serox_21
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2012
- Mesaj Privat
Salutare. Am cautat pe forum daca a mai avut cineva aceasi problema dar nu am gasit un raspuns pentru problema mea
Probleme:
1. Dimineata (sau dupa o perioada in care motorul a stat, deci e rece) cand pornesc am urmatoarele simtome
- dupa ce dau cheie motorul pornesti, se tureaza 1-2 sec la 1800rpm (e normal de la socul automat) dupa care scade la 1200 (aici sta o perioada mai mare)
- dupa cateva secunde 20-30 cand sa scada turatia la 1000 rpm motorul are simtome ca se inneaca(scate turatia foarte mult la 600 si iar urca la 900).
Daca atunci cand scate turatia de la 1200 la 1000 apas usor acceleratia pana la 1500-1800 pentru 1 sec scade turatia la 1000 si ramane constanta. Cateodata trebuie sa repet reprize de acceleratie scurte de 1 sec pana sa se stabilizeze relantiul la 1000.
- Dupa ce se incalzeste motorul scade la 900 si acolo ramane.
Daca opresc motorul, si il pornesc nu mai am problema de mai sus. Chiar si peste cateva ore(8-9 ore dupa ce ies de la lucru) problema nu mai apare decat foarte rar (mai ales cand in ziua respectiva a fost rece afara)
Daca plec cu masina dimineata dupa ce o pornesc si nu astept sa se regleze relantiul, dupa 200m imi da in nas, scade turatia pana la 500-600 rpm si nici nu se mai accelereaza pentru 1-2 sec
2. Sonda lambada - cod de eroare stocat P0130 O2 Sensor 1 Circuit Voltage Low C-30
- foarte des, mai ales la drum lung cand apas mai brusc pe acceleratie (in depasiri sau cand urc o panta) se intampla sa se aprinda becul de check engine cateva secunde(pana ce motorul nu mai e in sarcina). In perioda cand se aprinde becul puterea motorului scade (foarte deranjant cand sunt intr-o depasire)
Am cablu de date OMPCOM cu care tot sterg erorile si singura eroare care o gasesc e P0130 si apare doar cand se aprinde becul de check engine.
Problema e sonda lambda , dupa cum apare in eroarea stocata? sau e altceva?
Vreau zilele astea sa cumpar alta sonda (dar nu vreau sa o schimb degeaba) de aceea intreb aici;
E posibil ca problema cu relantiul la pornire sa fie tot din cauza sondei?
P.S. Testul de gaze de la RAR nu trece. poate ajuta si informatia asta
Ultima modificare făcută de serox_21 la Lun 19 Nov, 2012 11:54 am
Probleme:
1. Dimineata (sau dupa o perioada in care motorul a stat, deci e rece) cand pornesc am urmatoarele simtome
- dupa ce dau cheie motorul pornesti, se tureaza 1-2 sec la 1800rpm (e normal de la socul automat) dupa care scade la 1200 (aici sta o perioada mai mare)
- dupa cateva secunde 20-30 cand sa scada turatia la 1000 rpm motorul are simtome ca se inneaca(scate turatia foarte mult la 600 si iar urca la 900).
Daca atunci cand scate turatia de la 1200 la 1000 apas usor acceleratia pana la 1500-1800 pentru 1 sec scade turatia la 1000 si ramane constanta. Cateodata trebuie sa repet reprize de acceleratie scurte de 1 sec pana sa se stabilizeze relantiul la 1000.
- Dupa ce se incalzeste motorul scade la 900 si acolo ramane.
Daca opresc motorul, si il pornesc nu mai am problema de mai sus. Chiar si peste cateva ore(8-9 ore dupa ce ies de la lucru) problema nu mai apare decat foarte rar (mai ales cand in ziua respectiva a fost rece afara)
Daca plec cu masina dimineata dupa ce o pornesc si nu astept sa se regleze relantiul, dupa 200m imi da in nas, scade turatia pana la 500-600 rpm si nici nu se mai accelereaza pentru 1-2 sec
2. Sonda lambada - cod de eroare stocat P0130 O2 Sensor 1 Circuit Voltage Low C-30
- foarte des, mai ales la drum lung cand apas mai brusc pe acceleratie (in depasiri sau cand urc o panta) se intampla sa se aprinda becul de check engine cateva secunde(pana ce motorul nu mai e in sarcina). In perioda cand se aprinde becul puterea motorului scade (foarte deranjant cand sunt intr-o depasire)
Am cablu de date OMPCOM cu care tot sterg erorile si singura eroare care o gasesc e P0130 si apare doar cand se aprinde becul de check engine.
Problema e sonda lambda , dupa cum apare in eroarea stocata? sau e altceva?
Vreau zilele astea sa cumpar alta sonda (dar nu vreau sa o schimb degeaba) de aceea intreb aici;
E posibil ca problema cu relantiul la pornire sa fie tot din cauza sondei?
P.S. Testul de gaze de la RAR nu trece. poate ajuta si informatia asta
Ultima modificare făcută de serox_21 la Lun 19 Nov, 2012 11:54 am
Vanity
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Calarasi
- Masina: Corsa 1998 X10EX
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2011
- Mesaj Privat
WOOOOWWW ! Mi-ai luat vorbele din gura. Fix aceasi problema am si eu, cuvant cu cuvant ! Chiar de aceea intrasem pe forum, sa expun problema mea, cand, am dat de postul tau si e la fel.
Eu obisnuiesc ca dupa ce o pornesc, si are simtomele de mai sus, sa o opresc, apoi la a 2-a cheie porneste cum trebuie, merge in suturi si nu accelereaza pana ajunge temperatura la 90 grade. . .
Eu obisnuiesc ca dupa ce o pornesc, si are simtomele de mai sus, sa o opresc, apoi la a 2-a cheie porneste cum trebuie, merge in suturi si nu accelereaza pana ajunge temperatura la 90 grade. . .
serox_21
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2012
- Mesaj Privat
george83
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2012
- Mesaj Privat
- adrian-ar
- **
- 179 mesaje
- din 04 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Arad
adrian-ar
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2009
- Mesaj Privat
serox_21
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2012
- Mesaj Privat
Inca nu am gasit o solutie pentru prima problema. Inca tot aceasi solutie (accelerari scurte la pornire) o folosesc pana gasesc sa rezolv problema.
In ultimile 2 luni circul doar in oras si nu am mai avut problema cu sonda lambda.
Daca ar fi un senzor defect ma gandesc ca ar trebui sa apara eroare. Ieri am pus conectat din laptopul la masina si nici o eroare.
In ultimile 2 luni circul doar in oras si nu am mai avut problema cu sonda lambda.
Daca ar fi un senzor defect ma gandesc ca ar trebui sa apara eroare. Ieri am pus conectat din laptopul la masina si nici o eroare.
- adrian-ar
- **
- 179 mesaje
- din 04 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Arad
adrian-ar
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2009
- Mesaj Privat
serox_21
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2012
- Mesaj Privat
Nu ai posibilitatea sa o conectezi la calculator? La tine macar se aprinde din cand in cand becul de check engine. Sigur s-a stocat ceva eroare. Si eu ma gandesc ca ar putea fi debitmetru, dar eu nu am erori care sa indice ca asta e cauza Si nu as vrea sa dau o gramada de bani pe un debitmetru si pe urma sa constat ca nu de acolo e problema. Am tot citit pe forum ca multi au cumparat piese indicate de mecanici ca ar fi defecte si nu aia a fost cauza. Daca un debitmetru nu costa asa mult il schimbam fara sa ma gandesc de dou ori.
- razvanid
- **
- 270 mesaje
- din 17 Mar 2010
- Corsa 2002 z10xe
- Constanta
razvanid
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2010
- Mesaj Privat
- adrian-ar
- **
- 179 mesaje
- din 04 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Arad
adrian-ar
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2009
- Mesaj Privat
- AIin
- ***
- 558 mesaje
- din 04 Mar 2012
- Astra 2003 z16se
- Dolj
AIin
- Mesaje scrise: 558
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2012
- Mesaj Privat
- razvanid
- **
- 270 mesaje
- din 17 Mar 2010
- Corsa 2002 z10xe
- Constanta
razvanid
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2010
- Mesaj Privat
Alin la sonda lambda nu prea ai ce sa cureti e consumabila dupa 150 de mii se schimba, in rest ai dreptate se curata tot ,foarte atent la clapeta cai cam dificil acolo nui ca la seriile Z sa fie electronica, umblat cu grija si citit foarte atent inainte de operatie.
Adrian tu ai probleme cu egr`ul curatai mufele daca nu ai chef sau rabdare so dai jos ca sigur o ai blocata pe deschis daca nu sa umblat la egr pana acum. Eu am dato jos la cineva(sefu meu) si era blocata pe deschis si dupa 4 5 ore de frecat la ea iam rezolvat problema. te sfatuiesc so cureti si tu cat mai repede fara so duci pe tester, acum cat mai e vremea buna.
Toate cele bune.
Adrian tu ai probleme cu egr`ul curatai mufele daca nu ai chef sau rabdare so dai jos ca sigur o ai blocata pe deschis daca nu sa umblat la egr pana acum. Eu am dato jos la cineva(sefu meu) si era blocata pe deschis si dupa 4 5 ore de frecat la ea iam rezolvat problema. te sfatuiesc so cureti si tu cat mai repede fara so duci pe tester, acum cat mai e vremea buna.
Toate cele bune.
serox_21
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2012
- Mesaj Privat
Am deconectat mufa de la debitmetru, iar cu motorul rece, nu mai oscileaza relantiul la pornire, deci problema e debitmetru.
@george83 ai avut dreptate, problema e de la debitmetru
Cei care aveti aceleasi probleme descrise, porniti masina cu debitmetru deconectat si vedeti daca simtomele mai apar.
Asa ca solutia e schimbarea debitmetrului.
Sa ma pregatesc pentru -650 lei.
Cu debitmetru scos o sa aveti aprins becul de check engine in bord, dupa ce il conectati la loc becul se stinge, dar eroarea tot e stocata in calculator. Eu am cablu OPCOM si le tot sterg mereu, nu stiu daca merge cu deconectarea bateriei.
@george83 ai avut dreptate, problema e de la debitmetru
Cei care aveti aceleasi probleme descrise, porniti masina cu debitmetru deconectat si vedeti daca simtomele mai apar.
Asa ca solutia e schimbarea debitmetrului.
Sa ma pregatesc pentru -650 lei.
Cu debitmetru scos o sa aveti aprins becul de check engine in bord, dupa ce il conectati la loc becul se stinge, dar eroarea tot e stocata in calculator. Eu am cablu OPCOM si le tot sterg mereu, nu stiu daca merge cu deconectarea bateriei.
Vanity
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Calarasi
- Masina: Corsa 1998 X10EX
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2011
- Mesaj Privat
Am gasit asta =>> Imi pare exagerat de scump rahatelul asta. http://www.autopol.ro/36802...-79_%29-1-0-i-12v
Poate fi reconditionat intr-un fel cel existent ?
Poate fi reconditionat intr-un fel cel existent ?
- adrian-ar
- **
- 179 mesaje
- din 04 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Arad
adrian-ar
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2009
- Mesaj Privat
- adrian-ar
- **
- 179 mesaje
- din 04 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Arad
adrian-ar
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2009
- Mesaj Privat
Vanity
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Calarasi
- Masina: Corsa 1998 X10EX
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2011
- Mesaj Privat
serox_21
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2012
- Mesaj Privat
Aici sunt ceva metode pentru a reconditiona debitmetrul https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=40
Probabil ca voi incerca si eu sa il reconditionez?
@Vanity in linkul care l-ai pus e mai ieftin decat ma asteptam (in jur de 650).
Probabil ca voi incerca si eu sa il reconditionez?
@Vanity in linkul care l-ai pus e mai ieftin decat ma asteptam (in jur de 650).
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Debitmetrul nu se curata sub nici o forma. Orice incercare va deteriora si mai mult senzorul.
Citat: "Repair ban on hot-film air mass meter:
If trouble-shooting on the vehicle reveals a defective air-mass meter of the above types, the entire unit is always to be replaced. Air-mass meter repairs are not to be performed. Above all, it is not permissible to replace the sensor element. This is attached to the air-mass meter housing with two bolts and a flange connection, however this connection is not to be unfastened.
Explanation and consequences: each sensor is individually calibrated to a high level of accuracy together with the air-mass meter housing in the factory. This process is required to ensure a high level of air-mass meter measurement accuracy in series production. Such calibration is not possible in the workshop. Workshop replacement of the sensor element without calibration generally results in the required level of measurement accuracy no longer being attained.
The following problems are to be expected on installing an air-mass meter in which the sensor element has been replaced:
- deterioration of vehicle emission performance. This may result in certification limits being exceeded and the system switching to operation with substitute values;
- the vehicle may fail to comply with the requirements of the exhaust emission test.
- this in turn may lead to increased fuel consumption and a loss of engine power. "
Citat: "Repair ban on hot-film air mass meter:
If trouble-shooting on the vehicle reveals a defective air-mass meter of the above types, the entire unit is always to be replaced. Air-mass meter repairs are not to be performed. Above all, it is not permissible to replace the sensor element. This is attached to the air-mass meter housing with two bolts and a flange connection, however this connection is not to be unfastened.
Explanation and consequences: each sensor is individually calibrated to a high level of accuracy together with the air-mass meter housing in the factory. This process is required to ensure a high level of air-mass meter measurement accuracy in series production. Such calibration is not possible in the workshop. Workshop replacement of the sensor element without calibration generally results in the required level of measurement accuracy no longer being attained.
The following problems are to be expected on installing an air-mass meter in which the sensor element has been replaced:
- deterioration of vehicle emission performance. This may result in certification limits being exceeded and the system switching to operation with substitute values;
- the vehicle may fail to comply with the requirements of the exhaust emission test.
- this in turn may lead to increased fuel consumption and a loss of engine power. "
- adrian-ar
- **
- 179 mesaje
- din 04 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Arad
adrian-ar
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2009
- Mesaj Privat