Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • gezahofi

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Buna tuturor!
Opel Astra Classic G kombi, 2008, 1,6 Z16XEP, clima manuala
Problema mea e urmatoarea:
Deoarece de o vreme la cuplarea compresorului de AC se auzea un huruit ca de rulment, am vizitat un service de specialitate. Aici am aflat ca de fapt compresorul e defect, probabil din cauza ca nu pornea prima treapta de la ventilatorul de racire de la clima si nu a fost remediata la timp defectiunea.
Am schimbat compresorul cu unul nou, tot DELPHI ca cel original de pe masina (ma rog, intai am cumparat unul din dezmembrari din Germania, dar nu s-a potrivit), si am schimbat si ventilatorul, tot original GM, ca nici aftermarket nu se gasea si nici rezistenta de trepte separat nu exista in comert. Totul perfect, insa maraitul nu a disparut complet. Nu se aude ca inainte, si nu tot timpul, doar la cateva secunde dupa cuplare, apoi dispare. Tot de la inlocuirea compresorului incoace parca si motorul este mai puturos, desi nu am observat schimbare in consum.
Maraitul dispare daca decuplez compresorul de la buton.
Rola de la cureaua de transmisie si cureaua sunt noi, dar la fel facea si inaintea schimbarii acestora.
Are cineva o idee de la ce poate fi maraitul? Exista posibilitatea sa fi cumparat un compresor nou defect din fabrica?
Va rog sa ma ajutati cu idei si/sau pareri.....
Skip ads

  • FLV

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Salut,
O problema asemanatoare am si eu, pe un astra G hatch, Z16XE din 2003. Am avut probleme cu ventilatorul de racire radiatoare, s-a rupt rezistenta aia spiralata pt. prima treapta, dar s-a putut repara. In acest timp, pana am reparat rezistenta, a aparut un vajait la compresor, doar cand era foarte cald afara. Dupa, tot asa, chiar daca ventilatorul mergea pe prima treapta. Clima racea bine, chiar am verificat freonul si uleiul din instalatie, era totul ok. Am schimbat rulmentul fuliei compresorului, insa daca e f cald afara si merg in oras tot vajaie. In afara orasului sau cand e mai racoare n-am probleme. Tind sa cred ca are legatura cu racirea in radiator.
Cred ca te-a costat ceva schimbarea compresorului si a ventilatorului (is f scumpe). Eu am sa-l las asa...daca cauti pe google "zgomot compresor canicula" ai sa gasesti o gramada de topicuri cu astre in garantie chiar la care nu s-a gasit nici o solutie.
La tine zgomotul se aude tot timpul, indiferent de temperatura exterioara, si doar la cuplare? Can ti-au montat compresorul in service au verificat/adaugat ulei in el? Se pune si in carterul acestuia, nu numai in instalatie.
  • gezahofi

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Salut!
Compresorul a costat aprox. 2100 ron (e nou, nu reconditionat) si ventilatorul 1200 ron (de la bardiauto).
In momentul de fata zgomotul se aude la aprox 5 secunde de la cuplare cam 1 minut, apoi dispare pentru cateva minute, dupa care revine cand se incalzeste instalatia si nu mai dispare, zgomotul fiind dependent de turatie, adica cat mai turat merge motorul cu atat mai ascutit este vajaitul. Si parca si vibreaza motorul mai tare cand e cuplata clima. Azi il duc din nou la service ca sa schimbe si supapa de expansiune (inca 300 ron). Alta idee nu mai am, dar problema mai mare e ca nici cei de la service nu au....
  • FLV

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Depinde de caldura de afara acest zgomot? Cu cat e mai cald afara cu atat face mai tare? Ti s-a schimbat filtru uscator la instalatia de AC? Am inteles ca ala trebuie schimbat de fiecare data cand se umbla la instalatie.
Ar mai trebui verificat uleiul din carterul compresorului.
Sa ne tii la curent te rog. Bafta
  • gezahofi

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Pai din cate am vazut eu, aparatul care face incarcarea de instalatie intai recupereaza tot din ambele circuite, apoi reincarca cu cantitatile indicate de calculator conform tipului de masina setat. Scula umple nu numai cu freon ci sii cu ulei. Deci, teoretic nu se poate intampla sa nu bage destul...
Inainte de a schimba compresorul facea mai tare la canicula si mai era mai silentios sau nu facea deloc zgomot la racoare. Dupa schmib, nu stiu, pentru ca l-am folosit numai in caldura excesiva...
Filtrul uscator e corp comun cu radiatorul de clima ( astia chiar sunt nebuni...!) deci nu se poate schimba separat. Oricum, radiatorul de clima (de fapt ca si cel de racire au doar doi ani, pentru ca in 2010 cam in iunie a fost lovita masina si a fost reparata la reprezentanta cu piese orig.)
  • FLV

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Aparatul ala cu care iti baga ei freon, baga ulei doar in circuitul de freon, nu si in carterul compresorului. Acolo se baga pe la un buson si in jur de 150ml, fata de vreo 30ml care se baga cu freonul.
  • gezahofi

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Salut!
Am vorbit cu service ul si m-au asigurat ca au verificat, desi producatorii seriosi umplu la refuz carterul respectiv pentru a asigura conservarea tehnica pe timpul depozitarii. Au schimbat si supapa de expansiune (originalul pe masina era Valeo Franta), cel cumparat de mine e Hella-Behr, pe cutie scria Germany pe piesa sub eticheta scria China....Meseriasul de la service a spus ca nu vede niciun motiv sa schimbe uscatorul, mai ales ca trebuie sa faca modificari, pentru ca originalul e corp comun cu radiatorul de clima. De azi de la ora 13 am facut cam 120 de km ku masina si nu am observat vajaiala desi am fost numai urechi, nici radioul nu l am pornit. A disparut si trepidatia de la relantiu, si parca produce mai mult rece decat inainte (cu compresorul nou dar fara supapa schimbata). A ramas insa reactia mai greoaie a motorului decat cu compresorul vechi, si a crescut consumul de la 7,2 la 7,8 l/100. Nu vreau sa cobesc, dar daca ar ramane asa as fi multumit. Mai degraba un consum mai mare decat un sunet care te scoate din minti....
Sa o luam deci pe rand, sa vedem daca am inteles bine...
1. Deoarece prima treapta de la ventilator s-a stricat, presiunea prea mare a agentului a avut ca efect defectarea compresorului. Concluzia mecanicului: daca veneam la el de prima data ce mi s-a parut ceva suspect, scapam doar cu schimbarea ventilatorului, sau daca nu voiam sa investesc in schimb, scapam cu legarea pe direct a ventilatorului.
2. Deoarece presiunea era de mai multe ori peste limita normala, a distrus si supapa, care desi functiona, nu mai era in parametrii. Concluzia mecanicului: nu degeaba cer producatorii de compresoare ca pentru a valida garantia la compresor trebuie sa apara pe deviz schimbul supapei de presiune si a filtrului uscator, dar el ca mecanic daca recomanda asa ceva lumea crede ca vrea sa dea teapa...!
astept parerea Dvoastra!
oricum, ptr moment merge clima si pe deasupra e silentioasa!
  • FLV

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Este vorba despre supapa aia in care intra cele 2 conducte de AC, lipita de peretele de sub volan? Atasez si o imagine:

Care au fost simptomele initiale de a trebuit sa schimbi compresorul, nu mai racea deloc? Pt. ca si la mine s-a dus prima treapta la ventilator, am scris mai sus, si de atunci a inceput vajaitul dar cand e f cald, si mai ales cand merg in oras; insa racea si raceste. Eu am reparat blocul ala de rezistente, functioneaza, insa am ramas cu vajaitul. Interesant, schimband supapa aia a disparut zgomotul de la compresor, as incerca si eu insa as vrea sa fiu sigur.
Pana la urma care era cauza care o producea acea supapa? de vajaia compresorul? Nu vreau sa fiu gica contra insa as vrea sa inteleg.
Stiu ca senzorul ala de presiune de la AC iti opreste functionarea compresorului daca presiunea in sistem este prea mare, la fel cum opreste si cand presiunea este prea joasa (lipsa freonului).
  • gezahofi

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Salut!
Baga rece, insa zgomotul era insuportabil!
Dupa cum am scris mai sus, ordinea si cauza defectiunilor era: ventilatorul defect la prima treapta, comresor supraincalzit (? din cauza refulari sau suprapresiunii?) apoi se defecteaza si compresorul din cauza asta si in final supapa de presiune e afectata si ea, tot din cauza suprapresiunii. Interesant, zicea si mecanicul ca nu intelege de ce nu au functionat protectiile si de ce nu a decuplat compresorul. O explicatie ar fi ca masina mea a fost cumparata de la reprez. Opel din Romania. Asta ar fi explicatia de ce nu are multe chestii pe care acelasi Astra G fabricat ptr Germania le are. Cateva exemple:
-nu are sina ptr portbagaj pe pavilion
-nu are despartitorul dintre portbagaj si habitaclu
-nu are scut de plastic
-nu are izolatie antifon in interiorul capotei de motor
- nu are contacte de usi la usile laterale spate
-mu are discuri frana pe spate ci le are pe tamburi! asta in ciuda faptului ca in perioada normala de fabricatie 1998-2004 au facut numai cu discuri pe spate.
Sa nu mai spun ca toate plasticurile din interior sunt de o calitate sub orice critica, volanul practic s a descojit la 50000 km, la 3 ani s-a rupt fusta de la scimbator plus nenumarate defectiuni off topic....
Probabil ca de aici se trage si lipsa protectiei compresorului, desi nu am dovezi clare.
Inca ceva, toate celelalte astra G au ventilator si inspre bara si inspre motor, adica doua. A mea nu are decat inspre motor...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR