- alex_paval
- OP
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
Buna seara ! Am in plan sa transform un 1.7 dti care are probleme pana peste cap si nu le pot da de capat, intr-un motor diesel clasic cu pompa de injectie. Drept dovada sunt motoarele 1.7 td de pe vectra a sau astra f. Multi spun ca masina va deveni puturoasa, dar avand in vedere ca ea este dotata cu o turbina cu wastegate, banuiesc ca debitul de motorina si cel de aer va fi foarte usor de marit ( ceva gen remapare) si nu ar fi chiar atat de greu de facut. Ca in prim plan, odata cu aceasta modificare voi scapa de EDU + functia de injectie al ECU-ului, debitmetru, si EGR. Cine este in masura sa imi poata detalia acest plan si i-ar face mare placere sa ma ajute, este binevenit sa-si exprime opinia. Va rog, fara discutii de genul "ca e tiganeala, ca va fi puturoasa, ca nu o sa tina" etc. Va multumesc anticipat.
moroshanu- Suspendat
- 249 mesaje
- din 16 Apr 2012
- Astra 2004 z17dtl
- Prahova
moroshanu- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2012
- Mesaj Privat
dacã te gîndești sã pui o pompã de injecție de astra F nu cred cã se poate. Intereseazãte la ce presiune lucreazã injectoarele aferente pompei respective. La astra G injecția este directã iar injectoarele lucreazã la 900 bari iar ce vrei tu sã montezi lucreazã la 130 bari. Chiar dacã vei reuși sã montezi pompa, nu cred cã vei reuși vreodatã sã pornești motorul . Cât despre funcționare, nici o șansã.
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
Planul e fezabil dar, poti sa ma si injuri, e utopic.
1.7dti e un diesel semi-clasic dezvoltat din modelul de pe F la care s-a adaugat o pompa cu control electronic. Te vei confrunta la montarea noii pompe cu probleme de avans. Noua pompa trebuie sa asigure presiunea sau presiunile necesare pentu deschiderea injectoarelor. Am auzit ca injectoarele de pe 1.7dti ar avea doua praguri de deschidere, deci mi-e teama ca ai nevoie si de alte injectoare si nu stiu zau cum se vor potrivi ele fizic (chiulasa, capac chiulasa, conducte etc.).
Trebuie sa te gandesti la niste solutii prin care sa controlezi modulul de bujii care acum este controlat permanent de ecu pe baza temperaturii motorului. Deasemenea trebuie gasita o solutie de protectie a turbinei, protectie care acum se face electronic prin senzorul de presiune de pe galeria de adimisie si ecu, ecu care la randul lui comanda wastegate-ul. Fara wastegate turbina e in pericol.
De senzorul de turatie volanta si de debitmetru te poti lipsi. Senzorul de temperatura motor si presiune ulei acum sunt legati direct la ecu. Eliminand ecu ei trebuie adaptati cumva sa-ti ofere informatie in bord.
1.7dti e un diesel semi-clasic dezvoltat din modelul de pe F la care s-a adaugat o pompa cu control electronic. Te vei confrunta la montarea noii pompe cu probleme de avans. Noua pompa trebuie sa asigure presiunea sau presiunile necesare pentu deschiderea injectoarelor. Am auzit ca injectoarele de pe 1.7dti ar avea doua praguri de deschidere, deci mi-e teama ca ai nevoie si de alte injectoare si nu stiu zau cum se vor potrivi ele fizic (chiulasa, capac chiulasa, conducte etc.).
Trebuie sa te gandesti la niste solutii prin care sa controlezi modulul de bujii care acum este controlat permanent de ecu pe baza temperaturii motorului. Deasemenea trebuie gasita o solutie de protectie a turbinei, protectie care acum se face electronic prin senzorul de presiune de pe galeria de adimisie si ecu, ecu care la randul lui comanda wastegate-ul. Fara wastegate turbina e in pericol.
De senzorul de turatie volanta si de debitmetru te poti lipsi. Senzorul de temperatura motor si presiune ulei acum sunt legati direct la ecu. Eliminand ecu ei trebuie adaptati cumva sa-ti ofere informatie in bord.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Fii serios... auzi la el 130bari... 132bari sunt la motoare diesel fara turbina din anii '80.
Injectoarele care sunt montate pe 1.7TD Isuzu lucreaza la 162bar cand sunt noi. Mai multe detalii in Autodata2004.
Ca si exemplu, injectorul de Vectra B 2.0DTi lucreaza la 186bar, deci nu cu foarte mult mai sus. In plus, orice injector ar trebui sa poata fi reglat sa deschida intr-o plaja de presiuni.
Sunt motoare VW TDI de 90cp (primele motoare cu injectie directa de la ei) la care se poate pune pompa de injectie clasica de 1.9TD, aceste motoare dupa modificare (electronic->clasic) fiind puse ulterior pe VW Transporter, daca cauti pe Internet gasesti mai multe detalii acolo. E chiar o firma specializata in Germania care practica aceast tip de transformare.
Pe mine ma intereseaza subiectul, o sa mai revin sa intreb daca ai progresat.
L.E:
M-am uitat in Autodata2004 si se pare ca injectorul la 1.7DTi deschide la 175bar, daca luam in calcul uzura arcurilor injectoarelor probabil ca le va deschide o pompa de injectie clasica Zexel fara sa fie probleme, daca aceasta este in stare buna (adica o pompa de injectie care baga minim 600bar pe bancul de proba, la turatie de banc).
Verifica daca se poate monta pompa de injectie clasica in suruburile celei cu electronica pe care o ai acum. Daca da, va trebui apoi sa modifici piesa in care se prinde acum pompa ta in sensul ca acum are gauri rotunde si avansul e reglat electronic din ea, la cea clasica vei avea nevoie de gauri ovale ca sa poti regla avansul prin rotirea corpului pompei folosind un ceas comparator.
Pentru controlul bujiilor poti pune un releu clasic de 1.7TD. E in 2 trepte, motor rece bujiile stau 4-5sec. Motor cald, bujiile cupleaza si decupleaza imediat. In ceea ce priveste wastegate, va trebui sa-l comanzi din electronica sa stea permanent deschis si pe conducta catre el sa vii cu o piesa suplimentara (un boostcontroller cu arc si bila ceramica) pe care sa o calibrezi manual (nu e greu) ca sa deschida la presiunea maxim permisa de parametrii motorului tau.
Eu cred ca poti face modificarea, primul lucru sa verifici daca poti monta pompa de injectie clasica in locul celei care e acum pe motor si daca pinioanele celor doua pompe de injectie au acelasi pas si numar de dinti. Aici s-ar putea sa ajungi intr-un punct mort in sensul ca sa nu se poata face schimbarea si atunci va trebui sa renunti. In rest, cred ca se pot face adaptari sa inaintezi cu proiectul tau.
Injectoarele care sunt montate pe 1.7TD Isuzu lucreaza la 162bar cand sunt noi. Mai multe detalii in Autodata2004.
Ca si exemplu, injectorul de Vectra B 2.0DTi lucreaza la 186bar, deci nu cu foarte mult mai sus. In plus, orice injector ar trebui sa poata fi reglat sa deschida intr-o plaja de presiuni.
Sunt motoare VW TDI de 90cp (primele motoare cu injectie directa de la ei) la care se poate pune pompa de injectie clasica de 1.9TD, aceste motoare dupa modificare (electronic->clasic) fiind puse ulterior pe VW Transporter, daca cauti pe Internet gasesti mai multe detalii acolo. E chiar o firma specializata in Germania care practica aceast tip de transformare.
Pe mine ma intereseaza subiectul, o sa mai revin sa intreb daca ai progresat.
L.E:
M-am uitat in Autodata2004 si se pare ca injectorul la 1.7DTi deschide la 175bar, daca luam in calcul uzura arcurilor injectoarelor probabil ca le va deschide o pompa de injectie clasica Zexel fara sa fie probleme, daca aceasta este in stare buna (adica o pompa de injectie care baga minim 600bar pe bancul de proba, la turatie de banc).
Verifica daca se poate monta pompa de injectie clasica in suruburile celei cu electronica pe care o ai acum. Daca da, va trebui apoi sa modifici piesa in care se prinde acum pompa ta in sensul ca acum are gauri rotunde si avansul e reglat electronic din ea, la cea clasica vei avea nevoie de gauri ovale ca sa poti regla avansul prin rotirea corpului pompei folosind un ceas comparator.
Pentru controlul bujiilor poti pune un releu clasic de 1.7TD. E in 2 trepte, motor rece bujiile stau 4-5sec. Motor cald, bujiile cupleaza si decupleaza imediat. In ceea ce priveste wastegate, va trebui sa-l comanzi din electronica sa stea permanent deschis si pe conducta catre el sa vii cu o piesa suplimentara (un boostcontroller cu arc si bila ceramica) pe care sa o calibrezi manual (nu e greu) ca sa deschida la presiunea maxim permisa de parametrii motorului tau.
Eu cred ca poti face modificarea, primul lucru sa verifici daca poti monta pompa de injectie clasica in locul celei care e acum pe motor si daca pinioanele celor doua pompe de injectie au acelasi pas si numar de dinti. Aici s-ar putea sa ajungi intr-un punct mort in sensul ca sa nu se poata face schimbarea si atunci va trebui sa renunti. In rest, cred ca se pot face adaptari sa inaintezi cu proiectul tau.
asaftei
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 1998 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2013
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
asaftei
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 1998 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2013
- Mesaj Privat
asaftei
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 1998 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2013
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
asaftei
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 1998 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2013
- Mesaj Privat
nu stiu probabil doar ca mufa care venea la pompa originala nu e pusa nare loc unde so pun si e tras cu un fir pe la pompa pe acolo e complicat pt mn ca nu ma pricem doar ec am vazut si miau zis niste mecanici da in ghilimele mecanici numai la servis sa nu duci masina ca astea iau bani degeaba tot eu miam facuto acasa de pe net cu un prieten;)
deliric
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 1993 1.7d
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2008
- Mesaj Privat
- vallyku
- **
- 197 mesaje
- din 26 Oct 2009
- Astra 2003 y17dth
- Mehedinti
vallyku
- Mesaje scrise: 197
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2003 y17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2009
- Mesaj Privat
Se poate,am un prieten cu un chrylser cu pompa tot cu edu care a facut modificarea astea,a fost facuta de un mecanic mai in varsta care a stiut ce face si mia zis ca poate sa imi faca si mie aceasta modificare daca vreau,dar am refuzat,daca o sa il mai intalnesc,o sa ii cer detalii si o sa postez aici
deliric
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 1993 1.7d
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2008
- Mesaj Privat
- vallyku
- **
- 197 mesaje
- din 26 Oct 2009
- Astra 2003 y17dth
- Mehedinti
vallyku
- Mesaje scrise: 197
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2003 y17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2009
- Mesaj Privat