kalim7s
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2011
- Mesaj Privat
Detin o Vectra C modelul facelift neagra 1.9 CDTI 120 cp 8v din pacate. Chiar daca motorul nu este la fel de puternic ca si fratele sau mai mare ma gandesc ca la vara sa il fac cel putin de vreo 180 cp asa ca am deschis acest topic din urmatoarele curiozitati pe care as vrea sa le discut cu cei care sunt interesati si se pricep la modificari aduse motoarelor diesel.
Stiu pana acuma ca dispun de urmatoarele :
Cylinders: 4, in line
Valves per cylinder: 2
Capacity: 1910 cm3
Bore x stroke: 82,0 x 90,4 mm
Compression: 18,0:1
Max power: 88 kW (120 hp)
Max power RPM: 3500 rpm
Max torque: 280 Nm
Max torque RPM: 2000 rpm
Fuel system: common rail
Engine type: ohc
Turbo: yes, with intercooler
Catalyst: no
Turbo : GT1749MV
Bun acuma ca am scapat de asa zisul si cunoscutul filtru de particule care sugruma din puterea motorului eu vreau ca la final sa am undeva pe la 180 CP si daca va fi posibil cred ca intre 400 si 425 de nm. Ca lucru de plecare am avea probabil cum se gandesc toti la un soft sa zicem 160 de cp maxim 165 daca acesta este agresiv, eu stiu ca turbina cu geometrie variabila cel putin cea VNT 17 care o am pe masina poate sa tina pana la 200 de cp lejer pentru ca este una si aceeasi cu cea de pe varianta de 150 cp numai ca difera modul de prindere insa paletii si constructia lor sunt perfect aceleasi. Atunci ce imi lipseste mie ca motorul de 8v sau nu poata sa duca 180 cp? sa fie vorba de un intercooler marit? de un senzor care sa imi permita turbinei sa functioneze ca cea pentru 150 de cp? Sau trebuiesc schimbate injectoarele ?
Din care am citit si ambreiajul ar fi exact pe aceeasi constructie facut si la 60.000 cat are masina nu cred ca nu ar tine macar petru vreo 5.000 km in varianta de 180 cp.
Astept pareri si opinii.
Stiu pana acuma ca dispun de urmatoarele :
Cylinders: 4, in line
Valves per cylinder: 2
Capacity: 1910 cm3
Bore x stroke: 82,0 x 90,4 mm
Compression: 18,0:1
Max power: 88 kW (120 hp)
Max power RPM: 3500 rpm
Max torque: 280 Nm
Max torque RPM: 2000 rpm
Fuel system: common rail
Engine type: ohc
Turbo: yes, with intercooler
Catalyst: no
Turbo : GT1749MV
Bun acuma ca am scapat de asa zisul si cunoscutul filtru de particule care sugruma din puterea motorului eu vreau ca la final sa am undeva pe la 180 CP si daca va fi posibil cred ca intre 400 si 425 de nm. Ca lucru de plecare am avea probabil cum se gandesc toti la un soft sa zicem 160 de cp maxim 165 daca acesta este agresiv, eu stiu ca turbina cu geometrie variabila cel putin cea VNT 17 care o am pe masina poate sa tina pana la 200 de cp lejer pentru ca este una si aceeasi cu cea de pe varianta de 150 cp numai ca difera modul de prindere insa paletii si constructia lor sunt perfect aceleasi. Atunci ce imi lipseste mie ca motorul de 8v sau nu poata sa duca 180 cp? sa fie vorba de un intercooler marit? de un senzor care sa imi permita turbinei sa functioneze ca cea pentru 150 de cp? Sau trebuiesc schimbate injectoarele ?
Din care am citit si ambreiajul ar fi exact pe aceeasi constructie facut si la 60.000 cat are masina nu cred ca nu ar tine macar petru vreo 5.000 km in varianta de 180 cp.
Astept pareri si opinii.
kalim7s
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2011
- Mesaj Privat
- CristianTM
- *****
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
CrisGTS
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2010
- Mesaj Privat
eu zic ca pentru moment ai putea sa te multumesti cu 160cp din remapare. deci, dupa cum zice si colegul CristianTM, vorbeste cu Maiandrei. de scos, se poate scoate mai mult, cauta pe www.vectra-sport.com , eu mi-am gasit destule chestii posibile pentru a mea.
- claudiu1178
- **
- 261 mesaje
- din 16 Nov 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
claudiu1178
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2008
- Mesaj Privat
ranio
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2011
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
Puiu_2009
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Dolj
- Masina: Insignia 2017 B20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2009
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
gandeste-te ca ai un butoi cu un cep
ai o pompa electrica care baga 10 litri de apa pe minut...
sa zicem ca din pompa asta reusesti sa o fortezi si sa-i dai 15 litri pe minut. ai reusit sa reduci timpul de umplere cu 33% dar risti sa strici pompa mai repede...
daca cumva mai dai o gaura pentru un cep si pui inca o pompa de 10 litri pe minut vei reduce cu 50% timpul de umplere...
intelegi ce aberez eu aici?
ai o pompa electrica care baga 10 litri de apa pe minut...
sa zicem ca din pompa asta reusesti sa o fortezi si sa-i dai 15 litri pe minut. ai reusit sa reduci timpul de umplere cu 33% dar risti sa strici pompa mai repede...
daca cumva mai dai o gaura pentru un cep si pui inca o pompa de 10 litri pe minut vei reduce cu 50% timpul de umplere...
intelegi ce aberez eu aici?
- dimciu_stefan
- **
- 259 mesaje
- din 31 Aug 2009
- Vectra 2006 Z19DT 120cp Cosmo
- Valcea
dimciu_stefan
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2006 Z19DT 120cp Cosmo
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2009
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
ceva de genu...
insa nu stiu cat de realizabila e...
dupa parerea mea in afara de turbina ar trebui modificata si capeta de acceleratie, galeria de admisie in asa fel incat fiecare turbina sa alimenteze cate 2 valve (cate una pe fiecare cilindru, una sa alimenteze 1 si 3 iar cealalta 2 si 4)
apoi evacuarea largita, etcetc
dar sincer sa va zic, eu chiar nu inteleg de ce pe o masina de 1,5 tone este nevoie de atat de multa putere, mai ales venind de la un Diesel?
hai sa zic ca daca era o benzina intelegeam dar de la un diesel nu prea mi se pare logic...
si-asa, motoarele de 1.9 au probleme mari pe la kitul de ambreiaj (mama ei de volanta) daca-i mai bagi si 180 de cai schimbi volanta odata cu restul consumabilelor...
insa nu stiu cat de realizabila e...
dupa parerea mea in afara de turbina ar trebui modificata si capeta de acceleratie, galeria de admisie in asa fel incat fiecare turbina sa alimenteze cate 2 valve (cate una pe fiecare cilindru, una sa alimenteze 1 si 3 iar cealalta 2 si 4)
apoi evacuarea largita, etcetc
dar sincer sa va zic, eu chiar nu inteleg de ce pe o masina de 1,5 tone este nevoie de atat de multa putere, mai ales venind de la un Diesel?
hai sa zic ca daca era o benzina intelegeam dar de la un diesel nu prea mi se pare logic...
si-asa, motoarele de 1.9 au probleme mari pe la kitul de ambreiaj (mama ei de volanta) daca-i mai bagi si 180 de cai schimbi volanta odata cu restul consumabilelor...
- bezart
- **
- 187 mesaje
- din 05 Nov 2012
- Corsa 2012 12 XER
- Bucuresti
bezart
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2012 12 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2012
- Mesaj Privat
sweetpayn
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2011
- Mesaj Privat
- krashy22
- ****
- 1,202 mesaje
- din 25 Jun 2007
- Vectra 2000 x20dth
- Bucuresti
krashy22
- Mesaje scrise: 1,202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2007
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
jgyprime a scris:ceva de genu...
insa nu stiu cat de realizabila e...
dupa parerea mea in afara de turbina ar trebui modificata si capeta de acceleratie, galeria de admisie in asa fel incat fiecare turbina sa alimenteze cate 2 valve (cate una pe fiecare cilindru, una sa alimenteze 1 si 3 iar cealalta 2 si 4)
apoi evacuarea largita, etcetc
.
insa nu stiu cat de realizabila e...
dupa parerea mea in afara de turbina ar trebui modificata si capeta de acceleratie, galeria de admisie in asa fel incat fiecare turbina sa alimenteze cate 2 valve (cate una pe fiecare cilindru, una sa alimenteze 1 si 3 iar cealalta 2 si 4)
apoi evacuarea largita, etcetc
.
cod motor Z19DTR