marmotix
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2009
- Mesaj Privat
- colbert
- **
- 314 mesaje
- din 17 Mar 2009
- Astra 2009 1.7 cdti Z 1.7 DTH
- Iasi
colbert
- Mesaje scrise: 314
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 1.7 cdti Z 1.7 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2009
- Mesaj Privat
marmotix
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2009
- Mesaj Privat
- colbert
- **
- 314 mesaje
- din 17 Mar 2009
- Astra 2009 1.7 cdti Z 1.7 DTH
- Iasi
colbert
- Mesaje scrise: 314
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 1.7 cdti Z 1.7 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2009
- Mesaj Privat
- siirm
- **
- 322 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Vectra 2007 3.0 CDTi
- Bucuresti
siirm
- Mesaje scrise: 322
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 3.0 CDTi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
Asta inseamna ca bateria fizic a fost fabricata in luna martie anul 2008. Deci bateria are 2 ani.
Pe masina mea bateria originala a fost un GM Varta.
flo_speed
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2009
- Mesaj Privat
- alexx1402
- ****
- 1,751 mesaje
- din 16 Aug 2010
- Astra 2017 B16DTH
- Alta tara
alexx1402
- Mesaje scrise: 1,751
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2010
- Mesaj Privat
Dan56- Suspendat
- 775 mesaje
- din 12 Feb 2009
- Astra 2008 Z13DTH
- Sibiu
Dan56- Mesaje scrise: 775
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2009
- Mesaj Privat
Prin august, dupa 2 ani si 8 luni de la cumparare, m-am gandit sa controlez nivelul de electrolit din baterie. Am constatat ca lipseste ceva, drept care am completat cu apa distilata. Problema e ca, lucrand in garaj si in semiintuneric, am pus prea multa, si am fost nevoit sa scot. Cam multa: ~250 ml din toate celulele. Bateria e din 2007, saptamana 39. Deci, teoretic, ar trebui sa mai mearga cel putin iarna asta.
Acum, de cand s-a racorit, necirculand cu masina 10 zile (circul cu cea de serviciu), cand am vrut s-o pornesc, n-a vrut: 11 V, atata-mi indica. Am masurat electrolitul: 1,20 concentratie. Deci e clar, nu mai corespunde densitatea. Dupa ce-am incarcat-o vreo 16 ore, a pornit fara probleme, iar pe tester mi-a dat 90% ok.
Intrebare: se poate face ceva? M-am gandit sa scot din electrolit si sa completez cu altul, cu o concentratie mare, astfel incat s-ajung pe la 1,24-1,28, dupa care s-o incarc. Gresesc cu ceva, facand asa? N-as cumpara, inca, una noua, cred c-as mai putea trage de asta vreun an.
EL-GABRY- Suspendat
- 1,472 mesaje
- din 15 Jul 2009
- Neamt
EL-GABRY- Mesaje scrise: 1,472
- Locatie: Neamt
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2009
- Mesaj Privat
1. Cat e durata medie de utilizare a unei baterii?
2. Cati amperi "baga" alternatorul de pe Astra H 1.3CDTI?
3. Pot pune baterie mai mare de 60Ah pe ea? Care e maximul admis (sa se incarce optim), asta daca imi incape fizic in suport.
4. Nu am avut o parere prea buna despre Rombat, insa noile Premier au referinte destul de bune. Care ar fi recomandata pentru masina mea, tinand cont de alternator?
5. Pe site-ul Varta, vad modelul meu ca este echipat cu 4 feluri de baterii:
a) BLACK dynamic 12V 53Ah 470A
b) BLUE dynamic 12V 60Ah 540A
c) BLUE dynamic 12V 72Ah 680A
d) SILVER dynamic 12V 74Ah 750V
In concluzie, as putea pune o baterie de 72-74Ah, fara probleme? Bine... Silver dynamic, sunt cam scumpe, dar as putea gasi un echivalent in alta parte.
6. Are vreo influenta negativa daca pornesti un autoturism echipat cu baterie de 50-55-60Ah cu cabluri electrice conectate la o autoutilitara cu baterie de 12V-95Ah? Ca la firma la mine, cam asa se pornesc masinile zilele astea...
EL-GABRY- Suspendat
- 1,472 mesaje
- din 15 Jul 2009
- Neamt
EL-GABRY- Mesaje scrise: 1,472
- Locatie: Neamt
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2009
- Mesaj Privat
VARTA 12V 60Ah 370A (DIN) - VE
62 01 252 . ET
Doar 370A? Sau inseamna altceva, conform anuntului de vanzare de aici, adica ar fi echivalentul unei baterii de 74 Ah si 750A
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
1 Durata medie depinde de modul cum o folosesti, in ce conditii, etc. 4-6 ani.
2 Scrie pe alternator citi amperi baga...
3 Nu conteaza cit de mare e amperajul poti sa pui si 1000 A, dar se incarca mai greu decit una de 100 A. Desigur, sa ai loc fizic.
4 Varta e buna.
5 Alegi in functie de bani, dar asteptarile sint pe masura
6 Nu conteaza.
PS
370 A este curentul debitat la pornire, de multe ori e marketing, ca W la audio...
Important la pornire este sa ai bateria incarcata, un motor de 1.6 porneste perfect iarna cu 60 A
Al meu de 1.4 se descurca cu 45 A.
PS1
Daca mergi iarna drumuri scurte, max 30-45 minute, bateria nu are timp sa incarce nici macar cit consumi la pornire...
Deci, dupa 1 saptamina, s-ar putea ca balanta sa fie negativa, deci nu mai ai curent...
PS2
Referitor la data stantata pe cutia de plastic, reprezinta data de fabricatie a cutiei.
Bateriile vin separat, cutiile goale si electrolitul plus elementii in alt container, ei pot sta in depozit si 2-3 ani, in felul asta.
In mod normal, o baterie de firma este fabricata cu cel mult 2-3 luni inainte de vinzare.
- Bryan99
- ****
- 1,143 mesaje
- din 01 Oct 2007
- Astra 2011 A1.7DTJ
- Bucuresti
Bryan99
- Mesaje scrise: 1,143
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
VARTA Silver Dynamic Autobatterie E38 12V / 74Ah *NEU*
Technische Daten :
Batterie Typ 12 Volt - 74 Ah - 750A/EN
ETN-Nummer 574402075
Schaltung 0
Endpolart 1
max. Länge (mm) 278
max. Breite (mm) 175
max. Kastenhöhe (mm) 175
Bodenleiste B13
, si probabil ca nenea ala o sa spuna ca asta este echivalentul la una de 100Ah , eu zic sa iti iei linistit una de 70 74 maxim si nu o sa ai nici o problema , un prieten are o Astra H 1.7 si avea tot de 60 Ah si a luat acum 2 ani o Varta de 72 Ah si nu a avut nici o problema , din contra porneste masina impecabil , a mea a decedat ieri si cea originala era Varta cu sigla GM langa ea de 70 Ah cu En 460 si am luat tot o Varta de 74 Ah si EN 750 , montat pe masina , a pornit impecabil , salutare
EL-GABRY- Suspendat
- 1,472 mesaje
- din 15 Jul 2009
- Neamt
EL-GABRY- Mesaje scrise: 1,472
- Locatie: Neamt
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2009
- Mesaj Privat
Totusi, in anuntul ala este ceva adevar. Eu unul nu am vazut niciodata o baterie de 60Ah cu numai 370A. Cred ca e vorba de ceva standarde/norme de notatie.
Atase o poza gasita pe internet, incercand sa ma deslusesc cu aceste marcaje, unde se vada ambele notatii: DIN si EN. Acolo o baterie (tot Varta) de 340A DIN are 570A EN. Pe a mea am doar notatia DIN, de 370A. E clar ca e mai mare de 570A EN...
Ce e sigur acum, e faptul ca la mine bateria nu se incarca la capacitate datorita drumurilor scurte casa-serviciu=6Km si retur. Maxim cativa kilometri in plus daca mai face ceva cumparaturi.
Sa inteleg ca pot pune fara probleme 74-75Ah 750A pe masina fara probleme? Cu alternatorul nu m-am lamurit, dar daca pe site-ul Varta e trecut si 750A, cred ca e OK.

- Bryan99
- ****
- 1,143 mesaje
- din 01 Oct 2007
- Astra 2011 A1.7DTJ
- Bucuresti
Bryan99
- Mesaje scrise: 1,143
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
EL-GABRY- Suspendat
- 1,472 mesaje
- din 15 Jul 2009
- Neamt
EL-GABRY- Mesaje scrise: 1,472
- Locatie: Neamt
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2009
- Mesaj Privat
E clar acum. Bateria nu s-a incarcat bine deoarece merg putin cu masina. La -24gr.C, a invartit un pic, dar masina nu a pornit. Am luat bateria in casa (ochiul magic era negru) si dupa o noapte de stat pe un batran Redac 625M, acum a pornit impecabil, ca vara pot spune.
Eu deja ma gandeam ca motorina a facut ace de gheata (dupa cum s-a exprimat un lucrator OMV) si trebuie sa duc masina pe platforma intr-un garaj incalzit.
Dupa incarcare, acel ochi bate in verde.
Tensiunea pe baterie inainte de a fi pusa pe redresor:12.19V
Tensiunea pe baterie dupa 12h de stat pe redresor, langa calorifer: 14.05V
Ciudat era ca atunci cand bateria era descarcata, Redac-ul isi declansa protectia dupa aproximativ 30 de secunde de incarcat. Se oprea, apoi pornea iar incarcarea. La un moment dat, nu s-a mai oprit si incarca fara oprire.
Cred ca achizitia unei alte baterii, se amana.
- Bryan99
- ****
- 1,143 mesaje
- din 01 Oct 2007
- Astra 2011 A1.7DTJ
- Bucuresti
Bryan99
- Mesaje scrise: 1,143
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
Regula e simpla, regimul de incarcare al bateriei trebuie sa fie lent, deci 2-3 A.
Pentru asta, e nevoie ca bateria sa nu fie descarcata la maxim, de asta se ocupa alternatorul, mereu incarca cind mergi cu ea.
Numai ca, de obicei nu mergi suficient si bateria e in pierdere.
Pentru asta, mai ales iarna, e bine s-o incarci in casa, cam la 2 luni o incarcare de 15 ore cu 2-3 A.
!oana
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2012
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,057 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,057
- Locatie: Ilfov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
!oana
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2012
- Mesaj Privat