- DB77AAA
- *******
- 6,644 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,644
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Ar fi mai corect sa ne explice ce si de unde are.
Cred ca e vorba de gazolina de sant, de sonda, de dezbenzinare. Daca e ieftin, pune de test, daca merge pune in continuare. Pana la urma, la o benzinara reparatiile sunt ieftine, si chiar alt motor, nu costa mult.
Am GPL, dar daca as gasi un combustibil si mai ieftin, nu as ezita sa il folosesc.
EL-GABRY- Suspendat
- 1,472 mesaje
- din 15 Jul 2009
- Neamt
EL-GABRY- Mesaje scrise: 1,472
- Locatie: Neamt
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2009
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,405 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,405
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
"dar incalzit poate forma dinitrotoluen si apoi explozibilul trinitrotoluen"
Citat:WKI
- deleted-5946
- ****
- 1,737 mesaje
- din 13 Mai 2007
deleted-5946
- Mesaje scrise: 1,737
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2007
- Mesaj Privat
"It undergoes nitration to give ortho and para nitrotoluene isomers, but if heated it can give dinitrotoluene and ultimately the explosive trinitrotoluene (TNT)."
"In urma procesului de nitrare rezulta izomeri de orto-nitrotoluen si para-nitrotoluen, dar incalzit rezulta dinitrotoluen* iar in final explozibilul trinitrotoluen(TNT).
*DINITROTOLUÉN s.n. Substanțã cristalizatã, cu miros de migdale amare, toxicã, explozivã, obținutã prin nitrarea nitrotoluenului, care servește ca intermediar la fabricarea trinitrotoluenului.
"Nitration is a general class of chemical process for the introduction of a nitro group into an organic chemical compound."
"Nitrarea este procesul prin care se introduce grupa nitro (- NO2) intr-un compus organic."
nelutzul40- Suspendat
- 1,014 mesaje
- din 24 Feb 2008
- Astra 2001 Y17DT
- Ialomita
nelutzul40- Mesaje scrise: 1,014
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2008
- Mesaj Privat
,,pe mine ma face sa rad altceva. Avem noi un stil mai ashea....putin altfel de restul europei.
-Unul intreaba daca poate sa puna toluen in rezervor.
-Altul ii raspunde "numai daca este trinitro" Smile
.....caterinca, bla-bla-bla
-Primul intreaba: -Trinitro trebuie sa scrie pe sticla?
MAi departe discutii etc pana cand vine unul si spune: Eu am pus o solutie..... nu se gaseste in comert....
Altul spune : -nu va jucati cu astea, pericol, treburi, etc
Un alt personaj zice ca nu are legatura una cu alta, e diferenta, s.a.m.d
Apoi ca la orice expolozie, e nevoie de o scanteie. Si incepe acum:
Zice unul smecher ca e bomba, chestii, (adica eu)
Vine altul care il corecteaza,
Smecherului ii sare mustrarul,
Celalalt incepe cu formula chimica, nota abureli,
Apare vechea noastra cunostinta care spune ca l-a mancat in cur_sul saptamanii nu stiu care Smile
Domnilor, la naiba, initiatorul topicului ne-a intrebat ce parere avem. Asta puteam sa raspundem, "buna"," proasta"sau..."nu stiu/nu raspund"
Ce-i si cu mancarimea asta cum bine spunea un contimporan de-al nost`
RAspund eu primul:
- Nu am o parere buna. Eu nu as baga in rezervor altceva decat motorina.
Acum sa va vad!,,
Atata vorbarie ca sa o dai cotita....i-ai raspuns in PM lui vladf ?
Ultima modificare făcută de nelutzul40 la Joi 18 Oct, 2012 2:56 pm
kozhmen
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1997 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mai 2010
- Mesaj Privat
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
Nu am folosit asa ceva, deci nu stiu ce sa-ti spun, dar eu nu as pune asa ceva in rezervor. Problema e ca nu mereu iti dai seama de efecte imediat, ci s-ar putea ca ele sa se manifeste in timp. Cineva si-a pus aditiv (cred ca era etena) si dupa doua luni i sau topit segmentii. Am si acum acel aditiv in portbagaj, dar nu am pus niciodata in rezervor (mai pun la "prieteni" din cand in cand 😠 ).
Daca stii pe cineva ca a folosit asa ceva si merge bine merci si n-are probleme, atunci e o.k. Dar sa faci tu experimente pe masina ta, nu-ti recomand, indiferent ce zic unii si altii.
Acum multi ani, asa se zicea si despre GPL, dar timpul a infirmat povestea.
In cazul toluenului ... nu stiu ... o sa vedem.
rav0r
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Timis
- Masina: Ascona 1979
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2016
- Mesaj Privat
- ovicsb
- **
- 141 mesaje
- din 05 Apr 2013
- Astra 2013 A16xer
- Sibiu
ovicsb
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2013 A16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2013
- Mesaj Privat
Revenind la discutie se stie ca Dacia nu avea un motor super performant dar suporta multe.La oricare din combustibilii enumerati anterior in timpul mersului "batea avansul" mecanicii cunosc fenomenul si termenul astfel ca demarajele trebuiau facute ceva mai lung decat de obicei, iar puterea motorului avea putin de suferit, insa una peste alta fericirea era mare ca te puteai deplasa incolo incoace.Neajunsul major era ca membarna de la pompa de sprit din carburator se dizolva destul de repede si eventualele coturi de plastic sau t-uri de la pompa de benzina.Cel mai mare neajuns era ca pe la cam 70000 km trebuia segmentat motorul, operatie care in exploatare normala se intampla dupa 100.000 km, dar la Dacia treaba era destul de simplu de realizat si mai toata lumea facea aceasta treaba acasa.La un motor de nivelul lui Astra H unde aprinderea este controlota electronic iar accesorile pe partea de alimentare cu combustibil sunt cu precadere plastic nu stiu sigur dac merita riscat a se folosi un diluant ca si combustibil alternativ, plus ca la Dacia uitasem sa amintesc anterior aparea fenomenul de autoaprindere cand opreai motorul dupa o cursa lunga (motor incalzit), astfel ca oprirea motorului se facea din ambreiaj si frana chiar cu cheia de contact in mana.
- viforel
- ***
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat