Mergeam si eu la munte si deodata clanc si nu mai aveam faruri, intuneric si ceata ca sa fie meniu complet. Colac peste pupaza nu aveam lanterna sau lampa si unica bricheta cu gazul pe sfirsit s-a gasit dupa ce a scotocit nevasta toate ungherele masinii, noroc ca mai cad si ele din buzunar... Colegii in fata bagau kilometri la greu si eu pipaiam sigurante, relee, fire...nervi la greu.
Pina la urma gasesc buba: comutatorul semnalizare directie de mers si faza faruri (SWITCH, ASSY., TURN SIGNAL LAMP/HEADLAMP FULL AND DIPPED BEAM pn 9181010 cat.no. 12 41 212 ). Imping de el putin in fata si LUMINA. Bag pe lunga (lumina de drum) merge, dau flash merge dar pe scurta (lumini de intilnire) nu prea face contact. Il frec putin si "isi da drumul". La intorcere iarasi mici probleme dar il puneam pe pozitie si facea contact. Dupa o saptamina iarasi la munte dar de data asta JALE, daca nu il tineam impins in fata nu vroia si pace. Nervos foc ajung acasa si jos cu el, eu te-am platit eu te distrug !
Bag il el spray contact la greu, il frec pe lunga/scurta/flash pina la urma parca ar merge. Dupa citeva drumuri pe noapte, CLAR trebuie facut bucati-bucatele si CURATAT.
Ca simptom am remarcat ca la schimbarea de faza scurta/lunga si invers pentru o fractiune de secunda nu ai lumina la faruri.
DEMONTARE :Se scoate 1 surub cap cruce care tine capacul inferiorde la carcasa volan, este pe mijloc dedesubt.
Se baga un deget si se extrage usor burdufele de cauciuc de la manete semnalizare/stergatoare.
Cu ajutorul degetelor introduse in gaurile de la menete despartim cele doua capace inferior/superior impingind cel de jos in exterior si cel de sus in interior. In fotografie aveti marcate clips-urile, cite 3 pe fiecare parte.
Mai aveti 2 suruburi si scapati si de capacul superior.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se extrage blocul deblocind cu degetele prin apasare cele doua clips-uri/sigurante. Se scoate mufa departind cu ceva ascutit cele 2 sigurante laterale.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
CURATARE :
Gata cu partea usoara de acum incepe balul. Veti face loc pe o masa fara copii, neveste, mamme, bunici, catel si purcel ca treaba cere putina concentrare.
Pe laterale aveti clips-uri, se desfac usooor ! pe rind fara sa trageti de capac in sus numai de o laterala ca sa nu sara toate si sa va apucati de cautat pe jos. In foto se vede unde este problema.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se curata cu spray contact si in cazul in care ramine totusi urma de arsura (gaura) se va "netezi" suprafata cu o coada de penseta, merge usor ca e in cupru moale si este destul de gros.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
MONTARE :
Daca pina acum a fost cu a fost de acum este putin dificil cu montatul. Se aplica veselina in gaurile unde stau cele 2 arcuri de jos ca sa fie "incleiate" si sa nu sara. Vaselina care o vom folosi este speciala pentru contacte electrice si plastic, nu este viscoasa si foarte fina. In locul ei se poate folosi cea de la filmele de fixare din imprimantele laser. In curind poze si cu ele.
De asemenea se pune vaselina si in lagare/ghidaje. Imi cer scuze ca nu am poze si cu pasii de la montare dar chiar numai la asta nu ma mai gindeam atunci. Inainte de a pune capacul complet si apasa pentru capsulare la loc il prindem numai in "spate". Se pun cele 2 arculete pe pozitie si cu o penseta ghidam clenciul de revenire semnalizare dupa care inchidem definitiv blocul.
Verificam daca functioneaza revenirea semnalizarii actionind asupra lui.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Preventiv cred ca merita curatat ca sa nu se adune praf, in plus vaselina care o are din fabrica e demult plecata sau uscata. Nu va apucati de desfacut decit daca este absolut necesar !, numai spray contact pentru curatat si la sfirsit si unul care sa contina vaselina.
Poze mai slabe ca astea nu am avut pina acum dar fierbeam si numai la reglaje nu imi statea capul ca sa nu mai spun ca tremuram tot de nervi, de asta sunt neclare. SCUZE !