- duicuminel
- OP
- 4 mesaje
- din 20 Jun 2012
- Astra 1998 x12xe
- Gorj
duicuminel
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 1998 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2012
- Mesaj Privat
Am un opel astra G/1998/1,2/benzina si am schimbat uleiul -ARAL 10W40- si filtrul si la pornire am un tzacanit, spunandu-mi-se ca ar fi de la bataia tachetilor... mentionez ca atunci cand se incalzeste motorul sunt momente cand nu se mai aude tzacanitul.
Fiind nou in domeniu as vrea sa-mi spuneti ce sfaturi aveti pt mine pt a remedia inconvenientul caci mi s-a spus sa stau linistit ca nu este nicio problema, eu facand si testerul si nu mi-a dat nicio eroare.
Multumesc anticipat!
Fiind nou in domeniu as vrea sa-mi spuneti ce sfaturi aveti pt mine pt a remedia inconvenientul caci mi s-a spus sa stau linistit ca nu este nicio problema, eu facand si testerul si nu mi-a dat nicio eroare.
Multumesc anticipat!
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- duicuminel
- OP
- 4 mesaje
- din 20 Jun 2012
- Astra 1998 x12xe
- Gorj
duicuminel
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 1998 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2012
- Mesaj Privat
multumesc iulian1971, dar daca la service mi-a zis sa nu-mi fac probleme daca masina merge bine si testerul da o.k. , e normal la vechimea masinii sa mai bata tachetii si pompa de ulei sa fie invechita , dar nu merita deocamdata o investitie asa mare pt. asta... sa merg din nou sa le cer verificarea presiunii uleiului sau sa merg la alt service !?
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- duicuminel
- OP
- 4 mesaje
- din 20 Jun 2012
- Astra 1998 x12xe
- Gorj
duicuminel
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 1998 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2012
- Mesaj Privat
va multumesc ca mi-ati raspuns si dvs. d-le dan cuciureanu si as dori sa-mi spuneti de ce mi s-a recomandat (de la mai multe surse ) la opelul meu din 98 cu peste 140.000 km ulei 10w40 si am rugamintea sa-mi dati mai multe detalii daca e sa fiu linistit mergand in continuare cu uleiul acesta si daca aveti si alte recomandari... P.S. = o sa incerc sa postez si un filmulet cu acel tzacanit la pornire...STIMA !
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
tet_catalin- Temporar Suspendat
- 24 mesaje
- din 10 Feb 2009
- Astra 2002 Z16XE
- Iasi
tet_catalin- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2009
- Mesaj Privat
Buna ziua stimati colegi ! Va scriu pentru ca incep de acum sa ajung la disperare !
Aveam o usoara bataie la motor de la tachetii hidraulici, Opel Astra G, 1.6 , 16V, Z16XE. Si-a bagat dracusorul coada si daca tot aveam ceva bani, am schimbat tachetii. Piesele de calitate si pentru mecanic pot sa garantez + ca am urmarit toata operatiunea, nu s-a gresit cu nimic + de asta daca se gresea nu mai mergea motorul. Motorul merge perfect rotund, trage bine, insa, surpriza, tachetii noi bat mai tare decat aia pe care i-am avut pe masina. Masina are 109 mii si ceva de km, e din 2002. Mecanicul m-a avertizat ca o sa bata dupa chimbare cca 10-15 minute pana se amorseaza si tot el a spus ca la o masina la care schimbase au batut pana la amorsare cca 45 minute. La mine s-a intamplat in felul urmator: dupa chimbare, si dupa pornire au batut cca 2-3 minute tare, apoi au inceput sa-i diminueze din zgomot. Problema e ca nici dupa 8 ore de functionare, nu s-a mai diminuat din zgomot. A doua zi, m-am dus din nou la mecanit si mi-a recomandat sa schimb uleiul cu unul mai gros, in loc de 5W-40 sa pun 10W-40, desi nu inteleg de ce, daca pana acuma bataia era mai mica cu 5W-40. Zis si facut, am pus ulei nou, filtru, ea apucase sa se mai raceasca cat a stat acolo si la pornire se auzea ok dupa aceasta operatiune, insa cand am ajuns acasa, bataia revenise. Din cate am observat, cand pornesc masina ( deci la rece ), e apoape ok, as spune, problema, bataia insa apara pe masura ce motorul se incalzeste. Am fost la mecanic si, oricat ar fi el de bun, de-acu incepea sa o dea cotita, desi a recunoscut ca e o bataie. Stimati oameni, poate o fi el obisnuit cu dieselurile mai mult sau are alte motive, dar eu unul stiu cum suna masina inainte si stiu cum trebuie sa sune un benzinar.
Spuneti-mi va rog, ce poate fi gresit, daca cumva ar fi nevoie de o perioada de rodaj de 300km, dupa cum spunea cineva tot aici pe club, sa bag aditiv pentru tacheti, desi ei sunt noi, ce sa fac in continuare. Precizez ca pana acu am facut cca 150km in mers si cca 8 ore de lasat la relanti.
Va multumesc anticipat ! , dar va rog scrieti-mi numai daca sunteti siguri, pentru ca asa in astea 3 zile m-am mai tot informat, am fost si pe la reprezentata cu informatul si aud tot felul de pareri... care dupa parerea mea ar trebui verificat tot motorul, altii spuneau pompa de ulei, altii presiunea la ulei, altii sa modific presiunea in rampa la ulei... etc. Poate e cineva care stie exact probleme pentru ca a patit-o si el. Inca cateva precizari: distributie noua, toate filtrele noi, tobe noi (toate)...etc.
Inca o data va multumesc pentru rabdare, cu stima, Catalin !
Aveam o usoara bataie la motor de la tachetii hidraulici, Opel Astra G, 1.6 , 16V, Z16XE. Si-a bagat dracusorul coada si daca tot aveam ceva bani, am schimbat tachetii. Piesele de calitate si pentru mecanic pot sa garantez + ca am urmarit toata operatiunea, nu s-a gresit cu nimic + de asta daca se gresea nu mai mergea motorul. Motorul merge perfect rotund, trage bine, insa, surpriza, tachetii noi bat mai tare decat aia pe care i-am avut pe masina. Masina are 109 mii si ceva de km, e din 2002. Mecanicul m-a avertizat ca o sa bata dupa chimbare cca 10-15 minute pana se amorseaza si tot el a spus ca la o masina la care schimbase au batut pana la amorsare cca 45 minute. La mine s-a intamplat in felul urmator: dupa chimbare, si dupa pornire au batut cca 2-3 minute tare, apoi au inceput sa-i diminueze din zgomot. Problema e ca nici dupa 8 ore de functionare, nu s-a mai diminuat din zgomot. A doua zi, m-am dus din nou la mecanit si mi-a recomandat sa schimb uleiul cu unul mai gros, in loc de 5W-40 sa pun 10W-40, desi nu inteleg de ce, daca pana acuma bataia era mai mica cu 5W-40. Zis si facut, am pus ulei nou, filtru, ea apucase sa se mai raceasca cat a stat acolo si la pornire se auzea ok dupa aceasta operatiune, insa cand am ajuns acasa, bataia revenise. Din cate am observat, cand pornesc masina ( deci la rece ), e apoape ok, as spune, problema, bataia insa apara pe masura ce motorul se incalzeste. Am fost la mecanic si, oricat ar fi el de bun, de-acu incepea sa o dea cotita, desi a recunoscut ca e o bataie. Stimati oameni, poate o fi el obisnuit cu dieselurile mai mult sau are alte motive, dar eu unul stiu cum suna masina inainte si stiu cum trebuie sa sune un benzinar.
Spuneti-mi va rog, ce poate fi gresit, daca cumva ar fi nevoie de o perioada de rodaj de 300km, dupa cum spunea cineva tot aici pe club, sa bag aditiv pentru tacheti, desi ei sunt noi, ce sa fac in continuare. Precizez ca pana acu am facut cca 150km in mers si cca 8 ore de lasat la relanti.
Va multumesc anticipat ! , dar va rog scrieti-mi numai daca sunteti siguri, pentru ca asa in astea 3 zile m-am mai tot informat, am fost si pe la reprezentata cu informatul si aud tot felul de pareri... care dupa parerea mea ar trebui verificat tot motorul, altii spuneau pompa de ulei, altii presiunea la ulei, altii sa modific presiunea in rampa la ulei... etc. Poate e cineva care stie exact probleme pentru ca a patit-o si el. Inca cateva precizari: distributie noua, toate filtrele noi, tobe noi (toate)...etc.
Inca o data va multumesc pentru rabdare, cu stima, Catalin !
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- mantalutadoru
- **
- 145 mesaje
- din 01 Apr 2012
- Vectra 1994
- Botosani
mantalutadoru
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2012
- Mesaj Privat
@duicuminel,faza cu uleiu ca nu ar fi bun nu sta in picioare,uleiu5w40 si 10w40 SANT ULEIURI DE IARNA<la noi chiar e foarte recomandat sa se schinbe uleiul in functie de anotinp>iar pentru sezonul cald,merge 15w40 sau 20w40.prima cifra reprezinta vascozitatea uleiului,cifra de care trebui tinut cont avand in vedere uzurile existente.cu un5w40 la tinpul asta o sa auzi tacheti tai de la 5 strazi distanta GARANTAT.bagal,porneste,si ai sal vezi cand se incalzeste motorul ca e ca apa de vascos
- mantalutadoru
- **
- 145 mesaje
- din 01 Apr 2012
- Vectra 1994
- Botosani
mantalutadoru
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2012
- Mesaj Privat
@tet catalin,cine tea invatat sa faci rodaj la relanti nu are nicio treaba cu mecanica.asta e cel mai bun mod sa dai o uzura prematura in linia motor sa "incarci aiurea "si fara rost,supapele de calamina sa deranjezi segmenti,sa infunzi catalizator,si esapament sa"razi"de sonda landa. mecanicul care a schinbat tacheti a verificat prin masurare locasul in care lucreaza tacheti?daca a gasit tacheti uzati in exces,a verificat si cama pe care au lucrat,cat despre ulei eu am postat mai sus.
tet_catalin- Temporar Suspendat
- 24 mesaje
- din 10 Feb 2009
- Astra 2002 Z16XE
- Iasi
tet_catalin- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2009
- Mesaj Privat
jE a scris:Cataline, pune manometrul si verifica presiunea la ulei
asta ca prima chestie.
asta ca prima chestie.
Multumesc pentru raspunsuri, in primul rand !
--->> In legatura cu presiunea la ulei, intr-adevar mi-a mai fost sugerata... cica ar fi probleme la motoarele astea, cine le cunoaste cu presiunea, insa vreau sa fac o precizare, de care insa nu sunt sigur: presiunea a fost masurata aprox acum 1 an direct la reprezentata si au spus ca e ok. Acuma sunt doua variante:
1. Ori nu mi-au spus aia adevarul pentru ca eu nu am avut acces in service si nici nu mi-au aratat sa vad eu cu ochii mei valorile de pe manometru.
2. E posibil ca intr-un an sa fi picat valorile de presiune la ulei, pobabil de la pompa !?
Cert e ca am sa fac luni totusi o verificare pe care sa o vad eu cu ochii mei.
-->> In legatura cu rodajul la relanti, acuma imi dau seama ca ai mare dreptate ! Tachetii mi-a spus ca n-are cum sa-i verifice daca sunt uzati ! - d c oare ? locasele nu le-a masurat de nici o culoare, insa dupa cum am spus am asistat la intreaga operatiune si observam ca intrau la fix, DAR, probabil ca aici nu poti sa te bazezi ochiometric !. Axele cu came mi-a spus tot ochiometric ca nu prezinta uzura ! La fel mi s-a parut si mie, dar eu nu sunt specialist !
Cu uleiul sunt de acord cu tine "mantalutadoru", insa dilema mea cea mare, care ramane inca in picioare si ma scoate din minti si incep sa cred ca am facut mai rau motorului decat daca nu ma atingeam de el, este ca: in aceleasi conditii ca de pana acum, cu vechii tacheti aveam o bataie care nu pot sa spun ca era prea deranjanta si mai ales ca disparea dupa o vreme, acuma baia de tacheti e mult mai mare, este permanenta si destul de tare, o aud de pe scaunul soferului cu geamul deschis ! Si toate astea s-au petrecut imediat dupa schimbare. Nu cred totusi ca putea sa intervina ceva in intervalul de cca 3 ore ( inainte de schimbare si dupa ). Totusi am sa fac verificarile respective.
Se poate ca tachetii sa nu fie tocmai buni ( desi am incredere in magazinul de unde i-am luat si sunt de calitate ), dar se poate intampla ?
Este necesar acel rodaj despre care se vorbea ? Sa mai am rabdare cu ei ?
Va multumesc anticipat ! Catalin.
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
Si mie imi bate ceva tachet de ceva timp. Dimineata la rece merge normal vreo 20 secunde. apoi incepe sa bata si nu se mai opreste nici cu motorul cald numai daca tin turatia peste 2000. cum ajunge turatia la relanti, iar incepe sa bata. Banuiesc si eu presiunea la ulei. Mai multi mecanici mi-au spus sa o las asa... ca n-are nimic
- duicuminel
- OP
- 4 mesaje
- din 20 Jun 2012
- Astra 1998 x12xe
- Gorj
duicuminel
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 1998 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2012
- Mesaj Privat
Shaft
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2008
- Mesaj Privat
@tet_catalin
Tachetii oricat ar fi de prosti nu bat de la prima utilizare. In comparatie cu unii de calitate se duc mai repede, nu rezista mult.
Verifica daca ajunga ulei la tacheti.
Daca ajunge verifica distributia. La multe masini am vazut ca distributia a fost de vina ( daca intinzatorul este uzat => presiune slaba de ulei => bataie de tacheti).
Daca nu ajunge verifica pompa de ulei.
Cat despre vascozitatea uleiului nu cred ca are o foarte mare importanta in cazul tau. Din cate stiu eu dupa 100.000 km se baga 10w40 din cauza uzurii motorului.
Bafta!
Tachetii oricat ar fi de prosti nu bat de la prima utilizare. In comparatie cu unii de calitate se duc mai repede, nu rezista mult.
Verifica daca ajunga ulei la tacheti.
Daca ajunge verifica distributia. La multe masini am vazut ca distributia a fost de vina ( daca intinzatorul este uzat => presiune slaba de ulei => bataie de tacheti).
Daca nu ajunge verifica pompa de ulei.
Cat despre vascozitatea uleiului nu cred ca are o foarte mare importanta in cazul tau. Din cate stiu eu dupa 100.000 km se baga 10w40 din cauza uzurii motorului.
Bafta!
- mantalutadoru
- **
- 145 mesaje
- din 01 Apr 2012
- Vectra 1994
- Botosani
mantalutadoru
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2012
- Mesaj Privat
@tet catalin,tacheti nu au nevoie de rodaj ei se "pasuiesc" de la sine.problema e la piesele din motor, indiferent de ce masina echipeaza aceste motoare ,ca au aparut prea multe firme care produc piese pentru motor.foloses materiale diferite,calitate indoielnica.cantareste de curiozitate un tachet de al tau cu unu nou la magazinul de unde iai luat pe cei noi si apoi gandestete la dilatarea lor cand motorul e cald la tenperatura lui optima de lucru plus dezechilibru pe care il da in motor,de aici zgomote suspecte.in cazuri ca acesta mecanicul nu are ce face.oricum la noi C.T.C e de ochi lumi si cam santem groapa de rebuturi si gunoi a europei.DRUMURI BUNE SI BAFTA COLEGA
- mantalutadoru
- **
- 145 mesaje
- din 01 Apr 2012
- Vectra 1994
- Botosani
mantalutadoru
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2012
- Mesaj Privat
@duicuminel ca bagi benzina de la rompetrol nui rau da tacanitu la tacheti,no sa dispara.ai o detenta<datorata unei aprinderi mai bune>in motor si atat.banuiesc ca aveai cu alta benzina care era ffff rea o cifra optanica scazuta si oleaca de tacanit din avansul motorului care la tipul tau de motor e cam standard. exemplu la ce nui cu d3 se poate da sau lua din avans practic "alegi" cand sa se aprinda amestecul carburant in functie de pozitia pistonului fata de punctu mort superior.DRUMURI BUNE SI BAFTA
tet_catalin- Temporar Suspendat
- 24 mesaje
- din 10 Feb 2009
- Astra 2002 Z16XE
- Iasi
tet_catalin- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2009
- Mesaj Privat
Shaft a scris:@tet_catalin
Tachetii oricat ar fi de prosti nu bat de la prima utilizare. In comparatie cu unii de calitate se duc mai repede, nu rezista mult.
Verifica daca ajunga ulei la tacheti.
Daca ajunge verifica distributia. La multe masini am vazut ca distributia a fost de vina ( daca intinzatorul este uzat => presiune slaba de ulei => bataie de tacheti).
Daca nu ajunge verifica pompa de ulei.
Cat despre vascozitatea uleiului nu cred ca are o foarte mare importanta in cazul tau. Din cate stiu eu dupa 100.000 km se baga 10w40 din cauza uzurii motorului.
Bafta!
Tachetii oricat ar fi de prosti nu bat de la prima utilizare. In comparatie cu unii de calitate se duc mai repede, nu rezista mult.
Verifica daca ajunga ulei la tacheti.
Daca ajunge verifica distributia. La multe masini am vazut ca distributia a fost de vina ( daca intinzatorul este uzat => presiune slaba de ulei => bataie de tacheti).
Daca nu ajunge verifica pompa de ulei.
Cat despre vascozitatea uleiului nu cred ca are o foarte mare importanta in cazul tau. Din cate stiu eu dupa 100.000 km se baga 10w40 din cauza uzurii motorului.
Bafta!
Multumesc pentru raspuns ! Sunt de acord cu tine, teoretic asa am gandit si eu cu tachetii, la prima utilizare, sau sa zic cel mult cateva minute sa zicem pana isi trag ulei.
Luni am sa verific neaparat presiunea la ulei. Altfel, ochiometric, am deschis busonul de ulei de la tacheti si are ceva ulei, scuipa putin si pe afara, nu prea mult, la relanti, dar nu pot sa ma pronunt, pentru ca nu stiu asa din ochi cam cat ar trebui sa fie. In legatura cu distributia, ea a fost facuta comlet inainte de acest eveniment cu cca 2000km, acuma intr-adevar s-a umblat din nou la ea, dar a lucrat acelasi mecanic, si la cererea mea a verificat-o din nou, s-a pus la punct, nu erau probleme. Cu vascozitatea, cand mi-a spus sa schimb pe 10W-40 , ca "de-aia bat" , nici mie nu mi s-a parut ok, pentru ca pana acuma mergeam dupa cum am spus cu 5W-40 fara nici o problema ( singura treaba era ca aveam acea bataie la tacheti, dar dupa cum povesteam mai sus... era mica si apoi disparea, fata de acum ).
Iti multumesc !
tet_catalin- Temporar Suspendat
- 24 mesaje
- din 10 Feb 2009
- Astra 2002 Z16XE
- Iasi
tet_catalin- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2009
- Mesaj Privat
mantalutadoru a scris:@tet catalin,tacheti nu au nevoie de rodaj ei se "pasuiesc" de la sine.problema e la piesele din motor, indiferent de ce masina echipeaza aceste motoare ,ca au aparut prea multe firme care produc piese pentru motor.foloses materiale diferite,calitate indoielnica.cantareste de curiozitate un tachet de al tau cu unu nou la magazinul de unde iai luat pe cei noi si apoi gandestete la dilatarea lor cand motorul e cald la tenperatura lui optima de lucru plus dezechilibru pe care il da in motor,de aici zgomote suspecte.in cazuri ca acesta mecanicul nu are ce face.oricum la noi C.T.C e de ochi lumi si cam santem groapa de rebuturi si gunoi a europei.DRUMURI BUNE SI BAFTA COLEGA
Mersi pentru raspuns ! Ai o idee foarte buna ! Chiar ma gandeam cum sa fac comparatie intre cei vechi si astia noi. Solutia ta cu cantaritul vine la fix, din intamplare am pastrat tachetii vechi, parca aveam o presimtire, nu i-am lasat in service sau sa-i arunc, iar la magazin, stiu de cand i-am luat ca au comandat mai multi de 16 cat aveam eu nevoie si sunt din acelasi lot, firma. Luni ma duc sa-i cer vre-o 2 tacheti ca sa pot face diferenta.
Multumesc mult !