ciryboss
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Am un Opel Astra H 1.7CDTI, Z17DTH, 101Cp cu AC 270.000 km si am schimbat cureaua de accesorii pentru ca multi mecanici care au vazut-o pe cea veche spuneau ca trebuie schimbata. Inainte nu aveam nici-o problema dar dupa ce am schimbat-o daca o turez peste 2000 de ture se aude un scartait puternic. Este un sunet asemanator cu cel al unei rindele electrice. Sunetul se aude daca o accelerez sau deccelerez... Daca dau cureaua jos si pornesc motorul nu se mai aude. Din pacate nu mai am cureaua veche pentru ca o puneam si mergeam cu ea pana se rupea. Acum intrebarea mea este de la ce se aude? Sa fie ceva de la rola intaizatoare oare cu spary se rezolva? Ma ggandesc sa nu mai strice si altceva pe acolo, asa ca am folosit masina destul de rar si turata destul de putin. Se aude indiferent ca este cald/frig afara, motor rece/cald, nu conteaza.
Stima
P.S. Am tot cautat pe forum si am postat la alte discutii dar nu mi s-a raspuns asa ca ma vad nevoit sa deschid un post nou, sper sa fie ok.
Am un Opel Astra H 1.7CDTI, Z17DTH, 101Cp cu AC 270.000 km si am schimbat cureaua de accesorii pentru ca multi mecanici care au vazut-o pe cea veche spuneau ca trebuie schimbata. Inainte nu aveam nici-o problema dar dupa ce am schimbat-o daca o turez peste 2000 de ture se aude un scartait puternic. Este un sunet asemanator cu cel al unei rindele electrice. Sunetul se aude daca o accelerez sau deccelerez... Daca dau cureaua jos si pornesc motorul nu se mai aude. Din pacate nu mai am cureaua veche pentru ca o puneam si mergeam cu ea pana se rupea. Acum intrebarea mea este de la ce se aude? Sa fie ceva de la rola intaizatoare oare cu spary se rezolva? Ma ggandesc sa nu mai strice si altceva pe acolo, asa ca am folosit masina destul de rar si turata destul de putin. Se aude indiferent ca este cald/frig afara, motor rece/cald, nu conteaza.
Stima
P.S. Am tot cautat pe forum si am postat la alte discutii dar nu mi s-a raspuns asa ca ma vad nevoit sa deschid un post nou, sper sa fie ok.
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
ciryboss
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Florin80
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2012
- Mesaj Privat
Daca ai schimbat cureaua fara role e posibil sa fie de la o rola. La mine cureaua nu arata rau( fara crapaturi, rupturi, etc) dar rulmentii erau pe duca la ambele role.
E posibil ca noua curea sa fie mai lunga si sa i-ti patineze: eu cand am schimbat chitul de accesorii, cureaua a venit mai lunga, chiar daca comandasem piesele dupa numarul de identificare a masinii. Magazinul de unde am cumparat-o mi-a schimbat-o cu alta cu aceeasi lungime( inscrisa pe ea) si totul a fost ok. Prima venita intra foarte usor, intinzatorul trebuind tensionat foarte putin.
E posibil ca noua curea sa fie mai lunga si sa i-ti patineze: eu cand am schimbat chitul de accesorii, cureaua a venit mai lunga, chiar daca comandasem piesele dupa numarul de identificare a masinii. Magazinul de unde am cumparat-o mi-a schimbat-o cu alta cu aceeasi lungime( inscrisa pe ea) si totul a fost ok. Prima venita intra foarte usor, intinzatorul trebuind tensionat foarte putin.
ciryboss
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Am dat cu spary de curele dar nu a schimbat nimic. Am ajuns la un service dupa ceva timp...si au dat cureaua jos observand astfel ca in momentul in care invarte de roala de la alternator se aude un zgomot ciudat. Spuneau ca posibil sa fie de la pompa de vacum dar se aude un trancanit doar cand invarte in sensul de mers al alternatorului. Daca invarte in sens invers nu se mai aude nimic, restul rolelor sunt ok. Nu am ramas s-o desfaca ca at fi trebuit sa am un alternator/pompa vacum de pe la dezmembrari macar pentru o proba. Tin sa mentionez ca in vara mi-a picat releul si puntea de diode iar cand au reparat alternatorul spunea ca a inlocuit un furtunde la pompa de vaccum pentru ca era spart si pierdea ulei. Este posibil asta sa fie o cauza? Cu toate ca am mai mers de atunci 2luni cu ea si a fost ok, nu se auzea nimic. Totul a inceput in momentul in care am schimbat cureaua de accesorii.
Astept un sfat a mai avut cineva o astfel de problema sau stiti cam ce ar putea fi? Ma gandesc sa nu dau banii aiurea pe pompa de vaccum. Alternatorul masurat incarca ok
P.s. intrebare de "membru bebe" : este posibil la imbarligarea curelei sa vina invers pe alternator? Daca intr-un sens cu mana libera cand invarti de rola nu se aude nimic...
Astept un sfat a mai avut cineva o astfel de problema sau stiti cam ce ar putea fi? Ma gandesc sa nu dau banii aiurea pe pompa de vaccum. Alternatorul masurat incarca ok
P.s. intrebare de "membru bebe" : este posibil la imbarligarea curelei sa vina invers pe alternator? Daca intr-un sens cu mana libera cand invarti de rola nu se aude nimic...
- razvan_tdk
- **
- 54 mesaje
- din 01 Sep 2011
- Insignia 2011 A20DTH
- Bucuresti
razvan_tdk
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2011
- Mesaj Privat
Salut Ciryboss,
Daca spui ca sunetul este ca al unei "rindele electrice" este sigur pe duca un rulment de la o rola ... sau de la alternator ... etc!
Cureaua veche probabil era uzata si intinsa-lasata iar cand ai pus cureaua noua fiind mai "stransa" apasa mai tare pe role...rulmenti si de aici zgomotul.
Mare atentie si la dimensiunea curelei sa o iei exact la dimensiunea care trebe!
Am un prieten care a luat curea accesorii mai lunga cu 3 mm pt ca "de asta aveau la magazin" si i-a recomandat vanzatorul ca merge perfect, prin urmare la pornirea la rece scartzaia la greu, te tineai cu mainile de urechi daca erai pe langa masina. Pana la urma a pus-o pe aia veche!
Daca spui ca sunetul este ca al unei "rindele electrice" este sigur pe duca un rulment de la o rola ... sau de la alternator ... etc!
Cureaua veche probabil era uzata si intinsa-lasata iar cand ai pus cureaua noua fiind mai "stransa" apasa mai tare pe role...rulmenti si de aici zgomotul.
Mare atentie si la dimensiunea curelei sa o iei exact la dimensiunea care trebe!
Am un prieten care a luat curea accesorii mai lunga cu 3 mm pt ca "de asta aveau la magazin" si i-a recomandat vanzatorul ca merge perfect, prin urmare la pornirea la rece scartzaia la greu, te tineai cu mainile de urechi daca erai pe langa masina. Pana la urma a pus-o pe aia veche!
- razvan_tdk
- **
- 54 mesaje
- din 01 Sep 2011
- Insignia 2011 A20DTH
- Bucuresti
razvan_tdk
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2011
- Mesaj Privat
ciryboss
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat