Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • D.Mihai

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2005

  • Mesaj Privat
M-am gandit sa schimb cutia de viteze a masinii ( 5-gang Sportsgetriebe - dupa cum am vazut ca scrie in carte ) cu o cutie in 6 trepte.

Pana aici toate bune, dar nu stiu exact:

1. daca exista pe vreun model de Astra G cutie in 6 trepte si
2. daca aceasta cutie s-ar potrivi cu motorul meu.
3. cat ar costa o cutie in 6 trepte
4. daca s-ar merita toata operatiunea ( au as vrea sa fac chestia asta pentru a mai proteja motorul deoarece am vazut ca este o masina care cere turatii destul de mari pentru o viteza decenta )

Daca poate sa ma ajute cineva cu raspunsuri as fi recunoscator.

P.S. daca nu am deschis topicul unde trebuia rog un moderator sa-l mute ( in afara de sectiunea de astra nu prea stiam unde sa-l deschid )
Skip ads

  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
cutia vrei sa o iei de pe un motor diesel?
atunci o sa fie urmatoarele probleme:
- este altfel etajata (ptr turatii de motor diesel)
- s-ar putea sa nu faca fata la turatiile unui motor pe benzina
- depinde ptr ce motor este proiectata, trebuie sa stii ce putere si cuplu dezvolta motorul respectiv, daca valorile sunt egale sau mai mari cu cele pe care le ai tu acum pe masina atunci ar trebui sa reziste (mai ramane problema turatiilor)

per ansamblu eu zic c anu merita sa faci experimentul asta pe masina ta. Probabil se va potrivi ca dimensiuni de montaj, dar se va schimba foarte mult dinamica masinii, mai ales datorita etajarii diferite a rapoartelor de viteze (vor fi mult mai scurte). Daca acum poti sa urci pana in 6000 rpm, cu noua cutie vei fi nevoit sa schimbi viteza pe la 4000 rpm -> nu vei castiga nici la viteza de top si nici la 'liniute', vei castiga eventual la consumul afara unde motorul va merge la 4000 rpm ptr aceeasi viteza cu care mergeai inainte la 6000 rpm.

singura varianta ar fi sa iei o cutie in 6 trepte de la un benzinar (nu stiu daca AstraG avea asa ceva, probabil la Calibra&Co)

in fine, sper ca nu te-am ametit de cap, banuiesc ca ai prins ideea.
bafta!
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ar mai fi:
M32WR, vine in combinatie cu Z16LET pe Meriva, Z20LEL,LER,LEH pe Astra, Z22YH pe Vectra C, Signum, Zafira B
si
F40CR, vine in pereche cu Z20NET-ul de 175CP pe Vectra C si Signum

Parerea mea e ca nu merita investitia.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Rapoartele cutiilor:
F17CR (Z18XE)
1. 3,727
2. 2,136
3. 1,414
4. 1,121
5. 0,890
R 3,308

M32WR
1. 3,818
2. 2,158
3. 1,460
4. 1,073
5. 0,865
6. 0,744
R 3,545

Ar trebui sa faci si un tuning la motor pana la un cuplu de 200, pentru a nu pierde prea mult din acceleratia pe care o ai acum in vitezele 4, 5, 6. Dupa cum se vede, vitezele 4 si 5 sunt mai lungi la cutia cu 6 trepte decat la cea cu 5. Cred ca in a 6-a abia s-ar misca vitezometrul cu cuplul standard de 175Nm pe care il ai acum.

Pe langa asta, cine stie ce probleme tehnice rezulta o astfel de inlocuire. Doar cineva cu foarte multa experienta iti poate raspunde.


Ultima modificare făcută de dodo_13 la Mar 17 Apr, 2007 11:14 am
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Dupa parerea mea, cele doua sunt interschimbabile, cu conditia sa se poata adapta mecanic, siasta fare "saritul cu banii" la tot felul de ciudatenii (motorul tau mi se pare aspirat -benzina...)
Dar asta nu e decat o parere personala...
Mai ramane problema cruciala "merita... Question "
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Castigul ar aparea doar la mersul in exterior: un zgomot mai mic si un consum mai mic in treapta a 6-a. La 3000RPM in a 5-a, consumul e undeva la 6-6,5%. La 4000RPM e undeva la 7-7,5%. Sa presupunem ca nu e doar un litru diferenta, ci doi litri. La un parcurs extern de 15000km/an , inseamna o diferenta de 300 de euro. O cutie costa undeva la 2000 de euro, deci se amortizeaza cam in 6 ani.

Singurele castiguri ramase in picioare ar fi zgomotul mai mic si uzura mai mica a motorului. Dar si in ceea ce priveste uzura, castigul e relativ, pentru ca nu se stie cat de mult va fi fortat motorul sa compenseze lipsa de cuplu fatza de motoarele carora li se adreseaza cutia cu 6 trepte.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Cool Imi place cat de precis esti in afirmatii, probabil ca cineva care se procepe ar fi mai evaziv (sau ar face niste teste...)... Twisted Evil
  • Cristi_C

  • Mesaje scrise: 729
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2003 z18xe + z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2006

  • Mesaj Privat
B10XUP a scris:4. daca s-ar merita toata operatiunea ( au as vrea sa fac chestia asta pentru a mai proteja motorul deoarece am vazut ca este o masina care cere turatii destul de mari pentru o viteza decenta )


Nu prind ideea... ce intelegi prin viteza decenta? Daca ai incercat vreodata sa mergi cu masina cum ar trebui sa mergi, vei vedea ca masina trage dupa 4 mi de ture, si dupa 5 mi inca are sprint arhisuficient. Avand in vedere ca motorul z18xe e motor de turatii... ce sa protejezi la el? Intra-adevar consuma... dar si merge. Cand am fost la Bucuresti am facut o tura cu masina lui @florinike, si diferenta e mare la cum trage.
Daca ziceai ca vrei sa scoti la consum intelegeam si eu, dar sa ca sa protejezi motorul... hmm.
Eu cred ca motorul se simte bine dupa 4 mi de ture. Nu mai zic ca la 170 la ora are in jur de 5.600 rotatii (daca tin bine minte)... si mai mere.
Sau tu ai vrea sa mergi cu 160 la ora (viteza decenta pt alte tari, nu ro) si sa ai 3 mi de ture? Very Happy Wink
  • D.Mihai

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Cristi, stiu ca la 170 am 5700RPM ( de fapt am 200km/h la 5800RPM - am facut o poza - ), dar sincer mi-ar placea 160 la 3000 de ture; nu de alta dar sa merg cu masina pe autostrada si sa o tin in 4500-5000RPM continuu, nu mi se pare ca ar fi tocmai ok pt motor chiar daca acesta este unul de turatie.

Problema este ca dupa cum zicea Dodo, uzura la motor s-ar putea sa fie aceeasi sau chiar mai mare avand in vedere ca pun alt tip de cutie care are alti parametri decat aia cu care a venit acest motor din fabrica; si ar mai fi si mecanicii minunati din service-urile romanesti care probabil mi-ar pune masina pe butuci cu 'desteptaciunea' lor supraomeneasca.

Oricum cred ca o sa ma las pagubas de chestia asta dar uneori la drum lung ( si pe unde ii pot da ) simteam nevoia inca unei trepte de viteza.

P.S. : Astra 2.0T are tot 5 viteze ?
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Astra G (Bertone) cu 2.0 T (Z20LET) are F23 cu 5 viteze.
  • Cristi_C

  • Mesaje scrise: 729
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2003 z18xe + z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2006

  • Mesaj Privat
E daca la 160 la ora sa ai 3 mi de ture si ar costa maxim 500 euro toata treaba as investi si eu intr-o noua cutie. Very Happy Mai mult nu renteaza. Oricum e interesanta ideea. Cool
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:Cool Imi place cat de precis esti in afirmatii, probabil ca cineva care se procepe ar fi mai evaziv (sau ar face niste teste...)... Twisted Evil


Atat timp cat nu exista un precedent cunoscut, mi-e greu sa cred ca cineva dintre noi ar putea spune cu exactitate ce se intampla daca se face inlocuirea. Totusi, fiind fiinte inteligente, putem incerca sa ne imaginam, pornind de la date pe care le avem: rapoarte cutie viteze, consumuri la diverse turatii, comportament masini la diverse turatii si viteze. Intrucat problema ma framanta si pe mine, m-am gandit si eu la problema si cu atat am putut sa vin. Dar daca e asa grav sa presupui, nu am sa o mai fac. Am sa cumpar 100 de calculatoare, am sa fac un program care sa simuleze comportamentul unei masini in functie de o mie de variabile (panta, greutate, presiune atmosferica, altitudine, conditii climaterice, uzura motorului, probabilitatea aparitiei defectiunilor, tipul uleiului din motor, muzica de la mp3, temperatura motorului, directia vantului, compozitia chimica a benzinei, coeficientul de aerodinamicitate, uzura cauciucurilor, ...), am sa rulez o simulare vreo 3 luni si atunci am sa vin cu datele exacte care sa te satisfaca.

Acum serios: as fi vrut sa vad o idee, un argument, o rationare, o "ceva" in postul tau, nu doar o critica si un sec NU SE POATE. Stim foarte bine ca nu iti place ideea de a schimba ceva vreodata la o masina stock pe motivul ca masina e facuta de minti mult mai inteligente si responsabile decat ale noastre. Cu toate astea, trebuie sa recunoastem ca majoritatea masinilor sunt adresate unor grupuri atat de largi de oameni incat este imposibil ca o masina sa satisfaca complet toate persoanele care stapanesc acelasi tip de masina. Astfel incat, mi se pare corect sa existe cativa entuziasti care, gandind "out of the box", sa incerce sa-si imbunatateasca masina curenta decat sa-si cumpere alta.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Putem merge departe cu calculele, dar intrebarea primordiala este: oare costul (adaptarea cutiei + cutia) nu cumva ne taie tot elanul?

Avem rapoartele de demultiplicare, atat cele pentru fiecare treapta a cutiei de viteze cat si cel pentru ansamblul final, incluzand dimensiunile rotilor.
Avem curba reala de cuplu, nu cea "cosmetizata".
Deci putem calcula cuplul la roata. Ce facem cu el?
Ne mai documentam un pic, corelam cuplul asta cu viteza, frecarea cu aerul si alte nimicuri de-astea.

Si apoi tragem dreapta, ca am obosit Smile

PS. Daca isi mai arata cineva interesul, venind cu cifre concrete, calcule, ecuatii, dau si eu o mana de ajutor.
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Tu pe masina ai probabil F17CR, cred ca ar fi mai simplu daca ai inlocui-o cu un F17WR, compatibilitatea e excelenta, diferenta e doar la pinioane (raporturi), pt mai multe info uite aici: http://www.opel-infos.de/getriebe/gf5.html, de asemenea conteaza si raportul final care e probabil 4.19 in cazul tau in conditiile in care exista si astra g cu z18xe + F17CR si raport final de 3.74.
iar cati bani bagi in F17WR scoti din vanzarea CR-ului... problema e ca pierzi la demaraj de la a doua in sus.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Este o solutie, cu siguranta. Acceleratia pierduta o va putea compensa, cel putin moral, cu un top-speed mai mare Very Happy
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
B10XUP a scris:Cristi, stiu ca la 170 am 5700RPM ( de fapt am 200km/h la 5800RPM - am facut o poza - ), dar sincer mi-ar placea 160 la 3000 de ture; nu de alta dar sa merg cu masina pe autostrada si sa o tin in 4500-5000RPM continuu, nu mi se pare ca ar fi tocmai ok pt motor chiar daca acesta este unul de turatie.



1. Voi ce cutie aveti ca rapoartele sunt ciudate tare , fata de cutia mea . Eu am la 4500 de ture - 160 , 5000 - 180 , 5500 - 200 km/h si restul care are curaj Laughing . De la 160 la 200 zgomotul si turatia motorului este acceptabila . La ce iti trebuie a6 a treapta ?

2.Decat sa zgandarim masinile , de ce nu va luati un turbo sau un cdti ? Va dati seama ce presupune schimbarea unei cutii ?
Exact cum zicea Opelul in prezentarea lui bertone z18xe , este o masina de calatorit mult , placuta la condus , care se infige cand ai nevoie , nu te face de rusine la rulat cu viteze mari , insa nu este vreo bomba pe sosea . Unde definitia mea pt bomba este audi a8 ( vechiul ) , bmw x5 , etc. Adica nu vei rula niciodata in siguranta la peste 200 in spatele unei asemenea masini ..Uitati-va la discurile de frana de exemplu .
Inca o chestie - am mers cu un bertone turbo . E altceva . Se infige altfel . La 50 in treapta 1 tragea fata dreapta de cat nerv avea pe rotile fata Laughing . La 230 pe autostrada se simtea altfel . Luati-va motoare mai mari . asta de 1.8 nu e nici de 1.4 dar nici ce trebuie Wink
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Probabil tu ai cutia lunga (F17WR) iar noi o avem pe cea scurta (F17CR). Masinile noastre fiind mai grele decat a ta, ar fi logic sa fie asa intrucat acceleratia la noi ar fi mai mica decat la tine, cu aceeasi cutie. De asemenea, cutia ta trebuie sa asigure si un top speed mai mare, pentru a nu limita ceea ce se obtine prin aerodinamica mai buna.

La mine, top speed-ul e de 205 in carte. Banuiesc ca la tine e mai mare, nu?

Cat despre motoare mai mari, ai perfecta dreptate. Eu visez la un 2.2 direct, dar cred ca voi astepta Vectra D pentru a vedea ce mai este nou. Sper sa apara ceva tehnologii noi pe motoarele Opel, cum ar fi VANOS-ul de la BMW.


Ultima modificare făcută de dodo_13 la Mie 18 Apr, 2007 8:44 am
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Ori au innebunit astia de la Opel ori voi (la cei cu Vectra ma refer) nu stiti ce cutii aveti; daca eu la astmaticul asta de X16XEL am cutie WR (F15 sau F17, la 120 am 3000 de ture, la 160 am 4000), cum dracu' la Z18XE sa fie CR?
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Chiar ca nu stiu Smile. Am sa dau exact vitezele la diverse RPM, de indata ce imi scot masina de pe unde e.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Astra G (a lui B10XUP) are F17CR
Vectra C poate avea atat CR cat si WR. Vedeti ca a dat lexxx un link foarte util.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR