Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • victoras33

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Buna tuturor,sunt utilizator nou pe site si am o poveste pe care trebuie sa vi-l impartasesc,poate reusim impreuna sa aflam adevarata problema.Am achizitionat un Opel Astra G,motor 1,2 16V benzina,Z12xe,din Germania de 3 sapt,cand am luat-o mi-a spus proprietara ca un cilindru la relantiu nu functioneaza respectiv cilindrul 4, dar in turatie isi revine,am zis nu e problema,se rezolva acasa.Deci am luat-o,pe drum s-a comportat impecabil,am scos consum de 5,1 litri(pe autostrada)iar de ulei nu s-a atins deloc in 1900km.Am ajuns acasa,service iar mecanicul dupa o diagnoza a decis masurarea compresiei,cilindrul 1=5,2 bari,cilindrul 2=5,3 bar,cilindrul 3=4,9 bar iar cilindrul 4=1,2 bar,dupa care spuse,trebuie desfacut motorul ca are ceva ori la chiuloasa ori la segmenti,piston,cu toate ca nici la celelalte trei pistoane spusese nu este de ajuns compresia,ca trebuie sa aiba in parametri normali intre 10-12bari.Bun,desfacem chiuloasa,trimitem la rectificat complet=verdict,scaunele supapelor si ghidajele sunt duse,s-a rectificat chiuloasa+planare,desfacem si pistonul nr 4,segmentii si pistonul ca si noi spune mecanicul.Ok,monteaza motorul la loc si functioneaza la fel,intre 700 si 1100rpm cilindrul 4 nu merge,masuram iar compresia,la fel 1,2bar,dupa discutii intre noi,mecanicul spune ca asa ceva nu a mai vazut,dar hai sa incercam sa schimbam tachetii pe cilindrul 4,zis si facut,pornim motorul merge mai bine dar tot intrerupe,punem testerul si RATEURI CILINDRUL 3 acum,inainte(uitasem sa scriu)rateuri cilindrul 4,bun masuram din nou compresia la toti cilindrii,la primele trei nici o schimbare,si surpriza la cilindrul 4=5,3 compresia.Mecanicul spune hai sa schimbam si la ceilalti cilindrii tachetii hidraulici,bun, zis si facut.Inainte sa monteze tachetii mecanicul a spus ca tachetii trebuie dezamorsati,le-a dezamorsat intr-o presa hidraulica ,a montat motorul si cand am pornit-o suna tare,tacanea pana s-au umplut tachetii cu ulei cca1-1,5 min dar mergea foarte frumos rotund pana s-au umplut tachetii,iar dupa aceea a inceput sa intrerupa iar odata cu disparitia tacanitului.Mecanicul a spus nu mai stiu ce sa-i fac,nu stiu ce are.Toata distractia asta m-a costat 1360 de lei.Am mers la un alt mecanic mai chitibusar,i-am povestit totul si s-a apucat si el,verificat bobina,de pe o alta masina,schimbat bujii cu Bosch 4 filamente,merge la fel.Am ajuns sa masuram presiunea de ulei,la relantiu la 7-800 de turatii pe min cu motorul cald am avut 4,1bar si in turatie la 3-3500rpm am avut 6,2 bari.Mi-a spus ca trebuie sa schimbam pompa de ulei ca e foarte mare presiunea si presiunea uleiului invinge arcul supapelor prin intermediul tachetilor si acestea nu pot sa inchida iar din cauza aceasta nu am nici compresie buna si rateuri.Operatiunea cu schimbul pompei este programata pe marti 11sept,si nu stiu ce sa mai FAC,in cine sa mai am incredere,daca chiar e pompa de vina,si daca e nu se poate repara,ptr ca eu cel putin nu am auzit ca presiunea de ulei sa fie mare,mica DA.Am cheltuit deja in total 1700 de lei si nu as mai vrea sa arunc banii,ptr ca sunt sigur ca si ceilalti tacheti erau buni si chiuloasa mai mergea nerectificata dat fiind ca nu a fost nici o schimbare dupa.VA ROG MULT MULT,CINE STIE UN RSPS BUN,SA MA AJUTE CAT MAI REPEDE,Si scuze ptr descrierea atat de amanuntita si lunga.Cu MULTUMIRI ANTICIPATE.
Skip ads

  • andrey_f_c

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 1993 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2007

  • Mesaj Privat
merge la tine sa-i faci un test cu agrafa?
ai delcou sa incerci sa schimbi capacul la delcou?
pe langa asta cauta la shrot un calculator de aprindere sau cam asa ceva ii zice. e o chestie patratoasa cu 4 pini ce se gaseste sub bobina de inductie. nu e mai mult de 50 ron la shrot. atat am dat eu pe al meu. Evident am alta masina decat a ta.
mergi la cineva bun sa iti puna distributia la loc. chiar nu stiu sa iti recomand pe nimeni. insa poate reusesti sa te intelegi cu vreun mecanic de la reprezentanta opel sa ti-o puna la punct dupa servici contra unei sume de maxim 100 ron

daca colegii mei au alte pareri va rog sa sariti in ajutor. sa il rezolvam pe baiatu' ca om avea si noi candva nevoie de el.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,593
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
victoras33 pe Auto Data presuinea la ulei 1,5 bar/850 rpm
compresia la motor 14-16 bari
deci are drepatate mecanicu cu presiune prea mare,spunei sa verifice supapa de descarcare de la pompa de ulei poate fi blocata,aia costa mai putin decat toata pompa sau cu semnu intrebarii? ai filtru de ulei colmatat si NU ai presiune de ajuns pentru tachetii hidraulici,
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,751
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Compresia tine si de segmenti, mai exact de cei de compresie. Incearca sa-i faci un test de compresie cu motorul rece, apoi inca un test de compresie dupa ce bagi cu o seringa putin ulei de motor pe la bujii (stie mecanicul cam cat sa bage, vezi ca nu e bine sa bage prea mult ca uleiul nu este compresibil si cu motorul oprit nu arde). Apoi fa imediat inca un test de compresie, daca aceasta a crescut (uleiul injectat in capul cilindrului ajunge pe segmentii de compresie si compenseaza unpic uzura lor) atunci sunt probleme la segmentii de compresie.

Nu am motor pe benzina, dar eu personal asa as proceda. Vezi ca sunt ceva filmulete pe YouTube exact pe chestia cu testarea compresiei unui motor pe benzina si e si testul cu unpic de ulei in capul pistonului , era ceva cu 'EricTheCarGuy'.
  • victoras33

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Ms mult tuturor ptr rsps,dar Nicunicu tocmai asta e problema ca am prea mare presiune la tacheti si deschid prea mult si in schimb supapele nu pot sa inchida perfect si aici se duce compresia,in schimb am uitat sa mentionez ca am schimbat filtru ulei de la MANN,si am pus ulei nou de la GM 10w-40,si segmentii si pistonul de la cel cu nr 4, ca doar pe acela am scos-o,este ca si noua fara un pic de uzura,distanta nici nu se vede la segmenti cand e pus in cilindru(asa de Proba)masina are doar 116000km si nu as crede ca problema vine din compresie.Oricum multumesc mult si ast rsps si sugestii,sfaturi.
  • AIonut435

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2017

  • Mesaj Privat
zamfira b 18xer presiune mare ulei .defazoare zãpãcit mers neregulat relanti cu oscilati destul de simțitoare pierdere putere plecare de pe loc un fel de (da an nas avansul vechia dacia )test compresie 1-4bari 2 -6,5 /3-7/4-8 cam asta a fost totul de la un fiert de motor la nceput schimbat defazoare pe care oricum u nu le ai ai scãpat de 1400 ron distributie 650 garnitura chiuloase de doua ori 300 planetate 300 piston sh 250 garnituri semeringuri segmenti gheoze manoperã 3900 succes SmileSmileSmile
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR