Primul lucru care trebuie sa faceti este sa va duceti la un magazin auto,si cu seria de sasiu etc,sa comandati placutele si discurile.
Eu am optat pentru discuri Zimmerman si placute Delphi.
Dupa care cel putin 4-5 ore libere si multa bere sau suc dupa caz 😎 .
Va recomand sa incepeti cu discul spate de pe partea soferului,este cel mai indepartat,si tot pe el sa il aerisiti primul!
Materiale necesare o trusa de chei,ciocan,o dalta sau levier,o periuta de dinti,putina vaselina,lichid de frana,si putina benzina sau motorina,pentru a curata foarte bine zona,o sa vedeti ca este depusa foarte multa rugina ferodou etc....
Cheile principale cu care se va opera sunt cheia de 19 tubulara pentru cele 2 suruburi mai mari de la etrieri,cheie torx si surubelnita in stea.
Pasul 1 punerea pieselor necesare trusei de scule etc in portbagaj ca intr-o sala de operatii:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 2 se slabeste frana de mana se da mansonul de la frana de mana jos si se slabeste piulita cat se poate de mult,dupa care se da cablul scurt afara pentru a elibera sabotii de tot:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 3 cu un patent special se sugruma conducta de cauciuc de la lichidul de frana pentru a nu permite scurgerea/pierderea acestuia,dupa care se desface conducta din etrier cu o cheie de 9,o sa se mai scurga foarte putin lichid de frana ceea ce mai ramane pe traseu,pana unde este sugrumat:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 4 se da cu lichid de frana pe cele 2 suruburi ce tin etrierul,dupa care cu o cheie de 19 tubulara se desfac,dupa ce dati cu lichidul de frana lasatil 5 min sa isi faca efectul,dupa care bateti putin cu ciocanul in suruburi,acestea au vopsea pe ele,daca nu au mai fost niciodata schimbate discurile,si dupa aceea incepeti sa le desfaceti se desfac spre partea din spate pe partea din stanga(sofer) si in fata pe partea din dreapta(pasager),o sa se desfaca un pic mai greu pana se duce vopseaua aceea:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 5 se desface surubur de prindere al discului de frana cu o surubelnita in stea,puneti inainte putin lichid de frana de jur imprejurul acestuia si lasatil sa actioneze 2-3 minute,dupa care desfacetil:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 6 partea cea mai dificila dupa parerea mea,dati cu lichid de frana sau degripant WD40 in jurul axului cetral una de afla rulmentul si unde sta discul pentru a se duce cat de cat rugina,si folositi un ciocan,in timp de bateti cu cicanul pe interiorul discului rotiti de acesta,usor usor se va desprinde,dupa care il dat jos,o sa gasiti mult ferodou,praf mizerie acolo,curatati cu o periuta de dinti si benzina acesta se evapora foarte repede,dupa care suflati praful:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 7 acum ocupativa de placutele de frana,datile jos,folositi un cui sau un surub nu foarte gros cu care bateti usor in cele 2 "cuie"care tin placutele,tot inainte de aceasta operatiune puneti lichid de frana sau degripant pe gaurele acestora pentru a merge mai usor,dupa care curatati bine zona cu o perie de sarma:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 8 acum pentru a imbinge pistonul la loc in etrier lasati placutele vechi pe etrier si cu coada de la ciocan impingeti in placuta,asa o sa intre pistonul in etrier de tot si o sa iasa tot lichidul de frana,aceasi operatiune faceti-o pe amandoua partile la fiecare etrier:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 9 se da placutele vechi jos,se pun cele noi si fixeaza cuiele etc,aceasta trebuie batute cu ciocanele nu foarte rau,cat sa etanseze foarte bine:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 10 se pune totul la loc in sens invers si rezultatul final:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Spor la treaba! 😎