Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Classics
  3. Opel Kadett
  • keatra`

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Kadett 1987 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Salut

Am de putina vreme un kadett din `87, motor 1.3s/75cai carburatie.
Problema e urmatoarea ( sau poate nu e o problema si mi se pare mie doar ) : dimineata o pornesc destul de greu
trag socul pe la vreun sfert , dau la cheie, tin vreo 4-5sec .. niente .. mai dau odata la cheie, porneste. dar ca sa nu`mi moara motorul tb sa stau cu acc. vreo 40-60sec .. depinde .. sa fie "rotund", timp in care mai imping la loc socul cate putin.

L`am rugat pe tata sa se mai uite putin la masina, sa`mi mai zica ce si cum [ "ce e aia, ce face aia" Embarassed ] si a obs el o chestie ciudata ... avansul vaccumatic [sau cel putin asa imi aduc aminte din ce a zis el] care iese din caburator [mai exact furtunasul ala subtzire] nu era conectat [ el in mod normal cica ar intra intr`un modul care exista prin apropiere, care din cate am urmarit eu este legat la modulul de aprindere electronica ] .. in fine .. l`am conectat azi dimineata, inainte de a porni .. si in ciuda a ce a zis tatal meu [ ca ar trebui sa mearga mult mai bine ... ] nu a fost asa Sad ... chiar nu am reusit sa pornesc masina cu furtunashul ala bagat la locul lui ... [ ori n`am incercat destul .. nush ]

Imi e ciuda pt ca un coleg de`al tatei are o Dacie break tot pe carburatie si pe vremea asta nici nu se pune pb la el de soc Neutral iar eu la un opel totusi, nu dacie ... tre` sa pornesc cu soc vara ... Shocked Evil or Very Mad
Un alt exemplu ar fi urmatorul : ma duc la facultate la ora 16, la ora 20 termin si a trebuit iar socul sa pornesc ... doar 4 ore ...

Motorul merge f frumos, nu haraie, nu trancane, e silentios, cand il turez se aude frumos .. nu cred ca e el de vina ..
O sa ma duc sa fac verific si compresia la cilindri, dar asta mai acusi .. ma gandesc ca poate imi dati voi niste sfaturi pe moment

Mersi
O sa revin cu poze din compartimentul motor maine, poimaine ..
Skip ads

  • Dr.Opel

  • Mesaje scrise: 232
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1984 13N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Asa e la Opel. Tragi socul si la o ora dupa ce ai oprit, insa nu vad ce te deranjeaza? M-am obisnuit cu ea asa de 14 ani de cind o am si merge superb. Chiar si cind e cald, trag putin socul fara sa ating acceleratia si porneste la sfert, dupa care imping la loc butonul. In felul asta evit turatii prea mari ale motorului la pornire si am o turatie constanta si silentiozitate. Furtunul trebuie pus pentru ca regleaza avansul vacuumatic. La rece, dimineata trag maxim socul si daca este o temperatura ca acum, pornesc fara alte probleme. Cind este mai rece, tragi soc max, dai un sprit pina la fund de acceleratie (fara probleme - in felul asta este sprituita benzina in galeria de admisie - insa nu apuca sa ajunga in cilindrii pt ca la opel galeria este lunga ) apoi imediat dai o cheie si ai sa vezi cum pleaca la sfert. In felul asta nici nu ineci motorul si protejezi si demarorul pe care nu-l mai chinuiesti. La temperaturi ca acum (5 C dimineata) - tragi doar socul la max si dai cheie, dupa care impingi progresiv, in functie de cum simti ca merge motorul si fara sa turezi prea mult. Totul este sa te obisnuiesti cu turatia pe care o dau diferitele pozitii ale butonului de soc la diferite temperaturi si cu timpul o sa te inveti cu masina. Crede-ma ca ma felicit in fiecare zi ca n-am luat una cu soc automat si de aproape 190 000 km merg si merg cu ea fara probleme, cu consum de 6,5 afara si 8-9 in oras. Sfatul meu prietenesc este sa nu umbli la carburator daca n-ai cu adevarat probleme.
  • dodo_f2k

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Galati
  • Masina: Kadett 1988 13NB
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Dr opel are perfecta dreptate,si eu am opel kadett 1.3 carburatie si la fel fac:iarna cand e foarte frig dau 2-3 pedale ,trag socul si ponesc -tin socul tras la max 5-10sec si apoi il inping in functie de cum sta motorul la rilanti,dc tii mai mult socul tras la max ai ocazia sa o ineci" si de regula porneste la sfert de cheie.
Cand e mai cald ori trag socul mai putin ori dau sprit cand o pornesc-cand se incalzeste motorul sata perfect la rilantii.
Si eu am crezut la inceput cand am luat masina ca ar fi o problema(probleme termostat)dar se pare ca asa e cu motoarele de kadett cel putin astea pe carburatie.
  • keatra`

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Kadett 1987 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am inteles. Eh, asta este, ma gandeam ca este o problema .. dar se pare ca nu este.
Acum in schimb va intreb alte lucruri, legate de diferite "probleme".
Atasez intai o poza cu compartimentul motor de ansamblu, apoi revin cu intrebarile in amanunt.



1. Am montat dimineata avansul vaccumatic ( furtunashul ) la loc, dar nu obs diferente fata de atunci cand nu era pus.
Care sa fie explicatia ? Am pus mai multe poze, chiar si pt celelalte module de care se leaga ...






2. Apoi ar mai fi ca din modulul de aprindere electronica mai iese un cablu .. neconectat .. puteti obs asta si din poza a3a de la punctul 1 ; oricum mai pun o poza, mai neclara din pacate, cu cablul ..



3. Si mai este o chestie, care iara nu stiu ce este, si as vrea sa aflu .. Smile



Multumesc pt raspunsurile anterioare Idea
  • Dr.Opel

  • Mesaje scrise: 232
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1984 13N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Din ce se vede acolo, am senzatia ca s-a schimbat motorul pe injectie cu unul pe carburatie. Insa, in primul si in primul rind, muta urgent decantorul ala de benzina de pe chiulasa, daca nu vrei sa iei foc din senin!!!. De asemenea, muta cumva pe sub carcasa filtrului de aer si furtunul de retur ca sa nu mai treaca pe deasupra chiulasei! Cumpara un furtun mai lung si muta decantorul undeva pe contraaripa, departe de orice sursa electrica sau de caldura. Nu stiu ce anume s-a modificat, dar in mod clar masina aia nu a fost de la inceput pe carburatie (altfel nu vad justificarea calculatorului de injectie) si in plus n-avea cum sa fie cu soc manual, din moment ce carcasa filtrului este cu senzor de soc automat. Acum, important este ca merge, las-o asa cum e si daca vei avea vreodata probleme vedem atunci. Muta decantorul si furtunul de retur!
  • dodo_f2k

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Galati
  • Masina: Kadett 1988 13NB
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Si kadetul meu 13 NB are calculator si din cate stiu nu s-a facut modificari la ea.Se pare ca ar fi calculatorul de la aprinderea electronica.
Referitor la furtunasul de la vacum nici eu nu am simtit vreo diferenta cand era scos...motorul functiona la fel.
Poze de la motorul meu si un post anterior gasesti aici.
https://www.clubopel.com/vie...alculator++kadett



  • keatra`

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Kadett 1987 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Mda, ma faci de ras dodo_f2k cu pozele tale, acuma tre` sa stau sa curat masina pe la motor Embarassed Laughing
Revenind la suibect, sincer m`ai speriat Dr.Opel .. zicea tata ceva ca nu e bine ca trec furtunasele alea pe chiulasa, dar nu m`am gandit ca e urgent. Mersi mult Smile

Cat despre motor ... la masina mea s`a umblat oleak .. am uitat sa precizez Very Happy .. de la cine am luat`o i`a schimbat motorul din 13NB in 13S (m`am uitat acuma in cartea de identitate pt nu mai stiam exact ce avuse inainte )

Modulul acela care voi ziceti ca e calculatorul de injectie .. e ciudat .. chiar am pus o poza si scrie clar .. 12volt microprocessor SPARK timing control module ... deci rezulta o simpla apridere electronica ... parerea mea .. neavizata ce`i drept Very Happy

O sa ma mai uit la diverse chestii mai atent, o sa urmaresc unde intra fiecare cablu si etc. dar mai acusi, de marti incolo, mom. am un ex ..

Numai bine
  • keatra`

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Kadett 1987 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Lasand la o parte acel calculator .. am atasat o imagine cu compartimentul motor a lui dodo_f2k pe care am insemnat cateva chestii ...
Tot nu am aflat ce rol au Smile De exemplu pe filtrul de aer este un capacel din care iese un fir ... la mine nu (mai) iese nici un fir Shocked Laughing
Apoi la cealalta "chestie" incercuita ; as vrea sa stiu ce este .. si mai mentionez ca mufa incercuita cu verde la mine nu este conectata ( nu exista cablul cu mufa Shocked )



Ma sperii pe zi ce trece de "achizitie" ...
  • blackmanmoto

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Braila
  • Masina: Corsa 1994 c16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nu cumva masina a avut carburator cu soc automat si sa schimbat cu unul manual???INtreb si eu??? Fara suparare.


Ultima modificare făcută de blackmanmoto la Joi 22 Mar, 2007 7:48 pm
  • dodo_f2k

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Galati
  • Masina: Kadett 1988 13NB
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2006

  • Mesaj Privat
furtunul rosu duce tot undeva in cutia filtrului de aer si cred ca e pentru economisi carburantul:vaporii de benzina nearsi revin in filtru si de acolo in carburator cel putin asa cred eu
mufa aia neconectata nu stiu unde vine...am sa ma uit si am sa-ti zic.
  • dodo_f2k

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Galati
  • Masina: Kadett 1988 13NB
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2006

  • Mesaj Privat
referitor la sistem spark timing" are mai multe roluri:citeste si tu pe aceste linkuri
http://www.4tuning.ro/info/...tia_variabila.htm
http://www.freepatentsonline.com/4324216.html
  • cozma costel

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Kadett 1988 13nb
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2007

  • Mesaj Privat
si la masina mea e la fel

motor 13 nb cu calculator si am aceeasi problema cu socul dar nu ma deranjat pana acum....dar din fericire am cumparat o masina neinmatriculabila cu motor de 1.4 injectie si iam pus injectia de 1.4 pe motorul meu de 1.3
sper sa mearga bine
  • nicu_stef

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2005

  • Mesaj Privat
chestia aceea incercuita cu verde ar fi o electrovalva.
de la carburator de pe undeva din zona clapetei vine un furtunel la ea si la vasul mic,
apoi pleaca catre reglajul de ralenti (surubul are un pistonas inauntru)
ideea e ca atunci cand apesi pedala ceva mai mult, depresiunea din galerie se transmite prin acest circuit astfel intra mai multa benzina pe la acel surub-supapa hidraulica. (ralenti-ul cu pistonasul sus este cam de 1500rpm)
la magazin se numea ventil supapa de decelerare (surubul lat din care se regleaza relanti-ul)
vasul mis tampon si diafragmele din circuit fac in asa fel incat depresiunea se mentine pt 20-30 de secunde. (acesta este si testul, tii pedala peste 3000 apoi o lasi brusc, turatia trebe sa cada pe la 1500 pt 30 de sec, apoi la 925 cat este valoarea normala.)
electrovalva incercuita blocheaza acest circuit hidraulic atunci cand este tras socul sau cand apesi ambreiajul.
toata scarpinarea asta pe dupa ureche a fost facuta sa se alinieze la euro normele din '86.

nu stiu la cate masini mai este in stare de functionare.
la mine (13NB din 87) membrana de la surubul-supapa de reglaj al avansului este gaurita si am obturat furtunelul pt ca nu am reusit sa-l desfac, idem si la avansul vacuumatic -obturat pt ca mi-a cerut 1,8mil pe un distribuitor complet.
am mai auzit si la altii ca au obturat aceste furtunele suplimentare ce ies din carburator.

succese si la cati mai multi kilometri cu ea
  • keatra`

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Kadett 1987 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Dupa multe drumuri la diversi mecanici am gasit pe cineva prin ValeaLupului care mi s`a parut cinstit. Omul a zis ca in starea actuala nu are ce sa`i faca, nu se poate. Nu mai functioneaza cele enumerate de nicu_stef (electrovalva, etc ) + div. probleme.
Prima intrebare care mi`a pus`o a fost "De ce nu`i pui injectie monopct ?" Sad la care am ridicat ei eu din umeri ..
Acuma va intreb pe voi pentru ca nu am insistat cu omul pe acest aspect : daca ar fi vorba sa transform actualul motor de 1.3 carburator in 1.3i monopct care ar fi pasii ? De ce as avea nevoie ? Si o suma aproximativa la care s`ar ridica piesele daca stiti ..
Lasand la o parte injectia momentan, omul mi`a zis ca (virgula) carburatorul e "obosit" si nu mai functioneaza anumite reglaje (ale lui) .. Mi`a sugerat sa caut un carburator bun de dacie (1.3, 1.4), sa cumpar niste flanse noi (pt adaptare, nu ma pricep .. aveti idee ce a vrut sa zica .. ca sa stiu ce sa ma duc sa cumpar ? Smile ) si pe urma sa vin la el sa ma rezolve. Ce parere aveti ? L`am intrebat daca voi avea ceva de pierdut in urma acestei modif. si a zis ca absolut nimic .. va merge f bine. Arrow Question In plus, recomandati`mi ce carburator de dacie sa caut .. 1.3 / 1.4 buuun .. dar de care ? Question Am vazut ca exista multe modele : carfill, solex ... idei ?

Toate acestea au pornit de la faptul ca sambata trecuta urcam buciumul in zonele cu panta abrupta intr`a 2a cu 30/ora (si chiar n`o menajam .. era turata bine ... iar intr`a 3a canci .. ) cu o masina de 75cp totusi .... iti cam vine sa te dai jos din masina, sa iei ranga si s`o faci bucati .. cam asta e feeling`ul
Si ca sa fie "blog`ul" complet acuma 2 saptamani mi`a crapat distribuitorul pe dealul copoului la 11 noaptea Twisted Evil ... la o sg. dezmembrare din iasi mai era un kadett asemanator de la care am luat distrib., dar nu de care trebuia ( si ala a suferit o modificare la modulul de aprindere ) ... off
  • keatra`

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Kadett 1987 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Revin dupa peregrinari prin oras pe la diferite magazine ... (si o dezmembrare)

Pentru dacia 1.3 - 1.4 (noi)
Carfill Brasov ~ 230ron
(inca unu .. n`am retinut numele) ~ 220ron
Acestea binenteles sunt simplu corp, am intrebat si de dublu corp si mi s`a raspuns ca nu se gasesc ... Mad

Iar la dezmembrari pt. dacia 1.3 weber ... 30-40ron ..
Tot aici am gasit un kadett care tocmai il dezmembrau si avea carburatorul ... dar ma gandesc ca e posibil sa fie la fel de bun ca si a meu Smile)

Problema ar putea fi si alta ma gandesc, chiar daca pun un carb de dacie nou / sau il rezolv pe asta de kadett 1B1 .
M`am uitat in "Haynes Opel Kadett Service And Repair Manual" si la motorul meu e trecut carburator dublu corp, 2E3 Evil or Very Mad



Nu stiu de ce, dar am impresia ca tot nu va avea putere masina daca n`are carb dublu corp. Gresesc ? Crying or Very sad
  • cozma costel

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Kadett 1988 13nb
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2007

  • Mesaj Privat
sal
eu sunt din iasi si am un carburator de 1.3 kadett
functioneaza foarte bine dar eu am trecut pe injectzie1.4
daca tu crezi ca te ajuta .......suna la 0729300025
  • keatra`

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Kadett 1987 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Finally, am gasit la o dezmembrare 3 carburatoare dublu corp :
-2 bucati Pierburg`uri 2E
- o bucata Varajet 2

Ele sunt de pe Vectra 1.4, Ascona 1.6 si inca una, care si cum nush .. Momentan am fost sa vad ce si cum.

Pareri ? Sugestii ?
  • cozma costel

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Kadett 1988 13nb
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2007

  • Mesaj Privat
parerea mea e ca mai bun e unul din alea Pierburg
  • keatra`

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Kadett 1987 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am luat pana la urma un Pierburg 2E cu tot cu galeria de admisie de la dezmembrari, de pe o Vectra 1.4 carburatzie.
Acuma astept pana luni - marti cand il monteaza ...

Acuma in schimb am remarcat ceva la masina, in starea actuala ... asa nashpa Smile
Ieri am dat la cheie si spre mirarea mea a luat`o din prima, la sfert , a pornit frumos, dar a tinut doar 4 sec dupa care s`a oprit. Am pornit`o apoi ca de obicei, dar nu inteleg chestia asta .. De ce porneste frumos din prima, dar nu dureaza decat 2-3-4 sec (depinde de zi Smile ) ?
In cazul in care dupa ce schimb carburatorul face la fel unde trebuie sa caut ?
Am mai citit cate ceva pe forum si cineva cu Vectra spunea ca lucrul asta se intampla cand ai returul fisurat si cica s`ar dezamorsa pompa de benzina .. m`am gandit si e o varianta, nu ?
Iarasi ma gandeam sa fac in felul urmator. Dimineatza sau prima oara cand o pornesc pe ziua respectiva sa pun TURUL intr`un borcan si cineva sa dea la cheie. Iar eu sa observ cat timp vine benzina .. daca dupa 2-3-4sec nu mai vine as putea sa`mi fac o parere ..

Deci ... Question
Keep in touch
  • keatra`

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Kadett 1987 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Mda. Azi mi`a terminat de schimbat si carburatorul Pierburg 2E si admisia corespunzatoare.
A intercalat socul termic cu 2 teuri p`acolo, mai exact pe furtunul care duce la aeroterma si pe furtunul care face circuitul motorului. Socul functioaza bine, se deschide Smile (citisem despre problemele socului termic de pe ascona de exemplu si ma gandeam ce`o sa iasa .. ). In fine ..
Nu a apucat in schimb sa schimbe garnitura dintre saxofon si galeria de evacuare, si ma streseaza ca atunci cand o turez imi afuma fisele, etc.

Totusi motorul nu are vlaga ca si unu de 75cai si dublu corp ... Shocked si nu inteleg.
- Distributia a verificat`o, e ok
- Aprinderea am schimbat`o acuma 2sapt, e ok
- Compresie .. nu cat ar trebui la motorul asta, adica 9.5-10 ci e o medie de 7 .. dar asta ar trebui sa se manifeste in consum mai mare (randament prost) nu putere scazuta ..
- Avansul l`a reglat am inteles
- Altceva .... ce ? Crying or Very sad

Iarasi mai e ceva ce ma dispera. Masina are un "fasait" cand merge, mai pronuntat odata cu turatia. Ce poate fi ? De la galeria de evacuare, unde nu a schimbat inca garnitura noua sa fie ?

LE: Am uitat sa spun ca masina ma si "zgaltzaie" pe langa altele. Trebuie sa o potrivesc din ambreiaj ca sa se potoleasca. A devenit un automatism de acuma ...

Ideas ?
Off-topic :
Cred ca pe la sf. verii imi schimb motorul ca nu se mai poate .. sper sa gasesc un c20ne bun, ori un c18xe .. cu toate ca mai multi mi`au zis sa o dau pe asta + dif pe un gsi, ca ar fi mai convenabil decat un transplant de motor. Pareri ?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Classics
  3. Opel Kadett

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR