durham
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2009
- Mesaj Privat
model: Opel Astra G
tip motor: benzina 1.4 / 16 valve ( COD - X14XE ) euro2
an: 1999
dc. am facut segmentarea?
consuma ulei foarte mult (1l la 3-4000 km)
cat costa si ce trebuie sa stiti despre acest proces:
-manopera 500-600
-rectificare ghiuloasa 50-100 ron
-piese 500-700 ron (in functie de firma si calitate)
pret piese:
-daca bat tachetii sau nu mai lanseaza de preferat sa-i schimbati
pret 30-50 ron in functie de marca (eu am luat INA 52 ron bucata) cei mai scumpi dar merita
cei originali erau tot ina si m-au tinut din 2000 (cand a fost inmatriculata masina) si pana in 2012
-segmenti 55 ron x 4 buc (am luat GOETZE)
-garnitura chiuloasa 83 (heintz)
-garnitura evacuare + garnitura admisie 68 ron ambele (heintz)
-semeringuri supape 16 buc x 3 ron (fi 6)
-daca aveti ghidurile de supape ovalizate/crapate/sparte trebuie cumparate si alea (la mine nu a fost cazul)
-filtru ulei 10 ron
-ulei 10w40 semisintetic 80 ron bidon de 5L (masina mea poate merge si pe sintetic 5w30 dar nu vreau eu sa bag ulei suptire si scump) asa cum a mers 12 ani cu 10w40 semisintetic ieftin si bun mai merge inca 12 lejer
-antigel 1.5l roz (ajunge un bidon se dilueaza cu apa)
-bujii 4x 20 ron (mare atentie la bujii sa luati ceva de calitate eu am luat HGK si sa aibe electrozi dublii in capat nu simplii)
Bine de stiut inainte sa vorbiti cu mecanicul:
-intreg procesul poate dura si 2 zile daca aveti toate piesele si un mecanic priceput
-se desface motorul si se constata "avariile" cat de uzati/uzate sunt piesele
-de preferat sa mergeti la mai multe firme de piese auto personal si sa cereti o lista de preturi cu cele necesare(preturile variaza de la firma la firma)
-dupa ce ati dat comanda de piese (dureaza 3-4 ore pana vin daca nu le au pe stoc) mergeti personal cu mecanicul la rectificare de chiuloasa sa vedeti personal ce si cum (nu va sfiiti si fiti incisivi)
-pana seara ar trebui sa aveti toate piesele + chiuloasa rectificata
-a 2-a zi mecanicul poate termina masina daca este priceput si muncitor
tip motor: benzina 1.4 / 16 valve ( COD - X14XE ) euro2
an: 1999
dc. am facut segmentarea?
consuma ulei foarte mult (1l la 3-4000 km)
cat costa si ce trebuie sa stiti despre acest proces:
-manopera 500-600
-rectificare ghiuloasa 50-100 ron
-piese 500-700 ron (in functie de firma si calitate)
pret piese:
-daca bat tachetii sau nu mai lanseaza de preferat sa-i schimbati
pret 30-50 ron in functie de marca (eu am luat INA 52 ron bucata) cei mai scumpi dar merita
cei originali erau tot ina si m-au tinut din 2000 (cand a fost inmatriculata masina) si pana in 2012
-segmenti 55 ron x 4 buc (am luat GOETZE)
-garnitura chiuloasa 83 (heintz)
-garnitura evacuare + garnitura admisie 68 ron ambele (heintz)
-semeringuri supape 16 buc x 3 ron (fi 6)
-daca aveti ghidurile de supape ovalizate/crapate/sparte trebuie cumparate si alea (la mine nu a fost cazul)
-filtru ulei 10 ron
-ulei 10w40 semisintetic 80 ron bidon de 5L (masina mea poate merge si pe sintetic 5w30 dar nu vreau eu sa bag ulei suptire si scump) asa cum a mers 12 ani cu 10w40 semisintetic ieftin si bun mai merge inca 12 lejer
-antigel 1.5l roz (ajunge un bidon se dilueaza cu apa)
-bujii 4x 20 ron (mare atentie la bujii sa luati ceva de calitate eu am luat HGK si sa aibe electrozi dublii in capat nu simplii)
Bine de stiut inainte sa vorbiti cu mecanicul:
-intreg procesul poate dura si 2 zile daca aveti toate piesele si un mecanic priceput
-se desface motorul si se constata "avariile" cat de uzati/uzate sunt piesele
-de preferat sa mergeti la mai multe firme de piese auto personal si sa cereti o lista de preturi cu cele necesare(preturile variaza de la firma la firma)
-dupa ce ati dat comanda de piese (dureaza 3-4 ore pana vin daca nu le au pe stoc) mergeti personal cu mecanicul la rectificare de chiuloasa sa vedeti personal ce si cum (nu va sfiiti si fiti incisivi)
-pana seara ar trebui sa aveti toate piesele + chiuloasa rectificata
-a 2-a zi mecanicul poate termina masina daca este priceput si muncitor
moroshanu- Suspendat
- 249 mesaje
- din 16 Apr 2012
- Astra 2004 z17dtl
- Prahova
moroshanu- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2012
- Mesaj Privat
Am segmentat și eu multe opel-uri (când eram meacanic în service) inutil.
Da inutil! De regulã dupã demontare constatam cã segmenți sunt în regulã, dar odatã demontați se inlocuiau (desigur clientul nu trebuia sã afle asta).
Problema consumului de ulei la opel apare din cauza semeringurilor de supapã. Foarte rar am gãsit segmenți uzați sau decãliți. De regulã problema consumului de ulei se rezolva doar cu schimbarea semeringurilior de supapã, la majoritatea modelelor fãrã demontarea chiuloasei de pe bloc motor.
Dacã vreți detalii despre cum se face pot sã revin. Deasemenea existã și o tehnicã de depistare a cauzei consumului de ulei, fãrã a demonta nimic.
Da inutil! De regulã dupã demontare constatam cã segmenți sunt în regulã, dar odatã demontați se inlocuiau (desigur clientul nu trebuia sã afle asta).
Problema consumului de ulei la opel apare din cauza semeringurilor de supapã. Foarte rar am gãsit segmenți uzați sau decãliți. De regulã problema consumului de ulei se rezolva doar cu schimbarea semeringurilior de supapã, la majoritatea modelelor fãrã demontarea chiuloasei de pe bloc motor.
Dacã vreți detalii despre cum se face pot sã revin. Deasemenea existã și o tehnicã de depistare a cauzei consumului de ulei, fãrã a demonta nimic.
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
Stiu si eu o metoda de depistare. Poate moroshanu stie alta mai buna.
Pui pe cineva sa mearga in spatele tau intr-o zi cu soare, sa aibe vizibilitate buna.
Accelerezi pana peste 5000rpm. Daca incepe sa scoata fum la turatii mari = segmenti.
Dupa asta, o lasi in frana de motor pana ajunge turatia pe la 2000 si accelerezi. Daca scoate fum cand incepi sa accelerezi (dupa frana de motor) = semeringuri supape.
Pare simplu. N-am apucat inca sa o probez
Oricum, la consum mic, nu cred ca va scoate ceva fum.
Pui pe cineva sa mearga in spatele tau intr-o zi cu soare, sa aibe vizibilitate buna.
Accelerezi pana peste 5000rpm. Daca incepe sa scoata fum la turatii mari = segmenti.
Dupa asta, o lasi in frana de motor pana ajunge turatia pe la 2000 si accelerezi. Daca scoate fum cand incepi sa accelerezi (dupa frana de motor) = semeringuri supape.
Pare simplu. N-am apucat inca sa o probez
Oricum, la consum mic, nu cred ca va scoate ceva fum.
moroshanu- Suspendat
- 249 mesaje
- din 16 Apr 2012
- Astra 2004 z17dtl
- Prahova
moroshanu- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2012
- Mesaj Privat
metoda prezentatã de Nirolf1986 este foate bunã.
dar o metodã mai simplã este urmãtoarea:
- segmenți uzați vor cauza un consum de ulei la turații mari (consum de ulei la drum lung, mers cu motor turat, autostradã)
- semeringurile carbonizate faciliteazã consumul de ulei în la condus în regim urban. (tuații mici, relanti, frînã de motor)
concluzie: dacã uleiul dispare la drumuri lungi - segmenții cauza; cosumã doar în oraș, afarã nu - semeringuri defecte.
dar o metodã mai simplã este urmãtoarea:
- segmenți uzați vor cauza un consum de ulei la turații mari (consum de ulei la drum lung, mers cu motor turat, autostradã)
- semeringurile carbonizate faciliteazã consumul de ulei în la condus în regim urban. (tuații mici, relanti, frînã de motor)
concluzie: dacã uleiul dispare la drumuri lungi - segmenții cauza; cosumã doar în oraș, afarã nu - semeringuri defecte.
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
andrei_alik a scris:asta e mai veche.Eu sunt curios cum se schimba semeringurile fara sa demontezi chiulasa.E la fel cu aia : scoate apa din sticla fara sa desfaci dopul, .....
se scot bujiile si se baga ceva scula care tine supapele inchise. astfel, poti scoate siguranta la supape fara ca acestea sa cada in motor.
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
moroshanu- Suspendat
- 249 mesaje
- din 16 Apr 2012
- Astra 2004 z17dtl
- Prahova
moroshanu- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2012
- Mesaj Privat
pt. alexx_gan- la modelele cu 8 valve se schimbã semeringurile ff simplu.
golești antigelul, scoți bujiile, dai jos cureaua si capacele distribuției inclusiv fulia de pe axa cu came.
slãbești progresiv suruburile chiuloasei (de la margini spre mifloc) apoi scoți carcasa axei cu came, culbutori, techeți, pastile.
folosești dispozitivul de comprimare a arcurilor de supapã. Cînd demontezi arcurile de la o supapã te asiburi cã pistonul este sus (pmi) altminteri s-ar putea sã cadã supapa în cilindru.
Dupã comprimarea arcului supapei lovești ușor talerul arcului cu un dorn și ciocãnel (2,300g) iar siguranțele de supapã se elibereazã. Apoi scoți arcul, demontezi semeringul uzat și-l pui pe cel nou (atenție, sã nu împingi prea adânc semeringul, nu are limitator, se poate distruge), montezi arcul la loc și repeți operația la fiecare supapã. Apoi cureți de ulei, etanșezi suprafața dintre chiuloasã și carcasa axei cu came, verifici sã nu fi ajuns ulei sau antigel gãurile șuruburilor din bloc (aspiri cu un tub subțire fiecare gaurã) și strângi chiuloasa la cuplu.
Este bine ca înainte de a monta tacheți la loc sã-i golești de ulei, iar culbutori sã pui la loc de unde i-ai luat (fiecare pe cama pe care era)
În 2,3 ore ai schimbat semeringurile (fãrã garnituri, fãrã sã desfaci galerii etc.)
Ai nevoie de multã rãmbdare, atenție și meticulozitate.
Am fãcut aceastã operație de mai multe ori. (de obicei pentru prieteni) Ca mecanic ești mai câștigat sã demontezi, sã schimbi tot. (manoperã mult mai mare și mai puținã bãtaie de cap)
golești antigelul, scoți bujiile, dai jos cureaua si capacele distribuției inclusiv fulia de pe axa cu came.
slãbești progresiv suruburile chiuloasei (de la margini spre mifloc) apoi scoți carcasa axei cu came, culbutori, techeți, pastile.
folosești dispozitivul de comprimare a arcurilor de supapã. Cînd demontezi arcurile de la o supapã te asiburi cã pistonul este sus (pmi) altminteri s-ar putea sã cadã supapa în cilindru.
Dupã comprimarea arcului supapei lovești ușor talerul arcului cu un dorn și ciocãnel (2,300g) iar siguranțele de supapã se elibereazã. Apoi scoți arcul, demontezi semeringul uzat și-l pui pe cel nou (atenție, sã nu împingi prea adânc semeringul, nu are limitator, se poate distruge), montezi arcul la loc și repeți operația la fiecare supapã. Apoi cureți de ulei, etanșezi suprafața dintre chiuloasã și carcasa axei cu came, verifici sã nu fi ajuns ulei sau antigel gãurile șuruburilor din bloc (aspiri cu un tub subțire fiecare gaurã) și strângi chiuloasa la cuplu.
Este bine ca înainte de a monta tacheți la loc sã-i golești de ulei, iar culbutori sã pui la loc de unde i-ai luat (fiecare pe cama pe care era)
În 2,3 ore ai schimbat semeringurile (fãrã garnituri, fãrã sã desfaci galerii etc.)
Ai nevoie de multã rãmbdare, atenție și meticulozitate.
Am fãcut aceastã operație de mai multe ori. (de obicei pentru prieteni) Ca mecanic ești mai câștigat sã demontezi, sã schimbi tot. (manoperã mult mai mare și mai puținã bãtaie de cap)
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
moroshanu- Suspendat
- 249 mesaje
- din 16 Apr 2012
- Astra 2004 z17dtl
- Prahova
moroshanu- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2012
- Mesaj Privat
andrei_alik a scris:cand pistonul se afla la PMS ce scula mai bagi?Daca stau sa ma gandesc.....e posibil dar e mai mult de munca
nu este nevoie sã bagi nimic prin orificiul bujie. dupã comprimarea arcului supapa sare sungurã dacã lovești usor talerul arcului de sus.
dak nu sare cobori pistonul 1,2 cm și actionezi de jos supapa cu o surubelnițã curbatã.
moroshanu- Suspendat
- 249 mesaje
- din 16 Apr 2012
- Astra 2004 z17dtl
- Prahova
moroshanu- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2012
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,417 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,417
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Eu stau si ma intreb asa, prosteste, pentru cat costa o garnitura de chiulasa si prezoanele aferente (adica total vreo 100 RON) de ce ai risca sa lucrezi cu chiulasa pe motor? e si mai incomod, e si cu riscuri.
Oricum, prezoanele, odata destranse, ar cam trebui inlocuite, daca e sa ne uitam dupa documentatiile oficiale.
Nu zic ca nu se poate, zic doar ca nu mi se pare rentabil. In plus, cu chiulasa data jos, poti sa inspectezi si cilindri, si sa vezi ce e pe acolo...
Bineinteles, fiecare face cum vrea.
Oricum, prezoanele, odata destranse, ar cam trebui inlocuite, daca e sa ne uitam dupa documentatiile oficiale.
Nu zic ca nu se poate, zic doar ca nu mi se pare rentabil. In plus, cu chiulasa data jos, poti sa inspectezi si cilindri, si sa vezi ce e pe acolo...
Bineinteles, fiecare face cum vrea.
moroshanu- Suspendat
- 249 mesaje
- din 16 Apr 2012
- Astra 2004 z17dtl
- Prahova
moroshanu- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2012
- Mesaj Privat
Uneori mecanica este mai mult decât o profesie, devine o pasiune. Eu nu duceam chiuloasa la un atelier unde alți schimbau semeringuri, supape, ghiduri etc., aveam banc de rectificat supape, freze pentru scaunele supapelor și mașinã de slefuit cu pastã. Cã demontam chiuloasa sau nu tot eu schimbam semeringurile.
Însã partea cea mai plãcutã era satisfacția de a face ceva ce alți doar și-au imaginat. Uneori clientul era prezent la aceastã operațiune. Impresia lãsatã era puternicã. Dupã o astfel de reparpție uni clienți mi se adresau cu apelațivul doctore, iar la 25,26 de ani asta conta.
Astãzi mecanica se face diferit. Mecanicul demonteazã și monteazã. Un mecanic (în service) este bun dacã schimbã cât mai multe piese, nu se mai reparã nimic, dar asta-i altã poveste, hai sã nu filosofãm.
Însã partea cea mai plãcutã era satisfacția de a face ceva ce alți doar și-au imaginat. Uneori clientul era prezent la aceastã operațiune. Impresia lãsatã era puternicã. Dupã o astfel de reparpție uni clienți mi se adresau cu apelațivul doctore, iar la 25,26 de ani asta conta.
Astãzi mecanica se face diferit. Mecanicul demonteazã și monteazã. Un mecanic (în service) este bun dacã schimbã cât mai multe piese, nu se mai reparã nimic, dar asta-i altã poveste, hai sã nu filosofãm.
- jE
- *******
- 8,417 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,417
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Moroshene, sunt de acord cu tine, un mecanic ar trebui sa repare, si doar ce nu se poate repara sa schimbe.
Insa sunt piese la care nu ai ce repara. Ce sa repari la un segment? Ce faci cu el? il incarci cu sudura si apoi il iei la pila? sau la un semering?
Cat despre inlocuirea prezoanleor de chiulasa, am stat,la un moment dat, de vorba cu un inginer. Metalurgist, deci om care pricepe destul de bine ce se intampla cu fierul. Si el mi-a explicat motivele pentru care acele prezoane trebuiesc schimbate.
Sunt insa de acord cu tine, cand job-ul pe care il faci e mai mult decat o profesie, si devine o pasiune, atunci realizezi lucruri marete
Insa sunt piese la care nu ai ce repara. Ce sa repari la un segment? Ce faci cu el? il incarci cu sudura si apoi il iei la pila? sau la un semering?
Cat despre inlocuirea prezoanleor de chiulasa, am stat,la un moment dat, de vorba cu un inginer. Metalurgist, deci om care pricepe destul de bine ce se intampla cu fierul. Si el mi-a explicat motivele pentru care acele prezoane trebuiesc schimbate.
Sunt insa de acord cu tine, cand job-ul pe care il faci e mai mult decat o profesie, si devine o pasiune, atunci realizezi lucruri marete