- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
mai clar, tps e un potentiometru (exista si varianta t.p.switch, asta e altceva) alimentat la +5V . iesirea lui culege o tensiune intre 0 si 5V. dar la montare cursorul tps trebuie sa culeaga o tensiune putin peste zero (daca infigi tps pe axul clapetei de acceleratie, lasandu-l liber, nu se va potrivi la gaurile suruburilor, trebuie sa-l rotesti putin). aceasta valoare o va considera ecu ca si referinta de 0%.
acest lucru e util atunci cand schimb tps, ca ecu sa-si poata auoadapta pozitia de 0% (tps nu e o piesa ideala, de foarte mare precizie, trebuie sa fie in primul rand fiabila, sa reziste la foarte multe actionari, mult mai mult decat un potentiometru obisnuit)
pentru demonstratie se poate face o proba tinand acceleratia actionata fix (dar sub 10% de care vorbeam) si pornind motorul. dupa cateva oscilatii (trebuie sa regleze aerul, acum intra mai mult) va ajunge sa aiba turatia normala de relanti, nu mai mare, cum ar fi avut daca porneam normal si apoi acceleram.
- go
- OP
- 182 mesaje
- din 27 Dec 2004
- Astra 1993 C16NZ
- Sibiu
go
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
daca pui un voltmetru pe sonda, la pornirea la rece arata 0 tens de ,45-,5v pina intra sonda in regim normal de temp.?
Ai demontata recent TPS-ul ? ai verificat daca da cod 13 sau 44?(dereglarea pozitiei initiele).
poate am pus prea multe intrebari.
Multumesc anticipat ptr raspunsuri
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
am avut un topic, la care nu prea mi s-a raspuns: https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
asha ca la mine nu e totul chiar bine...
chiar acum am fost sa dau jos tps-ul, mi-a dat cod de eroare 22 imediat, <TPS - Low Voltage>, ceea ce era de asteptat dupa ce am mai scris (de fapt acest cod e o masura de siguranta in plus pentru ecu de a vedea ca tps-ul a iesit de pe pozitie sau i-a sarit mufa...)
asta insa n-are legatura cu codurile 13 <Oxygen Sensor - No Change in voltage/open circuit> sau 44 <Oxygen Sensor - Air/Fuel mixture to lean>. Poate ai alt tip de ecu, si codurile au alta semnificatie.
- go
- OP
- 182 mesaje
- din 27 Dec 2004
- Astra 1993 C16NZ
- Sibiu
go
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
mi se pare cam mult 10-20 oscilatii /sec(Hz).din cite am citit eu are perioada intre 0,5-1Hz.
am montat Af metrul.acesta se plimba intre 0.1-0.5v (sonda calda).Cind accelerez urca pina la 0.8V (primul led rosu-care e cam greu de aprins).
Cind intra in frina de motor scade indicatia pina la 0-0,1V(se stinge si primul led).
Ieri seara am observat ceva f ciudat .masuratorile de mai sus le-am facut ziua(fara nici un consumator ,faruri vent etc) .La aprinderea farurilor scade indicatia AF cu 2 leduri.dac dau drumul si la Vent+dezaburire mai scade inca vreo 1-2 leduri.deci daca fara consumator se aprind primele 5 leduri(0-0,45V) cu consumator 1-2 leduri(0-0.2).tensiune pozitiva ptr Af este stabilizata la 9 v, astfel incit orice variatie a tens de alimentare nu modifica indicatia AF.
Am legat AF la masa ,la sasiu ,la rama sigurantelor(sub volan in stinga ).sa fie oare acesta diferenta de masa (cabluri de masa)cea care imi genereaza codul 13 (<0,2v mai multe de 25 sec)?
trebuie sa masor diferentele de tensiune in diferite puncte de pe sasiu ,borne baterie si mufa ECU.
poate dau un raspuns si altui topic care se refera la variatiile de tens la bordul masinii.
cred ca si tu ai parte de legaturi imperfecte .
"chiar acum am fost sa dau jos tps-ul, mi-a dat cod de eroare 22 imediat"
poate voi incerca sa pun si sonda veche(originala) inapoi si sa vad ce se intimpla dupa.
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
vezi ca AFmetrul tau s-ar putea sa consume cam mult ("se plimba intre 0.1-0.5v (sonda calda)") si sa perturbe sistemul, iar daca ai vreun condensator de integrare pe intrare sa ai slew-rate-ul mic si chiar sa perturbi si semnalul spre ecu.
zic asta pentru ca atunci cand accelerezi urca pana la 0.8V, normal tensiunea trebuie sa stea pe 0.8-0.9 doar in momentul accelerarii, in rest trebuie sa oscileze continuu intre 0.1-.09, nu? cu 0-0.1 in frana de motor sunt intru totul de acord (s-a mai discutat ceva pe forum legat de consumul nul afisat de BC in aceasta situatie).
"fara consumator se aprind primele 5 leduri(0-0,45V) cu consumator 1-2 leduri(0-0.2)" - consumatorii nu ar trebui sa influenteze raportul a/f, decat eventual in regim tranzitoriu. tind si eu sa cred ca exista diferente de potential intre diferitele puncte de masa.
ce vrei sa spui cu:
"chiar acum am fost sa dau jos tps-ul, mi-a dat cod de eroare 22 imediat"
mie mi se pare ca asa trebuie sa se intample.
- go
- OP
- 182 mesaje
- din 27 Dec 2004
- Astra 1993 C16NZ
- Sibiu
go
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
am legat un voltmetru digital chiar de borna -sub colierul de prindere a conductorilo de minus.Am pornit motorul(fara consumatori) si am masurat o dif de tensiune intre borna _ si sasiu de 180mv !! Apoi am pornit consumatorii(faruri,dezaburire,ventilato) .Dif de tensiune a crescut la ~0,8V.Caderea de tensiune se producea pe bucata de cablu ce leaga borna _ de sasiu(la astra f-cc 93 e deasupra farului stinga)un surub sub care vin papuci.Am curatat toti papucii(nu era de mirare ca nu mai faceau contact caci erau cam oxidati) iar bucata de cablu dintre borna- si Sasiu am inlocuit-o cu totul,papuci cu prindere sub surub (nu din cei capsati cum erau anterior)si cablu nou.Dupa faza asta am verificat din nou dif de tensiune .Din 180mV (fara consumarori )am masurat doar15mV,iar cu cosumatorii porniti din 800mV am ramas cu doar 88mV.cred ca cu o asemenea masuratoare (usor de facut) poate afla oricine cam cum sta cu oxidarea contactelor la firele de la baterie. sa afli daca .Aceeasi metoda de testare poate fi facuta si pentru "stingarea luminilor la bord si scaderea turatiei la cuplarea unui consumator
ron am masurat cit genereaza ECU fara sonda=0.33V masurat cu voltmetrul(atit arata acum si AF cind pun cheia pe contact fara sa pornesc motorul).Mi se pare OK aceasta tensiune.TIS-ul zice ca ecu genereaza o tensiune de 0,35-0,5V la aparitia codurilor13,44,45
Cred ca codul 13 (<0,2V ptr cel putin 25 sec)a fost generat de dif de tensiune intre borna _ si sasiu . Astfel chiar daca sonda ar fi fost 0,9V(rich) acesta tensiune ajungea la ECU 0,9V-0,8V(in sarcina)=0,1V.
Acum AF arata tensiuni intre 0,2V si ~0,8v(cam ca si in carte).Impedanta de intrare a AF este de 3,3Mohmi si influenteaza f putin tensiune generata de sonda(scade cu citiva milivolti;nesemnificativ .Integratorul este pus dupa un etaj repetor asa ca nu influenteaza sonda.
- go
- OP
- 182 mesaje
- din 27 Dec 2004
- Astra 1993 C16NZ
- Sibiu
go
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
Dupa reparatia la circuitul de minus nu am mai avut semnalizarea de cod 13, sau 44.(Si am umblat cu masina citeva zile.) 😂
ron tu ti-ai rezolvat problema cu tensiunea generata de ECU(1V).?
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
- go
- OP
- 182 mesaje
- din 27 Dec 2004
- Astra 1993 C16NZ
- Sibiu
go
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
Nu ptr ca ai cod 22 fara tps(am gresit eu cind am pus acel text si acele ghilimele aiurea 😳 ) ci pentru ca ai >1V generat de ecu fara sonda.
tensiunea asta unde ai masurat-o?Unde ai legat bornele ap de masura?
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
- go
- OP
- 182 mesaje
- din 27 Dec 2004
- Astra 1993 C16NZ
- Sibiu
go
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
la mine diferenta de masa cred ca apare pe un pin de masa al ecu, si practic pe intrarea sondei se insumeaza semnalul util cu tensiunea de pierderi (care ar rezulta 1.078-0.45=0.628). ca remediu ma gandisem sa curat cuplele/papucii de masa, dar nu prea stiam pe unde sunt, si nu mi-a dat prin cap sa masor macar diferentele de potential la masa, sa ma conving ca e de acolo.
cu noua sonda n-am remarcat sa imi apara mai des codul, mai ales ca daca s-a memorat am impresia ca nu mai apare. dar pana la urma sonda oricum e consumabil asa ca duca-se...
- go
- OP
- 182 mesaje
- din 27 Dec 2004
- Astra 1993 C16NZ
- Sibiu
go
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Kappy
- **
- 290 mesaje
- din 23 Feb 2005
- Vectra 1993 C20NE
- Bucuresti
Kappy
- Mesaje scrise: 290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2005
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,261 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
ontopic: La calibra, am si eu o asemenea problema, daca ii dau forja, peste 3000 de ture, CATEODATA, se aprinde engine management. Am luat codu, e 13. Dar ideea e ca nu ramane mereu codul in memorie. Uneori dupa ce revin la turatie normala se stinge imediat si in cazu asta nu am avut nici un cod de eroare, alteori sta aprins mai mult timp, iar la urmatorul mers sportiv >3500 rpm se stinge. De notat ca se aprinde numai la turatii mari. Diferenta prea mare la consum nu am vazut, oricum eu sunt obisnuit sa bag bani in benzina ca dracii.. Sa fie tot de la masa de la baterie ?
Asta e singura care arata cam rau, pt ca motorul a fost schimbat, si cablurile de la computer au fost legate foarte bine. Stie cineva, de unde se alimenteaza ECU (+/-) ?
adica de unde de la baterie, asta e sigur, dar care fir e sau in ce mufa.
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 09 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2004
- Mesaj Privat