- AAndy22
- OP
- 355 mesaje
- din 26 Jun 2009
- Astra 2011 A20DTH
- Buzau
AAndy22
- Mesaje scrise: 355
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2009
- Mesaj Privat
Buna seara!
Incep o alta discutie, cu rugamintea de a ma ajuta cu sfaturi si pareri. Problema pe care o am este presiunea mare in instalatia de racire. Cand motorul este cald se creeaza presiune mare in instalatie, furtunele se intaresc si nivelul apei din vasul de expansiune scade cosiderabil. Nu pierd lichid, intrucat atunci cand eliberez presiunea, volumul revine la acelasi nivel ca atunci cand motorul este rece. Termostatul si radiatorul sunt noi, iar peste 2 zile voi schimba si capacul (busonul) vasului de expansiune gandindu-ma ca poate supapa este "decalibrata". Nu am ulei in apa si nici uleiul la joja nu arata ciudat. Mentionez si faptul ca la incalzirea motorului, temperatura creste constant pana la ~93grade C si apoi scade brusc la 80, ulterior crescand si ramanand la 90~92 (exceptand drumurile in oras pe caldura cand uneori trece de 95grade).
Ce credeti ca ar trebui sa mai verific? La ce sa fiu atent?
Opel Vectra B / 2001 / y22dtr
Incep o alta discutie, cu rugamintea de a ma ajuta cu sfaturi si pareri. Problema pe care o am este presiunea mare in instalatia de racire. Cand motorul este cald se creeaza presiune mare in instalatie, furtunele se intaresc si nivelul apei din vasul de expansiune scade cosiderabil. Nu pierd lichid, intrucat atunci cand eliberez presiunea, volumul revine la acelasi nivel ca atunci cand motorul este rece. Termostatul si radiatorul sunt noi, iar peste 2 zile voi schimba si capacul (busonul) vasului de expansiune gandindu-ma ca poate supapa este "decalibrata". Nu am ulei in apa si nici uleiul la joja nu arata ciudat. Mentionez si faptul ca la incalzirea motorului, temperatura creste constant pana la ~93grade C si apoi scade brusc la 80, ulterior crescand si ramanand la 90~92 (exceptand drumurile in oras pe caldura cand uneori trece de 95grade).
Ce credeti ca ar trebui sa mai verific? La ce sa fiu atent?
Opel Vectra B / 2001 / y22dtr
- AAndy22
- OP
- 355 mesaje
- din 26 Jun 2009
- Astra 2011 A20DTH
- Buzau
AAndy22
- Mesaje scrise: 355
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2009
- Mesaj Privat
- florin baltatescu
- **
- 411 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Astra 1996 X16XEL
- Neamt
florin baltatescu
- Mesaje scrise: 411
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
Pai instalatia functioneaza sub presiune cat este fierbinte undeva la cca 2 bari pentru a creste punctul de fierbiere si cred ca este normal ca la 2 bari furtunele sa fie tari . Capacul de la vasul de expansiune are supapa care este responsabila cu presiunea din instalatie si nu se desface cand este fierbinte decat cu mare grija - pericol de oparire cu lichidul de racire.
- AAndy22
- OP
- 355 mesaje
- din 26 Jun 2009
- Astra 2011 A20DTH
- Buzau
AAndy22
- Mesaje scrise: 355
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2009
- Mesaj Privat
- donatelo
- **
- 194 mesaje
- din 10 Jul 2010
- Astra 2009 Z17DTJ
- Vaslui
donatelo
- Mesaje scrise: 194
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 2009 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2010
- Mesaj Privat
am avut si eu aceeasi problema pe motor x16xel.trebuie schimbata garnitura de chiulasa care este piscata si permite patrunderea presiunii de la pistoane in instalatia de racire.de aceea scade si nivelul apei din vas iar temperatura creste pana 95 grade. ar putea fi fisurata si chiulasa dar asta se intampla foarte rar si nu vei sti decat daca inlocuiesti garnitura de chiulasa si defectul se mentine.dar cu siguranta e doar garnitura de chiulasa.reaparatia te costa cca 500 lei (garnitura plus manopera).
- AAndy22
- OP
- 355 mesaje
- din 26 Jun 2009
- Astra 2011 A20DTH
- Buzau
AAndy22
- Mesaje scrise: 355
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2009
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
bacardy
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1999 X20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2010
- Mesaj Privat
astazi 31.08.2012 am schimbat urmatoarele pompa apa noua 169 lei,termostat noua 134 lei radiator dus la curatat, antigel apa demineralizata si degeabaaaaaaaaaaaaaa, masina la fel face.
dupa ce am facut toate astea am pus carcasa aceea de la termostat fara el si la felll in sarcina la 120 imi sta apa la 100, tin sa precizez ca imi pornesc ventilatoarele cum trebuiee.
CE POATE SA AIBA MASINA CA NU MAI SUPORT VA ROG UN SFAT
MULTUMESC
dupa ce am facut toate astea am pus carcasa aceea de la termostat fara el si la felll in sarcina la 120 imi sta apa la 100, tin sa precizez ca imi pornesc ventilatoarele cum trebuiee.
CE POATE SA AIBA MASINA CA NU MAI SUPORT VA ROG UN SFAT
MULTUMESC
- AAndy22
- OP
- 355 mesaje
- din 26 Jun 2009
- Astra 2011 A20DTH
- Buzau
AAndy22
- Mesaje scrise: 355
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2009
- Mesaj Privat
Vectra BB
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1996 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2010
- Mesaj Privat
la vectra meu am avut acceasi problema .... cand am cumparat masina in 2008 mergea ceas apoi am avut un accident frontal cu ea si dupa reparatie imi statea apa l;a peste 90 de grade. toate raspunsurile au fost ca termocuplele de pe radiator deschid la 101 si 105 grade, am schimbat termostat, termocuple , buson de la apa si tot degeaba.... acum o luna mi.a fiert apa... toti mecanicii au spus ca e garnitura de chiuloasa. Am zis ca nu poate fi asa ceva . Am verificat personal firele de la termocuple si care au ajuns pe furtunul de apa , nefiind izolate s.au topit si au facut un scurt... am cumparta termocuple noi si cand am desfiletat termocupla veche din radiator a iesit cu tot cu filet fiind nevoit sa schimb radiatorul. Am cumparat un alt radiator nou si nu era cu nimic deosebit fata de cel vechi...doar ca era un pic mai gros decat cel care il aveam eu si parca nu dadea la gauri la fel de bine cu ventilatorul. Ei bine eu aveam pus pe masina radiator de racire si ventilator de cutie automata si pe ventilatorul de racire mai exista o sonda. Tu ai zis ca ai schimbat radiatorul daca e de cutie automata e posibil sa ai aceeasi problema ca si mine. Am cumparat din dezmembrari radiator si ventilator de cutie manuala si acum imi sta apa la 85. Cand e cald urca pana la 93 apoi coboara la 85.