Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
body_18_is a scris:am gasit ca si cauza borna + de la baterie care se incalzea de nu puteai tine mana pe ea in momentul in care erau consumatori . Am strans insertia de cabluri cu un patent si momentan sunt tensiuni OK 13.7-14.1V . Am montat un voltmetru si urmaresc tensiunea pe el . Ciudat este ca tensiunea scade la 13.5 V si ramane asa doar cand pornesc aeroterma pe 4 , in rest oricat de multi consumatori ar fi : faruri faza scurta + lunga +toate becurile de ceata + dezaburire luneta si oglinzi , tensiunea nu scade asa de mult .Nici chiar cand folosesc servodirectia electrica nu scade la valoarea de 13.5. O fi normal , sau aeroterma este pe duca? Dar daca ar consuma asa de mult de ce nu s-ar arde vreo siguranta? Inca mai studiez problema .
Cu patentul...?! Unde ai montat voltmetru,in ce punct ai facut legaturile?E important punctul unde se fac citirile. E vorba de caderea de tensiune pe circuitul aerotermei si banuiesc faptul ca te-ai legat ,foarte aproape de acela.Aeroterma nu are nimic. Nici in electricitate,practica nu poate fi rupta de teorie.
Skip ads

  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 338
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Bateria la alternator in casa ca sa ii dau impuls la alternator de 12 v sa inceapa incarcarea cand il invart la bormasina? unde pun + si - ,am mufa cu 2 pini care ies din releu si surubu mare de + si carcasa alt de -.
Ma intereseaza sa pot verifica alternatoru in caa sa nu trebuiasca sa il montez de fiecare data pe masina ca deja l-am montat si demontat de 5x
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
5 demontari,deja e o problema!Apreciez dorinta de a face un lucru,dar inainte de toate trebuie sa stii sa faci acel lucru.Multi nu pun mare pret pe teorie,dar in cazul de fata nu se poate altfel.Trebuie sa stii principiul de functionare,trebuie sa stii sa citesti o documentatie,ca sa afli modul de conectare a fiecarui pin(in ideea de a nu distruge un lucru bun).Decit sa dau informatii ce pot fi aplicate gresit,mai bine ma abtin.Ca fapt divers,in cupla cu doi pini,unul stinge becul din bord,celalalt trimite semnal la servodirectie(functioneaza numai cind incarca alternatorul).
  • Annimo

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Alte cauze de incarcare(vectra 1.7td /92) ,am schimbat releu,diodele`s bune si nu incarca deloc.,. ce ar putea fi? Smile
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,516
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Andrei_alik am si eu intrebare ,am vazut ca te pricepi.
Am schimbat de curant ,ieri mai exact puntea de diode si releul de incarcare la alternator pentru ca aveam fluctuatii prea mari de tensiune,de la 14,2V cu varfuri maxime de 14,8-14,9 V.
Am fost la un electrician si fiind prieten mi-a pus in locul stotorului meu care avea 3 bobine un stator cu 4 bobine ,astfel incat puntea de diode sa foloseasca toate diodele(tin sa precizez ca inainte puntea folosea doar o parte din diode)
El a zis ca acum alternatorul are aproape 100 amperi ,el avand inainte 70 amp.
Ce imi poti spune despre asta.
Ai poze si mai multe detalii aici in topicul meu de prezentare a masini.
https://www.clubopel.com/vie...sc&start=1060
Astept un raspuns de la tine ,Nu ma prea pricep la electrica(stiinte minime) ,asa ca tind sa cred ca electricianul stia ce spune.
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,409
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Lao a scris:Astazi am schimbat cablul de + cu unul mai gros. Pe cel de dinainte l-am mutat pe - dupa cum se vede si in poze. Poza din stanga sus este facuta surubului de masa de pe partea dreapta a masinii, chiar pe "oala" amortizorului.

Un cablu de bornã - de Tico se poate vedea ca o a doua masã legatã de mine (cablul maro).
..


Am observat cu ocazia arderii ledului de pozitie ca, la relanti imi fluctueaza usor ledurile ce le am prin bord si ma gindesc ca ar fi bine sa fac ce a facut colegul, sa dublez cablurile de "+" si "-".
Operatia o sa o fac sau eu sau o sa merg la un centru de alarme. si as dori ca, cine a facut la astra g sa posteze niste poze sa ma pot inspira si/sau sa spuna de unde se pot lua cabluri pentru asta.
  • cont-sters-75901

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2012

  • Mesaj Privat
De prin ianuarie 2012 mi s-a aprins din senin martorul de baterie. Am fost la un service, aia au masurat tensiunea, era ok si mi-au zis sa nu-mi fac probleme. Am circulat cu masina sa multa vreme. Prin iunie anul asta martoul ala s-a stins. Am zis ca problema s-a rezolvat de la sine. Dar nu era asa. A trecut vara si septemnrie si acuma cateva saptamani dupa ce am venit cu masina de la spalatorie surpriza - martorul de bateria aprins. Nu i-am dat importanta stiind ca nu imi va crea probleme, numai ca la un moment dat circuland pe un DN vad ca se mai aprins doi martori: airbagul si ABS, radio-ul se oprise, dar masina mergea in continuare fara probleme. Am oprot totusi intr-o parcare. Am deschis capota sa vad dc e ceva suspect pe acolo. Nimic. Dau sa pornesc masina, nu porneste. Intrasem in panica. Dupa 1-2 min de panica mai incerc o data. A pornit. Am rasuflat usurat si de atunci merge. Cand am revenit in Bucuresti m-am dus direct la Radacini sa vad ce are. Aia dupa 1 h de teste nu mi-au dat un raspuns concret. Mi-au zis doar ca alternatorul incarca bine, si ca problema ar putea fi de la cablaje sau de la o eroare data de computerul de bord. Recomandare: sa o las asa, ca merge ea si asa. In plus, electricianul de la radacini mi-a zis ca praful umed care era acumulat in lateral, langa cutia computerului de bord ar putea fi sursa problemei. L-am curatat, am uscat locul. Suropriza, becu s-a stins. A fost stins pana in momentul in care m-am dus azi sa schimb uleiul de motor si toate filtrele. Dupa aceasta operatiune martorul s-a aprins din nou. Ma apucase dracii. Cum e posibil? Pe acest forum am citit despre curatarea bornelor de la baterie. Le-am curatat cu o solutie degresanta si - martorul s-a stins. Acuma este stins si sper sa ramana asa. M-am saturat de martorul asta. Voi ce credeti? Asta e problema sau ma amagesc? Mentionez: am o corsa c, 1,2, benzina, din 2002.
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,409
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Cand zici computerul de bord, la ce te referi de fapt? (faci o confuzie)
la ECU?
Eu zic ca te amagesti, problema poate sa fie de la alternator.
  • cont-sters-75901

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Computerul de bord, amplasat sub parbriz in partea stanga. Asta mi-a zis de la electricianul de la radacini, desi se indoia de asta.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ala e BCM.
Offff, numai computer de bord aveti in cap si pe limba.
  • cont-sters-75901

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Eu doar am citat ce mi-a spus "specialistul" de la radacini
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Ala e BCM.
Offff, numai computer de bord aveti in cap si pe limba.
Orice lucru rau,are si partea lui buna!Comunicarea unor termeni sau notiuni,chiar gresite uneori,creeaza conditiile de a fi corectate si invatate in mod corect. Abia acum ii intelegem pe bietii nostrii invatatorii...!
  • respected

  • Mesaje scrise: 542
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2009

  • Mesaj Privat
astazi a pornit mai greu masina...am zis ca e de la "frig". pe la jumatea drumului spre casa apar martorii in bord : abs, baterie, airbag, etc, dupa care-mi moare si servodirectia. acum masina nu mai porneste, bateria pare descarcata. care ar putea fi cauzele? bateria (care da, e una no name), alternatorul, cim-ul ?
cum pot verifica? mi-e cam peste mana sa o pun pe platforma si sa o duc la service.

masina : astra H 2005
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 5,987
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Puntea de diode Exclamation
  • andras212

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2009

  • Mesaj Privat
se pare ca am si eu o problema. la vectra 1,6 benzina, alternatorul imi incarca prea mult si l-am schimbat cu altul, second, reconditionat, cumparat de la un coleg. problema este ca nu incarca deloc , dar mai ciudat este ca nu se aprinde martorul de incarcare din bord atunci cand pun contactul si nici dupa ce pornesc motorul. am controlat becul din bord si este ok, tensiunea pe alternator; am +12 pe borna mai mare si +12v pe borna mai subtire,dupa ce pun contactul.
ar putea fi carbunii sau releul? au fost schimbate punte,si releu la el, cu 2 ani in urma, si ar fi mers pana a fost dat jos de pe masina.
  • marius.marius.2013

  • Mesaje scrise: 334
  • Locatie: Gorj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2012

  • Mesaj Privat
La alternatorul tau s-a bulit releul regulator de tensiune,Trebuie schimbat.
Dar daca tot schimbi releul , zic sa schimbi si puntea de diode pentru ca sa fii sigur ca functioneaza dupa montare.
  • andras212

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2009

  • Mesaj Privat
ms marius am rezolvat, am remontat alternatorul meu la care am schimbat rulmenti, carbuni , puntea de diode, un capacitor(condensator) si am finisat si colectorul de cupru de pe rotor. releul de incarcare a ramas, deoarece imi tinea tensiunea constanta si inainte doar depasea cu cativa mv. incarca bine acum, 14,2-14,4.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
marius.marius.2013 a scris:La alternatorul tau s-a bulit releul regulator de tensiune,Trebuie schimbat.
Dar daca tot schimbi releul , zic sa schimbi si puntea de diode pentru ca sa fii sigur ca functioneaza dupa montare.
Poti fi sigur ca o punte de diode verificata si catalogata ca fiind buna,va functiona dupa montare.Inlocuirea,de dragul inlocuirii,este o operatiune...,pe care nu vreau sa o numesc...!
  • marius.marius.2013

  • Mesaje scrise: 334
  • Locatie: Gorj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2012

  • Mesaj Privat
pai eu cand am avut probleme cu alternatorul... am fost la un asa zis "specialist" electrician auto si se uite el la diode si imi spune: 4 diode sunt duse , trebuie sa schimbi si puntea de diode.
Dupa ce am schimbat-o , ii trimit punea cu diodele arse lui tata in strainatate , de curiozitate sa vad daca e asa cum spune el . Tata le-a verificat si era doar 1 dioda arsa.
Deci... daca stii sa verifici BINE , fao , daca nu cumpara-ti o punte noua Wink
  • sacalu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2012

  • Mesaj Privat
am si eu o mare problema in legatura cu casetofonul masinii..am un opel din 2002,125 cai diesel, si aku vro 2,3 seri am ramas fara baterie..am scos bateria..am pornit masina intr un final...si ieri am zis sa incerc sa mi rezolv casetofonul masini(computerul de bord)...am citit instructiunile din cartea masinii ,insa nu reusesc..care ma poate indruma mai bine..as fi recunoscator....cu stima ALEXANDRU
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR