 16 Apr 2012
- Astra 2004 z17dtl
- Prahova
moroshanu- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2012
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- mihaiadrian
- ***
- 629 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
Setezi gura de iesire a aerului sprw geamuri ?
Eu zic ca ai dreptate, cauza e blocarea recircularii.
Dezaburirea se face mai bine cu aer mai rece decar cu aer mai cald deoarece aerul rece produce condens in tot volumul masinii, nu numai pe geamuri ca un aer cald instant.
Asta nu inseamna ca tre sa se mearga cu aer rece. Cum.a zis si un coleg, in mod normal aburirea apare la inceput 1 2 min pana se incalzeste un pic parbrizul apoi dispare.
Ultima modificare făcută de mihaiadrian la Sam 17 Nov, 2012 2:38 pm, modificat de 2 ori în total
Eu zic ca ai dreptate, cauza e blocarea recircularii.
Dezaburirea se face mai bine cu aer mai rece decar cu aer mai cald deoarece aerul rece produce condens in tot volumul masinii, nu numai pe geamuri ca un aer cald instant.
Asta nu inseamna ca tre sa se mearga cu aer rece. Cum.a zis si un coleg, in mod normal aburirea apare la inceput 1 2 min pana se incalzeste un pic parbrizul apoi dispare.
Ultima modificare făcută de mihaiadrian la Sam 17 Nov, 2012 2:38 pm, modificat de 2 ori în total
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- mihaiadrian
- ***
- 629 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
Depinde daca e mai multa umezeala afara decat in masina.
In general, e bine sa lasi aerul sa nu fie recirculat (adica e bine sa il lasi sa intre de afara).
Aceasta deoarece tu ca om oricum elimini aer cu vapori de apa.
Recircularea pornita ajuta cand treci pe langa o fabrica de porci si nu vrei sa intre mirosul.in masina, dar asta doar daca sti de dinaimte unde se afla.
In general, e bine sa lasi aerul sa nu fie recirculat (adica e bine sa il lasi sa intre de afara).
Aceasta deoarece tu ca om oricum elimini aer cu vapori de apa.
Recircularea pornita ajuta cand treci pe langa o fabrica de porci si nu vrei sa intre mirosul.in masina, dar asta doar daca sti de dinaimte unde se afla.
Florinyo
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2012
- Mesaj Privat
parbrizul mi se abureste mereu, si dupa o ora de la pornirea masinei, ca si celelalte geamuri laterale, chiar daca am aeroterma la maxim, nu pot scapa deloc de acea aburire, imi scade vederea foarte mult, pe timp foarte rece adica pe undeva unde temperatura de afara este la 5-10 grade mi se abureste mai mult de jumatate din parbriz, si nu pot face nimic decat sa il sterg cu un servetel sau o laveta, dar dupa 3 min se abureste la loc, la fel si celelalte geamuri.
Recircularea, nu prea stiu cum sa umblu la ea, probabil ea ar fi problema, sau butonul, cred ca am scurt si in buton, nu functioneaza mereu, adica cateodata este aprins acel buton de recirculare, alteori nu este.nici nu stiu ce sa mai fac, sper sa o rezolv pana va incepe iarna cu adevarat, este un cosmar sa circul cu parbrizul aburit...
La mn gura de iesire a aerului este spre parbriz, daca as indrepta circulatia aerului in alta parte, mi s-ar aburi si mai rau parbrizul
Am mai vorbit cu multa lume despre subiectul asta, dar nu prea am rezolvat nimic, pana ce spusele unei persoane ma cam pus pe ganduri, m-ia spus ca s-ar putea sa am "caloriferul" fisurat daca imi aduc aminte bine, dar nu stiu ce sa fac, cum aflu daca el este de vina?din auzite am inteles ca costa cateva milioane bune altul nou.
Recircularea, nu prea stiu cum sa umblu la ea, probabil ea ar fi problema, sau butonul, cred ca am scurt si in buton, nu functioneaza mereu, adica cateodata este aprins acel buton de recirculare, alteori nu este.nici nu stiu ce sa mai fac, sper sa o rezolv pana va incepe iarna cu adevarat, este un cosmar sa circul cu parbrizul aburit...
La mn gura de iesire a aerului este spre parbriz, daca as indrepta circulatia aerului in alta parte, mi s-ar aburi si mai rau parbrizul
Am mai vorbit cu multa lume despre subiectul asta, dar nu prea am rezolvat nimic, pana ce spusele unei persoane ma cam pus pe ganduri, m-ia spus ca s-ar putea sa am "caloriferul" fisurat daca imi aduc aminte bine, dar nu stiu ce sa fac, cum aflu daca el este de vina?din auzite am inteles ca costa cateva milioane bune altul nou.
moroshanu- Suspendat
- 249 mesaje
- din 16 Apr 2012
- Astra 2004 z17dtl
- Prahova
moroshanu- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2012
- Mesaj Privat
Dacã ai radiatorul fisurat scade nivelul antigelului, dar dacã ai fãcut testul despre care am scris, scrie ce ai constatat. Oricum dacã pui comutatorul de ghidare al aerului pe dezaburire, recircularea aerului este automat decuplatã (la modelul meu din 2004 așa este). Eu în 2 minute de la pornire scap de aburii de pe parbriz chiar și cu 5 pasageri în mașinã.
Foarte important! - sã fie parbrizul curat, degresat. Poți folosi soluție de geamuri (clin de exemplu) dar folosește cârpe curate.
Foarte important! - sã fie parbrizul curat, degresat. Poți folosi soluție de geamuri (clin de exemplu) dar folosește cârpe curate.
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
moroshanu- Suspendat
- 249 mesaje
- din 16 Apr 2012
- Astra 2004 z17dtl
- Prahova
moroshanu- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2012
- Mesaj Privat
evident cã radiatorul din habitaclu este încãlzit de lichidul de rãcire (antigelul) al motorului. Nu recomand ștergerea aburilor de pe parbriz. Prefer sã deschid geamurile puțin și sã circul cu dezaburirea pe maxim dar nu ating parbrizul.
Daspre clapeta de recirculare: o gãsiți demontând torpedo-ul 6 surube cu cap Torx și firele de la becul din torpedo. Clapeta se cãsește în spatele torpedoului dreapta sus și este acționat de un mecanism (care se stricã de obicei) printrun braț de plastic scurt 7-10 cm. Ca sã vezi dacã lucreazã, pornește aerul , comutã de pe dezaburire rotița care comandã direcția aerului, și aționeazã butonul de recirculare pentru a vedea dacã clapeta se deschide-închide. Cu ocazia asta poți schimba sau mãcar aspira filtrul de polen care se gãsește in aceeași zonã.
Daspre clapeta de recirculare: o gãsiți demontând torpedo-ul 6 surube cu cap Torx și firele de la becul din torpedo. Clapeta se cãsește în spatele torpedoului dreapta sus și este acționat de un mecanism (care se stricã de obicei) printrun braț de plastic scurt 7-10 cm. Ca sã vezi dacã lucreazã, pornește aerul , comutã de pe dezaburire rotița care comandã direcția aerului, și aționeazã butonul de recirculare pentru a vedea dacã clapeta se deschide-închide. Cu ocazia asta poți schimba sau mãcar aspira filtrul de polen care se gãsește in aceeași zonã.
Florinyo
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2012
- Mesaj Privat
asa este la toate masinile, pana si dacia, daca dai putin drumu la aer ti se dezabureste geamul
La mine nu se dezabureste deloc, radiatorul nu este fisurat, nu pierd nici un ml de antigel.
Moroshane, multumesc foarte mult ptr sfaturi, dar rabla mea este incapatanata cu butonul de recirculare stricat, functioneaza numai cand vrea, chiar si acum, am fost plecat cu ea, am condus vro 60 de km, si tot drumul am avut parbrizul si celelalte geamuri aburite, daca aveam vrun aparat sau telefon cu blit chiar in momentul asta faceam o poza cu parbrizul si o incarcam.
Cel care mia povestit despre acel calorifer m-ia spus ca se afla undeva prin fata sau sub bord, nu mai stiu sigur, iar prin el circula aburi ce incalzeste aerul care intra in masina, iar acel "calorifer" probabil este fisurat si in loc de aer cald intra si aburi, de aceea mi se abureste masina, dar nu stiu daca sa il cred sau nu
multumesc pentru informatia despre clapita aceea, maine o sa desfac torpedoul si o sa ma uit dupa aceea rotita,dar trebuie neaparat sa repar butonul "reciclare", sa vad daca actioneaza acea rotita despre care miai povestit sau nu
La mine nu se dezabureste deloc, radiatorul nu este fisurat, nu pierd nici un ml de antigel.
Moroshane, multumesc foarte mult ptr sfaturi, dar rabla mea este incapatanata cu butonul de recirculare stricat, functioneaza numai cand vrea, chiar si acum, am fost plecat cu ea, am condus vro 60 de km, si tot drumul am avut parbrizul si celelalte geamuri aburite, daca aveam vrun aparat sau telefon cu blit chiar in momentul asta faceam o poza cu parbrizul si o incarcam.
Cel care mia povestit despre acel calorifer m-ia spus ca se afla undeva prin fata sau sub bord, nu mai stiu sigur, iar prin el circula aburi ce incalzeste aerul care intra in masina, iar acel "calorifer" probabil este fisurat si in loc de aer cald intra si aburi, de aceea mi se abureste masina, dar nu stiu daca sa il cred sau nu
multumesc pentru informatia despre clapita aceea, maine o sa desfac torpedoul si o sa ma uit dupa aceea rotita,dar trebuie neaparat sa repar butonul "reciclare", sa vad daca actioneaza acea rotita despre care miai povestit sau nu
sorindf2000- Suspendat
- 1,051 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Brasov
sorindf2000- Mesaje scrise: 1,051
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
Frate, te tot invarti în jurul pomului..., ti-a zis colegul unde se aflã clapeta de recirculare aer,care la tine aproape sigur nu funcþioneazã, demonteasa torpedoul ºi blocheazã aceastã clapeta pe deschis, adicã pe pozitia în care intrã aer de afarã ºi dupã aia scoate mufa din motorasul care o acþioneazã ºi ai rezolvat problema...lasa-l încolo de buton care merge doar vând are chef. Rezolva problemele începând cu ce este mai grav, adicã cu aburitul geamurilor, e foarte riscant sã mergi aºa cum mergi tu cu geamurile aburite în plus poti avea surprizã sã se abureasca instant, eu am pãþit aºa ceva odatã ºi era sa fac accident, nu e de glumã. In plus citeºte ºi forumul cã ºtiu 100% cã s-a discutat problema asta
moroshanu- Suspendat
- 249 mesaje
- din 16 Apr 2012
- Astra 2004 z17dtl
- Prahova
moroshanu- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2012
- Mesaj Privat
dragã „Florinyo„ chestia aia cu aburi din calorifer mã face sã râd, cã doar n-om avea motoare pe aburi . „Rotița” despre care am scris nu este în torpedo ci pe panoul de comandã al climatizãri (butonul de unde dai aerul sus, jos, în fațã, etc).
Dacã demontezi torpedoul poți anula recircularea aerului blocând capeta de recirculare pe închis, adicã clapeta semi-sfericã sã fie închisã astfel încât din habitaclu aerul sã nu poatã ajunge în ventilator.
Dacã demontezi torpedoul poți anula recircularea aerului blocând capeta de recirculare pe închis, adicã clapeta semi-sfericã sã fie închisã astfel încât din habitaclu aerul sã nu poatã ajunge în ventilator.
Florinyo
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2012
- Mesaj Privat
multumesc foarte mult baieti, chiar acum am gasit alt thread pe forum cu aceasi poveste, dar faza era din 2007 cred, oricum, am citit cateva pagini si mam lamurit in legatura cu problema mea, era aceea si chestie care mi-ati spus-o si voi, maine o sa desfac torpedoul si o sa verific cum sta treaba cu acea clapita, o sa revin cu sa va spun daca am rezolvat sau nu. multumesc inca o data!
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
moroshanu- Suspendat
- 249 mesaje
- din 16 Apr 2012
- Astra 2004 z17dtl
- Prahova
moroshanu- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2012
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
am desfacut torpedoul, am dat jos acele clipsuri sau ce ar fi ele, am dat jos filtrul dupa care am descoperit cu stupoare ca la 6 luni de utilizare era negru asta este si desigur radiatorul(cred ca acela este caloriferul) era pana la jumatatea acestuia plin cu frunzulite, lam sters de praf cu o laveta umeda, si maine la prima ora voi cumpara un nou filtru de polen