- AndiBAD
- **
- 108 mesaje
- din 23 Feb 2012
- Astra 2006 Z19DT
- Brasov
AndiBAD
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2012
- Mesaj Privat
Acum porneste ce ii drept mai greu dar porneste.Am pus iara testeru pe ea si in REC imi ajunge curentul de 14,2-,3 mi-a da si eroarea de tensiune mica in sistem si
P0070 - Senzor temperaturã aer ambiant - defect
(74) - Nu e prezent
U2108 - CAN-Bus - nu este comunicare cu ABS/TC
(70) - Nu e prezent
P0500 - Semnal vitezã vehicul - nu este la valoarea normalã
(7E) - Nu e prezent
P0500 - Semnal vitezã vehicul - nu este la valoarea normalã
(7F) - Nu e prezent
U2139 - CAN-bus- nu este comunicare cu modul coloanã de volan
(70) - Nu e prezent
dar acum le-am sters si sa vad daca mai apar poate ca si datorita faptului ca am pornit-o cu curent de la o alta masina....
P0070 - Senzor temperaturã aer ambiant - defect
(74) - Nu e prezent
U2108 - CAN-Bus - nu este comunicare cu ABS/TC
(70) - Nu e prezent
P0500 - Semnal vitezã vehicul - nu este la valoarea normalã
(7E) - Nu e prezent
P0500 - Semnal vitezã vehicul - nu este la valoarea normalã
(7F) - Nu e prezent
U2139 - CAN-bus- nu este comunicare cu modul coloanã de volan
(70) - Nu e prezent
dar acum le-am sters si sa vad daca mai apar poate ca si datorita faptului ca am pornit-o cu curent de la o alta masina....
- mihaiC A-A
- *
- 39 mesaje
- din 30 Apr 2009
- Agila 2008
- Bacau
mihaiC A-A
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bacau
- Masina: Agila 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2009
- Mesaj Privat
Aia e tensiunea de incarcare in VOLTI ! Sigur incarca la 14,2- 14,3V cu toti consumatorii porniti (faza scurta +lunga, AC, dezaburitor luneta, radio) ?
Nu prea am vazut baterii "originale" sa reziste peste 5 ani la DIESEL. A mea a " murit" in a 5-a iarna !
Datorita faptului ca ai mers cu o tensiune muuult inferioara apar erorile
Nu prea am vazut baterii "originale" sa reziste peste 5 ani la DIESEL. A mea a " murit" in a 5-a iarna !
Datorita faptului ca ai mers cu o tensiune muuult inferioara apar erorile
- AndiBAD
- **
- 108 mesaje
- din 23 Feb 2012
- Astra 2006 Z19DT
- Brasov
AndiBAD
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2012
- Mesaj Privat
Da in Volti am uitat sa specific
Trebuie sa verific si cu toti consumatorii porniti dar oricum eu cand am mers cu ea nu aveam deschis nici un consumator mare gen dezaburire clima etc... si sa iasa un fum asa nu foarte inecacios sau gros chiar nu am inteles de ce ...
Nu m-am exprimat eu bine cu bateria originala zic ca este originala Opel dar in carte scrie ca este schimbata.
Trebuie sa verific si cu toti consumatorii porniti dar oricum eu cand am mers cu ea nu aveam deschis nici un consumator mare gen dezaburire clima etc... si sa iasa un fum asa nu foarte inecacios sau gros chiar nu am inteles de ce ...
Nu m-am exprimat eu bine cu bateria originala zic ca este originala Opel dar in carte scrie ca este schimbata.
- mihaiC A-A
- *
- 39 mesaje
- din 30 Apr 2009
- Agila 2008
- Bacau
mihaiC A-A
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bacau
- Masina: Agila 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2009
- Mesaj Privat
- AndiBAD
- **
- 108 mesaje
- din 23 Feb 2012
- Astra 2006 Z19DT
- Brasov
AndiBAD
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2012
- Mesaj Privat
Am inteles ca daca ee sa o pornesti apoi iei de pe baterie bornele normal trebuie sa functioneze, asa este? Posibil sa fi curs antigel dar mie mi sa parut ca iesea fum/abur fin partea dreapta aprox sub borcanu cu lichid de frana.Si asta sa fi pus si era putin peste semn la borcanu de antigel sa fi curs pe ceva fierbinte si sa fie de acolo......... habar nu am.
Am sa incerc cu o alta baterie mai mere dar nu noua sa vad daca bateria este de vina .In carte service aparea schimbata acu 3 ani.
Am sa incerc cu o alta baterie mai mere dar nu noua sa vad daca bateria este de vina .In carte service aparea schimbata acu 3 ani.
- mihaiC A-A
- *
- 39 mesaje
- din 30 Apr 2009
- Agila 2008
- Bacau
mihaiC A-A
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bacau
- Masina: Agila 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2009
- Mesaj Privat
Normal bateria are rol de a porni masina, in timpul mersului ea se incarca.
La Astra H 1,9 CDTI alternatorul e in partea dreapta (in dreptul pasagerului) deasupra lui ai filtrul de motorina si in functionare asigura alimentarea cu energie electrica, daca scoti o borna de pe baterie (toate conductoarele sa ramana prinse de borna) nu trebuie sa se intample nimic (nu se incarca bateria). Tensiunea la borna scoasa trebuie sa fie cam 14,2V ( mai mare de 14V cu consumatori porniti) daca e sub 13,9V (fara consumatori) ai probleme la punte, releu; iar tensiunea pe baterie (cu o borna in aer) cam 12,8V pt. o baterie incarcata, cel mai bine o lasi la incarcat in casa cu redresorul cam 10-12h. Sunt baterii asazise de firma care nu duc nici 2 ierni!
Off: completarea cu lichide (de frana, racire, ulei etc. ) se face pe un loc drept dupa ~5 minute de la oprirea masinii dupa o functionare mai indelungata intre semnele de max. si min. altfel se pot face scurturi, coroziuni... Atentie la lichidul de frana: daca se completeaza cand sunt uzati sabotii e posibil ca la schimbarea acestora sa refuleze lichidul de frana si se stie ca e coroziv!
Ultima modificare făcută de mihaiC A-A la Lun 30 Jul, 2012 9:43 am
La Astra H 1,9 CDTI alternatorul e in partea dreapta (in dreptul pasagerului) deasupra lui ai filtrul de motorina si in functionare asigura alimentarea cu energie electrica, daca scoti o borna de pe baterie (toate conductoarele sa ramana prinse de borna) nu trebuie sa se intample nimic (nu se incarca bateria). Tensiunea la borna scoasa trebuie sa fie cam 14,2V ( mai mare de 14V cu consumatori porniti) daca e sub 13,9V (fara consumatori) ai probleme la punte, releu; iar tensiunea pe baterie (cu o borna in aer) cam 12,8V pt. o baterie incarcata, cel mai bine o lasi la incarcat in casa cu redresorul cam 10-12h. Sunt baterii asazise de firma care nu duc nici 2 ierni!
Off: completarea cu lichide (de frana, racire, ulei etc. ) se face pe un loc drept dupa ~5 minute de la oprirea masinii dupa o functionare mai indelungata intre semnele de max. si min. altfel se pot face scurturi, coroziuni... Atentie la lichidul de frana: daca se completeaza cand sunt uzati sabotii e posibil ca la schimbarea acestora sa refuleze lichidul de frana si se stie ca e coroziv!
Ultima modificare făcută de mihaiC A-A la Lun 30 Jul, 2012 9:43 am
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Este cea mai mare prostie sa iei bornele de pe baterie in timp ce motorul functioneaza......ai toate sansele sa arzi releul, eventual sa impusti ceva diode si poate daca esti norocos si ceva componente electronice(chiar daca au protectii pentru fluctuatiile de tensiune). Releul are rolul de a regla tensiunea in functie de gradul de incarcare a bateriei. Este absolut normal ca un acumulator imbatranit sa dea peste cap alternatorul si de aici sa apara ceva neconcordante. @andibad singur ti-ai raspuns la intrebari prin multitudinea de incercari la care ai supus masina. Pornire cu cabluri, impinsa, verificat tensiune incarcare13.9 V . Deci, solutia nu poate fi decat una singura - BATERIE NOUA.
Apropos colegul @mihaic a-a 13.9 V este o valoare de incarcare mai mult decat ok. Nu mai sfatui pe altii sa schimbe relee, diode sau alternatoare. Palaja de incarcare admisa pentru incarcare este intre 13.6 -14.4 V la o turatie de minim 2000 rot/min si nicidecum in turatie de ralanti!
Documentativa temeinic inainte de a da sfaturi.
Apropos colegul @mihaic a-a 13.9 V este o valoare de incarcare mai mult decat ok. Nu mai sfatui pe altii sa schimbe relee, diode sau alternatoare. Palaja de incarcare admisa pentru incarcare este intre 13.6 -14.4 V la o turatie de minim 2000 rot/min si nicidecum in turatie de ralanti!
Documentativa temeinic inainte de a da sfaturi.
- mihaiC A-A
- *
- 39 mesaje
- din 30 Apr 2009
- Agila 2008
- Bacau
mihaiC A-A
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bacau
- Masina: Agila 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2009
- Mesaj Privat
@Tiaz unde ai invatat elecricitate auto? Cei 10A max. ,sa zicem, folositi la incarcarea bateriei vor afecta cei 105A debitati de alternator? NU ! sigur va usura sarcina alternatorului .
1. releul are sarcina de a mentine tensiune generata de alternator indiferent de consumul in amperi (prin variatia curentului de excitatie a rotorului alternatorului !)
2. diodele au rol de a redresa cele 3 faze/alternante generate de alternator si deobicei sunt proiectate sa suporte curenti mari (3 pe fiecare pol! ) pe cand un alternator va scoate 105A (muult mai putin decat suporta diodele! sunt alternatoare de 140A cu aceleasi diode!) in cazul Z19DT cu clima ! Ca sunt proaste din fabricatie ...asta e alta mancare de peste si sa nu uitam ca alternatorul are o amplasare proasta pe motor fiin mai jos el lucrand la temperaturi mari se poate uda murdari usor si de aici apa, murdaria, socul termic duc la distrugerea lor)
3. o baterie de acumulatori (oricat de proasta!) nu va da peste cap un alternator+ punte+ releu bune ! Astea mai noi fara intretinere vor "sucomba" destul de brusc/repede!
4. o incarcare corecta se face la orice turatie cu sau fara consumatori! iar tensiunea de incarcare e de la 14V min. la 14,6V max (13,9V poate fi un minimminimorum cu consumatori "la greu"!)
5. Eu nu ma-m "documentat"! Am invatat, studiat si lucrat in domeniu electrotehnic peste 15 ani
PS si ca sa nu o mai lungim: deteriorarea diodelor la Astra H e o problema generala (dupa 100 000km am schimbat 3 punti in 3 ani) iar bateria "cade" iarna deobicei la cam toate masinile!
1. releul are sarcina de a mentine tensiune generata de alternator indiferent de consumul in amperi (prin variatia curentului de excitatie a rotorului alternatorului !)
2. diodele au rol de a redresa cele 3 faze/alternante generate de alternator si deobicei sunt proiectate sa suporte curenti mari (3 pe fiecare pol! ) pe cand un alternator va scoate 105A (muult mai putin decat suporta diodele! sunt alternatoare de 140A cu aceleasi diode!) in cazul Z19DT cu clima ! Ca sunt proaste din fabricatie ...asta e alta mancare de peste si sa nu uitam ca alternatorul are o amplasare proasta pe motor fiin mai jos el lucrand la temperaturi mari se poate uda murdari usor si de aici apa, murdaria, socul termic duc la distrugerea lor)
3. o baterie de acumulatori (oricat de proasta!) nu va da peste cap un alternator+ punte+ releu bune ! Astea mai noi fara intretinere vor "sucomba" destul de brusc/repede!
4. o incarcare corecta se face la orice turatie cu sau fara consumatori! iar tensiunea de incarcare e de la 14V min. la 14,6V max (13,9V poate fi un minimminimorum cu consumatori "la greu"!)
5. Eu nu ma-m "documentat"! Am invatat, studiat si lucrat in domeniu electrotehnic peste 15 ani
PS si ca sa nu o mai lungim: deteriorarea diodelor la Astra H e o problema generala (dupa 100 000km am schimbat 3 punti in 3 ani) iar bateria "cade" iarna deobicei la cam toate masinile!
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Eu nu ma-m "documentat"! Am lucrat in domeniu electrotehnic peste 15 ani
Si ca specialist imi recomanzi sa scot borna de pe baterie in timp ce motorul functioneaza? .
Tot in aceeasi oridine de idei, sunt ferm convins ca stiai, ca daca un element al bateriei de acumulatori se gaseste in scurt(aleator), acesta v-a afecta capacitatea de inmagazinare a curentului si automat apar fluctuatii de tensiune, implicit alternatorul v-a munci din greu, se incinge si de aici nu e mult pana sa apara fumul datorat in principiu vaselinei de pe rulmenti care incepe sa se topeasca sau mai rau a lacului de pe stator sau rotor.
Si daca tot ma intrebai ,,unde am invatat electricitate auto'' nu pot decat sa te indrum catre scoala lu' nea Caisa, dar cu parere de rau iti spun ca locuri la seral nu mai au!
Tot inainte
- mihaiC A-A
- *
- 39 mesaje
- din 30 Apr 2009
- Agila 2008
- Bacau
mihaiC A-A
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bacau
- Masina: Agila 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2009
- Mesaj Privat
Pentru un "documentat" ca tine NU RECOMAND ! (cine stie ce "minuni/scantei" ies!)
Un scurt in baterie nu poate fi "aleator" ! Da capacitatea de incarcare va fi diminuata mult! concluzia o tragi dupa o incarcare pe redresor ! Tensiunea finala dupa incarcare completa si corecta va fi mai muult mica de 12,8V (doar e scurcicuit intre acumulatori/elementi! EX.: cu mai mult de 10%, tensiune mai mica de 11,5V) iar tensiune in momentul pornirii va scadea f. mult sub 9V! Oare cat de scurt-circuitata va fi bateria ca sa "traga" din cei 105A incat sa "dea peste cap" instalatia de incarcare si mai ales sa fluctueze ?? Poate nu intelegi : cu 100A la capacitate nominala, alternatorul lucreaza la peste 90'C normal! Ca sa-l strici trebe' un scurt pe borne de peste 100A! adica un electrod de 5mm cu care vei putea suda !!
Daca o dioda e arsa sau prezinta defectiuni (prin incalzire intre anod si catod are o rezistenta mai mare deci si o cadere de tensiune importanta !) va limita tensiunea implicit curentul debitat cam cu 15% mai mici!)
Ultima modificare făcută de mihaiC A-A la Lun 30 Jul, 2012 12:53 pm
Un scurt in baterie nu poate fi "aleator" ! Da capacitatea de incarcare va fi diminuata mult! concluzia o tragi dupa o incarcare pe redresor ! Tensiunea finala dupa incarcare completa si corecta va fi mai muult mica de 12,8V (doar e scurcicuit intre acumulatori/elementi! EX.: cu mai mult de 10%, tensiune mai mica de 11,5V) iar tensiune in momentul pornirii va scadea f. mult sub 9V! Oare cat de scurt-circuitata va fi bateria ca sa "traga" din cei 105A incat sa "dea peste cap" instalatia de incarcare si mai ales sa fluctueze ?? Poate nu intelegi : cu 100A la capacitate nominala, alternatorul lucreaza la peste 90'C normal! Ca sa-l strici trebe' un scurt pe borne de peste 100A! adica un electrod de 5mm cu care vei putea suda !!
Daca o dioda e arsa sau prezinta defectiuni (prin incalzire intre anod si catod are o rezistenta mai mare deci si o cadere de tensiune importanta !) va limita tensiunea implicit curentul debitat cam cu 15% mai mici!)
Ultima modificare făcută de mihaiC A-A la Lun 30 Jul, 2012 12:53 pm
- AndiBAD
- **
- 108 mesaje
- din 23 Feb 2012
- Astra 2006 Z19DT
- Brasov
AndiBAD
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2012
- Mesaj Privat
Chill am inteles ambele opinii am sa incerc totusi sa vad daca este de la baterie :iau o baterie folosita da nu rea de 74 A sa vad daca este aceasta cauza iau una noua!
In cea ce priveste luarea bornelor de pe baterie in timpul functionarii motorului am mai primit astfel de indicatii si doar pentru o masurare am inteles ca e ok .
Mersi pt raspunsuri!
Va tin la curent cu problema....
In cea ce priveste luarea bornelor de pe baterie in timpul functionarii motorului am mai primit astfel de indicatii si doar pentru o masurare am inteles ca e ok .
Mersi pt raspunsuri!
Va tin la curent cu problema....
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
mihaiC A-A a scris:Pentru un "documentat" ca tine NU RECOMAND ! (cine stie ce "minuni/scantei" ies!)
Un scurt in baterie nu poate fi "aleator"
Un scurt in baterie nu poate fi "aleator"
In lunga ta carierea ai auzit de posibilitatea ca pasta de pe electrozii acumulatorului sa se scurga si in cazuri mai deosebite gen socuri si(sau) inclinarea cu un numar de x grade a planului pe care este asezata pot duce la intrarea in scurt a unui element ,,aleator’’
E chiar atat de greu sa intelegi ca o baterie se mai si strica, ca toata teoria ta cu puterea de incarcare nominala a alternatorului nu-si are rost in discutia de fata.
Ce ma amuza cel mai mult este fixatia pentru incarcarea de fix 14.0 V. Oare aparatul tau de masura ce abateri are?
Oare cat de mult influenteza 10 mv incarcarea unui acumulator?
Oare realizezi ca releele de incarcare din ziua de astazi nu sunt mecanice si sunt electronice si mai presus de orice, tensiunea de incarcare in unele cazuri este reglata si de ECU prin intermediul aceluiasi releu?
M-am convins ca stai beton cu teoria, practica e cea care te descalifica.
Am curaj sa pun pariu cu tine pe o baterie de 74 Ah ca problema colegului @andibad e datorata de uzura acumulatorului. Multitudinea de ciluri pornit-oprit, eventual cumulate cu mersul pe distante scurte intr-un final ajung sa-si spuna cuvantul.
@andibad mergand pe premisa ca un sfat(chill down) e bine venit oricand , iti recomand sa te duci la un centru de vanzari baterii unde in mod gratuit vei avea o diagnosticare a starii sistemului de incarcare(baterie, alternator, cablaje) cu aparatura specializata si vei fi ajutat sa iei decizia cea mai buna pentru bugetul tau. Sugestia mea este sa te orientezi catre bateriile cele mai vandute care deobicei sunt si printre cele mai ieftine(Rombat,Zap, Caranda) deoarece ajung sa stea mai putin prin depozite si rafturi iar garantia de 2 ani la banii pe care ii dai este mai mult decat suficienta.
Bafta
- mihaiC A-A
- *
- 39 mesaje
- din 30 Apr 2009
- Agila 2008
- Bacau
mihaiC A-A
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bacau
- Masina: Agila 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2009
- Mesaj Privat
Se vede ca nu ai citi sau/si nu ai inteles ce am scris.
Bateria fara intretinere , (ca toate masinile astea mai noi au asa ceva din fabrica) se poate strica dar cedeaza deobicei iarna si nu apuci sa o mai masori sa vezi "fluctuatiile" de incarcare! PUR SI SIMPLU "MOARE"!! de ce: pt. ca pasta aia incriminata de tine e sustinuta de o folie/membrana SEPARATOR-PLIC (secret de fabrica ) sa o retina!!
"ca pasta de pe electrozii acumulatorului sa se scurga si in cazuri mai deosebite gen socuri si(sau) inclinarea cu un numar de x grade a planului pe care este asezata pot duce la intrarea in scurt a unui element ,,aleator’’ "= FALS! ADICA SE VOR SCURTCIRCUITA MUULT MAI GREU ELEMENTII ! Vezi alte defecte la baterii! Mai degraba la un an schimbi puntea si cam la 4 ani bateria oricat de multe socuri sau ca sta in panta x grad.
Cu masuratorile ai dat-o in "fasole " aia 15ani in domeniul electrotehnic am fost "metrolog-automatist"
Si ma vad sa repet: incarcarea la max 13,9V , (bateria inca buna dupa 2,5ani Varta silver 85A! incarcata pe redresor/incarcator profi.) oscilatii pe tensiune dupa putin timp in mers indica DIODE DEFECTE !La AstraH nu are nici o treaba CB-ul cu incarcarea! Nu de alta dar eu i-mi repar masina pe partea electrica, vezi ca n-am nici o saptamana de cand am schimbat cea de a 3-a punte
Bateria fara intretinere , (ca toate masinile astea mai noi au asa ceva din fabrica) se poate strica dar cedeaza deobicei iarna si nu apuci sa o mai masori sa vezi "fluctuatiile" de incarcare! PUR SI SIMPLU "MOARE"!! de ce: pt. ca pasta aia incriminata de tine e sustinuta de o folie/membrana SEPARATOR-PLIC (secret de fabrica ) sa o retina!!
"ca pasta de pe electrozii acumulatorului sa se scurga si in cazuri mai deosebite gen socuri si(sau) inclinarea cu un numar de x grade a planului pe care este asezata pot duce la intrarea in scurt a unui element ,,aleator’’ "= FALS! ADICA SE VOR SCURTCIRCUITA MUULT MAI GREU ELEMENTII ! Vezi alte defecte la baterii! Mai degraba la un an schimbi puntea si cam la 4 ani bateria oricat de multe socuri sau ca sta in panta x grad.
Cu masuratorile ai dat-o in "fasole " aia 15ani in domeniul electrotehnic am fost "metrolog-automatist"
Si ma vad sa repet: incarcarea la max 13,9V , (bateria inca buna dupa 2,5ani Varta silver 85A! incarcata pe redresor/incarcator profi.) oscilatii pe tensiune dupa putin timp in mers indica DIODE DEFECTE !La AstraH nu are nici o treaba CB-ul cu incarcarea! Nu de alta dar eu i-mi repar masina pe partea electrica, vezi ca n-am nici o saptamana de cand am schimbat cea de a 3-a punte
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Bateria fara intretinere , (ca toate masinile astea mai noi au asa ceva din fabrica) se poate strica dar cedeaza deobicei iarna si nu apuci sa o mai masori sa vezi "fluctuatiile" de incarcare! PUR SI SIMPLU "MOARE"!! de ce: pt. ca pasta aia incriminata de tine e sustinuta de o folie/membrana SEPARATOR-PLIC (secret de fabrica ) sa o retina!!
Uite ca eu sunt execeptia de la regula. Eu am schimbat pana in prezent la masina din semnatura 3 baterii si culmea toate vara, mai precis in perioda Iulie - August si 3 ani distanta. Ca fapt divers anul trecut am reusit preformanta sa schimb o baterie dupa NUMAI 3 ZILE DE FUNTIONARE. Cum ai spus si tu brusc a murit. Nu e o regula ca un acumulator sa se strice neaparat iarna
"ca pasta de pe electrozii acumulatorului sa se scurga si in cazuri mai deosebite gen socuri si(sau) inclinarea cu un numar de x grade a planului pe care este asezata pot duce la intrarea in scurt a unui element ,,aleator’’ "= FALS! ADICA SE VOR SCURTCIRCUITA MUULT MAI GREU ELEMENTII ! Vezi alte defecte la baterii! Mai degraba la un an schimbi puntea si cam la 4 ani bateria oricat de multe socuri sau ca sta in panta x grad.
Eu chiar nu te mai inteleg. Mai sus spui ca bateria se poate defecta din cauza mebranei separatoare si acum sustii contrariul. Hotaraste-te
Cu masuratorile ai dat-o in "fasole " aia 15ani in domeniul electrotehnic am fost "metrolog-automatist"
Si daca tu ai profesat intr-un domeniu crezi ca automat devii detinatorul adevarului suprem? Ar trebui sa-ti fac plecaciuni? Pana unaalta, ajuta-ma sa masor boabele de fasole si spune-mi unde am gresit?
Si ma vad sa repet: incarcarea la max 13,9V , (bateria inca buna dupa 2,5ani Varta silver 85A! incarcata pe redresor/incarcator profi.) oscilatii pe tensiune dupa putin timp in mers indica DIODE DEFECTE
Iarasi te contrazici. Pana mai acum cateva posturi spuneai ca incarcarea trebuie sa fie de minim 14.0 V si acum vi si spui ca trebuie sa incarce maxim 13.9 V. Eu stiu ca o dioda cand este impuscata e cam decedata. Nu am auzit de diode care se mearga numai cand vor ele!
La AstraH nu are nici o treaba CB-ul cu incarcarea! Nu de alta dar eu i-mi repar masina pe partea electrica, vezi ca n-am nici o saptamana de cand am schimbat cea de a 3-a punte
Ma simt nevoit sa-ti readuc pe firmament indemnul care l-am facut ceva posturi mai in urma. Documenteaza-te temeinic! N-ai nimic de pierdut! I-a uite ce scrie un coleg intr-un topic asemanator cu acesta:
Cred ca colegu' Livcro are dreptate :
DFM ( Digital Field Monitor duty cycle output for computer control unit monitoring ) is the Field output load sensor that is controlled by the ECU. This is for a soft start to the alternator. - L to the ignition light.
Si cand ECU nu poate sa isi faca treaba , iti da eroarea : P0622
,
DFM ( Digital Field Monitor duty cycle output for computer control unit monitoring ) is the Field output load sensor that is controlled by the ECU. This is for a soft start to the alternator. - L to the ignition light.
Si cand ECU nu poate sa isi faca treaba , iti da eroarea : P0622
iar aici ai semnificatia acestei erori:
P0622 Generator Field "F" Control Circuit Malfunction.
Venind in spiritul pentru care a fost creeat acest forum vin si eu cu o intrebare: Dupa tot acest dialog ai putea sa-I prezinti colegului @andibad o posibila cauza pentru care masina lui nu vrea sa porneasca sau sa-l indrumi intr-un loc unde ar putea sa-si rezolve problema?
- AndiBAD
- **
- 108 mesaje
- din 23 Feb 2012
- Astra 2006 Z19DT
- Brasov
AndiBAD
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2012
- Mesaj Privat
Ma inebuniti )
Am pus o baterie de 70 A Rombat de proba pentru 2 zile si nu am mai avut probleme cu pornirea o ia chiar bine.Am dat jos firul de la amplificator ,nu imi mai scade intensitatea farurilor cand virez.
Cu contactul pus pe tester bateria are 12,6-7 ; iar dupa in UEC curentul ajunge la 14,1-2 maxim iar cu toti consumatorii porniti clima ventilatie 4 dezaburire faza lunga ceata-fata-spate player cu vol peste jumate scade la 13-12,9 cel mai putin motor rece dar pornit.
Deci 90% e bateria dusa ,cea ce ma mir ca sa dus brusc asa ultima oara a fost schimbata 07.2010 la 94 de mii de km.SA reziste numai doi ani baterie originala ?Tind sa cred ca a crapatr si din cauza start-stop -uriilor dese ...
Am pus o baterie de 70 A Rombat de proba pentru 2 zile si nu am mai avut probleme cu pornirea o ia chiar bine.Am dat jos firul de la amplificator ,nu imi mai scade intensitatea farurilor cand virez.
Cu contactul pus pe tester bateria are 12,6-7 ; iar dupa in UEC curentul ajunge la 14,1-2 maxim iar cu toti consumatorii porniti clima ventilatie 4 dezaburire faza lunga ceata-fata-spate player cu vol peste jumate scade la 13-12,9 cel mai putin motor rece dar pornit.
Deci 90% e bateria dusa ,cea ce ma mir ca sa dus brusc asa ultima oara a fost schimbata 07.2010 la 94 de mii de km.SA reziste numai doi ani baterie originala ?Tind sa cred ca a crapatr si din cauza start-stop -uriilor dese ...
- opelastrah
- *
- 41 mesaje
- din 30 Jun 2009
- Astra 2005
- Iasi
opelastrah
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2009
- Mesaj Privat
Salut tuturor! Am si eu o problema la alternator...am un opel astra H 2005 1.7 cdti si cand o pornesc cu motorul rece imi ridica turatia la relanti la 1100 rpm si mi se aprinde martorul de ESP si ABS in bord........sunt momente cand raman si fara servo .
Insa daca o turez peste 2000 rpm imi dispar martorii .....revine servodirectia insa cand revine turatia la relanti apar inapoi.
Fenomenul se intampla pana se incalzeste masina bine......
Am facut testul agrafa si am 8 coduri de erroare....o parte din ele imi arata puntea de diode si releul....altele nu am gasit nici cea mai mica explicatie.
Am umblat la service dupa service....(Tin sa precizez ca mai analfabeti in lumea mecanicii in special la partea electromecanica nu prea ai unde) si nu prea gasesc solutia.......au scos o borna de la masina......masina mergea in continuare......au masurat cat incarca...si incarca in jurul val de 14 v....
Dilema mea e ca primesc curent insa nu suficient..ceea ce ma duce la gandul ca e releul.....sau ca este vre-un senzor care e dus pe la alternator....Vreau sa mai precizez ca martorul cu bateria nu mi se aprinde...decat atunci cand pun contactul si dispare dupa un anumit timp...asa face si pana acum deci nici o comportare ciudata a martorului baterie din bord.
Intrebarea mea pt cei care au ASTRA H model asemanator.....POate exista un senzor la alternator in care sa imi dea peste cap ECU si sa imi dea 8 errori?Aseara dupa ce am mers mai mult cu ea nu imi mai aparea nimic in bord.....ESP functiona ff bine pe zapada :X:X:X:X ABS la fel.....Multumesc!
Insa daca o turez peste 2000 rpm imi dispar martorii .....revine servodirectia insa cand revine turatia la relanti apar inapoi.
Fenomenul se intampla pana se incalzeste masina bine......
Am facut testul agrafa si am 8 coduri de erroare....o parte din ele imi arata puntea de diode si releul....altele nu am gasit nici cea mai mica explicatie.
Am umblat la service dupa service....(Tin sa precizez ca mai analfabeti in lumea mecanicii in special la partea electromecanica nu prea ai unde) si nu prea gasesc solutia.......au scos o borna de la masina......masina mergea in continuare......au masurat cat incarca...si incarca in jurul val de 14 v....
Dilema mea e ca primesc curent insa nu suficient..ceea ce ma duce la gandul ca e releul.....sau ca este vre-un senzor care e dus pe la alternator....Vreau sa mai precizez ca martorul cu bateria nu mi se aprinde...decat atunci cand pun contactul si dispare dupa un anumit timp...asa face si pana acum deci nici o comportare ciudata a martorului baterie din bord.
Intrebarea mea pt cei care au ASTRA H model asemanator.....POate exista un senzor la alternator in care sa imi dea peste cap ECU si sa imi dea 8 errori?Aseara dupa ce am mers mai mult cu ea nu imi mai aparea nimic in bord.....ESP functiona ff bine pe zapada :X:X:X:X ABS la fel.....Multumesc!
- stx
- **
- 256 mesaje
- din 10 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
stx
- Mesaje scrise: 256
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2010
- Mesaj Privat
- d0m1n1c
- **
- 181 mesaje
- din 25 Mai 2013
- Astra 2006 Z17DTL
- Iasi
d0m1n1c
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2013
- Mesaj Privat
Salutare,
Revin cu o intrebare referitoare la alternator.
Cum zilele astea s-a lasat destul de rece ( temp in jur de 0 grade) masina a pornit ceva mai greu la prima cheie dimineata. Mai exact dau cheie invarte de 2 ori ceva mai greoi si apoi o ia.
Mergand cu ea si uitandu-ma in meniurile ascunse am observat ca incarcarea fluctueaza destul de mult de la 14,3 pana pe la 12,5, daca turez masina putin mai tare incarcarea creste din nou in jur de 14 (cu faza scurta aprinsa, clima pornita) . Releul si puntea cu diode le-am schimbat in vara, pe garantie. Si atunci incarcarea fluctua dar parca nu chiar atat de mult.
Acum intrebarea e urmatoare, (bateria are cam 6 ani, si probabil cam e timpul sa o schimb), poate influenta bateria modul in care incarca alternatorul si poate determina aceste fluctuatii?
Bateria este de 85AH si 760A, o fi prea mare pentru alternator?
Revin cu o intrebare referitoare la alternator.
Cum zilele astea s-a lasat destul de rece ( temp in jur de 0 grade) masina a pornit ceva mai greu la prima cheie dimineata. Mai exact dau cheie invarte de 2 ori ceva mai greoi si apoi o ia.
Mergand cu ea si uitandu-ma in meniurile ascunse am observat ca incarcarea fluctueaza destul de mult de la 14,3 pana pe la 12,5, daca turez masina putin mai tare incarcarea creste din nou in jur de 14 (cu faza scurta aprinsa, clima pornita) . Releul si puntea cu diode le-am schimbat in vara, pe garantie. Si atunci incarcarea fluctua dar parca nu chiar atat de mult.
Acum intrebarea e urmatoare, (bateria are cam 6 ani, si probabil cam e timpul sa o schimb), poate influenta bateria modul in care incarca alternatorul si poate determina aceste fluctuatii?
Bateria este de 85AH si 760A, o fi prea mare pentru alternator?
- d0m1n1c
- **
- 181 mesaje
- din 25 Mai 2013
- Astra 2006 Z17DTL
- Iasi
d0m1n1c
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2013
- Mesaj Privat
Cum in noaptea astea temperatura a scazut sub 0 grade, era de asteptat sa nu mai porneasca deloc.
Nici macar nu mai invarte . Ma gandesc sa nu fie din nou alternatorul pentru ca m-am saturat sa ii tot schimbi diodele.
Alte pareri?
P.S M-am uitat mai bine, bateria e din 2010 ..deci are in jur de 4 ani
Nici macar nu mai invarte . Ma gandesc sa nu fie din nou alternatorul pentru ca m-am saturat sa ii tot schimbi diodele.
Alte pareri?
P.S M-am uitat mai bine, bateria e din 2010 ..deci are in jur de 4 ani
- d0m1n1c
- **
- 181 mesaje
- din 25 Mai 2013
- Astra 2006 Z17DTL
- Iasi
d0m1n1c
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2013
- Mesaj Privat
Oameni buni, deci eu nu mai inteleg nimic...
Bun, am schimbat bateria, Varta Blue Dynamic 74 AH , 680 A, masina porneste la sfert dimineata.
Insa urmarind incarcarea in BC am observat urmatoarele lucruri:
Daca pornesc motorul fara nici un consumator am incarcare normala de 14,3-14,2 dupa care daca mai pornesc consumatori gen dezaburire, clima, faza scurta incarcarea variaza intre 13,9-14,2.
Daca pornesc motorul si clima e deja pornita, farurile sunt puse pe auto si se aprind singure la pornire, atunci incarcarea imi sta undeva intre 12 si 13 (indiferent daca turez motorul sau nu). In momentul in care inchid toti consumatorii o las 5 secunde si ii pornesc din nou incarcarea revine la normal in jurul valorii de 14.
Singurul moment in care imi scade destul de mult incarcarea este cand iau viraje mai dese, intra servo in actiune si din 14 scade in 13, 13,5.
A mai avut cineva problema asta?
Bun, am schimbat bateria, Varta Blue Dynamic 74 AH , 680 A, masina porneste la sfert dimineata.
Insa urmarind incarcarea in BC am observat urmatoarele lucruri:
Daca pornesc motorul fara nici un consumator am incarcare normala de 14,3-14,2 dupa care daca mai pornesc consumatori gen dezaburire, clima, faza scurta incarcarea variaza intre 13,9-14,2.
Daca pornesc motorul si clima e deja pornita, farurile sunt puse pe auto si se aprind singure la pornire, atunci incarcarea imi sta undeva intre 12 si 13 (indiferent daca turez motorul sau nu). In momentul in care inchid toti consumatorii o las 5 secunde si ii pornesc din nou incarcarea revine la normal in jurul valorii de 14.
Singurul moment in care imi scade destul de mult incarcarea este cand iau viraje mai dese, intra servo in actiune si din 14 scade in 13, 13,5.
A mai avut cineva problema asta?