Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Mi-am rezolvat si eu , in sfarsit , problema cu aerul conditionat . Beleaua clasica : s-a dus freonul prin porii aparuti in radiator .
Am stat langa meserias ( se vedea ca intr-adevar e bun tipul ) si l-am pistonat cu intrebari , de ce si cum .
Va spun ce am aflat de la el , poate va este de folos cumva .
Electroventilatorul radiatorului are un carenaj care mareste eficienta lui . Datorita pozitionarii acestuia , lipit de radiator ( cred ca este un viciu din proiectare ) , se aduna mizerie in partea de jos a lui .
Aceasta mizerie , umezita , determina corodarea in timp a radiatorului . Deasemeni , intra mizerie si umezeala si in spatele motorului electric ( aproximativ in zona centrala a radiatorului ) .
Cand a demontat electroventilatorul , a scos doi pumni de mizerie din spatele lui , parca era noroi , asa arata .
Consider ca e bine , ca cei care nu au avut inca probleme cu radiatorul , sa scoata electroventilatorul , si sa curete toata aceasta mizerie acumulata in timp . Poate asa se va reusi prelungirea vietii radiatorului . Electroventilatorul se demonteaza usor , fixat in parte superioara cu doua piulite , iar in partea de jos sta asezat pe o brida prinsa de radiatorul AC .
Nu stiu cum este la dieseluri , dar nu cred ca difera mult de benzinare . Poate , doar ceva probleme cu spatiul .
Sa va zic si cum a procedat omuletul :
Dupa ce a demontat elctroventilatorul si radiatorul , a obturat mufele de la furtune cu dopuri de cauciuc , pe care le-a legat cu banda ca sa nu intre umezeala si sa nu sara din cauza presiunii care se creaza datorita freonului ramas si variatiilor de temperatura din atmosfera .
Radiatorul l-a curatat cu jet de apa si apoi de aer , dupa care a bagat presiune in el , si l-a scufundat in apa sa vada unde-s porii . Surpriza . Dupa o ora nu aparuse nici o bula de aer ! Atunci a inceput niste cicluri presiune - vid , presiune - vid , pana si-au dat drumul porii . Erau 6 la numar .
I-a sudat pe toti , fara sa suspende nici un traseu . A trebuit doar sa elimine aripioarele de racire in zona porilor . A inlocuit preventiv si garniturile de la filtrul de freon ( parca asa se cheama cilindrul ala din partea stanga jos s radiatorului )
A bagat din nou presiune in el ( aprox. 17 Bari ! ) si l-a lasat din nou 24 de ore in apa . Totul OK .
L-a montat inapoi , dupa care a bagat presiune in intregul circuit , aceeasi presiune , ca sa vada daca nu sunt probleme in
instalatie . Din nou OK .
Abia atunci a umplut instalatia cu freon , pana la vreo 10 bari ( nu am vazut exact , dar parca atat era ), dupa care a verificat supapele sa nu scape freon .
Mi-a explicat ca la 12 - 12.5 bari porneste electroventilatorul ( si asa este , intr-adevar ) , iar daca acesta are vreo problema si nu porneste , exista o supapa de suprapresiune in instalatie .
A pornit motorul , a cuplat AC-ul , si a pus aeroterma pe treapta a 3-a , pentru un sfert de ora . In acest timp a urmarit presiunea in instalatie , precum si functionarea electroventilatorului . Totul OK .

De-acum poa' sa vina si mama caldurii Smile
  • deleted-4190

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Cat te-a costat distractia si unde ai remediat problema?
  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Totul m-a costat 230 RON , si am rezolvat-o acasa la el .
Daca ai nevoie , iti pot da nr. lui de telefon .
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Daca dadeai o cautare inainte, vedeai ca s-a discutat subiectul. In plus, eu am propus si un remediu, garnituri sau pufere de cauciuc, pe cele doua suruburi, ceea ce duce la distantarea carcasei electroventilatorului fata de condensator (radiator A/C) cu aproximativ 5mm.
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR