- ice01astra
- OP
- 602 mesaje
- din 28 Jun 2006
- Astra 1995 C16NZ
- Hunedoara
ice01astra
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1995 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2006
- Mesaj Privat
- al3xz
- **
- 326 mesaje
- din 16 Jun 2006
- Astra 2004 Z17DTH
- Bucuresti
al3xz
- Mesaje scrise: 326
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2006
- Mesaj Privat
http://files-upload.com/188...senger_2.pdf.html - catalog bosch, complet as zice
- ice01astra
- OP
- 602 mesaje
- din 28 Jun 2006
- Astra 1995 C16NZ
- Hunedoara
ice01astra
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1995 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2006
- Mesaj Privat
Bottom of line, episodul 1 :
Din ce am mai citit pe net, pe alte forumuri auto de aici si de dincolo, sau alte recomandari, pana acum am tras urmatoarea concluzie:
- ideal este sa iti cumperi bujiile pe care le recomanda producatorul si cand spun asta, ma refer mai mult la partea tehnica a acestor bujii si mai putin la producator.
- in principiu toate bujiile de la producatorii renumiti, sunt cam la fel, practic in utilizare nu se simte nimic deosebit. Diferenta adevarata o face materialul din care este fabricat electrodul, si care poate fi din argint, platina sau cupru. Marea majoritate recomanda cupru.
- bujiile multipolare universale sunt o afacere proasta ! Cele de la Bosch de exemplu au electorozii foarte subtiri, care se deformeaza la temperaturile mari la care lucreaza.
- singurele buji care fac diferenta intre cele clasice si restul sunt cele inventate in 1996 de catre Audi, VW si inginerii NGK care au creat bujii speciale cu scantei multiple de mare performanta ptr cursa de la LeMans ! A nu se face confuzia cu bujiile multipolare. Practic de aici a pornit si mitul bujiilor cu multe capete, insa asta nu ne spune ca sunt si multi scanteie ! Oricum pretul acestora este unul foarte mare, si nu sunt destinate masinilor usuale.
- la noi pe piata au intrat foarte multe bujii contrafacute, in special Bosch si Champion ! De asemenea un Bosch turkey sau India, nu este tot una cu un Bosch Germany ! Recomandat este sa incercati sa gasiti ceva made in Germany sau sa mergeti pe NGK made in Japan !
Deci eu din toate astea am inteles pana acum:
- iti cumperi bujiile care le recomanda producatorul, cu un producator dupa preferinta, dar totusi sa fi atent unde sunt fabricate. Daca masina ta a fost dotata din fabricatie cu bujii monopolare, mergi linistit pe acest tip de bujii recomandat cu electrod din cupru, oricum cele multipolare se dovedesc a fi marketing ! Ocoleste pe cat posibil bujiile universale !
Nu am inteles eu ceva bine, sau mai este ceva ce nu am aflat inca ?
Sper ca acest topic sa mai fie de folos si altcuiva, de aceea voi avea grija de el sa il completez cu orice noutati aflu pe acest subiect !
- al3xz
- **
- 326 mesaje
- din 16 Jun 2006
- Astra 2004 Z17DTH
- Bucuresti
al3xz
- Mesaje scrise: 326
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2006
- Mesaj Privat
1. durata de viata mai mare in comparatie cu bujiile normale
2. rata mai scazuta de missfire datorata depunerilor, in cazul celor bi sau multi existand mai multe posibilitati ca scanteia sa se produca
- ice01astra
- OP
- 602 mesaje
- din 28 Jun 2006
- Astra 1995 C16NZ
- Hunedoara
ice01astra
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1995 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ice01astra
- OP
- 602 mesaje
- din 28 Jun 2006
- Astra 1995 C16NZ
- Hunedoara
ice01astra
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1995 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ovidocu2002
- *
- 9 mesaje
- din 05 Jun 2007
- Vectra 1991 C16NZ
- Maramures
ovidocu2002
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1991 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2007
- Mesaj Privat
Si iti zic si de ce:
Cand am cumparat masina erau bujii Bosh cu 4 electrozi, la 1 an le-am schimbat cu Beru cu 1 electrod. Dupa un jumate de an au cedat, motorul nu mai functiona corespunzator, nu mai avea putere, sprint nul. Am pus din nou Bosch cu 4 electrozi iar motorul merge perfect. ( electricianul meu mi-a zis ca bujiile cu 4 electrozi sunt mai putin solicitate decat cele cu 1 electrod).
Teo_MTM
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2007
- Mesaj Privat
- ice01astra
- OP
- 602 mesaje
- din 28 Jun 2006
- Astra 1995 C16NZ
- Hunedoara
ice01astra
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1995 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2006
- Mesaj Privat
Teo_MTM
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2007
- Mesaj Privat
- ice01astra
- OP
- 602 mesaje
- din 28 Jun 2006
- Astra 1995 C16NZ
- Hunedoara
ice01astra
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1995 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2006
- Mesaj Privat
Pai cum adica nu te intereseaza numarul de kilometrii ? Deci tie iti esti indiferent daca mergi 1000 de km sau 30.000 km ?
Ce anume sa se simta ?
Motorul tau nu are nevoie de asa ceva ! Iti sunt suficiente bujiile cu un singur electrod !
Daca imi aduc aminte masina ta are ceva probleme de pornire ... parca citisem pe undeva ... bujiile sunt importante ... insa ce pot sa iti spun este ca nu bujiile cu multi electrozi sunt solutia la problemele tale si dai banii de pomana !
Teo_MTM
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2007
- Mesaj Privat
- ice01astra
- OP
- 602 mesaje
- din 28 Jun 2006
- Astra 1995 C16NZ
- Hunedoara
ice01astra
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1995 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2006
- Mesaj Privat
Cum spuneam ... nu doar bujiile fac diferenta !
Teo_MTM
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
CAUTAREA stiu sa o folosesc dar daca nu gasesc informatiile dorite ce ar trebui sa fac ?
sa nu postez nimik ? nici macar pe link-ul dat de la NGK nu sunt cele recomandate BKR6EK ?
http://www.sparkplugs.co.uk...ions/NGK-cars.asp
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Mai schimba si ei, se pare ca o sa trebuiasca sa rectific postul, mersi !
In tecdoc NGK nici nu apar, la Bosch tot alea si mai apar :
Beru 14FR-8LU2, Z203 cu un electrod !
Bosch tot 1 electrod are !
Champion RC9MCC4 sau RC9MC4
Diferenta si schimbarea a aparut in 2003 cind motoarele Z10XE au devenit Z10XEP identic si la cel de 1,2L.