Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • msv

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Dambovita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2012

  • Mesaj Privat
salutare tuturor!
este primul meu mesaj pe aces forum ca mai mult ca sigur viitor posesor de opel astra h hatchback.
am luat forum de la cap la coada, insa nu am gasit comparatie intre 1.3 si 1.4, probabil ca majoritatea sunt hotariti pe un anumit tip de motorizare si cer doar detalii.
as vrea cateva pareri despre ambele motoare si vreau sa subliniez faptul ca nu am nici o problema de genul "1.3-ul e prea mic pt greutatea masinii"
ma intereseaza doar care dintre cele 2 motoare este mai usor de intretinut si fara costuri prea mari.
mentionez ca masina o sa o folosesc pt frecus prin oras 5 zile pe saptamana(intr-un oras nu foarte aglomerat), iar la sf de sapt un drum de max 100km pana la tara, plus 1-2 drumuri pe an mai lungi(mare, munte, iesiri din tara)

am obs destule persoane pricepute pe acest forum asa ca ma astept la sfaturi competente
Skip ads

  • msv

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Dambovita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2012

  • Mesaj Privat
imi cer scuze, am uitat sa mentionez ca masina o sa fie sh, cel mai probabil germania
  • oldstylenosmo

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Dupa cum arata viitorul program de functionare al masinii tale cel mai recomandat ar fi motorul pe benzina,intretinerea lui nu costa lafel de mult ca la un diesel,preturile carburantilor au ajuns cam la egalitate si nu risti nici sa ai probleme cu traseul de admisie(mersul subturat).Inconvenientul ar fi reprezentat de consumul mai mare la benzina decat la diesel dar pe viitor poti opta si pentru un sistem gpl care iti va injumatati cheltuile pe carburant.Succes
  • msv

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Dambovita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2012

  • Mesaj Privat
si eu tind tot spre motorul pe benzina, mai ales datorita multitudinii de probleme intalnite la motoarele pe motorina, nu ca benzinarele nu s-ar strica..in fine, multumesc pt sfat si astept pareri in continuare
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,051
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Benzina de 1.4, e un motor mai mult decat ok pentru ce ai spus tu ca vrei sa faci cu masina, nu-ti fa probleme de consum, si 1.3 CDTI consuma destul in plus mai are si probleme costisitoare de diesel si va avea km mai multi decat benzinara daca cumperi masina sh din Germania. Pana la urma, vrei masina, trebuie sa ai si bani sa-i pui carburant, sa-i platesti impozitul, asigurarea, rovingneta si sa-i faci schimbul de consumabile+ce se mai strica pe la ea...daca n-ai acesti bani, mai bine nu cumperi masina, nici diesel nici benzina ca ambele consuma si se mai si strica...Smile
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,415
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
frecus prin oras 5 zile pe saptamana= benzinar.
Ia-ti dizel, si te vad peste 6 luni cum te plangi pe aici ca ce proaste sunt opel-urile, ca ti-a picat turbina, ca motorul nu trage, ca etc
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
si 1.3 diesel si 1.4 benzina sunt bune pentru aceasta caroserie (hatchback)
daca era break sau berlina ar fi mers 1.7/1.9 diesel sau 1.6/1.8 benzina...
pentru oras poti sa te dai cu oricare dintre aceste motorizari cu conditia ca inainte de a le cumpara le faci o verificare temeinica
si la benzina si la diesel pot aparea anumite probleme specifice fiecarui motor insa per total cred ca iesi la fel la costuri...
eu de exemplu am tras 600 de euro la pret la vectra mea pentru simplul fapt ca avea volanta dusa (cu 800 de euro am pus una noua si tot kit-ul de ambreiaj nou, deci paguba 200 de euro...)
in rest in putin peste 20.000 de km nu am avut probleme cu ea (bine, ce sa zic, am curatat egr si clapeta de acceleratie, am schimbat filtrele, bujiile incandescente, distributia, etc, pe care la orice motor le faci cand cumperi masina SH)
ca si consum: 9,5 pe oras, insa observa ca e o masina grea si cu motor de 1.9, insa ma cam dau la ea si merg in permanenta cu AC pornit...
extraurban, cam 6,5 dar la fel, fac depasiri, etc
daca aveam un motor cu putere asemanatoare (1.8 benzina cred ca are 125 cp) cred ca aveam consum cu 3 litri mai mare...

am in plan sa-i cumpar sotiei fie o corsa d fie o astra h hatchback si vreau sa-i cumpar o benzinara...
avem un diesel si luam si o benzinara...
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,101
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Eu pe Vectra mea cu motor de 1,8 am un consum pe ultimii 500 km (95% urban) de 10,7 %. Asadar diferenta nu e mare. Si eu ma cam dau la ea. Plus ca a fost destul de cald si am mai folosit si AC-ul. Asta vara, in concediu, am avut consum mediu pe BC de 7,1 dar masina supraplina de bagaje, 4 persoane (si un catel), portbagaj deasupra (tip barcuta) si AC pornit in 99% din timp!
P.S. Z18XE are 125 CP!
  • msv

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Dambovita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2012

  • Mesaj Privat
sorindf2000 a scris:. Pana la urma, vrei masina, trebuie sa ai si bani sa-i pui carburant, sa-i platesti impozitul, asigurarea, rovingneta si sa-i faci schimbul de consumabile+ce se mai strica pe la ea...daca n-ai acesti bani, mai bine nu cumperi masina, nici diesel nici benzina ca ambele consuma si se mai si strica...Smile


sunt mai mult decat constient de aceste costuri si banii pt asa ceva sunt pusi deoparte ca si banii pt masina, insa pe mine ma intereseaza ca masina sa nu aiba vreo problema generala ca sa zic asa intalnita la acest model, sau ceva grav si scump sa o tin in fata blocului si sa merg tot cu autobuzul
ideea e ca imi place foarte mult h-ul si l-am ales dupa o "trilema" in care mai apareau si golf5 si octavia si n-as vrea ca dupa achizitie sa incep sa regret. acu depinde si de noroc..
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,070
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Eu as lua 1.4 si din RO ! Mai ales ca acum sunt o gramada de masini cu motor de 1.4 , sub 60-70.000 km. ( acum in germania e cam greu sa cumperi ceva bun ) Si cel mai important lucru - acest 1.4 este pentru ECOnomie, nu te astepta la minuni in afara orasului ! In rest acest benzinar este ok.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
mariusgmg a scris:Eu pe Vectra mea cu motor de 1,8 am un consum pe ultimii 500 km (95% urban) de 10,7 %. Asadar diferenta nu e mare. Si eu ma cam dau la ea. Plus ca a fost destul de cald si am mai folosit si AC-ul. Asta vara, in concediu, am avut consum mediu pe BC de 7,1 dar masina supraplina de bagaje, 4 persoane (si un catel), portbagaj deasupra (tip barcuta) si AC pornit in 99% din timp!
P.S. Z18XE are 125 CP!
la mine consum de 9,5 am cu 100% urban
cum ies afara cum scade...
pe extraurban am avut weekend-ul asta 6,3 in conditiile in care in afara localitatii am mers cu 140 (evident pe unde se putea) si drumul e destul de virajat si plin de dealuri...
masina nu era chiar plina (eram 2 persoane insa portbagajul si bancheta spate erau ocupate cu lichide de diverse culori, estimez vreo 450 de litri de lichide)


Ultima modificare făcută de jgyprime la Lun 01 Oct, 2012 9:47 am
  • calin.cosmin

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Zafira Tourer 2012 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2011

  • Mesaj Privat
jE a scris:frecus prin oras 5 zile pe saptamana= benzinar.
Ia-ti dizel, si te vad peste 6 luni cum te plangi pe aici ca ce proaste sunt opel-urile, ca ti-a picat turbina, ca motorul nu trage, ca etc

Eu mi-am luat sh 1.3cdti 130.000 km , a trecut un an si jumatate si nu ma plang de nimic (in afara de o mica "problema" care de fapt nu e nici o problema - intra greu in viteza la rece maxim 5 min. dupa pornire, iarna) . Masina merge foarte bine, o revizie full - distributie, ulei, filtre, pompa de apa = 1100 lei.
Diferenta majora fata de motorul pe benzina: in afara orasului, in depasiri "scurte" cu cdti ai curaj sa te bagi. Cu motorul pe benzina e exclus.
Daca ar fi sa-mi cumpar o masina acum, as opta tot pentru cea cu motor diesel. Spun asta fara sa fiu un fan al vitezei, merg destul de linistit cu masina, mai ales ca in majoritatea timpului sunt cu familia (doi copii mici). Am avut si masina cu motor pe benzina inainte si imi aduc bine aminte ca depasirile erau in multe momente o adevarata aventura. E adevarat, acel motor pe benzina era de 75 CP, cel de opel e mai sprinten insa nu suficient. Cred ca o varianta actuala de luat in calcul ar fi si un motor pe benzina cu turbo, insa nu e cazul deocamdata la astra h second .
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,029
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
1.3 nu este motor de oras oricat de mult ti-ai dori. Este puturos in demaraje cel putin la plecarea de pe loc, vara cand ai ac-ul pornit trebuie sa ai nervii tari la mersul in ciclul urban plus ca vei avea vesnic probleme cu infundatul admisiei si EGR. Consumul de carburant este unul maricel, urban 7-9 functie de conditiile de trafic si folosirea ac-ului, extraurban 4-4.5 mers la 90-100. Consumurile date de mine sunt cele facute dupa metoda plin-plin. Pe bc-ul masinii vei avea niste valori mai mici care tind sa se apropie de datele tehnice furnizate de constructor.
1.4 benzina din experienta mea cu acest tip de motor am constatat ca este destul de echilibrat, silentios, are un zgomot placut dupa ce trece de 3000 de ture iar de pe la 4000 trage cel mai frumos, asta daca vrei sa-i vezi veleitatile sportive. Consumul este unul ok urban 8.5-10, extraurban 6-7.5.Un mare avantaj zic eu ar fi ca la serviceul opel au un program 4+ in care tipul de motorizare 1.4 este inclus si pretul pentru revizii (piese si manopera) este unul decent si bineintels mai mic decat la 1.3(la jumatate).
Facand o comparatie intre cele doua ca si fiabilitate si costuri de intretinere eu zic ca 1.4 este mult mai prietenos cu bugetul. Un lucru deloc de neglijat este si tipul de ambreiaj folosit pe cele doua motorizari. 1.3 are volanta cu masa dubla(extrem de costisitoare si pica cam la 100 k), pe cand 1.4 este pe tipul clasic devolanta care nu prea are moarte. In cel mai rau schimbi un disc, placa si rulment.
Bafta
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,415
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
caline, tu cat circuli in oras, cat in afara?
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,051
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
msv a scris:
sorindf2000 a scris:. Pana la urma, vrei masina, trebuie sa ai si bani sa-i pui carburant, sa-i platesti impozitul, asigurarea, rovingneta si sa-i faci schimbul de consumabile+ce se mai strica pe la ea...daca n-ai acesti bani, mai bine nu cumperi masina, nici diesel nici benzina ca ambele consuma si se mai si strica...Smile


sunt mai mult decat constient de aceste costuri si banii pt asa ceva sunt pusi deoparte ca si banii pt masina, insa pe mine ma intereseaza ca masina sa nu aiba vreo problema generala ca sa zic asa intalnita la acest model, sau ceva grav si scump sa o tin in fata blocului si sa merg tot cu autobuzul
ideea e ca imi place foarte mult h-ul si l-am ales dupa o "trilema" in care mai apareau si golf5 si octavia si n-as vrea ca dupa achizitie sa incep sa regret. acu depinde si de noroc..

Pai, hai sa vedem asa, probleme specifice dieselului ar fi: turbina, EGR+admisie, DPF, sa nu mai vorbim de bujii care oricand pot sa se rupa si vei avea de lucru pe la chiulasa, tot ce tine de partea de alimentare cu carburant incepand cu injectoarele si terminand cu pompa de inalta presiune si adaug volanta cu masa dubla care la benzinare nu exista insa la 1.3 CDTI exista si este aproape considerata consumabil ( volanta cu masa dubla, de la 1.2 si pana la motor de 1.8 si 125 CP nu exista, au volanta clasica, dupa nu stiu insa cred ca nu exista nici la motorizari mai mari pe benzina). Evident ca o masina nu va avea deodata toate astea defecte insa in timp si pe rand ai toate sansele sa experimentezi cum e cu reparatia lor.
Probleme la benzinare, pai ar fi, sondele lambda, termostatul,catalizator, EGR daca il are ( de exemplu eu nu am si am inteles ca mai sunt motorizari fara) eventual ECU dar nu ca regula dar l-am trecut.
Apoi, ambele pot avea probleme cu : debitmetrul, clapeta de acceleratie, ambreajul (pe langa volanta de la diesel), caseta de directie, CIM-ul, eventual amortizoarele, la 1.4 au fost persoane pe forum care s-au plins de probleme pe la axele cu came, habar n-am daca motoarele de 1.4 au o problema sau erau cazuri izolate cum de exemplu am avut si eu + inca o persoana de pe forum care recent a avut probleme la axele cu came la motor de 1.7 diesel, Z17DTL, Astra H si...receptie proasta la radio daca ai CD30 cu 6 butoane Blaupunkt...Smile
Ambele motoare au distributia pe lant care din ce stiu eu trebuie doar verificata nu neaparat schimbata in jurul a 150000 km. Aici poti sa te mai informezi...
Mai pot fi si alte plusuri sau minusuri, asta mai trebuie sa te informezi si tu ca nu poate nimeni sa faca o analiza pentru tine luand la rand tot forumul si tragand concluziile in locul tau, pe scurt ti-am dat eu niste puncte slabe ale ambelor motorizar, cauta tu acum preturi ale pieselor citeste cam cat de des poti avea probleme cu aceste puncte slabe pentru fiecare motor in parte si cam unde poti rezolva eventual cat costa si lasa consumul deoparte ca nu ajungi nicaieri evaluand o masina dupa consum..asta sa fie ultima ta grija si ca regula sa sti de la mine ca si dieselul consuma destul de mult urban mai ales cand nu are motorul cald si mai ales iarna ceea ce este fix cazul tau care ai de gand sa te fatai de colo colo intr-un oras mic, dieselul este mai eficient decat o benzinara doar extraurban si chiar si acolo doar la drum intins cu viteza constanta chiar daca unii vor spune ca nu-i asa si ca afara dieselul de 1.3 consuma doar 5% oricat ai trage de ea si cat de sportiv ai merge cu ea, eu nu cred...pot sa zic si eu ca a mea de 1.8 consuma doar 6 maxim 6.5% chiar facand poze la BC extraurban si ca eu merg ca sa am consumul asta cu ce viteza vreau si cat de sportiv vreau ca nu-i problema...
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
la benzinare mai face figuri si delcoul ala electronic (nu stiu cum ii zice)
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,051
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
probabil te referi la bobina de inductie...posibil sa faca si aia figuri cum de exemplu la diesel mecanicul la care mergi ca nu-ti porneste masina la cald, apropo, asta e un defect destul de comun motoarelor de 1.3 CDTI pe Corsa cel putin, iti va da un raspuns de genul: poate fi ori regulatorul de presiune din capatul rampei ori pompa de inalta presiune...la alegere, oricare dintre ele costa o mica avere si nimeni nu-ti va spune in mod cert care-i de vina...Smile, schimbi regulatorul la ghiceala cu minim 700-800 ron pretul piesei la care se adauga manopera plus diagnoza si ce-o mai fi, deci vreo 1000 ron si rezolvi problema cu pornirea la cald si te trezesti ca nu mai porneste la rece si e de vina pompa de inalta presiune la care nici nu vrei sa sti cat costa noua, te costa reparata cred ca peste 600 ron+manopera+diagnoza= alti 800-900 ron+stat cu sufletul la gura ca ai dat 600 ron si poate nu a reusit reparatia si a doua oara trebuie sa faci credit in banca sa iei pompa noua...sau... bobina de inductie la 1.4 care noua costa 400-450 ron si o pui frumusel acasa in fata blocului in 10 minute si aia este...si daca te superi cu inca 350 ron sau asa ceva mai cumperi si o pompa de benzina BOSCH si o schimbi si pe aia noua mai schimbi si senzorul din debitmetru care e si ala vreo 300 ron original, ai schimbat piese noi jumatate de masina si te ajunge cat regulatorul de presiune din capatul rampei la 1.3 CDTI care nu esti sigur ca ala e de vina...
  • blue ray

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Am fãcut 70.000 km (de la 60.000 la 130.000) cu un motor 1.3 cdti (pe un Corsa C, e drept) în 4 ani. Nu am avut nicio problemã deosebitã cu motorul. Am schimbat EGR-ul pt cã multã vreme am mers subturat rãu (fiind prima mașinã, nu știam care e treaba). Dacã nu mergi subturat, curãțarea periodicã e suficientã. Am mai schimbat bujiile la 120.000 km (în mod normal se schimbã la 100.000 km). Distribuția e neschimbatã (deși nu dã semne, am în plan schimbarea, dat fiind nr. de km). În rest, nimic, motorul merge super ok, consumul e grozav (5 și un pic media, mers mai mult în afarã, fãrã diferențe majore la pornirea AC). Pentru Corsa, motorul e ideal, trage bine, consumã puțin. De vreo lunã mai am și un Astra H Sedan cu același motor, cu care am fãcut vreo 1500 km. Diferența e cã, deși are 90 cp în loc de 70, e mult mai leneș în oraș. În treapta I și a doua, abia se târãște (mã gândesc cã la hatchback nu e chiar așa). În schimb, în afarã se comportã foarte bine. În treptele superioare trage decent (te poți bãga fãrã emoții în depãșiri la 80-90 km/h). Consumul e un pic mai mare fațã de Corsa, diferența fiind evidentã la mersul în oraș (la Corsa diferența între oraș și afarã nu e foarte mare). Una peste alta, dacã nu te crezi în vreo competiție pe șosele și circuli mai mult în afarã, pentru o mașinã de familie motorul de 1.3 pe Astra e ok.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
pe h berlina e cam mititel motorul de 1.3
ar fi fost bun un 1.7
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,415
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
topicul asta degenereaza in benzina versus diesel.
va rog sa va pastrati recomandarile on topic, argumentand pe coodronatele date de colegu'. Adica masina de frecat in oras majoritatea timpului (chiar, colegu', in ce oras? ca si asta e un factor interesant, sunt orase in care se circula destul de bine), si iesiri ocazionale in exterior.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR