- andrei_mihail
- OP
- 53 mesaje
- din 15 Aug 2010
- Brasov
andrei_mihail
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2010
- Mesaj Privat
Buna seara! Am o problema si anume consumul de benzina care mi se pare ff mare pentru mersul meu si pentru puterea care o ofera
Un exemplu :pun benzina de 30 lei si resetez kilometrajul.....merg 26 km si se aprinde canistra,bine dar si traffic foarte intens(mers 60 maxim accelerari foarte fine)
pun de 30 lei si merg 40 km (la fel)
acum am pus de 30 lei si am mers si cu 80,90 km/h schimbat 3000,3500 ture si consuma 18 litri/100km:D......si nu am accelerat tare,pot sa zic normal cum se emrge cu o benzina.....
eu ma gandesc dc as merge cu 130 cat imi consuma 30 litri.....nu stiam ca am hummer
motorizare x16xel ,1.6 16v
Ma puteti ajuta,de la ce poate fi?
Peste tot consum urban!Brasov
Oare atat consuma un x16xel?
Un exemplu :pun benzina de 30 lei si resetez kilometrajul.....merg 26 km si se aprinde canistra,bine dar si traffic foarte intens(mers 60 maxim accelerari foarte fine)
pun de 30 lei si merg 40 km (la fel)
acum am pus de 30 lei si am mers si cu 80,90 km/h schimbat 3000,3500 ture si consuma 18 litri/100km:D......si nu am accelerat tare,pot sa zic normal cum se emrge cu o benzina.....
eu ma gandesc dc as merge cu 130 cat imi consuma 30 litri.....nu stiam ca am hummer
motorizare x16xel ,1.6 16v
Ma puteti ajuta,de la ce poate fi?
Peste tot consum urban!Brasov
Oare atat consuma un x16xel?
- aditz6
- **
- 175 mesaje
- din 25 Mai 2010
- Astra 2002 Z16SE
- Olt
aditz6
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2010
- Mesaj Privat
Acel ac nu are acuratete. Ca sa faci consumul mai exact umple rezervorul pana sare siguranta de la pompa, mergi cu ea 100km si apoi fugi iar la benzinarie si pui din nou benzina pana sare piedica, sa ai grija sa pui pistolul cam la aceeasi adancime ca prima data. Asa faci consumul mai cu exactitate.
Sunt destule posturi pe aici care explica treaba cu acel ac. El arata in functie de cum mergi cu masina cat combustibil ai in rezervor, daca mergi mai turat si consuma mult o sa se aprinda mai repede (adica cu mai multa benzina in rezervor).
Sunt destule posturi pe aici care explica treaba cu acel ac. El arata in functie de cum mergi cu masina cat combustibil ai in rezervor, daca mergi mai turat si consuma mult o sa se aprinda mai repede (adica cu mai multa benzina in rezervor).
- andrei_mihail
- OP
- 53 mesaje
- din 15 Aug 2010
- Brasov
andrei_mihail
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2010
- Mesaj Privat
- andrei_mihail
- OP
- 53 mesaje
- din 15 Aug 2010
- Brasov
andrei_mihail
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2010
- Mesaj Privat
- cristyliviu
- ****
- 1,025 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,025
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Astea le poti verifica si tu, desfaci tubulatura aferenta si vezi cat is de jegoase! Au si ele influenta! Filtru de aer imbacsit e si el o buba! Masina cum se comporta, merge greu? Da rateuri? Se balbaie motorul la relanti? Coduri de eroare? Consum de ulei? Jante normale ( 15-16 inch )? De ce intreb, pt ca pot fi mai multe cauze ce pot da un consum mare!
- cristiandvd
- **
- 383 mesaje
- din 15 Sep 2008
- Bucuresti
cristiandvd
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Pai stati asa domnilor.
30 lei .... 40 Km
x lei .... 100 km
75 lei / 100 Km.
75 lei / 6 lei litrul inseamna 12.5%. Avand in vedere traficul din ultimul timp este un consum normal pentru mers urban cu motorul preponderent rece. Miturile cu consum sub 7 la benzinare, mai ales pe frigurile astea sunt doar.... mituri. Pana si diesel-ul consuma in jur de 7-8% in oras.
30 lei .... 40 Km
x lei .... 100 km
75 lei / 100 Km.
75 lei / 6 lei litrul inseamna 12.5%. Avand in vedere traficul din ultimul timp este un consum normal pentru mers urban cu motorul preponderent rece. Miturile cu consum sub 7 la benzinare, mai ales pe frigurile astea sunt doar.... mituri. Pana si diesel-ul consuma in jur de 7-8% in oras.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
XEL-ul este un motor cu personalitate,cand merge de te unge pe suflet consuma 5,5 afara si in jur de 10-11 in oras daca-l menajezi 12,5 e mult .....18 e chiar prea mult.Cauzele pot fi multe,de obicei se incepe cu masurat compresie,verificate sondele cea de temperatura apa are obiceiul ori sa se oxideze in interior mufa si atunci la diagnoza iese temperatura citita -40% cu imbogatirea de rigoare ori iese usurel din parametri,sonda lambda e ori nu intre 0,2-0,8 mV ,presiune de benzina este? injectoarele au 4 gauri se infunda destul de des o curatare NUMAI LA ULTRASUNETE cu vizualizarea conului inainte si dupa si testul de debit......la motoarele astea se mai pun si distributiile prost de consuma si nu ridica in ture in sarcina decat foarte greu.Dupa un anumit numar de ani si km parcursi toate astea enumerate incep sa iasa din parametrii si atunci insumate ajungi la +40%consum tot asa remediate una cate una poate fi adus in mintile lui cu o cheltuiala care se amortizeaza tocmai din consum.
La motorul asta conteaza foarte mult si calitatea combustibilului folosit unul prost te mai arde cu un 10% ma refer la cifra octanica orienteaza-te spre un 98 real nu ce scrie la pompa.
Am avut motorul asta pe o Vectra B si urca in ture foarte repede,in afara nu sarea de 5,5% mers sustinut cu 100 iar in oras mers normal 10-11 dar cu toate cele de mai sus perfecte,si pentru inceput asa cum am facut si eu termostatul trebuie sa fie brici daca acul e pe albastru ai scapat cu 60ron investitie
La motorul asta conteaza foarte mult si calitatea combustibilului folosit unul prost te mai arde cu un 10% ma refer la cifra octanica orienteaza-te spre un 98 real nu ce scrie la pompa.
Am avut motorul asta pe o Vectra B si urca in ture foarte repede,in afara nu sarea de 5,5% mers sustinut cu 100 iar in oras mers normal 10-11 dar cu toate cele de mai sus perfecte,si pentru inceput asa cum am facut si eu termostatul trebuie sa fie brici daca acul e pe albastru ai scapat cu 60ron investitie
moroshanu- Suspendat
- 249 mesaje
- din 16 Apr 2012
- Astra 2004 z17dtl
- Prahova
moroshanu- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2012
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
no amu, cauzele pentru un consum mare pot fi multe, sonda de temperatura, termostatul, consumul de ulei (X16XEL sunt cunoscute ca fiind mai pretentioase si mai delicate) care duce la imbacsirea (si functionarea incorecta) a sondei lambda... etcetcetc.
Da' nu ar trebui sa se inceapa cu stabilirea clara a consumului? Ca din teste de astea "am bagat 100 g benzina, si am avut aprindere doar la prima cheie" nu se lamureste nimeni
Andrei, ai o lista de cauze probabile destul de lunga, colegul mecaNIK ti-a dat si o serie de explicatii detaliate. Eu iti recomand ca, inainte de a schimba piese de nebun, sa faci consumul asa cum scrie la carte, si sa ii faci cateva verificari de bun simt (vazut temperatura motorului pe bord, verificat daca termostatul nu e blocat pe deschis, ca aia se verifica usor, pus o interfata si vazut ce face sonda lambda) si sa revii cu datele in cauza. Vei putea primi niste sfaturi mai concrete. Ca asa, daca intrebi "mi se pare ca imi consuma masina mult, oare de la ce e", ti se va raspunde "e terminata, du-o la REMAT si ia-ti alta".
Da' nu ar trebui sa se inceapa cu stabilirea clara a consumului? Ca din teste de astea "am bagat 100 g benzina, si am avut aprindere doar la prima cheie" nu se lamureste nimeni
Andrei, ai o lista de cauze probabile destul de lunga, colegul mecaNIK ti-a dat si o serie de explicatii detaliate. Eu iti recomand ca, inainte de a schimba piese de nebun, sa faci consumul asa cum scrie la carte, si sa ii faci cateva verificari de bun simt (vazut temperatura motorului pe bord, verificat daca termostatul nu e blocat pe deschis, ca aia se verifica usor, pus o interfata si vazut ce face sonda lambda) si sa revii cu datele in cauza. Vei putea primi niste sfaturi mai concrete. Ca asa, daca intrebi "mi se pare ca imi consuma masina mult, oare de la ce e", ti se va raspunde "e terminata, du-o la REMAT si ia-ti alta".
- d3ath_sm0k3
- **
- 176 mesaje
- din 19 Dec 2010
- Vectra 2006 Z19DT
- Alta tara
d3ath_sm0k3
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2010
- Mesaj Privat
andrei_mihail becul de la benzina nu se aprinde intodeauna la aceeasi cantitate in rezervor....daca parchezi masina inclinata spre dreapta iti arata mai putina benzina....daca e pe stanga iti arata mai mult. Cel putin asa e la mine. Cand e rezervorul gol nu prea arata bine. Incearca sa faci consumul cu rezervorul plin.
- andrei_mihail
- OP
- 53 mesaje
- din 15 Aug 2010
- Brasov
andrei_mihail
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2010
- Mesaj Privat
Motorul la relatnti este stabil (nu fluctueaza) dar mi se pare ca merge cam greu(am si schimbat bujiile am pus cu 4 si bobina de ductie)..jante pe 15 inch ,consuma ulei dar nu foarte mult ...eu vroiam sa curat EGR ,clapeta de acceleratie pentru ca sigur nu au fost curatate de foarte mult timp si eu mai mult merg urban dar mi-e frica (daca as avea un turorial ceva ) si cu ce sa il curat...poate cineva care a curatat dc poate sa ma ajute ,sa nu se intample ceva).
si cu termostatul mi se pare ca merge foarte bine...nu dureaza foarte mult pana urca la 80-85grade si uneori la 90 grade,caldura baga repede deci nu cred ca este vreo problema
si cu termostatul mi se pare ca merge foarte bine...nu dureaza foarte mult pana urca la 80-85grade si uneori la 90 grade,caldura baga repede deci nu cred ca este vreo problema
komunistu
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2010
- Mesaj Privat
@ andrei_mihail
obisnuieste-te cu un consum de 18% in oras.
eu de 2 ani incerc sa descopar problema si nu am reusit.
EGR-ul este nou, ulei, filtre si tot tacamul facut la timp, doar benzina de calitate.
Intr-adevar, temperatura cateodata imi urca in oras pe la 80-85 grade, dar in 70% din cazuri nu urca acum deloc. Dar consumul e la fel indiferent daca imi creste sau nu temperatura. Si in afara imi consuma 5.5-6% si temperatura e pe maxim 75 grade.
obisnuieste-te cu un consum de 18% in oras.
eu de 2 ani incerc sa descopar problema si nu am reusit.
EGR-ul este nou, ulei, filtre si tot tacamul facut la timp, doar benzina de calitate.
Intr-adevar, temperatura cateodata imi urca in oras pe la 80-85 grade, dar in 70% din cazuri nu urca acum deloc. Dar consumul e la fel indiferent daca imi creste sau nu temperatura. Si in afara imi consuma 5.5-6% si temperatura e pe maxim 75 grade.
kdt91
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2013
- Mesaj Privat
- Vectra sri
- ***
- 877 mesaje
- din 04 Oct 2012
- Astra 2002 z20let
- Cluj-Napoca
Vectra sri
- Mesaje scrise: 877
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2012
- Mesaj Privat
kdt91
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2013
- Mesaj Privat
- Vectra sri
- ***
- 877 mesaje
- din 04 Oct 2012
- Astra 2002 z20let
- Cluj-Napoca
Vectra sri
- Mesaje scrise: 877
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2012
- Mesaj Privat
fa rost de o bobina de inductie de la cineva provizoriu sa vezi cum se comporta masina, ca si eu am avut un bmw la care cand deschideam capacul de ulei de sus de la motor imi improsca ulei de ajungea si lovea capota si , mi-au zis de la service ca nu e normal sa ca tre schimbat motoru ca e dus nush ce ..pe cand era normal sa fie asa ca motorul avea de fapt avea compresia foarte buna.
kdt91
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2013
- Mesaj Privat
- Vectra sri
- ***
- 877 mesaje
- din 04 Oct 2012
- Astra 2002 z20let
- Cluj-Napoca
Vectra sri
- Mesaje scrise: 877
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2012
- Mesaj Privat