Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • Vergy

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Vreau sa schimb uleiul si asa pentru linistea mea sa dau si baia de ulei jos pentru verificare si eventual curatire.Mentionez ca nu am nici-un fel de scurgere dar la schimbare uleiului precedent mi-a intrat fix 3 bidoane de ulei Mobil1 0W-40 de 946ml,pana intre min si max deci fiind cantitate mai putin de 3l,stiind ca normal ar fi trebuit sa ia 3,5l,am banuit ca ar putea fi depuneri pe fundul bai de ulei.
In decursul a 11 luni am facut 7000 km si am completat cu aproximativ 400ml,uleiul fiind usor inchis la culoare,toba de esapament fiind curata fara pic de negreala.
As dori sfaturi pentru toate etapele de,demontare,curatire si montare,in special materiale(agenti de curatare,garnituri,suruburi,etc...) de care am nevoie.
Daca trebuie sa dau jos si racordul de la galerie va fi o problema,deoarece suruburile sunt foarte ruginite.
Am trusa de tubulare cu 108 piese si de rampa fac rost,ramane doar sa-mi acordati sfaturile necesare
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Trebuie teoretic un hex13 ca ai 3 piulite dar ... ai sa le gasesti mancate de timp. Asa ca mai bine le tai pe lateral cu un flex dupa care cu o dalta fina le scoti.
Materiale : 3 piulite dar numai originale chiar daca costa cat nu visezi si una garnitura care este ieftina.
Este posibil sa scoti evacuarea din suport, e la toba intermediara si e inel de cauciuc, fix pix.
Curata baia si neaparat sorbul, garnitura se inlocuieste neaparat la anii masiii.
  • Vergy

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc de raspuns!deci,pentru etansarea baii am nevoie doar de garnitura fara adaugare de mastic ,pentru evacuare cele 3 piulite cu garnitura,cam ce solventi de curatare a-r fi buni pentru sorb si bae?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cureti cu carbusolv/carburol/decarbusolv.
  • Vergy

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Aseara am incheiat operatiunea schimb de ulei si verificare bae de ulei!
Prima data am dat comanda de piesele necesare:filtru Mann HU 712/8 x,ulei Mobil 1 New Life 0W-40,garnitura bae,garnitura evacuare,carburol si cele 3 piulite pe care cu parere de rau nu le-am gasit.
La inceperea demontari prima problema sa ivit la suruburile de la evacuare unul fiind rupt,cum s-a rupt nu mi-am dat seama dar se vedea ca este rupt de mult avea rugina in capat,piulitele de la celelalte doua le-am taiat foarte greu fiind o pozitie foarte incomoda.
Suruburile la bae s-au desfacut foarte usor,deasemeni si deslipirea de garnitura.Cand am scos baia afara am ramas surprins pentru ca nu era la ce ma asteptam adica sa fie murdara,era chiar curata cu mici depuneri pe marginea de sus,la miscarea sorbului facea ca un clopotel dar au fost cateva bilute de mizerie si 2 bucati de span cam de 2-3mm,sita era curata fara depuneri.
Ceva emotii am avut cand am gasit un surub in bae,dar la o examinare mai atenta am observat ca era de la tabla antival s-au cum ii zice,celelalte au fost stranse bine de la tabla.
Acum m-am gandit,oare uleiul precedent European Car Formula sa fi curatit baia?,pentru ca uleiul vechi in recipient era destul de negru,la joje parca nu era asa.
Operatia inversa a mers bine,efortul find maxim deoarece am fost singur fara ajutor si fara rampa,masina am ridicat-o pe niste butuci de lemn in fata blocului.
Am incercat cu masina de gaurit sa dau gaura prin surubul rupt dar nu am reusit deoarece aveam nevoie de o forta mai mare pe care nu am putut sa o aplic din cauza spatiului ingust,la rampa unde am spatiu nu am curent...asa ca am strans racordul in cele 2 suruburi pe care am aplicat piulite normale cu saiba grover,vizibil pare ca sa lipit bine.
Am cuplat bateria,a pornit bine am lasat-o sa invete parametri,ture de oras,verificare etansitate,totul ok.
Si acum va rog niste raspunsuri:
-ce trebuie facut in continuare la acel racord de la evacuare
-acele 2 buc de span poate fi o problema?ce ar trebui sa verific
-in laterala bai de ulei era o garnitura de forma ovala care era rupta pe jumatate,este vre-o problema cu ea,trebuie inlocuita,unde se gaseste?
Multumesc astept raspuns!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Probabil surubul de jos le la catalizator l-ai gasit rupt, ori a incercat cineva inaintea ta ori agatat cumva.
Neaparat iti comanzi 3 piulite cod 8 54 900 dar numai originale nu Bosal sau vrajeli. Sunt cam 20lei bucata ca sunt speciale, din bronz cu miez (la filet) din aluminiu. Daca pui de fier nu le mai scoti decat prin taiere si cu dalta de multe ori rupi prezonul. Gaura dai foarte greu ca otelul e super calit in timp, iti trebuie o gramada de burghie adevarate romanesti nu rahaturi.
Uleiul de calitate a spalat depunerile, asta e bine.
Bucatile de span cam mister ca pot proveni din n locuri. Eu am gasit mai ales de la ghid patina fixa, lantul face bucla si rupe ghidul dupa care e macinat,
Cu grnitura rupta pe jumatate nu stiu care, pune o poza
  • Vergy

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Acea garnitura(nu parea ca e de cauciuc pentru ca se farimita) este pe laterala unde se prinde cele 3 suruburi de cutia de viteze,chiar sub ele,prin jumatatea ramasa se vede o rola mare cu dinti pe margine ca un fel de volanta,stiu ca s-a mai discutat de ea mai demult dar numai gasesc unde,problema ar fi ca poate intra praf,dar rolul ei nu l-am inteles,probabil o scoti vezi ca se invarte ceva acolo si o pui la loc.
Gaura prin surubul rupt trebuie sa dau cumva si daca reusesc nu am decat sa pun un surub de 8 normal si in cazul asta trebuie sa comand 2 piulite,s-au numai aceste 2 piulite le montez si las asa prins in doua?
Bucatile de span aveau cam 3-4 mm lungime si putin peste 1 mm grosime,erau argintii fiind curate dar de material tare pentru ca intre degete se simtea greutate
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Dupa descriere pare sa fie garnitura de vizitare volanta, acolo se poate introduce un blocator la schimbare distributie dar nu in cazul tau de Z12XE unde vibrochenul se blocheaza la fulia mica. O comanzi dupa cod ca de cauciuc sh batran nu cred ca esti amator.
Prin surubul rupt dai gaura, dureaza de numa' ca otelul e calit si are duritatea burghiului, pui un surub de 8 si gata. Neaparat trebuie 3 piulite originale, fara ele esti mort.
Spanul se pare ca provine de la ghid patina fixa, caz des intalnit de mine.
  • Vergy

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Da,am inteles,nu eram sigur daca a treia piulita sa o montez pe un surub normal,gandindu-ma ca tine in timp piulita si nu tine surubul.
E bine ca se gaseste sa comand acea garnitura,chiar sunt curios cum arata noua,mie mi s-a parut a fi mai degraba plastic la cum se farimita.
La verdigtul spanului inseamna ca urmatoarea verificare va fi lantul cu patinele etc...cu rugamintea de a ma ajuta cum se pot verifica.
Multumesc domnului Dan pentru sfaturi si tuturor colegilor din club.
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR