- Laur R.
- **
- 291 mesaje
- din 17 Oct 2009
- Vectra 1998 X18XE
- Bucuresti
Laur R.
- Mesaje scrise: 291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2009
- Mesaj Privat
Salutare,
Acum cateva zile mi-a murit bateria la Vectra X18XE, in sensul ca pornea doar cand voia sau ajutata cu fire de la alta masina. In prima faza a inceput sa dea semne de oboseala fiindca scadeau acele din bord cand porneam, apoi a inceput sa se descarce peste noapte, iar acum nu mai tine curent(cred). Astazi am fost si am cumparat alta baterie Rombat de 62, iar de la magazin m-au trimis la un service sa verifice daca incarca corect pentru garantie. Acolo mi-au spus ca imi incarca 13.7 la relanti fara consumatori, iar in certificat spune ca trebuie sa fie intre 14-14,5, altfel nu imi acorda garantia si se poate strica si bateria.
Sa ma apuc de dat jos alternatorul sau e normal cat incarca? Am masurat bateria si cu motorul oprit si scade de la 12,8 la 12,5-12,6.
Acum cateva zile mi-a murit bateria la Vectra X18XE, in sensul ca pornea doar cand voia sau ajutata cu fire de la alta masina. In prima faza a inceput sa dea semne de oboseala fiindca scadeau acele din bord cand porneam, apoi a inceput sa se descarce peste noapte, iar acum nu mai tine curent(cred). Astazi am fost si am cumparat alta baterie Rombat de 62, iar de la magazin m-au trimis la un service sa verifice daca incarca corect pentru garantie. Acolo mi-au spus ca imi incarca 13.7 la relanti fara consumatori, iar in certificat spune ca trebuie sa fie intre 14-14,5, altfel nu imi acorda garantia si se poate strica si bateria.
Sa ma apuc de dat jos alternatorul sau e normal cat incarca? Am masurat bateria si cu motorul oprit si scade de la 12,8 la 12,5-12,6.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Salut.
Ar trebui sa ai obligatoriu intre 13,8 V si 14,4 V cu motorul turat si cu toti consumatorii mari porniti (faruri, ac, etc). Daca nu ai valoarea necesara atunci poti presupune o problema de alternator ( probabil ca nu ti-a mai incarcat bine nici in ultima vreme si ti-a grabit sfirsitul bateriei).Sau bateria a fost destul de veche si asta a fost viata ei.
De obicei se rezolva prin schimbare de punte de diode (+ eventual releu regulator).Verifica si eventuale contacte imperfecte (mai ales la bornele bateriei sau la alternator - se simt fierbinti in zona cu probleme cind pui mina pe ele dupa ceva functionare (10 min)a motorului, dar nu cred ca e cazul la tine.Presupun ca martorul ,,baterie ,, din bord iti functioneaza corect ( se aprinde cind pui contactul si se stinge dupa pornirea motorului.
Bafta.
Ar trebui sa ai obligatoriu intre 13,8 V si 14,4 V cu motorul turat si cu toti consumatorii mari porniti (faruri, ac, etc). Daca nu ai valoarea necesara atunci poti presupune o problema de alternator ( probabil ca nu ti-a mai incarcat bine nici in ultima vreme si ti-a grabit sfirsitul bateriei).Sau bateria a fost destul de veche si asta a fost viata ei.
De obicei se rezolva prin schimbare de punte de diode (+ eventual releu regulator).Verifica si eventuale contacte imperfecte (mai ales la bornele bateriei sau la alternator - se simt fierbinti in zona cu probleme cind pui mina pe ele dupa ceva functionare (10 min)a motorului, dar nu cred ca e cazul la tine.Presupun ca martorul ,,baterie ,, din bord iti functioneaza corect ( se aprinde cind pui contactul si se stinge dupa pornirea motorului.
Bafta.
- Laur R.
- **
- 291 mesaje
- din 17 Oct 2009
- Vectra 1998 X18XE
- Bucuresti
Laur R.
- Mesaje scrise: 291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2009
- Mesaj Privat
Salut, astazi am mai facut niste teste, cu motorul pornit de dimineata imi arata prima oara 14,2 si apoi a scazut la 13,9. Am incercat sa scot si sigurantele pe rand sa vad daca are vreun scurt pe undeva insa nu se schimba nimic. Apoi am conectat plusul de la aparatul de masura la baterie si minusul la alternator si imi incarca 14,1-14,2. M-am apucat sa curat deocamdata doar bornele ca la restul firelor nu prea am acces fara sa demontez cate ceva. Martorul se aprinde doar cand pun contactul dar in rest sta stins. Urmeaza sa mai vad si maine ce valori am si daca e totul bine ma duc sa fac si garantia la baterie ca altfel in 10 zile o pierd si cum e o perioada mai nasoala cu job-ul nu prea am timp de dat jos alternatorul.
Multumesc
edit. Ce am observat e ca daca turez motorul imi incarca la fel, sau chiar scade de la 14,1 la 13,8, apoi revine.
Multumesc
edit. Ce am observat e ca daca turez motorul imi incarca la fel, sau chiar scade de la 14,1 la 13,8, apoi revine.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- Laur R.
- **
- 291 mesaje
- din 17 Oct 2009
- Vectra 1998 X18XE
- Bucuresti
Laur R.
- Mesaje scrise: 291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2009
- Mesaj Privat
- [cj]sharky
- **
- 275 mesaje
- din 08 Jun 2009
- Vectra 1992 c16nz
- Cluj
[cj]sharky
- Mesaje scrise: 275
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2009
- Mesaj Privat
- Laur R.
- **
- 291 mesaje
- din 17 Oct 2009
- Vectra 1998 X18XE
- Bucuresti
Laur R.
- Mesaje scrise: 291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2009
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Masoara tensiunea de incarcare,la iesire din alternator,cu consumatori la maxim,turatie motor 2500-3000 rot/min.Daca aceast se incadreaza in domeniul precizat in contractul de garantie,atunci tensiunea masurata la bornele bateriei trebiue sa fie sensibil egala cu cea de la iesirea din alternator.Existenta diferentelor mari,inseamna contacte imperfecte intre alternator si baterie.
- ianys_andrey
- **
- 273 mesaje
- din 30 Apr 2011
- Astra 2006
- Bucuresti
ianys_andrey
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2011
- Mesaj Privat
marius.marius.2013- Suspendat
- 334 mesaje
- din 26 Aug 2012
- Gorj
marius.marius.2013- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Gorj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2012
- Mesaj Privat
salut colegi. Azi am dat peste domnu/doamna problema! si era una mare!
Ieri m-am dus la cumparaturi , frumusel cu lumina aprinsa, aer conditionat la maxim( ventilatia la 4) si am venit innapoi acasa. Totul perfect. Nu dadea nici un semn de problema.
Azi, acu 2 ore ma duc in garaj sa pornesc motorul, si vad ca nu am baterie. Cum se poate asa ceva? m-am uitat la lumini... totul stins.
Am luat o alta baterie de la vecinu si a pornit , dar cand am scos bateria , s-a oprit motorul. Am repetat aceeasi operatiune din nou si aceleasi simptome.Dupa care este clar ca am o problema cu alternatorul.
Acum am cateva intrebari.
Este vreun fuzibil, siguranta care sa aiba legatura cu alternatorul?
- Ce se poate fi stricat?
- Se merita sa il repar sau sa iau altul nou?
Astept raspunsurile voastre. multumesc anticipat.
Ieri m-am dus la cumparaturi , frumusel cu lumina aprinsa, aer conditionat la maxim( ventilatia la 4) si am venit innapoi acasa. Totul perfect. Nu dadea nici un semn de problema.
Azi, acu 2 ore ma duc in garaj sa pornesc motorul, si vad ca nu am baterie. Cum se poate asa ceva? m-am uitat la lumini... totul stins.
Am luat o alta baterie de la vecinu si a pornit , dar cand am scos bateria , s-a oprit motorul. Am repetat aceeasi operatiune din nou si aceleasi simptome.Dupa care este clar ca am o problema cu alternatorul.
Acum am cateva intrebari.
Este vreun fuzibil, siguranta care sa aiba legatura cu alternatorul?
- Ce se poate fi stricat?
- Se merita sa il repar sau sa iau altul nou?
Astept raspunsurile voastre. multumesc anticipat.
- Lao
- ***
- 624 mesaje
- din 03 Dec 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Dolj
Lao
- Mesaje scrise: 624
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2006
- Mesaj Privat
marius.marius.2013- Suspendat
- 334 mesaje
- din 26 Aug 2012
- Gorj
marius.marius.2013- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Gorj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2012
- Mesaj Privat
- cristian.capra
- **
- 116 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
cristian.capra
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
Este posibil ca problema sa fi inceput de la baterie.
De cat timp o ai?
Ca defect este blocul de diode (din cauza lor s-a terminat bateria, si s-a oprit motorul cand ai deconectat bateria vecinului).
Daca se merita sau nu, vezi si tu cam cat te ajunge sa schimbi blocul de diode (si verificare posibil sa mai fie si altceva), si cat te ajunge altul nou sau sh.
Incearca si tu sa decuplezi pe rand consumatorii (AC, faruri, etc.), inainte sa opresti motorul.
O zi buna si drum intins!
De cat timp o ai?
Ca defect este blocul de diode (din cauza lor s-a terminat bateria, si s-a oprit motorul cand ai deconectat bateria vecinului).
Daca se merita sau nu, vezi si tu cam cat te ajunge sa schimbi blocul de diode (si verificare posibil sa mai fie si altceva), si cat te ajunge altul nou sau sh.
Incearca si tu sa decuplezi pe rand consumatorii (AC, faruri, etc.), inainte sa opresti motorul.
O zi buna si drum intins!
marius.marius.2013- Suspendat
- 334 mesaje
- din 26 Aug 2012
- Gorj
marius.marius.2013- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Gorj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2012
- Mesaj Privat
colegu, bateria o am de 1 an si jumate. e de 74 de amperi. bateria iti spun eu ca nu e.
Acum... am disfacut alternatorul si pompa de vacuum din spatele lui. chinuiala mare dar trebuia.
Dar nu ma mai pricep sa disfac puntea de diode.
Piesele (puntea de diode + rele) costa 200 ron. Manopera.... nu mai stiu.
Un alternator nou Marca VALEO costa 164 de euro (in spania).
Un alternator de la dezmembrari costa 120 de euro.
si o alta intrebare, unde este situat releul de la alternator?
Acum... am disfacut alternatorul si pompa de vacuum din spatele lui. chinuiala mare dar trebuia.
Dar nu ma mai pricep sa disfac puntea de diode.
Piesele (puntea de diode + rele) costa 200 ron. Manopera.... nu mai stiu.
Un alternator nou Marca VALEO costa 164 de euro (in spania).
Un alternator de la dezmembrari costa 120 de euro.
si o alta intrebare, unde este situat releul de la alternator?
marius.marius.2013- Suspendat
- 334 mesaje
- din 26 Aug 2012
- Gorj
marius.marius.2013- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Gorj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2012
- Mesaj Privat
M-am dus la un electrician si s-a uitat la diode, le-a verificat. Sunt toate bune! sanatoase tun!
Carbunii sunt si ei buni, am dat putin cu smirghel pe zona cu cupru si l-am montat innapoi.
Acum trebuie sa verific (sa schimb) releul, dar nu stiu unde e situat.
2 alte intrebari. Releul regulator de curent, unde este situat?
si , este vreo siguranta care are legatura cu alternatorul?
Multumesc !
Carbunii sunt si ei buni, am dat putin cu smirghel pe zona cu cupru si l-am montat innapoi.
Acum trebuie sa verific (sa schimb) releul, dar nu stiu unde e situat.
2 alte intrebari. Releul regulator de curent, unde este situat?
si , este vreo siguranta care are legatura cu alternatorul?
Multumesc !
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
releul regulator este in legatura cu puntea de diode( tot in alternator).Nu stiu ce marca de alternator ai dar de regula releul este cu tot cu perii.Daca becul se stinge ( martorul din bord) atunci cauta in alta parte problema.Pentru a masura puntea de diode trebuiesc dezlipite conexiunile cu statorul, altfel nu ai ce sa masori
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
marius.marius.2013- Suspendat
- 334 mesaje
- din 26 Aug 2012
- Gorj
marius.marius.2013- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Gorj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2012
- Mesaj Privat
andrei_alik a scris:releul regulator este in legatura cu puntea de diode( tot in alternator).Nu stiu ce marca de alternator ai dar de regula releul este cu tot cu perii.Daca becul se stinge ( martorul din bord) atunci cauta in alta parte problema.Pentru a masura puntea de diode trebuiesc dezlipite conexiunile cu statorul, altfel nu ai ce sa masori
Asta e ciudat.
Sambata toti consumatorii la maxim. Aerul conditionat la nivelul 4 , faza lunga si faza scurta( garajul e subteran) si nu dadea semne. Funtiona totul corect.
Duminica Am ramas fara baterie si am pornit cu bateria vecinului.
- Cu motorul pornit , martorul cu bateria STA APRINS!si cand am scos borna , s-a oprit motorul.
Si , multumesc mult pentru raspunsuri.! sunteti niste oameni excelenti!
Ultima modificare făcută de marius.marius.2013 la Mar 28 Aug, 2012 7:59 am
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
marius.marius.2013- Suspendat
- 334 mesaje
- din 26 Aug 2012
- Gorj
marius.marius.2013- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Gorj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2012
- Mesaj Privat