berce
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2012
- Mesaj Privat
Buna
Am un opel astra h z17dth 2004 cu care am o problema foarte ciudata pe care nu ii da de cap nici macar reprezentanta!
Cand pornesc motorul stand pe loc si invart de volan sa zic la 10 grade si il tin asa , volanul imi opune rezistenta (face st/dr necontrolat ca si cum opune nu opune rezistenta) si imi palpaie luminile din bord
Daca fac un sens giratoriu si tre sa tin volanul intr-un punct fix tot asa face (va da-ti seama ce deranjant este)
Am schimbat pana acum o pompa servo(face la fel), verificat caseta directie(nu are nici o problema) , iar acum cei de la opel imi sugereaza ca ar fi modulul cim
Ma chinui cu problema asta de 2 ani de zile si nu ii dau de capat.
Ce parere aveti ce ar putea fi , sau daca s-a mai confruntat cineva cu problema asta
Multumesc
Am un opel astra h z17dth 2004 cu care am o problema foarte ciudata pe care nu ii da de cap nici macar reprezentanta!
Cand pornesc motorul stand pe loc si invart de volan sa zic la 10 grade si il tin asa , volanul imi opune rezistenta (face st/dr necontrolat ca si cum opune nu opune rezistenta) si imi palpaie luminile din bord
Daca fac un sens giratoriu si tre sa tin volanul intr-un punct fix tot asa face (va da-ti seama ce deranjant este)
Am schimbat pana acum o pompa servo(face la fel), verificat caseta directie(nu are nici o problema) , iar acum cei de la opel imi sugereaza ca ar fi modulul cim
Ma chinui cu problema asta de 2 ani de zile si nu ii dau de capat.
Ce parere aveti ce ar putea fi , sau daca s-a mai confruntat cineva cu problema asta
Multumesc
- piolet
- **
- 165 mesaje
- din 16 Mar 2010
- Corsa 2005 Z13DTH
- Bucuresti
piolet
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2010
- Mesaj Privat
berce
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2012
- Mesaj Privat
berce
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2012
- Mesaj Privat
- insignia
- ***
- 695 mesaje
- din 26 Nov 2009
- Signum 2005 Z19dt
- Prahova
insignia
- Mesaje scrise: 695
- Locatie: Prahova
- Masina: Signum 2005 Z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2009
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
berce a scris:a si nu mi se aude nici un sunet in masina cand semnalizez sau uit farurile aprinse
CIM-ul tau e pe duca. Aceleasi simptome le avea si un alt coleg de pe forum. La el in plus claxonul functiona cu intermitente. Du-te la reprezentanta si vezi ca au un program prin care ei sunt obligati sa-ti inlocuiasca CIM-ul chiar daca masina nu mai este de mult in garantie datfind faptul ca este un element ce tine de siguranta circulatiei. Din spusele amicului pe el l-a costat toata distractia 350 ron(desi ar fi trebuit sa fie gratis) piesa + montaj + ultima versiune de soft.
Referitor la problema ta verifica in principiu daca cablajul, mufele ce intra in pompa sunt bine infipte. Intre directie si CIM exista cauzalitate iar daca cel din urma este defect poate genera probleme.
Aici ai programul prin care sunt reparate masinile cu simptomul descris de mine mai sus.
Field Remedy: 2262
Subject: Horn - Intermittent malfunction
Models: Engines: Option:
Astra-H 2004...2011,Zafira-B 2005...2010 All,All All
Complaint: Intermittent malfunction of the Horn.
Cause: High resistance due to high vibrations on electrical contacts or widened contacts causing a loose internal connection in the Column Integrated Module (CIM).
Production: Only vehicles within following scope are affected: Astra H - Antwerp from 4 5 000003 to A 5 064482 Astra H - Ellesmere Port from 4 8 000024 to B 8 000880 Astra H - Bochum from 5 2 000001 to A 2 135500 Astra H - Gliwice from 8 G 000001 to A G 129198 Zafira B - Bochum from 5 2 015829 to A 2 135498 Zafira B - Gliwice from 6 G 000001 to A G 124095
Remedy:
In case of customer complaint please see Customer Satisfaction Program
10-R-036 "Astra H, Zafira B - Column Integrated Module (CIM)".
If Customer Satisfaction Program 10-R-036 has already been carried out
but horn still does not operate the CIM has to be replaced.
Check production date of CIM (see picture I):
Important:
Use only a new CIM with a production date 01.07.2010 or later.
Replace CIM and wiring harness for horn/infotainment (steering
wheel) - Astra H:
- see working procedure "Replace column integration module (CIM)",
group "N", of respective Service Instruction Astra H.
(Document-Number 00601248)
Replace CIM and wiring harness for horn/infotainment (steering
wheel) - Zafira B:
- see working procedure "Replace column integration module (CIM)",
group "N", of respective Service Instruction Zafira B.
(Document-Number 01001484)
Note:
Only on steering wheel of supplier Takata Petri (see picture II)
the wiring harness for horn/infotainment (steering wheel) has to
be replaced.
Picture below shows steering wheels of following suppliers:
- Takata Petri picture II
- Delphimetal picture III
Spare-Parts: Part-No.: Catalogue-No.:
Module, Electronic, Steering Column, see EPC see EPC
Less Ignition Switch Housing (CIM)
Harness, assy., Horn (Takata Petri) 93179285 62 92 683
(For steering wheel radio operation)
Harness, assy., Horn (Takata Petri) 93186440 62 84 257
(Excl. steering wheel radio operation)
Labour Times: TC: Hours:
U3 226 20 Replace CIM and wiring 90 1
harness for horn/infotainment
(Takata Petri steering wheel)
The costs for this repair will be covered during warranty and policy.
For policy please refer to the Policy Guideline (WebPG/Kuugel).
The regular Warranty Procedure will apply.
FunctionalGroup: N - Electrical Equipment
Complaint Group: 04 - Electrical failures,13 - No/Poor Function
Trouble Code: None
berce
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2012
- Mesaj Privat
Scuzati-ma acum am ajuns acasa si am vazut mesajele voastre
Insignia , s-a verificat incarcarea de la alternator (incarca bine)
Je calibrarea pe steering angle sensor are legatura cu cim-ul?
Tiaz - sigur sunt obligati cei de la reprezentanta sa imi schimbe cim-ul chiar daca a trecut demult perioada de garantie?
Cand mi-au zis ca ar putea fi modulul cim ei au zis ca ma costa 700 ron (nu mi-au pomenit nimic de gratuitate)
La fel imi face si mie cu luminile si claxonul
Deci ar putea avea legatura intre cim si directie?
Multumesc
Insignia , s-a verificat incarcarea de la alternator (incarca bine)
Je calibrarea pe steering angle sensor are legatura cu cim-ul?
Tiaz - sigur sunt obligati cei de la reprezentanta sa imi schimbe cim-ul chiar daca a trecut demult perioada de garantie?
Cand mi-au zis ca ar putea fi modulul cim ei au zis ca ma costa 700 ron (nu mi-au pomenit nimic de gratuitate)
La fel imi face si mie cu luminile si claxonul
Deci ar putea avea legatura intre cim si directie?
Multumesc
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salut,
Cum ti-am spus si mai sus cei din service au admis ca este o problema de fabricatie si au impartit costurile pe din doua adica 350 ron. Cand te duci la ei si ceri inlocuirea fa referire la field remedy 2262 , numai asa cred ca o sa poti sa-i determini sa impartiti costurile pe jumatate.
Parera mea este sa incerci sa elimini din ecuatie problema CIM-ului. Daca dupa inlocuirea lui cu unul nou (MARE ATENTIE CIM-UL TREBUIE SA FIE PRODUS DUPA 01.07.2010) problema nu se rezolva, incearca sa te orientezi catre o caseta de directie noua sau sh.
Bafta
Cum ti-am spus si mai sus cei din service au admis ca este o problema de fabricatie si au impartit costurile pe din doua adica 350 ron. Cand te duci la ei si ceri inlocuirea fa referire la field remedy 2262 , numai asa cred ca o sa poti sa-i determini sa impartiti costurile pe jumatate.
Parera mea este sa incerci sa elimini din ecuatie problema CIM-ului. Daca dupa inlocuirea lui cu unul nou (MARE ATENTIE CIM-UL TREBUIE SA FIE PRODUS DUPA 01.07.2010) problema nu se rezolva, incearca sa te orientezi catre o caseta de directie noua sau sh.
Bafta
berce
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2012
- Mesaj Privat
Si inca o chestie pe care am observat-o
Cand masina e pe elevator si invart de volan iar apoi il tin intr-un punct fix nu mai are simtomele de mai sus(sa imi opuna volanul rezistenta), ce parere aveti de acest aspect?
dar coloana de directie nu poate avea legatura, mai zicea unu de la reprezentanta bmw ca ar putea fi nu stiu ce motoras de pe coloana de directie(cei de la opel au zis ca nu exista astfel de motoras)
Cand masina e pe elevator si invart de volan iar apoi il tin intr-un punct fix nu mai are simtomele de mai sus(sa imi opuna volanul rezistenta), ce parere aveti de acest aspect?
dar coloana de directie nu poate avea legatura, mai zicea unu de la reprezentanta bmw ca ar putea fi nu stiu ce motoras de pe coloana de directie(cei de la opel au zis ca nu exista astfel de motoras)
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
berce
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2012
- Mesaj Privat
- Andrei Constantin
- **
- 202 mesaje
- din 28 Dec 2011
- Astra 2006 Z13CDTI
- Bucuresti
Andrei Constantin
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z13CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2011
- Mesaj Privat
Salut berce,
Intradevar problema ta este una delicata, am citit tot topic-ul pana acum si ori nu am inteles eu ori nu ai facut un test(o dignoza asa cum trebuie). Deci intrebarea este AI FACUT TEST LA MASINA? Nu stiu, nu ma pricep prea bine, eu am un service unde merg in Buc, de fiecare data imi face o diagnoza cu TEC2, cred ca asa se numeste aparatul (scuze dc are alta denumire) si de fiecare data am aflat exact ce problema am.
Scuze inca o data, nu vreau sa ma bag aiurea in seama, dar poate este un aspect care te ajuta.
Bafta, sper sa iti rezolvi problema si astept raspuns cand o sa afli cu adevarat ce a avut.
Intradevar problema ta este una delicata, am citit tot topic-ul pana acum si ori nu am inteles eu ori nu ai facut un test(o dignoza asa cum trebuie). Deci intrebarea este AI FACUT TEST LA MASINA? Nu stiu, nu ma pricep prea bine, eu am un service unde merg in Buc, de fiecare data imi face o diagnoza cu TEC2, cred ca asa se numeste aparatul (scuze dc are alta denumire) si de fiecare data am aflat exact ce problema am.
Scuze inca o data, nu vreau sa ma bag aiurea in seama, dar poate este un aspect care te ajuta.
Bafta, sper sa iti rezolvi problema si astept raspuns cand o sa afli cu adevarat ce a avut.
berce
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2012
- Mesaj Privat
- Andrei Constantin
- **
- 202 mesaje
- din 28 Dec 2011
- Astra 2006 Z13CDTI
- Bucuresti
Andrei Constantin
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z13CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2011
- Mesaj Privat
XEP- Suspendat
- 204 mesaje
- din 19 Jun 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Buzau
XEP- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2012
- Mesaj Privat
Cu un simplu Op-com ar trebui sa rezolvi problema.
Faci verificare pe modulul EHPS , te uiti la parametri , la comanda ,turatie motoras pompa,presiune livrata.De fapt inainte de toate eu zic ca problema este de la Steering Wheel Sensor(care e pe CIM apropo... ) , te uiti pe tester in functie de rotirea volanului ce valori da. Problema este ca "ceva" opreste pompa sa faca presiune corespunzatoare rotirii volanului de aici si senzatia de stanga-dreapta.
Alta varianta ar fi sa programezi ECU sa vada ca ai doar Electronic Power Steering , adica servodirectie neasistata in functie de viteza , rotire volan buton sport etc. Foarte posibil ca anuland modulul EHPS problema sa dispara. Trebuie programat in toate modulele masinii chestia asta , altfel bineinteles ca modulele o sa se bata cap in cap si o sa apara erori ciudate
Faci verificare pe modulul EHPS , te uiti la parametri , la comanda ,turatie motoras pompa,presiune livrata.De fapt inainte de toate eu zic ca problema este de la Steering Wheel Sensor(care e pe CIM apropo... ) , te uiti pe tester in functie de rotirea volanului ce valori da. Problema este ca "ceva" opreste pompa sa faca presiune corespunzatoare rotirii volanului de aici si senzatia de stanga-dreapta.
Alta varianta ar fi sa programezi ECU sa vada ca ai doar Electronic Power Steering , adica servodirectie neasistata in functie de viteza , rotire volan buton sport etc. Foarte posibil ca anuland modulul EHPS problema sa dispara. Trebuie programat in toate modulele masinii chestia asta , altfel bineinteles ca modulele o sa se bata cap in cap si o sa apara erori ciudate
berce
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2012
- Mesaj Privat
- marian jonny
- **
- 57 mesaje
- din 11 Apr 2008
- Astra 2011 a14net
- Cluj
marian jonny
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2011 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2008
- Mesaj Privat
berce
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2012
- Mesaj Privat
- marian jonny
- **
- 57 mesaje
- din 11 Apr 2008
- Astra 2011 a14net
- Cluj
marian jonny
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2011 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2008
- Mesaj Privat
Inca nu am schimbat caseta.sper sa o schimb cat de curand.mie cand virez volanu stanga sau dreapta si ma opresc din cursa vrea sa imi traga volanu din mana adica m-il zmaceste .vreu sa mentionez ca si eu am tot o astra h dar cu motor de 19.din cate am inteles casetele sunt la fel si pe 17.am verificat tot ce se pute verifica cu tester ,am facut o curatare a casetei in sensu ca am inlocuit uleiu de vreo 2 ori.nu am rezolvat nimic.