- mihaixxx89
- OP
- 41 mesaje
- din 05 Mar 2012
- Astra 2001 Y17DT
- Dolj
mihaixxx89
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2012
- Mesaj Privat
Salut tuturor.Apelez la cunostintele dmv deoarece am cateva probleme cu Opelul meu. Detin o Astra 2001, motor Z16xe, benzina 1.6_16v,101 CP, km cred ca sunt reali adica 145.000 aproape.
Problema 1 (cea mai recenta): In timpul mersului de obicei treptele 2,3,4 , motorul fiind cald apa imi sta cam pe la 90-95 Greade, iar dintr-o data apa imi scade la 0, tragand pe dreapta sesizez ca masina sta turata cam pe la 1100 rpm,plecand ,in momentru accelerarii de obcei in viteza a 3-ia motorul pare sa se inece pentru o secunda iar apa revine incet la temperatura de 90 de grade,iar turatia sta la 800 rpm, adica motorul merge normal. Am observar ca probleme asta imi apare mai des cand masina este incarcata.Ce poate fi?
Problema 2 (probleme abs): Afliandu-ma pe un drum mai "accidentat" la o viteza de 80 km/h mi s-a aprin martorul abs in bord asta chiar la 30 de km dupa ce am schimbat personal discurile frana fata, iar abs-ul nu mai functiona. Am apelat la un baiat cu testerul si mi sa spus ca este rulmentul dreapta fata, dar in timpul mersului nu se aude niciun zgomot, am verificat si senzorii dar adeasi problema. Intrebarea mea este cchiar asa sa fie acel rulmen?
Problema 3 (cea mai enervanta):Cand motorul este rece masina se comporta normal, trage foarte bine la acceleratii bruste, in schimb cand motorul ajunge la temp normala de 90 de grade , masina nu mai are acelasi "zvac" sa zic asa( asta fiin in oras ). AM curatat clapeta de acceleratie,numai ca pe Tester imi da EGR inactiv, adica chiar nu merge deoarece am incercat sa ii dau impulsuri legandu-l la baterie , el fiin mort. Poate acel Egr sa imi afecteze performantele masinii?
Schimburi pe care i le-am facut pana acum de cand am achizitionat-o: schimb ulei +filtre benzina,ulei,aersi polen, kit distributie adica curea si role, si cateva elemente de directie.
Astept pareri si sa ma scuze administratorii daca am pus mai multe probleme in acest subiect. Va multumesc anticipat
Problema 1 (cea mai recenta): In timpul mersului de obicei treptele 2,3,4 , motorul fiind cald apa imi sta cam pe la 90-95 Greade, iar dintr-o data apa imi scade la 0, tragand pe dreapta sesizez ca masina sta turata cam pe la 1100 rpm,plecand ,in momentru accelerarii de obcei in viteza a 3-ia motorul pare sa se inece pentru o secunda iar apa revine incet la temperatura de 90 de grade,iar turatia sta la 800 rpm, adica motorul merge normal. Am observar ca probleme asta imi apare mai des cand masina este incarcata.Ce poate fi?
Problema 2 (probleme abs): Afliandu-ma pe un drum mai "accidentat" la o viteza de 80 km/h mi s-a aprin martorul abs in bord asta chiar la 30 de km dupa ce am schimbat personal discurile frana fata, iar abs-ul nu mai functiona. Am apelat la un baiat cu testerul si mi sa spus ca este rulmentul dreapta fata, dar in timpul mersului nu se aude niciun zgomot, am verificat si senzorii dar adeasi problema. Intrebarea mea este cchiar asa sa fie acel rulmen?
Problema 3 (cea mai enervanta):Cand motorul este rece masina se comporta normal, trage foarte bine la acceleratii bruste, in schimb cand motorul ajunge la temp normala de 90 de grade , masina nu mai are acelasi "zvac" sa zic asa( asta fiin in oras ). AM curatat clapeta de acceleratie,numai ca pe Tester imi da EGR inactiv, adica chiar nu merge deoarece am incercat sa ii dau impulsuri legandu-l la baterie , el fiin mort. Poate acel Egr sa imi afecteze performantele masinii?
Schimburi pe care i le-am facut pana acum de cand am achizitionat-o: schimb ulei +filtre benzina,ulei,aersi polen, kit distributie adica curea si role, si cateva elemente de directie.
Astept pareri si sa ma scuze administratorii daca am pus mai multe probleme in acest subiect. Va multumesc anticipat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
mihaixxx89
problema 1 la 18 grade apa intre pinii 1-2 de la sonda de apa trebuie sa ai 2200 ohm,la 80 grade apa trebuiea sa ai 400 ohm trebuie verificate firele care ajung in calculator poate fi unu intrerupt,sau calculatoru este pe moarte
problema 2 DA poate fi un senzor defect chiar daca rulmentu este bun,o pietricica intrata la sensoru ABS la distrus(se schimba tot rulmentu cu senzoru de ABS)
problema 3 intre E si masa cu contactu PUS trebuie sa ai 11-14 volti
intre A si E--6 ohm
intre D si masa cu contacut PUS---5 volti
intre B si D ---3100 ohm
intre C si D ---3000 ohm
daca actionat pe direct din baterie nu vrea sa mearga(dupa curatare)se schimba EGR-ul
date technice din Autodata
problema 1 la 18 grade apa intre pinii 1-2 de la sonda de apa trebuie sa ai 2200 ohm,la 80 grade apa trebuiea sa ai 400 ohm trebuie verificate firele care ajung in calculator poate fi unu intrerupt,sau calculatoru este pe moarte
problema 2 DA poate fi un senzor defect chiar daca rulmentu este bun,o pietricica intrata la sensoru ABS la distrus(se schimba tot rulmentu cu senzoru de ABS)
problema 3 intre E si masa cu contactu PUS trebuie sa ai 11-14 volti
intre A si E--6 ohm
intre D si masa cu contacut PUS---5 volti
intre B si D ---3100 ohm
intre C si D ---3000 ohm
daca actionat pe direct din baterie nu vrea sa mearga(dupa curatare)se schimba EGR-ul
date technice din Autodata
mihaimmm
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2007
- Mesaj Privat
Voi incepe cu problema 3. DA, EGR-ul poate sa afecteze performantele masinii. Observ ca nu ai curatat decat clapeta de acceleratie. Incearca sa cureti si EGR-ul, poate e doar blocat si nu trebuie sa cumperi unul nou.
La problema 2. E posibil sa fie acel rulment de vina. Senzorul de ABS este in rulment si nu poti schimba doar senzorul care e probabil de vina...
La problema 2. E posibil sa fie acel rulment de vina. Senzorul de ABS este in rulment si nu poti schimba doar senzorul care e probabil de vina...
- narcky_cypycu
- ***
- 619 mesaje
- din 23 Oct 2009
- Timis
narcky_cypycu
- Mesaje scrise: 619
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2009
- Mesaj Privat
Probl2
.a. uitate sa nu fie strangulat sau ciupit firul de la ABS
b. verifica sa fie bine bagata musa sau curata mufa cu un spray de contacte
p.s. iti va ramane becul de la abs aprins cam 1 zi si numai stiu cate porniri dar va disparea sau poti sa stergi eroarea decupland bateria pt. vreo 30min sau mai mult ori o pui pe laptop
ai mai putea sa iei rulmentu de pe stanga si sa-l pui pe dreapta sau apelezi la un prieten sa-ti imprumute un rulment de fata (nu conteaza partea ca se potrivesc)
.a. uitate sa nu fie strangulat sau ciupit firul de la ABS
b. verifica sa fie bine bagata musa sau curata mufa cu un spray de contacte
p.s. iti va ramane becul de la abs aprins cam 1 zi si numai stiu cate porniri dar va disparea sau poti sa stergi eroarea decupland bateria pt. vreo 30min sau mai mult ori o pui pe laptop
ai mai putea sa iei rulmentu de pe stanga si sa-l pui pe dreapta sau apelezi la un prieten sa-ti imprumute un rulment de fata (nu conteaza partea ca se potrivesc)
- Daniel2772
- **
- 61 mesaje
- din 01 Apr 2009
- Zafira 2001 z16xe
- Buzau
Daniel2772
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
La problema 1 verifica daca nu cumva a iesit mufa din sonda de apa, pe tester ar trebui sa-ti arate si temperatura apei.
La problema 2 verifica continuitatea firelor dintre senzorul de ABS si ABS in sine, si aici testerul spune mai multe.
La problema 3 EGR inchis nu inrautateste mersul motorului ci dimpotriva asa ca verifica si tu bujiile si filtrele de aer si benzina.
La problema 2 verifica continuitatea firelor dintre senzorul de ABS si ABS in sine, si aici testerul spune mai multe.
La problema 3 EGR inchis nu inrautateste mersul motorului ci dimpotriva asa ca verifica si tu bujiile si filtrele de aer si benzina.
- mantalutadoru
- **
- 145 mesaje
- din 01 Apr 2012
- Vectra 1994
- Botosani
mantalutadoru
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2012
- Mesaj Privat
@daniel2772-tin sa te felicit esti printre putini care vad ca STIU CE E SI CUM FUNCTIONEAZA unEGR,am fost contrat de un coleg care se pare si el crede a le stie pe toate.daca urmaresti cam pe saracu EGR dau multi vina ca e consum,putere sau vreme rea de parca EGR formeaza tot motorul.felicitari si drumuri bune
- mantalutadoru
- **
- 145 mesaje
- din 01 Apr 2012
- Vectra 1994
- Botosani
mantalutadoru
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2012
- Mesaj Privat
@daniel2772-tin sa te felicit esti printre putini care vad ca STIU CE E SI CUM FUNCTIONEAZA unEGR,am fost contrat de un coleg care se pare si el crede a le stie pe toate.daca urmaresti cam pe saracu EGR dau multi vina ca e consum,putere sau vreme rea de parca EGR formeaza tot motorul.felicitari si drumuri bune
- Damian Vectra B
- **
- 90 mesaje
- din 17 Jul 2012
- Vectra 2001 Z16XE
- Buzau
Damian Vectra B
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2012
- Mesaj Privat
problema 1: schimba termostatul
problema 2: este posibil sa fie unele fire dezlipite in legatura cu abs-ul
problema 3: poate fi din 2 motive''''''1:senzorul presiune axe cu came
2: poate fi defect ECU
PAREREA MEA AR FI SA NU TE MAI DUCI LA TOTI "TILICARI" SI SA TE DUCI LA UN MECANI SPECIALIZAT NUMAI PE OPEL SAU LA REPREZENTANTA! |
BAFTA!
problema 2: este posibil sa fie unele fire dezlipite in legatura cu abs-ul
problema 3: poate fi din 2 motive''''''1:senzorul presiune axe cu came
2: poate fi defect ECU
PAREREA MEA AR FI SA NU TE MAI DUCI LA TOTI "TILICARI" SI SA TE DUCI LA UN MECANI SPECIALIZAT NUMAI PE OPEL SAU LA REPREZENTANTA! |
BAFTA!
- Damian Vectra B
- **
- 90 mesaje
- din 17 Jul 2012
- Vectra 2001 Z16XE
- Buzau
Damian Vectra B
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2012
- Mesaj Privat
- Daniel2772
- **
- 61 mesaje
- din 01 Apr 2009
- Zafira 2001 z16xe
- Buzau
Daniel2772
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
Parerea mea este ca problemele 1 si 3 sunt de fapt una singura. ECU defect? sau nu mai stie sa gestioneze timpii de injectie din cauza ca are informatii eronate de la sonda de temperatura apa?
Pentru catalizator infundat ai fi avut avertizare in bord si daca nu se poate verifica clasic si simplu vazand daca masina evacueaza normal sau nu.
Pentru catalizator infundat ai fi avut avertizare in bord si daca nu se poate verifica clasic si simplu vazand daca masina evacueaza normal sau nu.
- cristian.capra
- **
- 116 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
cristian.capra
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
1) Incearca sa scoti si apoi sa reintroduci conectorul de la senzorul de temperatura apa (se afla langa termostat)
si apoi sa vezi daca problema mai persista. Poate fi un contact imperfect la conector, cel mai probabil.
2) da roata jos, desfa conectorul de ABS, si cu un Voltmetru pus pe DC verifici daca ai tensiune variabila atrunci cand invarti de "roata", (adica de discul de frana ca e cam complicat sa pui roata si sa invarti de ea). Ar trebui sa ai un anumit numar de impulsuri la o rotatie completa
3) Desfa EGR si curata bine. verifica cum a zis si @nicunicu. Poti sa incearci sa-l deblochezi utilizand si o sarma indoita, si apoi sa-i dai impulsuri de la baterie, stii impulsuri scurte, TREBUIE sa actioneze de fiecare data, Eu utilizez o sursa de PC si incerc si la 12V si la 5V, si curat pana ce actioneaza la ambele tensiuni de fiecare data.
O zi buna, si drum intins!
si apoi sa vezi daca problema mai persista. Poate fi un contact imperfect la conector, cel mai probabil.
2) da roata jos, desfa conectorul de ABS, si cu un Voltmetru pus pe DC verifici daca ai tensiune variabila atrunci cand invarti de "roata", (adica de discul de frana ca e cam complicat sa pui roata si sa invarti de ea). Ar trebui sa ai un anumit numar de impulsuri la o rotatie completa
3) Desfa EGR si curata bine. verifica cum a zis si @nicunicu. Poti sa incearci sa-l deblochezi utilizand si o sarma indoita, si apoi sa-i dai impulsuri de la baterie, stii impulsuri scurte, TREBUIE sa actioneze de fiecare data, Eu utilizez o sursa de PC si incerc si la 12V si la 5V, si curat pana ce actioneaza la ambele tensiuni de fiecare data.
O zi buna, si drum intins!
- Damian Vectra B
- **
- 90 mesaje
- din 17 Jul 2012
- Vectra 2001 Z16XE
- Buzau
Damian Vectra B
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2012
- Mesaj Privat
- cristian.capra
- **
- 116 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
cristian.capra
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
- mihaixxx89
- OP
- 41 mesaje
- din 05 Mar 2012
- Astra 2001 Y17DT
- Dolj
mihaixxx89
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2012
- Mesaj Privat
Am revenit....Problema 1 adica cu apa se pare ca este de la un senzor care din cate imi aduc aminte este pe chiuloasa. Firul era sub capacul motorului (cel de plastic) se si pare ca se misca la trepidatiile motorului.l-am scos afara si am pus-o langa motor sa zic asa dar inca nu l-am curatat cu spray ca nu am avut dar din fericire vad ca nu mai face probleme.
PROBLEMA 3 sa agravat: masina trepideaza la relanti si merge in 3 bujii. Se afuma prima bujie de langa cureaoa de transmisie si mi s-a aprins check-ul in bord. Am fost la tester , baietii mi-au spus ca este aprinderea (bobina) deoarece au avut ei una de proba si motoru mergea bine (stand pe loc) dar tot nu sunt convins deoarece nu am apucat sa merg cu masina sa vad daca sigur era din aprindere. Mi-ar fi propus sa iau alta aprindere originala SH tot Delphi deoarece aprinderile after market sunt proaste. Acuma ce ziceti?Este chiar din aprindere? Se merita sa iau una SH?
Problema 2 cea cu abs-us am inteles ca poate sa fie din rulment.pot testa rulmentul daca este bun in felul urmator( sfat de mecanic): sui masina pe cric si pornesc motorul, bag treapta 3 si cica masina sta pe loc dar roata ridicata se invarte si asa imi dau seama daca uruie rulmentul. Inca nu am incercat dar ma gandeam ca poate stie cineva dintre voi metoda asta
Va multumesc si am sa revin cu noutati
PROBLEMA 3 sa agravat: masina trepideaza la relanti si merge in 3 bujii. Se afuma prima bujie de langa cureaoa de transmisie si mi s-a aprins check-ul in bord. Am fost la tester , baietii mi-au spus ca este aprinderea (bobina) deoarece au avut ei una de proba si motoru mergea bine (stand pe loc) dar tot nu sunt convins deoarece nu am apucat sa merg cu masina sa vad daca sigur era din aprindere. Mi-ar fi propus sa iau alta aprindere originala SH tot Delphi deoarece aprinderile after market sunt proaste. Acuma ce ziceti?Este chiar din aprindere? Se merita sa iau una SH?
Problema 2 cea cu abs-us am inteles ca poate sa fie din rulment.pot testa rulmentul daca este bun in felul urmator( sfat de mecanic): sui masina pe cric si pornesc motorul, bag treapta 3 si cica masina sta pe loc dar roata ridicata se invarte si asa imi dau seama daca uruie rulmentul. Inca nu am incercat dar ma gandeam ca poate stie cineva dintre voi metoda asta
Va multumesc si am sa revin cu noutati
- narcky_cypycu
- ***
- 619 mesaje
- din 23 Oct 2009
- Timis
narcky_cypycu
- Mesaje scrise: 619
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2009
- Mesaj Privat
daca ii rulmentul dus ar trebui sa huruie si cand invarti tu de roata cu masina pusa pe cris
daca o ridici ar fi bine sa o pui pe ceva stabil sa nu-ti pice cricu in viteza a 3-a
eu am polishat niste jante prin metoda asta deci merge de minune pusa pe boltari cu viteza 2 si 3 ...o sa ai dupa o eroare abs dar ar trebui sa-ti dispara dupa cateva porniri
daca o ridici ar fi bine sa o pui pe ceva stabil sa nu-ti pice cricu in viteza a 3-a
eu am polishat niste jante prin metoda asta deci merge de minune pusa pe boltari cu viteza 2 si 3 ...o sa ai dupa o eroare abs dar ar trebui sa-ti dispara dupa cateva porniri
- narcky_cypycu
- ***
- 619 mesaje
- din 23 Oct 2009
- Timis
narcky_cypycu
- Mesaje scrise: 619
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2009
- Mesaj Privat
- Daniel2772
- **
- 61 mesaje
- din 01 Apr 2009
- Zafira 2001 z16xe
- Buzau
Daniel2772
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
mihaixxx89 a scris:Am revenit....Problema 1 adica cu apa se pare ca este de la un senzor care din cate imi aduc aminte este pe chiuloasa. Firul era sub capacul motorului (cel de plastic) se si pare ca se misca la trepidatiile motorului.l-am scos afara si am pus-o langa motor sa zic asa dar inca nu l-am curatat cu spray ca nu am avut dar din fericire vad ca nu mai face probleme.
PROBLEMA 3 sa agravat: masina trepideaza la relanti si merge in 3 bujii. Se afuma prima bujie de langa cureaoa de transmisie si mi s-a aprins check-ul in bord. Am fost la tester , baietii mi-au spus ca este aprinderea (bobina) deoarece au avut ei una de proba si motoru mergea bine (stand pe loc) dar tot nu sunt convins deoarece nu am apucat sa merg cu masina sa vad daca sigur era din aprindere. Mi-ar fi propus sa iau alta aprindere originala SH tot Delphi deoarece aprinderile after market sunt proaste. Acuma ce ziceti?Este chiar din aprindere? Se merita sa iau una SH?
Problema 2 cea cu abs-us am inteles ca poate sa fie din rulment.pot testa rulmentul daca este bun in felul urmator( sfat de mecanic): sui masina pe cric si pornesc motorul, bag treapta 3 si cica masina sta pe loc dar roata ridicata se invarte si asa imi dau seama daca uruie rulmentul. Inca nu am incercat dar ma gandeam ca poate stie cineva dintre voi metoda asta
Va multumesc si am sa revin cu noutati
PROBLEMA 3 sa agravat: masina trepideaza la relanti si merge in 3 bujii. Se afuma prima bujie de langa cureaoa de transmisie si mi s-a aprins check-ul in bord. Am fost la tester , baietii mi-au spus ca este aprinderea (bobina) deoarece au avut ei una de proba si motoru mergea bine (stand pe loc) dar tot nu sunt convins deoarece nu am apucat sa merg cu masina sa vad daca sigur era din aprindere. Mi-ar fi propus sa iau alta aprindere originala SH tot Delphi deoarece aprinderile after market sunt proaste. Acuma ce ziceti?Este chiar din aprindere? Se merita sa iau una SH?
Problema 2 cea cu abs-us am inteles ca poate sa fie din rulment.pot testa rulmentul daca este bun in felul urmator( sfat de mecanic): sui masina pe cric si pornesc motorul, bag treapta 3 si cica masina sta pe loc dar roata ridicata se invarte si asa imi dau seama daca uruie rulmentul. Inca nu am incercat dar ma gandeam ca poate stie cineva dintre voi metoda asta
Va multumesc si am sa revin cu noutati
La prima problema verifica daca nu cumva ai izolatia de pe fire strapunsa.
La problema 2 sigur e aprinderea, si,,,, SH SH dar cat de intrebuintata e, cat de veche?
La problema 3 eu zic sa cumperi doar UN rulment si nu DOI cum s-ar putea intampla daca il demontezi si pe cel de la care ai semnal.