tinculetz
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2009
- Mesaj Privat
As vrea sa stiu ce parere aveti despre motorizari? Imi place foarte mult modelul asta de masina si nu stiu spre ce carburant sa ma orientez.
Acum am un Vectra C Z19DTH automat si dintotdeauna am avut masini diesel.
As pune in balanta cuplul diesel-ului cu fiabilitatea benzinei. Vectra mea are aproape 400.000 km si apar probleme incontinuu (nu se mai justifica economia la carburant cu lista de cheltuieli pt reparatii).
Chiar daca scoatem din calcul reparatul cutiei automate (2500 EURO), tot sunt mereu piese care nu mai functioneaza cum trebuie ( turbina, EGR, galerie admisie, la cutia manuala - volanta).
Din cate am inteles la benzina nu sunt problemele (1.8 si 2.0) dar am fost la volan si pasager in masini pe benzina si parca nu e acelasi lucru. Nu simt cum ma tine in scaun si parca degeaba am multi cai putere daca am de "mestecat" in cutie.
Deci, ma puteti ajuta cu pareri, probleme des intalnite, argumente? Sincer mi-as cauta tot automata, dar nu gasesc mai deloc, dar asta nu ar fi un criteriu pt care mi-as alege masina in momentul asta.
Multumesc!
Acum am un Vectra C Z19DTH automat si dintotdeauna am avut masini diesel.
As pune in balanta cuplul diesel-ului cu fiabilitatea benzinei. Vectra mea are aproape 400.000 km si apar probleme incontinuu (nu se mai justifica economia la carburant cu lista de cheltuieli pt reparatii).
Chiar daca scoatem din calcul reparatul cutiei automate (2500 EURO), tot sunt mereu piese care nu mai functioneaza cum trebuie ( turbina, EGR, galerie admisie, la cutia manuala - volanta).
Din cate am inteles la benzina nu sunt problemele (1.8 si 2.0) dar am fost la volan si pasager in masini pe benzina si parca nu e acelasi lucru. Nu simt cum ma tine in scaun si parca degeaba am multi cai putere daca am de "mestecat" in cutie.
Deci, ma puteti ajuta cu pareri, probleme des intalnite, argumente? Sincer mi-as cauta tot automata, dar nu gasesc mai deloc, dar asta nu ar fi un criteriu pt care mi-as alege masina in momentul asta.
Multumesc!
axxel72
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2012
- Mesaj Privat
Salut , dupa cum bine ai scris fiecare motorizare functie de tipul de carburant are plusuri si minusuri .
Voi incerca sa-ti explic , dupa cat stiu si eu , cam care ar fi avantajele si dezavantajele celor doua motorizari.
1. motorul Otto (Benzina)
-AVANTAJE-
pret mic la achizitie in comparatie cu diesel
silentios (fara vibratiile cu frecventa joasa de la diesel)
costuri mici de intretinere si revizii
elasticitatea mare a motorului (plaja mare de turatii de la 1000-6500 rpm)
depanare mai usoara
posibilitatea de adaptare a unei instalatii GPL care ar duce in momentul de fata la un pret pe km parcurs mai mic decat la diesel
-DEZAVANTAJE-
randament mai mic al motorului in comparatie cu cel diesel implicit consum de carburant mai mare
cuplu mai mic deci (" parca degeaba am multi cai putere daca am de "mestecat" in cutie. " )
2. motorul Diesel-TURBO
-AVANTAJE-
consum redus de combustibil
cuplu mare la turatii joase
fiabilitate mai mare decat a motorului pe benzina pana la 700-800 mii km
-DEZAVANTAJE-
costuri mai mari de intretinere
vibratiile caracteristice de diesel
cuplu maxim intr-o plaja mica de turatii la motoarele 1.9
OK, cam astea ar fi . Eu m-as orienta spre un GTC 1.6 benzina Turbo 180 cp cu urmatoarele caracteristici :
tip motor : Z16 LET
putere maxima:132 kw(180 cp)/5500 rpm
cuplu maxim (Nm) :230/1980-5500 rpm
care ar impleti avantajele celor doua motoare de mai sus.
Voi incerca sa-ti explic , dupa cat stiu si eu , cam care ar fi avantajele si dezavantajele celor doua motorizari.
1. motorul Otto (Benzina)
-AVANTAJE-
pret mic la achizitie in comparatie cu diesel
silentios (fara vibratiile cu frecventa joasa de la diesel)
costuri mici de intretinere si revizii
elasticitatea mare a motorului (plaja mare de turatii de la 1000-6500 rpm)
depanare mai usoara
posibilitatea de adaptare a unei instalatii GPL care ar duce in momentul de fata la un pret pe km parcurs mai mic decat la diesel
-DEZAVANTAJE-
randament mai mic al motorului in comparatie cu cel diesel implicit consum de carburant mai mare
cuplu mai mic deci (" parca degeaba am multi cai putere daca am de "mestecat" in cutie. " )
2. motorul Diesel-TURBO
-AVANTAJE-
consum redus de combustibil
cuplu mare la turatii joase
fiabilitate mai mare decat a motorului pe benzina pana la 700-800 mii km
-DEZAVANTAJE-
costuri mai mari de intretinere
vibratiile caracteristice de diesel
cuplu maxim intr-o plaja mica de turatii la motoarele 1.9
OK, cam astea ar fi . Eu m-as orienta spre un GTC 1.6 benzina Turbo 180 cp cu urmatoarele caracteristici :
tip motor : Z16 LET
putere maxima:132 kw(180 cp)/5500 rpm
cuplu maxim (Nm) :230/1980-5500 rpm
care ar impleti avantajele celor doua motoare de mai sus.
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salut,
Singura motorizare pe benzina cu cutie automata calsica pe presiune de ulei este motorul de 1.8. Pentru motorizarile de 1.4 si 1.6 s-a alea varianta easy-tronic care este o cutie manuala robotizata. Varu-meu a avut un gtc de 1.8 si 140 cp, cu ids plus, afl si cutie automata. Parera mea este ca ai cel mai bun raport calitate pret, confort si nu in ultimul rand demaraj si forta cu un consum de carburant rezonabil in oras BUC - 12% iar in afara mers cu 120-140 se ducea undeva la 7-7.5. Motorul nu are EGR ceea ce il face un motor foarte usor de intretinut si aerisit. Lipsa acestuia are totusi un incovenient tradus prin incompatibilitate de a monta o instalatie GPL, deoarece gazele arse sunt introduse in motor prin deschiderea supapelor de evacuare in timpul admisie(admisie variabila) si din acest motiv scaunele supapelor de evacuare de pe chiulasa s-ar strica foarte repede.
Bafta
Singura motorizare pe benzina cu cutie automata calsica pe presiune de ulei este motorul de 1.8. Pentru motorizarile de 1.4 si 1.6 s-a alea varianta easy-tronic care este o cutie manuala robotizata. Varu-meu a avut un gtc de 1.8 si 140 cp, cu ids plus, afl si cutie automata. Parera mea este ca ai cel mai bun raport calitate pret, confort si nu in ultimul rand demaraj si forta cu un consum de carburant rezonabil in oras BUC - 12% iar in afara mers cu 120-140 se ducea undeva la 7-7.5. Motorul nu are EGR ceea ce il face un motor foarte usor de intretinut si aerisit. Lipsa acestuia are totusi un incovenient tradus prin incompatibilitate de a monta o instalatie GPL, deoarece gazele arse sunt introduse in motor prin deschiderea supapelor de evacuare in timpul admisie(admisie variabila) si din acest motiv scaunele supapelor de evacuare de pe chiulasa s-ar strica foarte repede.
Bafta
axxel72
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2012
- Mesaj Privat
- Theo P
- **
- 422 mesaje
- din 04 Nov 2008
- Astra 2005 Z19DTH
- Timis
Theo P
- Mesaje scrise: 422
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2008
- Mesaj Privat
Eu detin un 1.9DTH combi resoftat in 190cp si 400nm. Cuplul se simte de la 2000 si urca progresiv, sa ma exprim asa, multa lume care a urcat in masina a ramas cu senzatia "ce usor se msica masina, ai senzatia ca nu se chinuie in nici un moment, chiar si cu 4 persoane". Personal stau destul de des in limitare tr 2-a ~ 80km/h ~ 5000rmp , senzatii ai dar... am mers cu un amic ce are GTC 2.0 turbo, resoftat in 240cp (intercooler schimbat + evacuare + soft) , pana in 3000 e o masina linistita, dupa ce trece de 3000rpm , e o bestie. Mie in oras imi consuma 8% (trafic moderat spre aglomerat, fara clima ) iar la forja imi ia cam 10. Amicului cu gtc-u la mers linistit ii lua 13-14, iar la forja 17-18%. Dezavantajul e ca in principiu astra H sta rau la capitolul antifonare, si la 4-5000rpm e zgomotos, benzinarul are avantajul ca suna gros (mai ales daca schimbi traseul/finala). Acuma depinde de tine, de buget, daca iti permiti consumul de benzinar (daca te dai la el), oricum nici cu dieselul nu te faci de rusine. La capitolul intretinere mare diferenta nu cred sa fie intre ele . Sper ca te-am ajutat intr-o oarecare masura.
- ag10tit
- **
- 345 mesaje
- din 09 Feb 2007
- Astra 2005 Z19DTJ
- Bucuresti
ag10tit
- Mesaje scrise: 345
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2007
- Mesaj Privat
Daca gasesti un GTC cu Z19DTH care a avut schimbate volanta, galerie admisie si turbo te poti orienta care unul...EGR ii poti face off la un pret foarte mic...si te vei alege cu o masina cu performante destul de bune si un consum redus, la cum creste pretul carburantului trebuie sa fim atenti si la consum.
Eu sunt fan benzinar si mi-ar placea un GTC cu 1.8, motor destul de potent si consum decent.Totusi diferenta de 2 litri consum intre Z18XER si Z19DTH face ca la fiecare 100 km sa economisesti 12 lei.....in 10000 km economisesti 1200 lei care ar fi pretul pt o galerie de admisie sau turbo.
Eu sunt fan benzinar si mi-ar placea un GTC cu 1.8, motor destul de potent si consum decent.Totusi diferenta de 2 litri consum intre Z18XER si Z19DTH face ca la fiecare 100 km sa economisesti 12 lei.....in 10000 km economisesti 1200 lei care ar fi pretul pt o galerie de admisie sau turbo.
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
tinculetz
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2009
- Mesaj Privat
- sadcozma
- **
- 147 mesaje
- din 25 Jun 2011
- Insignia 2016 B20DTH
- Bucuresti
sadcozma
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2016 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2011
- Mesaj Privat