kxz
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Botosani
- Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2011
- Mesaj Privat
Am un prieten care are un Vauxhall Vectra B, 1997, motor x16szr.
Motorul nu are forta in sarcina, nu se accelereaza, dar nici nu creste turatia, deci excludem ambreiajul. De altfel a si fost schimbat nu de foarte multi km.
Pana ajungi la 80 imbatranesti, dealurile le urci cu 20-30.
Mai face si intreruperi, iar azi la un moment dat a luat piciorul de pe acceleratie iar motorul a ramas turat, ne uitam ca prostii unul la altul. L-am lasat sa vedem ce face, dupa vre-o 20 de secunde a revenit la normal. Cand faci manevre in loc, de exemplu o parcare, etc, e dificil de tinut motorul in viata, are obiceiul sa moara.
Porneste uneori ok, uneori greu (trebuie mult automat sau porneste balbait) , in mod aleator. Cand are porniri dificile ramane martorul Check Engine aprins, in rest nu se aprinde in mers. Se stinge la urmatoarea pornire daca pornirea e ok. Relantiul il tine ok, dar se intampla uneori sa moara din senin, pur si simplu se opreste, fara balbaieli sau avertismente inainte.
Problemele sunt si pe benzina si pe gaz, (simtomele sunt mai evidente totusi pe gaz), deci excludem si pompa de benzina.
E segmentata de circa 2 luni, azi am schimbat uleiul, filtrul de motorina, cel de aer e si el nou, bujiile, fisele de la bujii, am dat jos catalizatorul si am mers fara el, nici o schimbare.
Problema e aparuta mai de mult, la inceput mai putin sesizabila, agravandu-se cu timpul.
Masina a fost dusa de 3 ori la testere, diferite, raspunsul de fiecare data, "masina e o.k., motorul functioneaza in parametri".
Care ar putea fi cauza probabila, ce sa mai incercam la masina, ce se mai poate curata, verifica?
Motorul nu are forta in sarcina, nu se accelereaza, dar nici nu creste turatia, deci excludem ambreiajul. De altfel a si fost schimbat nu de foarte multi km.
Pana ajungi la 80 imbatranesti, dealurile le urci cu 20-30.
Mai face si intreruperi, iar azi la un moment dat a luat piciorul de pe acceleratie iar motorul a ramas turat, ne uitam ca prostii unul la altul. L-am lasat sa vedem ce face, dupa vre-o 20 de secunde a revenit la normal. Cand faci manevre in loc, de exemplu o parcare, etc, e dificil de tinut motorul in viata, are obiceiul sa moara.
Porneste uneori ok, uneori greu (trebuie mult automat sau porneste balbait) , in mod aleator. Cand are porniri dificile ramane martorul Check Engine aprins, in rest nu se aprinde in mers. Se stinge la urmatoarea pornire daca pornirea e ok. Relantiul il tine ok, dar se intampla uneori sa moara din senin, pur si simplu se opreste, fara balbaieli sau avertismente inainte.
Problemele sunt si pe benzina si pe gaz, (simtomele sunt mai evidente totusi pe gaz), deci excludem si pompa de benzina.
E segmentata de circa 2 luni, azi am schimbat uleiul, filtrul de motorina, cel de aer e si el nou, bujiile, fisele de la bujii, am dat jos catalizatorul si am mers fara el, nici o schimbare.
Problema e aparuta mai de mult, la inceput mai putin sesizabila, agravandu-se cu timpul.
Masina a fost dusa de 3 ori la testere, diferite, raspunsul de fiecare data, "masina e o.k., motorul functioneaza in parametri".
Care ar putea fi cauza probabila, ce sa mai incercam la masina, ce se mai poate curata, verifica?
kxz
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Botosani
- Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2011
- Mesaj Privat
kxz
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Botosani
- Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2011
- Mesaj Privat
Am facut testul agrafa. A mers cu motorul oprit, a dat codurile de eroare 0200 1405 0170. Poate ar fi dat si altele, dar am oprit noi. Ca sa fiu sincer, abia pe filmare am numarat mai corect.
Filmuletul:
Am cautat pe net codurile si am gasit: 0200 Injector Circuit Malfunction
P1405- Sistem de recirculare gaze evacuare
P0170 Fuel trim malfunction (Bank 1)
Din astea sa inteleg problema ar fi injectorul si sonda lambda? Sau poate fi altceva?
Cu motorul pornit clipeste extrem de rar, io cel putin, nu am putut citi coduri, video:
Ce sa verificam?
Filmuletul:
Am cautat pe net codurile si am gasit: 0200 Injector Circuit Malfunction
P1405- Sistem de recirculare gaze evacuare
P0170 Fuel trim malfunction (Bank 1)
Din astea sa inteleg problema ar fi injectorul si sonda lambda? Sau poate fi altceva?
Cu motorul pornit clipeste extrem de rar, io cel putin, nu am putut citi coduri, video:
Ce sa verificam?
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
eu as curata si masura debitmetrul aer..la fel clapeta ..masurat potentiometrul si curatat regulatorul de relantiu
injectoarele se pot curata cu ultrasunete.. poti da rampa de injectie jos si cineva sa dea la automat si se vede clar cum pulverizeaza fiecare pe rand.. ar trebui sa pulverizeze uniform toate..
injectoarele se pot curata cu ultrasunete.. poti da rampa de injectie jos si cineva sa dea la automat si se vede clar cum pulverizeaza fiecare pe rand.. ar trebui sa pulverizeze uniform toate..
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
kxz
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Botosani
- Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2011
- Mesaj Privat
E injectie monopunct, incercam azi sa vedem daca ne descurcam singuri cu injectorul ala. La mecanici au plecat deja 50+60+70 lei, numai pe testere, la care a fost totul in regula. No comment. Agrafa a fost zero lei si au fost erori.
Pe unde ar fi debimetrul ala, ca ne-am uitat dupa asa ceva dar nu am gasit.
EGR e curatat deja.
Motorul e x16szr.
Multumesc.
Pe unde ar fi debimetrul ala, ca ne-am uitat dupa asa ceva dar nu am gasit.
EGR e curatat deja.
Motorul e x16szr.
Multumesc.
turbonic
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2004 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2012
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
kxz
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Botosani
- Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2011
- Mesaj Privat
luciraica a scris:eu as curata si masura debitmetrul aer..la fel clapeta ..masurat potentiometrul si curatat regulatorul de relantiu
injectoarele se pot curata cu ultrasunete.. poti da rampa de injectie jos si cineva sa dea la automat si se vede clar cum pulverizeaza fiecare pe rand.. ar trebui sa pulverizeze uniform toate..
injectoarele se pot curata cu ultrasunete.. poti da rampa de injectie jos si cineva sa dea la automat si se vede clar cum pulverizeaza fiecare pe rand.. ar trebui sa pulverizeze uniform toate..
Debimetru nu am gasit pe masina, unde ar trebui sa se afle? Din ce am vazut pe net e ca un tub cu o mufa cu un contact electric pe mijloc.
Am umblat iar la ea azi, am verificat pe alta masina piesele 1, am inteles ca e un senzor de presiune si 2, nu stiu ce e, pare o valva electrica. Am schimbat cateva furtune care erau uzate.
Am luat iar la rand egrul, am pus alt egr de pe o masina buna pe vectra defecta si tot nu merge.
Am curatat motorasul pas-cu-pas, piesa aflata la capatul cablului de acceleratie si care se afla pe corpul injector. Spalat cu decarbusolv, sprey-at cu wd 40, sters cu carpe curate. Injectorul pare curat.
La fel de rau merge si cu firul de la lambda scos.
In continuare aceleasi simtome.
Uneori porneste ok, uneori dai la automat de prost, degeaba, alteori porneste greu. In acest ultim caz becul ceck engine ramane aprins si dupa pornire.
Sa faci manevre in loc e o aventura, fara sa opresti motorul.
De doua ori s-a turat singur, fara a apasa acceleratia. Inclusiv dupa curatarea motorasului pas-cu-pas.
In sarcina trage greu, mai ales la deal abia trage. unde urca cu a 4-a, abia urca cu a doua, daca ai noroc. Daca nu, bagi 1-a si urci cu 10km/h. Efectiv motorul nu se tureaza, abia daca ajunge la vre-o 1500-2000 de ture, (dupa ureche ca nu are turometru,) si mai mult nu poate, chiar daca tu ai acceleratia la fund. Pe gaz e si mai rau.
La final am bagat iar agrafa, si a dat erorile:
0200
1405
0170
0170 (da, asta l-a repetat inca o data)
0505
0105
0130
Ce poate avea? Alimentarea, ajuta o solutie de curatat injectoare bagata in benzina? Set motor praf, praf? Ne gandim si la asta, chiar daca a fost segmentata acum un an. Sonda lambda poate da astfel de manifestari? Altceva?
Codurile memorate in calc se pot sterge fara a avea tester la dispozitie? Nu de alta, dar parca vad ca mergem a patra oara si iar zice ca nu vede erori... Unul din aia cu testerul a comentat ca masina e buna, eroarea e la sofer...
- xgender8k
- **
- 147 mesaje
- din 06 Feb 2012
- Astra 2007 z14xep
- Bucuresti
xgender8k
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2012
- Mesaj Privat
Am exact aceiasi prblema si eu. Viteza maxima la care ajunge masina este 10km/h si turatia maxima 2000.
La mine cica ar fi ECU-ul....calculatorul de injectie. Testerul da eroarede throttle body(clapeta acceleratie) dar a fost verificata si inlocuita cu alta si degeaba.
Ar mai fi o posibilitate ca senzorul de turatie (crankshaft sensor) sa fie de vina. Ala cel putin este ieftin in comparatie cu un ECU.
Poate te ajuta aceste informatii. Uite si problema mea>>https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=103382&highlight=
La mine cica ar fi ECU-ul....calculatorul de injectie. Testerul da eroarede throttle body(clapeta acceleratie) dar a fost verificata si inlocuita cu alta si degeaba.
Ar mai fi o posibilitate ca senzorul de turatie (crankshaft sensor) sa fie de vina. Ala cel putin este ieftin in comparatie cu un ECU.
Poate te ajuta aceste informatii. Uite si problema mea>>https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=103382&highlight=
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
kxz
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Botosani
- Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2011
- Mesaj Privat
Problema la Vectra asta aparand in timp, nu brusc, e greu de dat vina pe ECU. Pe loc drept merge mai repede, cam cat ii permite accelerarea in cele vre-o 2000 de ture pe care le poate. Daca ai o pista de avion la dispozitie, probabil ajunge si la 100.
Origum, cum nu se poate zi fara mecanica, azi s-a desfacut motorul. Garnitura de chiulasa arata rau, e arsa in 2-3 locuri. Speram ca asta e problema, totusi masina nu scoate nici fum alb/negru, nici nu baga apa in ulei, nici invers. Manifestare cum are asta io nu am intalnit...
Luni urmeaza schimbarea. Plus o noua segmentare, daca tot e desfacut motorul.
Origum, cum nu se poate zi fara mecanica, azi s-a desfacut motorul. Garnitura de chiulasa arata rau, e arsa in 2-3 locuri. Speram ca asta e problema, totusi masina nu scoate nici fum alb/negru, nici nu baga apa in ulei, nici invers. Manifestare cum are asta io nu am intalnit...
Luni urmeaza schimbarea. Plus o noua segmentare, daca tot e desfacut motorul.
kxz
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Botosani
- Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2011
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
leo1980
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1999 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2011
- Mesaj Privat
kxz
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Botosani
- Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2011
- Mesaj Privat
Vectra cu probleme... Azi a fost segmentata, schimbat garnitura chiulasa. Am sarit semeringurile la supape, caci pareau ok, lasate cu benzina, nu a curs.
Nu a mai fost timp de teste amanuntite, dar problema nu pare rezolvata...
Ce este crankshaft sensor si unde este plasat pe motor? (in cazul nostru x12szr)?
Nu a mai fost timp de teste amanuntite, dar problema nu pare rezolvata...
Ce este crankshaft sensor si unde este plasat pe motor? (in cazul nostru x12szr)?
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
kxz
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Botosani
- Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2011
- Mesaj Privat
In continuare aceleasi manifestari, nu are forta, in sarcina nu se tureaza, relanti cans stabil, cand instabil, porniri cand mai usoare, dar de obicei chinuite... Oricum, problema principala e lipsa de turatie in sarcina, implicit de forta. In teste, zilele astea nu a mai reusit sa urce un deal, a trebuit tractata.
Marti avem un senzor din asta, crankshaft, de schimb. Speram ca el e problema, ca s-au terminat toate ideile.
Marti avem un senzor din asta, crankshaft, de schimb. Speram ca el e problema, ca s-au terminat toate ideile.
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Poor throttle take-up, flat spot during acceleration:
- self diagnosis overview;
- fuel pressure / leakage / delivery: se masoara presiunea in rampa, se porneste motorul scurt si se opreste, sa fie mai mult de 2.6 galoane benzina in rezervor. Presiunea sa fie intre 75-85 kPa, mentinuta de regulatorul de presiune. Nu este reglabil. Presiunea trebuie sa ramana constanta mai mult de 60 de secunde dupa oprire. Verificare debit: se masoara pe retur, se porneste pompa de benzina, de la releu, volum asteptat de cel putin 400cm3 pe secunda. Alte posibile defectiuni: alimentare pompa benzina, scurgeri la tevi, blocate, murdare, contaminare benzina, filtru blocat, regulator presiune defect, pompa defecta.
Mai urmeaza.
- self diagnosis overview;
- fuel pressure / leakage / delivery: se masoara presiunea in rampa, se porneste motorul scurt si se opreste, sa fie mai mult de 2.6 galoane benzina in rezervor. Presiunea sa fie intre 75-85 kPa, mentinuta de regulatorul de presiune. Nu este reglabil. Presiunea trebuie sa ramana constanta mai mult de 60 de secunde dupa oprire. Verificare debit: se masoara pe retur, se porneste pompa de benzina, de la releu, volum asteptat de cel putin 400cm3 pe secunda. Alte posibile defectiuni: alimentare pompa benzina, scurgeri la tevi, blocate, murdare, contaminare benzina, filtru blocat, regulator presiune defect, pompa defecta.
Mai urmeaza.
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Senzor altitudine, presiune aspiratie:
- valoare tensiune cu motor oprit, 4.6-4.8V, cu motor cald si la relanti, toti consumatorii opriti, valoare tensiune intre 1.1-1.3V, o accelerare scurta tebuie sa mareasca valoarea.
- cheia scoasa, se scoate mufa, se pune contactu, se masoara tensiunea intre terminalul C si masa, intre 4.8-5.2V;
- contact pus, se masoara intre terminalul A si + baterie, valoare intre 11.5 si 13.5V;
- contact pus, se masoara intre terminalul B si terminalul A, la presiunea atmosferica trebuie sa existe 4.6-4.8V;
- se conecteaza pompa vacuum la senzor, se pune contact, se masoara tensiune intre conectorul A(-) si B(semnal), se aplica vacuum, se verifica semnalul conform grafic (nu pot pune aici, e liniar, cateva valori: 10kpa-0V, 30kpa-1V, 50kpa-2V, 70kpa-3V, 90kpa-4V, 100kpa-5V);
- se genereaza eroare P0105 daca in acelasi timp, pe o perioada mai mare de 2.5 sec pedala este <19% si presiunea >98.5kpa si P0120 nu este activ;
- alte posibile cauze: defect in conexiuni, mufe, furtun crapat, blocat, senzor defect, ecu defect.
mai urmeaza, e mult de scris.
- valoare tensiune cu motor oprit, 4.6-4.8V, cu motor cald si la relanti, toti consumatorii opriti, valoare tensiune intre 1.1-1.3V, o accelerare scurta tebuie sa mareasca valoarea.
- cheia scoasa, se scoate mufa, se pune contactu, se masoara tensiunea intre terminalul C si masa, intre 4.8-5.2V;
- contact pus, se masoara intre terminalul A si + baterie, valoare intre 11.5 si 13.5V;
- contact pus, se masoara intre terminalul B si terminalul A, la presiunea atmosferica trebuie sa existe 4.6-4.8V;
- se conecteaza pompa vacuum la senzor, se pune contact, se masoara tensiune intre conectorul A(-) si B(semnal), se aplica vacuum, se verifica semnalul conform grafic (nu pot pune aici, e liniar, cateva valori: 10kpa-0V, 30kpa-1V, 50kpa-2V, 70kpa-3V, 90kpa-4V, 100kpa-5V);
- se genereaza eroare P0105 daca in acelasi timp, pe o perioada mai mare de 2.5 sec pedala este <19% si presiunea >98.5kpa si P0120 nu este activ;
- alte posibile cauze: defect in conexiuni, mufe, furtun crapat, blocat, senzor defect, ecu defect.
mai urmeaza, e mult de scris.