Tavicu
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2011
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Am si eu un Opel astra g din 2007 si as avea cateva probleme/intrebari.
O sa incep mai intai cu un istoric mic al masinii.
- Opel Astra G Caravan 2007, primul propietar
- Motor 1.7 CDTI, Z17DTL
- Am 67000KM parcursi cu ea
- Toate inspectiile facute la timp si cu piese de calitate
Istoric
Dupa cum spuneam, masina a fost cumparata de noua si am avut mare grija de ea. Toate inspectiile au fost facute la timp si cu piese de calitate.
Cand masina a facut 60000km am facut si schimbul de distributie cu urmatoarele piese (curea distributie conitech, rola intinzatoare ina, rola ghidaj ina), pompa de apa nu a trebuit schimbata ca nu e pe distributie.
Probleme avute
In februarie 2011 am avut un mic accident unde am lovit o masina in spate.
Dupa accident am fost la mecanic si au fost doua probleme: Bara de protectie din fata a fost indoita putin si radiatorul de apa fisurat.
In urma accidentului am schimbat bara respectiva cu una noua (desi era foarte putin indoita si mecanicul a zis ca se poate indrepta. Dar am vrut sa fiu sigur ca daca va mai urma alt accident nu va fi mai grav din cauza ca nu am schimbat) si radiatorul cu unul nou (la fel, a zis ca il poate repara dar nu am vrut asta).
Inafara de problema de mai sus am mai avut un incident cand am schimbat placutele de frana iar mecanicu a uitat sa ia putin marginea la placute (marginea de placute care calca pe excesul din exterior al discurilor). S-au incins de vre-o doua ori si am ramas fara frane iar cand am ajuns in bucuresti am fost la mecanic si am schimbat placutele de frana cu tot cu discuri pentru ca erau tocite uniform.
Probleme actuale
1. Iarna trecuta am observat ca turatia motorului este foarte putin ridicata in mers. Avand in vedere ca nu mai cunosc pe nimeni cu asemenea motorizare nu stiu daca este problema sau nu.
Atunci cand sunt in mers daca las masina pe liber turatia motorului sta sub 1000 (nu 750 cat ar fi normal), iar atunci cand ma opresc turatia scade normal pana la 1000 iar dupa aceea incepe sa scada usor usor catre 750.
Am fost pe la toti mecanicii dar nimeni nu a stiut sa imi spuna de la ce e problema. Tin sa mentionez ca masina nu afiseaza nici o eroare.
Daca nu este normal sa se comporte asa, de la ce poate fi?
2. Dupa incidentul cu placutele de frana, dupa cum am spus am schimbat si placutele si discurile (punand urmatoarele: Discuri BREMBO, Placute TRW-Lucas).
Problema este ca dupa ce am parcurs 6000km atunci cand franez scartie iar cand franez mai brusc si ma apropii de 0km se aude un huruit (ca si cand as avea cauciucuri de iarna).
Ce placute de frana imi recomandati ca sa nu mai am aceiasi problema dupa cativa km?
Totodata mi se pare ca frana tine cam jos (mai am o skoda octavia si cum apas frana incepe sa franeze), dar la aceasta dupa ce parcurg 1-2 cm incepe sa franeze usor. As putea sa fac in asa fel incat frana sa tina de sus?
Tin sa mentionez ca am schimbat si lichidul de frana acu 1 an si ca placutele de frana au cam 0,7 CM carne pe ele (deci nu sunt tocite).
3. De ceva timp am observat ca masina consuma foarte mult. Prin foarte mult ma refer ca ieri de ex a luat 13 in oras.
De la ce ar putea sa fie si dupa ce sa ma uit?
Precizez ca folosesc numai motorina de la OMW (care mie mi s-a parut cea mai buna), masina trage foarte bine, nu scoate fum de nici o culoare si inafara de turatia crescuta (problema 1) nu este nimic anormal (cel putin din punctu meu de vedere, nu stiu al unui mecanic).
Multumesc mult pentru ajutor si daca am ratat vre-o informatie voi posta in cel mai scurt timp.
Un weekend placut va doresc.
Am si eu un Opel astra g din 2007 si as avea cateva probleme/intrebari.
O sa incep mai intai cu un istoric mic al masinii.
- Opel Astra G Caravan 2007, primul propietar
- Motor 1.7 CDTI, Z17DTL
- Am 67000KM parcursi cu ea
- Toate inspectiile facute la timp si cu piese de calitate
Istoric
Dupa cum spuneam, masina a fost cumparata de noua si am avut mare grija de ea. Toate inspectiile au fost facute la timp si cu piese de calitate.
Cand masina a facut 60000km am facut si schimbul de distributie cu urmatoarele piese (curea distributie conitech, rola intinzatoare ina, rola ghidaj ina), pompa de apa nu a trebuit schimbata ca nu e pe distributie.
Probleme avute
In februarie 2011 am avut un mic accident unde am lovit o masina in spate.
Dupa accident am fost la mecanic si au fost doua probleme: Bara de protectie din fata a fost indoita putin si radiatorul de apa fisurat.
In urma accidentului am schimbat bara respectiva cu una noua (desi era foarte putin indoita si mecanicul a zis ca se poate indrepta. Dar am vrut sa fiu sigur ca daca va mai urma alt accident nu va fi mai grav din cauza ca nu am schimbat) si radiatorul cu unul nou (la fel, a zis ca il poate repara dar nu am vrut asta).
Inafara de problema de mai sus am mai avut un incident cand am schimbat placutele de frana iar mecanicu a uitat sa ia putin marginea la placute (marginea de placute care calca pe excesul din exterior al discurilor). S-au incins de vre-o doua ori si am ramas fara frane iar cand am ajuns in bucuresti am fost la mecanic si am schimbat placutele de frana cu tot cu discuri pentru ca erau tocite uniform.
Probleme actuale
1. Iarna trecuta am observat ca turatia motorului este foarte putin ridicata in mers. Avand in vedere ca nu mai cunosc pe nimeni cu asemenea motorizare nu stiu daca este problema sau nu.
Atunci cand sunt in mers daca las masina pe liber turatia motorului sta sub 1000 (nu 750 cat ar fi normal), iar atunci cand ma opresc turatia scade normal pana la 1000 iar dupa aceea incepe sa scada usor usor catre 750.
Am fost pe la toti mecanicii dar nimeni nu a stiut sa imi spuna de la ce e problema. Tin sa mentionez ca masina nu afiseaza nici o eroare.
Daca nu este normal sa se comporte asa, de la ce poate fi?
2. Dupa incidentul cu placutele de frana, dupa cum am spus am schimbat si placutele si discurile (punand urmatoarele: Discuri BREMBO, Placute TRW-Lucas).
Problema este ca dupa ce am parcurs 6000km atunci cand franez scartie iar cand franez mai brusc si ma apropii de 0km se aude un huruit (ca si cand as avea cauciucuri de iarna).
Ce placute de frana imi recomandati ca sa nu mai am aceiasi problema dupa cativa km?
Totodata mi se pare ca frana tine cam jos (mai am o skoda octavia si cum apas frana incepe sa franeze), dar la aceasta dupa ce parcurg 1-2 cm incepe sa franeze usor. As putea sa fac in asa fel incat frana sa tina de sus?
Tin sa mentionez ca am schimbat si lichidul de frana acu 1 an si ca placutele de frana au cam 0,7 CM carne pe ele (deci nu sunt tocite).
3. De ceva timp am observat ca masina consuma foarte mult. Prin foarte mult ma refer ca ieri de ex a luat 13 in oras.
De la ce ar putea sa fie si dupa ce sa ma uit?
Precizez ca folosesc numai motorina de la OMW (care mie mi s-a parut cea mai buna), masina trage foarte bine, nu scoate fum de nici o culoare si inafara de turatia crescuta (problema 1) nu este nimic anormal (cel putin din punctu meu de vedere, nu stiu al unui mecanic).
Multumesc mult pentru ajutor si daca am ratat vre-o informatie voi posta in cel mai scurt timp.
Un weekend placut va doresc.
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
1. e normal ca in mers turatia motorului sa fie mai mare la relantii decat in repaus.. oricum verifica etanseitatea admisie.. sa nu intre aer fals pe undeva...
2. poate nu se aseaza bine placutele pe disc... dupa 5000 km era timpul sa se aseze.. sa nu fie de la etrier sau sa se fi facut lucru de mantuiala la schimbarea discurilor, desi nu prea ai cum... Du-te la un service sa verifica ca risti sa-ti strici si placutele si discurile noi..
3. cum a fost determinat consumul? Ai computer de bord?
2. poate nu se aseaza bine placutele pe disc... dupa 5000 km era timpul sa se aseze.. sa nu fie de la etrier sau sa se fi facut lucru de mantuiala la schimbarea discurilor, desi nu prea ai cum... Du-te la un service sa verifica ca risti sa-ti strici si placutele si discurile noi..
3. cum a fost determinat consumul? Ai computer de bord?
Tavicu
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2011
- Mesaj Privat
@luciraica
1. Am sa ma duc sa vad saptamana care vine
2. Placutele sunt asezate bine si totul este ok din punctu asta de vedere! Mecanicu mi-a zis ca placutele au niste insertii metalice si daia fac asa ... acu eu le-as schimba, dar nu am idee cu ce! Nu as vrea sa se repete acelasi lucru!
3. Facand plinul! Nu am computer de bord!
App, daca cunoaste cineva un mecanic bazat pe opel poate imi lasa si mie un nr de telefon
Edit: Am citit intr-un topic ca EDS Opel service ar fi foarte ok! Am sa dau o fuga si pana acolo saptamana asta!
Multumesc!
1. Am sa ma duc sa vad saptamana care vine
2. Placutele sunt asezate bine si totul este ok din punctu asta de vedere! Mecanicu mi-a zis ca placutele au niste insertii metalice si daia fac asa ... acu eu le-as schimba, dar nu am idee cu ce! Nu as vrea sa se repete acelasi lucru!
3. Facand plinul! Nu am computer de bord!
App, daca cunoaste cineva un mecanic bazat pe opel poate imi lasa si mie un nr de telefon
Edit: Am citit intr-un topic ca EDS Opel service ar fi foarte ok! Am sa dau o fuga si pana acolo saptamana asta!
Multumesc!
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
Acelasi huruit il am si eu dar placutele au mai mult de 25.000 km iar discurile cred ca sunt de cand masina adica 175.000 km , eu ma gandesc ca e din cauza vechimii discurilor dar daca si la discuri noi fac la fel poate chiar au vro insertie sau ceva .Ce anvelope ai pe masina pentru ca si la mine se aude ca si cum as merge cu anvelope de iarna.
Tavicu
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2011
- Mesaj Privat
Am anvelope de vara pirelli. Pana sa schimb placutele + cei 6000km nu au fost probleme
Stiu sigur ca e de la placute, intrebarea e cu ce placute sa le schimb ca sa nu mai patesc asa ceva
Inca un adaos la problema asta, incep sa scartie si sa faca acel huruit numai dupa ce se inching (dupa ce merg cativa km).
Stiu sigur ca e de la placute, intrebarea e cu ce placute sa le schimb ca sa nu mai patesc asa ceva
Inca un adaos la problema asta, incep sa scartie si sa faca acel huruit numai dupa ce se inching (dupa ce merg cativa km).
- S.Andrei
- **
- 200 mesaje
- din 27 Mai 2008
- Astra 2002 y17td
- Hunedoara
S.Andrei
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 y17td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2008
- Mesaj Privat
- cristyliviu
- ****
- 1,025 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,025
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Tavicu
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2011
- Mesaj Privat
S.Andrei a scris:Pentru 1 iti pot da un raspuns. Din ce am intales tu spui ca atunci cand esti in miscare si esti fie scoasa din viteza fie cu ambreajul calcat turatia nu sta la 750 rpm. Eu stiu ca este normal. Motorul sta turat pentru frana. A mai fost lucrul acesta discutat pe forum .
Am intrebat pentru ca mai am o masina si la aceea nu se intampla asa. Ce e drept aceea e pe benzina nu motorina ...
cristyliviu a scris:Daca zici ca ai pus discuri si placute noi, toata buba e de la placute, sa fie cam tari, iti dai seama dupa praful de placute pe janta! Nu prea ai ce sa le faci, la urmatorul schimb incearca cu alt tip, Ferodo premier de ex.
Da, si placutele si discurile au fost schimbate cu unele nou. Intradevar praful (facut de placute pentru ca se uzeaza) se vede pe janta.
Si aceste Ferodo premier cum ar fi? Vreau sa le schimb acu dar nu vreau ca peste inca cateva mii de km sa trebuiasca sa le schimb dinou.
- cristyliviu
- ****
- 1,025 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,025
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Colegu, nu are rost sa le schimbi acuma doar pt simplul fapt ca is mai zgomotoase! La capitolul placute, sunt de mai multe feluri mai tari mai moi, depinde de stilul fiecaruia de condus! Eu am Ferodo premier si is multumit, desi daca la o frana de urgenta pt oprire totala la viteza mare aud si eu un zgomot de parca placutele intra cu totul in disc! Dar asta numai in cazuri de frana excesiva! Parerea mea e sa le lasi, poate se mai tocesc!
La faza cu relantiul da, nici la mine in mers nu scade, sta pe la 1000rpm, abia la staionare scade! In deplasare mai ai consumatori gen frana - pompa vaccum- servo, s-a discutat si ai sa gasesti posturi.
Consumul mi se pare excesiv, aici depinde de stil de condus, mers la rece, filtru de aer, senzor MAF, stare injectoare, aici tre sa mergi la un profesionist - gasesti pe forum baieti de calitate - care sa te ajute sa depistezi buba! ( Cati soferi are masina? Daca mergi numai tu ai eliminat o cauza!) Mult noroc!
La faza cu relantiul da, nici la mine in mers nu scade, sta pe la 1000rpm, abia la staionare scade! In deplasare mai ai consumatori gen frana - pompa vaccum- servo, s-a discutat si ai sa gasesti posturi.
Consumul mi se pare excesiv, aici depinde de stil de condus, mers la rece, filtru de aer, senzor MAF, stare injectoare, aici tre sa mergi la un profesionist - gasesti pe forum baieti de calitate - care sa te ajute sa depistezi buba! ( Cati soferi are masina? Daca mergi numai tu ai eliminat o cauza!) Mult noroc!
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
La punctul cu turatia ti-au raspuns colegii, e normal, asa face si a mea, aceeasi motorizare 132 de mii de kilometri si o am de noua.
La placute de frana, eu le schimb din 30 in 30 de mii de kilometri si am incercat mai multe marci. Sincer eu le prefer pe cele originale Gm. La mine nu au scratait niciodata in schimb cu TRW (RECOMANDATE DE UNII) era jale.
Frana sa tina sus nu ai cum sa o faci. Pur si simplu asa functioneaza pompa, chiar daca schimbi placute si ferodouri cu tot cu lichid si aerisita.
Bafta, Alex
La placute de frana, eu le schimb din 30 in 30 de mii de kilometri si am incercat mai multe marci. Sincer eu le prefer pe cele originale Gm. La mine nu au scratait niciodata in schimb cu TRW (RECOMANDATE DE UNII) era jale.
Frana sa tina sus nu ai cum sa o faci. Pur si simplu asa functioneaza pompa, chiar daca schimbi placute si ferodouri cu tot cu lichid si aerisita.
Bafta, Alex
Tavicu
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2011
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Ai spus ..ieri de exemplu a luat 13. Cum ai facut consumul pe ziua de ieri?
Mie imi consuma afara 5,2 -5,5 oricum as merge, iar in oras facut consumul de nenumarate ori se incadreaza in 7,2-7,4 si fac si cate 800 - 1000 de km in fiecare luna doar in bucuresti. 13 la suta mi se pare imposibil, iar masina nu ar merge bine la un asemenea consum. Ar trebui ca macar un injector sa fie praf, dar tu spui ca nu scoate fum si merge foarte bine.
Mie imi consuma afara 5,2 -5,5 oricum as merge, iar in oras facut consumul de nenumarate ori se incadreaza in 7,2-7,4 si fac si cate 800 - 1000 de km in fiecare luna doar in bucuresti. 13 la suta mi se pare imposibil, iar masina nu ar merge bine la un asemenea consum. Ar trebui ca macar un injector sa fie praf, dar tu spui ca nu scoate fum si merge foarte bine.
Tavicu
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2011
- Mesaj Privat
alre a scris:Ai spus ..ieri de exemplu a luat 13. Cum ai facut consumul pe ziua de ieri?
Mie imi consuma afara 5,2 -5,5 oricum as merge, iar in oras facut consumul de nenumarate ori se incadreaza in 7,2-7,4 si fac si cate 800 - 1000 de km in fiecare luna doar in bucuresti. 13 la suta mi se pare imposibil, iar masina nu ar merge bine la un asemenea consum. Ar trebui ca macar un injector sa fie praf, dar tu spui ca nu scoate fum si merge foarte bine.
Mie imi consuma afara 5,2 -5,5 oricum as merge, iar in oras facut consumul de nenumarate ori se incadreaza in 7,2-7,4 si fac si cate 800 - 1000 de km in fiecare luna doar in bucuresti. 13 la suta mi se pare imposibil, iar masina nu ar merge bine la un asemenea consum. Ar trebui ca macar un injector sa fie praf, dar tu spui ca nu scoate fum si merge foarte bine.
Ce e drept nu tot timpu se intampla. Mai sunt unele momente ... dar tinand cont cat consuma acu 1 an - 2 mi se pare o diferenta mare.
Nu am computer de bord ca sa imi spuna consumul, dar il fac prin plin
Acu cateva luni am facut si eu un drum mai lung si mi-a luat 5,5 mergand relativ ok, nici prea tare nici prea incet.
Dar mai sunt momente cand imi consuma mai multicel.
Ziceam mai devreme ca mi se pare mult tinand cont de cat consuma acu ceva timp, aici ma refeream ca reuseam sa scot si 3% in afara.
Luna asta am sa mai plec la un drum lung si o sa ii mai fac odata consumul
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat