Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • sebi_glumetu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2007

  • Mesaj Privat
recent am avut un accident in care airbagurile frontale(sofer+pasager) s-au declansat. acuma sunt nelamurit daca sistemul de pretensionare al centurilor ( cel ce executa tractarea pasagerului inapoi in scaun ) mai este in stare de functionare sau nu? am vazut pe aici pe forum ca de obicei din suportul de prindere al centurii de langa scaun ar trebui sa iasa niste palcute galbene prin care te avertizeaza ca acele centuri trebuiesc inlocuite - la mine nu sau declansat acele indicatoare. de aici nelamurirea mea! mai mentinez k cei de la servici opel pe devizul de lucrari au trecut si 4 pretensionere a 831ron/buc si ca impactul nu a fost foarte grav masina putand fi reparata.
intrebarile: sistemul de pretensionare mai functioneaza sau trebuie si el inlocuit?
senzorii airbag - declanseaza in fucntie de fortele pe care acestia le inregistreaza sau daca au fost atinsi(loviti in impact)?
imi cer scuze daca sau explicat aceste lucruri, insa am cautat si nu am gasit un raspuns satisfacator. multumesc celor ce imi vor da un raspuns.
Skip ads

  • apachée

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1994 C14SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Salut!
In principiu centurile pretensionate trebuie sa "lucreze" impreuna cu airbagul (centura te tine in scaun pana se umfla airbagul total-ca sa nu dai cu capul de volan-dupa care iti da drumul-tu dai cu nasu' in airbag-si te trage inapoi. Asta se desfasoara in sutimi de secunda...).
Erai singur in masina? Nu vad de ce ti-ar schimba 4 mecanisme de pretensionare daca nu erau patru persoane... Se poate sa nu ai centurile pretensionate? Nu stiu exact care sunt pachetele de dotari la Vectra, dar poata asta e explicatia pentru lipsa placutelor acelora...
Senzorii de airbag sunt niste accelerometre de fapt, care sunt sub scaune (niste "cutiutze" negre).
  • sebi_glumetu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2007

  • Mesaj Privat
deci mai eram cu tata care era in dreapta mea( eu la volan ).socul nu mi s-a parut foarte mare dar mi-am spart capul( in tetiera banuiesc! ) si parca nici macar aibagul nu l-am atins cu fata. inca o chestie care mi s-a parut ciudata. eu si tata am avut o vanataie mare provocata de la centura. e posibil sa nu fi functionat pretensionarea?
referitor la chestia ca nu as avea! nu k ma laud dar luand-o pe scara evolutiei e posibil sa aiba o astra din 98/2000 si sa nu aiba o vectra din 2004! nu pot sa te contrazic k si eu am luat masina sh si nu stiu exact ce avea in dotare la momentul cumpararii.
ms oricum. bafta
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
apachée a scris:Salut!
In principiu centurile pretensionate trebuie sa "lucreze" impreuna cu airbagul (centura te tine in scaun pana se umfla airbagul total-ca sa nu dai cu capul de volan-dupa care iti da drumul-tu dai cu nasu' in airbag-si te trage inapoi. Asta se desfasoara in sutimi de secunda...).
Erai singur in masina? Nu vad de ce ti-ar schimba 4 mecanisme de pretensionare daca nu erau patru persoane... Se poate sa nu ai centurile pretensionate? Nu stiu exact care sunt pachetele de dotari la Vectra, dar poata asta e explicatia pentru lipsa placutelor acelora...
Senzorii de airbag sunt niste accelerometre de fapt, care sunt sub scaune (niste "cutiutze" negre).



in principiu ai dreptate, dar nu 100%. pretensionarea centurilor are rolul de a te aduce intr-o pozitie sigura ptr pasager in momentul declansarii airbag-urilor.
adica: daca ai fi prea aproape de airbag (sofer sau pasager dreapta) in momentul declansarii airbag-ului exista riscul sa-ti rupa gatul. imagineaza-ti ca de fapt incasezi in figura un pumn, o lovitura mult mai puternica decat cea mai puternica directa a unui boxer profesionist, lovitura care poate sa-ti dea capul pe spate si sa-ti dizloce vertebrele de la nivelul gatului. ptr a se evita astfel de situatii exista 2 solutii:
- pretensionarea centurilor, care in momentul impactului te vor trage inapoi in scaun (cu spatele lipit de spatar) in asa fel incat in momentul declansarii airbag-ului tu te vei afla la distanta maxima de el, si iti vor da drumul doar dupa ce airbag-ul este umflat la maxim. se evita astfel contactul dintre pasager si airbag-ul aflat in faza de detonare.
- sistemele de "clasare" a pasagerilor. acestea stabilesc (cu ajutorul unei retele de senzori aflati in sezutul scaunului sau a unor senzori aflati in "picioarele" scaunelor) dimensiunea pasagerului (inaltime, greutate) si pozitia acestuia in scaun. In functie de pozitia si greutatea acestuia sa ia decizia detonarii airbag-ului (se detoneaza 100% au doar 50%) Aceste tipuri de airbag-uri de numesc dual-stage. aplicatie practica: pasagerul din dreapta se apleaca sa scoata ceva din torpedou, intre timp are loc impactul. iti poti da seama ce se intampla daca airbag-ul se detoneaza la 5 cm de fata lui?. sistemul de detectie stabileste ca pasagerul se afla intr-o "nefireasca" si decide sa nu detoneze airbag-ul, ptr ca probabil va fi mult mai "sanatos" ptr pasager sa nu ia un airbag in figura. de asemenea, dinamica corpului uman este alta daca ai 1,9 m si 100 kg sau 1,6m si 50 kg. in functie de dimensiunile si masa corpului uman sistemul de clasificare decide momentul optim de detonare al airbag-lui, precum si cat anume (50% sau 100%) din airbag sa umfle, cum sa traga de centuri.

Senzorii de airbag sunt intr-adevar niste accelerometri aflati in niste "cutiute" (e doar una) dar care in general nu se afla sub scaune, ci cat mai aproape de centrul de masa al autovehiculuilui, aceasta pozitie se afla in general in zona tunelului central, sub schimbatorul de viteze sau frana de mana. Aceasta "cutiuta" se numeste Airbag Control Unit si are incorporat in general 2 senzori accelerometri (ptr axa X shi Y a masinii) .
- daca masina are airbag-uri cortina, atunci ACU-ul mai are si un senzor de "roll over" (rotire in jurul axelor) care sesizeaza daca masina se rostogoleste.
- daca masina are si airbag-uri laterale atunci in stalpii laterali dreapta se afla niste senzori de acceleratie, numiti si "sateliti" (mai precis g-Sattelites) sau niste sateliti de presiune (p-Sattelites, pressure-Satellites) care masoara diferenta de presiune ce apare in portiere la momentul impactului
- in bara fata se mai afla senzori de acceleratie g-Sattelites care au rolul de a masura cat mai devreme (cat mai departe de pasageri) momentul impactului.


revenind on-topic:
daca nu ai avut 4 pasageri in masina la momentul impactului, nu vad de ce trebuie sa-ti schimbe 4 placute galbene ? poate fiindca ai luat-o sh, masina sa mai fi avut un accident inainte?

legat de vanataia de la centuri -> daca o ai inseamna ca pretensionarea a functionat Smile si bucura-te ca nu ai urmele de la airbag, erau mult mai aiurea. pe langa lovitura in figura ai fi suferit si niste arsuri pe fata si pe maini.
  • sebi_glumetu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2007

  • Mesaj Privat
deci masina a fost cumparata sh insa nu cred k a mai avut accident frontal dearece datele de pe rdiatoare,bara fata, capota, corespundeau cu data inscrisa pe cartea service a masinii( a fost cump pe 06.2004 si pe ele erau date de 04.2004 sau 05.2004 sau 01.2004 ).
nu eram 4 pasageri in masina ci doar 2 in fata insa NU mi-a sarit nici o limba galbena din nici un locas al centurilor - de asta intreb acuma: mai functioneaza pretensionarea dupa ce ii pun airbagurile si calc de airbaguri?
  • sebi_glumetu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2007

  • Mesaj Privat
deci mai am sau nu ami am pretensioanrea activa? si senzorii aia de airbag declanseaza la atingere sau la soc?
  • cozmino

  • Mesaje scrise: 992
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Dupa ce am citit acest subiect , m-am uitat si eu la sistemele in care se prind centurile si am observat ca la sistemul de prindere al centurii pasagerului din dreapta, este iesita in afara o carteluta galbena, la mine(sofer) este la locul ei avand in vedere ca e acoperita de ceva acea gura prin care iese. Acum, ce sa cred, mai functioneaza pretensionarea la centura pasagerului din dreapta, oare mai e airbag-ul la locul lui ? Exista vreo varianta prin care pot afla daca airbag-urile(eventual si cel de pe volan ) mai sunt la locul lor.

Masina in cauza e cea din semnatura.
  • sebi_glumetu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2007

  • Mesaj Privat
mai nu ma ajuti : eu caut raspunsuri nu alte intrebari Smile
da vezi c-am de asta sunt si eu nelamurit. k banuiesc k pretensionarea a functionat dar de iesit nu m-ia iesit nici o libuta galbena cum am citit pe aici ca trebuie sa-ti iase. asa k cineva cu inima mare si cunostinte vaste este rugat sa ne ajute pe amandoi. multumim
bafta all
  • danieldboca

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2006

  • Mesaj Privat
din cate stiu eu, im momentul impactului cand intra in functiune pretensionarea centurilor, acestea sunt trase de un mecanism bazat pe praf de pusca(sau ceva asemanator) canalele care contin acel "praf de pusca" le vezi cel mai bine pe langa scaunul soferului .in momentul in care se produce tragerea centurilor in masina ar trebui sa miroasa a ars de la centuri.
cat despre declansarea airbagurilor eu zic ca sunt functie de gravitatea impactului.eu am intrat intr-un matiz mai demult cu a mea (a trebuit sa schimb capota, faruri, bara) dar airbagurile nu s-au declansat(si bine au facut pentru ca nu era nevoie).
placuta aia galbena de la centura te aunta daca au fost folosite centurile intr-un accident.la a mea se vede placuta de la centura din drea[ta.dar la masinile cu multi km (a mea are150k) poate iesi burduful ala de la centuri din cauza uzurii sau din alte cauze diferite de un posibil accidente.
  • cozmino

  • Mesaje scrise: 992
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Intre timp am mai citit cate ceva despre astea, la mine acea placuta este iesita f putin , sa zic 2mm poate 3mm . Din cate am vazut in poze, ar trebui sa iasa toata si e destula de lunga si are si semnul ! pe ea. Poate a fost impinsa la loc, poate nu ,
  • sebi_glumetu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2007

  • Mesaj Privat
pei in momentul impactului a mirosit a fum( ceva ) in masina insa poate fi si de la declansarea airbagurilor. nu am de unde sa stiu exact.
dar daca sa folosit pretensionarea nu trebuia sa fiu si eu instiintat intr-un fel!?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Mai, mai ce poveste complicata. In realitate e simplu rau: pune tu calculator si ce mai ai de schimbat la masina, sa stearga erorile din compul de airbag tot si porneste motorul. Daca apoi ai BECUL de airbag aprins se citesc erorile si daca domnul calculator zice sa dai de pamant cu centurile apoi asa sa faci.
Sanatate si grija la volan.
  • sebi_glumetu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2007

  • Mesaj Privat
! da in fine ok deci masina poate sa-mi spuna: vezi ba centurile! ok am sa o intreb atunci Smile dar mai duraza unpic pana ii pun si calc de airbag si airbagurile
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Eu chiar nu inteleg ce nelamurire ai.
Pretensionarea a functionat, de-aia:
- aveti vanataile pe piept.
- au sarit cartelele galbene.
Cum ai fi vrut sa mai fii instiintat?
Se muta la discutii generale. Intre timp se cauta un topic la care sa fie lipit, deoarece informatiile furnizate de l_stoian79 sunt foarte utile.
  • sebi_glumetu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2007

  • Mesaj Privat
eu chiar nu inteleg ce nu intelegi tu! NU MI-AU IESIT CARTELELE GALBENE! am precizat asta de 2 ori; daca ai fi citit ce am scris intelegeai. deci parerea mea e ca se pupa cap in cap faptul k am vanatai pe piept si faptul k NU mi-au sarit placutele de la centuri! nu
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
mda, scuze. citisem ce scrisese cozmino
  • sebi_glumetu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2007

  • Mesaj Privat
deci sa inteleg k ramane un mister, pana o voi duce pana la opel service, dar referitor la senzorii de airbag cum receptioneaza ei socul, daca sunt atinsi( contact fizic) sau masoara forta impactului si calculatorul stie unde si care airbag sa desfaca?. intreb asta finca am obesrvat senzori si pe stalpul central fata al masinii;aceia pt ce mai sunt?
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
aceia sunt senzori de impact frontal (inertiali, masoara acceleratii), sunt conectati de unitatea centrala (cutia de sub frana de mana sau schimbator)

daca ai airbag-uri laterale, probabil ca ai si senzori de impact lateral (tot inertiali) in stalpii dintre usi sau senzori de presiune (masoara variatia presiunii in interiorul portierei, in momentul impactului lateral usile se deformeaza si apare o variatie a presiunii volumului de aer) in portiere. si acestia sunt legati de unitatea centrala.

de asemenea in unitatea centrala exista niste senzori inertiali.

de asemenea in scaune mai exista cate un senzor care "stie" daca cineva sta sau nu in scaunul respectiv.

pe baza citirilor de la toti acesti senzori, unitatea centrala decide momentul detonarii airbagului si care dintre airbag-uri sa le detoneze.
  • sebi_glumetu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2007

  • Mesaj Privat
ok, gata inteles ms frumos. bafta all si drive safe
  • terrymada

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Apropos de senzori si airbag unit. Fara sa caut asa ceva am desfacut anul trecut fata usii de la sofer. Sub folia de plastic de culoare roz am observat o cutie similara cu cea de sub scrumiera pt pasagerii din spate pe care scria destul de mare o atentionare cu privire la airbaguri, nu imi mai amintesc exact ce anume si nici nu mai desfac inca o data usa:) De mentionat ca masina are 10 airbaguri (sofer, pasager dreapta, scaunele din fata pe lateral, + cate 3 pe fiecare parte sus, adica se face cortina in caz de accident sau asa ar trebui).Probabil ca ce am observat eu in usa era un senzor de acceleratie sau de presiune, insa sa fie atat de mare cutia doar pt 1 senzor? Oricum sper sa nu fie nevoie sa se activeze niciodata:D
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR