- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
andi_cimpean- Suspendat
- 395 mesaje
- din 07 Aug 2007
- Astra 2002 Z14XE
- Calarasi
andi_cimpean- Mesaje scrise: 395
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
- costel42kos
- *
- 17 mesaje
- din 06 Aug 2009
- Astra 2002 z16xe
- Constanta
costel42kos
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2009
- Mesaj Privat
suspended-9452- Suspendat
- 2,427 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,427
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- costel42kos
- *
- 17 mesaje
- din 06 Aug 2009
- Astra 2002 z16xe
- Constanta
costel42kos
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2009
- Mesaj Privat
- mihaiadrian
- ***
- 629 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
Atentie ce ecu cumperi,sa aibe codul disponibil , tre sa verifici compatibilitatea si e posibil ca ecu ul sa necesite programare., cauta posturile mele ca sa vezi ce fel s a petrecut la.mine.
Cred ca timpul de injectie e mare - frecventa mica reduce consumul si are scopul sa protejeze motorul ( limp mode ) . Eu cand aveam activ limp.mode abia abia o mai miscam din loc din ambreiaj.
Facand un calcul grosolan, 800 rpm -> 13 rotatii pe secunda.
Inpartim 1000 ms la 13 rotatii -> 77 ms pt o rotatie.
Impartim 77 la 4 ( 4 timpi ) rezulta 19.25 ms. Voi aici ati zis 23 pt ca mai depinde si de alti fqctori.
- costel42kos
- *
- 17 mesaje
- din 06 Aug 2009
- Astra 2002 z16xe
- Constanta
costel42kos
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- mihaiadrian
- ***
- 629 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
Concluzia este ca ecu urile la z16xe chiar se strica.
La mine cel mai bine se reproduce problema cu pedala cand era motorul cald si ii dadeam un pic forja. Mi s a intamplat sa ma lase de 2 ori in exact acelasi loc - dupa o urcare, la exact aceeasi distanta de casa si la aproximativ acelaso timp de cand pornisem motorul rece.
- costel42kos
- *
- 17 mesaje
- din 06 Aug 2009
- Astra 2002 z16xe
- Constanta
costel42kos
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2009
- Mesaj Privat
DATE CU MOTORUL OPRIT
OP-COM 100219a Program de diagnozã bazat pe PC
Data ºi ora,22/09/2012. 13:5156
Date atelier>
costel42kos
Modelul ales>,2002,Astra-G,Motor,Z 16 XE
Modul de comandã:
Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F
Setare timpi de parametri normali
Numãr ºasiu VIN: W0L0TGF3522035312
CodAtelierSauNumarTester: Nu este programat
Data de programare: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0115351289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09353489 BE
systemSupplierECUSoftwareNumber: DMKP
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0008
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D01004
NumeSistemSauTipMotor: Z16XE
Identificare: 1593
Data de fabricatie: P0201A07
Valori reale:
Tensiune baterie,11.8 V
Releu principal,Activ
Releu pompã combustibil,Inactiv
Senzor 1 pedalã acceleraþie,0.98 V
Senzor 2 pedalã acceleraþie,0.47 V
Poziþie pedalã calculatã,0 %
Pedala de acceleraþie - poziþie ralanti,Activ
Potenþiometru 1 clapetã (Drosselklappe),0.90 V
Potenþiometru 2 clapetã (Drosselklappe),4.12 V
Poziþie clapetã - calculatã,14 %
Poziþie clapetã,Ralanti
Turaþie motor,0 RPM
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),4.83 V
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),101 kPa
Temperaturã lichid rãcire,1.87 V
Temperaturã lichid rãcire,21 °C
Temperatura aer admisie,3.75 V
Temperatura aer admisie,20 °C
Senzor rezervor,0.41 V
Senzor rezervor,13 L
Comutator info climã,Inactiv
Presiune sistem climã,0 kPa
Contact 1 fârnã,Inactiv
Contact 2 frânã,Inactiv
Contact ambreiaj,Inactiv
Vitezã vehicul,0 km/h
Tasta de atingere pt.sistem menþinere vitezã,Nu este programat
Sistem de menþinere vitezã,Nu este programat
Viteza în plaja sistemului de menþinere vitezã,Inactiv
Ventil AGR,Inactiv
Poziþie prescrisã AGR,0 %
Poziþie actualã AGR,1.39 V
Ventil pentru aerisire rezervor,0 %
Control detonaþie,Activ
Încãlzire Senzor O2 (Bank1 senzor1),Inactiv
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1),455 mV
Raport aer/combustibil (Bank 1 senzor1),Bogat
Încãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 2),Inactiv
Senzor O2 (Bank 1 senzor 2),451 mV
Raport aer/combustibil(Bank 1 senzor 2),Sãrac
Buclã senzor O2,Deschis
Corecþie amestec de termen lung(Bank 1),-2 %
Corecþie amestec de termen scurt(Bank 1),0 %
Releu climã,Inactiv
Clima în regim blocat,Presiune micã
Indicator defecte(MI),Conectat
Indicator servisare(SVS),Deconectat
Turaþie motor,0 RPM
Turaþie prescrisã,1.387 RPM
Deviaþie de ralanti,Pornire la rece
Unghi Dwell,2.7 ms
Timp de injecþie,0 ms
Unghi de aprindere,6.7 grade
Întârziere aprindere cil. 1 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 2 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 3 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 4 cauza->detonaþii,1 grade
Stare aprindere,Conectat 12V
Clapeta electronicã în regim de avarie,Inactiv
Defect total de aprindere,0
Decuplare carburant în frânã de motor,Activ
Ventil pentru aerisire rezervor,Inactiv
Funcþia imobilizator programatã,Da
Timp de aºteptare de securitate,Inactiv
DATE CU MOTORUL PORNIT
OP-COM 100219a Program de diagnozã bazat pe PC
Data ºi ora,22/09/2012. 16:011
Date atelier>
Modelul ales>,2002,Astra-G,Motor,Z 16 XE
Modul de comandã:
Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F
Setare timpi de parametri normali
Numãr ºasiu VIN: W0L0TGF3522035312
CodAtelierSauNumarTester: Nu este programat
Data de programare: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0115351289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09353489 BE
systemSupplierECUSoftwareNumber: DMKP
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0008
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D01004
NumeSistemSauTipMotor: Z16XE
Identificare: 1593
Data de fabricatie: P0201A07
Valori reale:
Tensiune baterie,14.2 V
Releu principal,Activ
Releu pompã combustibil,Activ
Senzor 1 pedalã acceleraþie,0.98 V
Senzor 2 pedalã acceleraþie,0.45 V
Poziþie pedalã calculatã,0 %
Pedala de acceleraþie - poziþie ralanti,Activ
Potenþiometru 1 clapetã (Drosselklappe),0.65 V
Potenþiometru 2 clapetã (Drosselklappe),4.35 V
Poziþie clapetã - calculatã,8 %
Poziþie clapetã,Ralanti
Turaþie motor,783 RPM
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),1.13 V
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),31 kPa
Temperaturã lichid rãcire,2.90 V
Temperaturã lichid rãcire,67 °C
Temperatura aer admisie,3.69 V
Temperatura aer admisie,21 °C
Senzor rezervor,3.98 V
Senzor rezervor,11 L
Comutator info climã,Inactiv
Presiune sistem climã,360 kPa
Contact 1 fârnã,Inactiv
Contact 2 frânã,Inactiv
Contact ambreiaj,Inactiv
Vitezã vehicul,0 km/h
Tasta de atingere pt.sistem menþinere vitezã,Nu este programat
Sistem de menþinere vitezã,Nu este programat
Viteza în plaja sistemului de menþinere vitezã,Inactiv
Ventil AGR,Inactiv
Poziþie prescrisã AGR,0 %
Poziþie actualã AGR,1.39 V
Ventil pentru aerisire rezervor,0 %
Control detonaþie,Activ
Încãlzire Senzor O2 (Bank1 senzor1),Activ
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1),69 mV
Raport aer/combustibil (Bank 1 senzor1),Sãrac
Încãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 2),Activ
Senzor O2 (Bank 1 senzor 2),160 mV
Raport aer/combustibil(Bank 1 senzor 2),Sãrac
Buclã senzor O2,Închis
Corecþie amestec de termen lung(Bank 1),-1 %
Corecþie amestec de termen scurt(Bank 1),-2 %
Releu climã,Inactiv
Clima în regim blocat,Sistem OK
Indicator defecte(MI),Deconectat
Indicator servisare(SVS),Conectat
Turaþie motor,783 RPM
Turaþie prescrisã,787 RPM
Deviaþie de ralanti,Pornire la rece
Unghi Dwell,1.9 ms
Timp de injecþie,27 ms
Unghi de aprindere,6.7 grade
Întârziere aprindere cil. 1 cauza->detonaþii,2 grade
Întârziere aprindere cil. 2 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 3 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 4 cauza->detonaþii,0 grade
Stare aprindere,Conectat 12V
Clapeta electronicã în regim de avarie,Putere redusã
Defect total de aprindere,0
Decuplare carburant în frânã de motor,Activ
Ventil pentru aerisire rezervor,Inactiv
Funcþia imobilizator programatã,Da
Timp de aºteptare de securitate,Inactiv
Am sa continui cu testele si am sa izolez termic ECU. Celelalte teste aici:
http://fisierulmeu.ro/54ZAO...E-TOTALA-rar.html
- stefihouse
- **
- 71 mesaje
- din 21 Dec 2008
- Vectra 2001 z16xe
- Maramures
stefihouse
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
- costel42kos
- *
- 17 mesaje
- din 06 Aug 2009
- Astra 2002 z16xe
- Constanta
costel42kos
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2009
- Mesaj Privat
Am sa incerc cu tubulatura de admisie aer demontata pana la intrarea in throttle sa vad daca se misca clapeta. Va tin la curent. Cu respect Costel
- costel42kos
- *
- 17 mesaje
- din 06 Aug 2009
- Astra 2002 z16xe
- Constanta
costel42kos
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2009
- Mesaj Privat
- costel42kos
- *
- 17 mesaje
- din 06 Aug 2009
- Astra 2002 z16xe
- Constanta
costel42kos
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2009
- Mesaj Privat
- costel42kos
- *
- 17 mesaje
- din 06 Aug 2009
- Astra 2002 z16xe
- Constanta
costel42kos
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2009
- Mesaj Privat
http://imageshack.us/g/1/9797640/
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri, am sa revin. Costel
- costel42kos
- *
- 17 mesaje
- din 06 Aug 2009
- Astra 2002 z16xe
- Constanta
costel42kos
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2009
- Mesaj Privat
- costel42kos
- *
- 17 mesaje
- din 06 Aug 2009
- Astra 2002 z16xe
- Constanta
costel42kos
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2009
- Mesaj Privat
Azi am incercat si modul de executare a unui strap la firele cu tensiunea de 5 volti. Merge perfect, nu mai se aprinde martorul problema. Am legat firul cu tensiunea de 5 volti de cel la care disparea dupa intrarea in modul de siguranta, Nu sunt impacat cu aceste modificari. Daca a facut cineva asa ceva il rog sa-mi spuna daca merge, in timp, si daca influenteaza negativ bunul mers al masinii. Cu respect Costel.
z3r00c001
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2012
- Mesaj Privat
Multumesc!
- stefihouse
- **
- 71 mesaje
- din 21 Dec 2008
- Vectra 2001 z16xe
- Maramures
stefihouse
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
Multumiri pe aceasta cale moderatorilor care au postat schemele electrice sau au descris semnificatia erorilor si cauzele posibile
Simptome:
-cat timp motorul si ECU erau reci, functionare normala, fara probleme
-dupa ce se incalzea motorul,martor cheita cu masinuta ramane aprins in bord,pedala slaba, timp de acceleratie aproape dublu fata de normal si foarte lin si lent
-dupa racire completa, iarasi functionare normala
Experiment:
AM deconectat bateria, declupat mufele de pe ECU,scos ECU de pe pozitie si pus pe o bucata de "marsit"(azbest)iar acesta pe capacul de plastic al motorului,dus un fir de la ECU la "masa".Pus la loc mufele,cuplat bateria,pornit motorul,lasat sa mearga la relanti, functionare normala pana in momentul in care a cuplat ventilatorul radiatorului si a suflat aer cald peste ECU, automat s-a aprins martorul in bord fara sa accelerez fara sa fac nimic.Am asteptat sa se raceasca, am pus un paravan in fata ECU si am adus un ventilator de camera care a suflat aer rece tot timpul peste ECU.Am repornit masina, a mers mult timp,fara sa se mai aprinda martorul deloc, am pus mana pe ECU, era rece.
Concluzie:
La cea mai mica incalzire a ECU-lui unele dintre sarmulitele ce fac legatura intre pinii mufelor si placa cu componente, care nu stau foarte bine lipite; banuiesc ca se dilata si nu mai fac contact perfect.Nu sunt foarte sigur daca nu cumva si gelul care le acopera are un coeficient de dilatare termica ridicat,s-ar putea sa ma insel
Remediu
Am desfacut ECU, am mers exact la locul cu pricina, asa cu arata fotografia lui StefanTolos in pagina 4 si am gasit doua lipituri cu problema K20 si inca una din apropiere(sarmulitele se miscau) am incercuit in foto cu verde zona respectiva
sarmulitele cu rosu sunt de la o interventie anterioara de acu 2 ani cu eroarea P0203, la fel erau niste lipituri reci care s-au refacut.Se pare ca este o problema generala la motoarele Z16XE si am mai vazut pe aici si la Z16SE,cativa au incercat sa mute ECU putin mai departe de motor dar nu cred ca asta e solutia,proiectantii stiu ei de ce l-au pus acolo, insa sunt unele probleme totusi,ramane de studiat.
NU RECOMAND a se desface ECU acasa in bucatarie sau cu vecinul sau altcineva,e treaba serioasa,foarte migaloasa, necesita cunostinte de electronica,scule profesionale, apelati cu incredere la un specialist de aici care vi se pare mai aproape de zona voastra.Eu am avut norocul sa am un prieten electronist cu aceste scule si recunosc ca am riscat putin.Nu dati cu piciorul la aproape 1000 de Euro!!!
Cu ingaduinta moderatorului mai pun si fotografia lui (StefanTolos) cu precizarea ca notatiile de pe schema sunt asa: A=M si B=K
daca o sa lamureasca suplimentar pe cineva ceea ce am prezentat si eu, ma bucur!
Oricum am reusit toate cele prezentate si multe altele numai cu ajutorul celor care stiu ce spun si sunt siguri in ceea ce fac pe acest site.
Sper sa devina asa cu spunea cineva"cel mai tare site de profil din EUROPA" si sa fiu mandru ca marca OPEL este la degetul mic al romanilor.
- mihaiadrian
- ***
- 629 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
Nu vad rostu ca gelul sa aibe coeficient de dilatatie mare.
Eu cred ca se strica mai multi pini la mufa k dar problema cu pedala e mai evidenta decat faptul ca nu a fost cuplat compresorul imediat.