- vlad_pl_27
- OP
- 179 mesaje
- din 18 Nov 2011
- Vectra 2001 y20dth
- Hunedoara
vlad_pl_27
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2011
- Mesaj Privat
Am citit si am auzit o multime de parerii. Acum va intreb pe voi:
Cand cupleaza bujiile la Opel Vectra B Y20DTH?
Tot timpul atat la rece cat si la cald?
Nu de alta dar am auzit parerii si parerii ca bujiile cupleaza numai cand motorul e rece sau alte parerii cum ar fii ca bujiile cupleaza tot timpul (cand motorul e rece cupleaza mai multe secunde iar cand e cald 1-3 sec)
Cum este de fapt?
Cand cupleaza bujiile la Opel Vectra B Y20DTH?
Tot timpul atat la rece cat si la cald?
Nu de alta dar am auzit parerii si parerii ca bujiile cupleaza numai cand motorul e rece sau alte parerii cum ar fii ca bujiile cupleaza tot timpul (cand motorul e rece cupleaza mai multe secunde iar cand e cald 1-3 sec)
Cum este de fapt?
- teoboss
- **
- 186 mesaje
- din 28 Apr 2011
- Vectra 2003 Y20DTH
- Dolj
teoboss
- Mesaje scrise: 186
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2011
- Mesaj Privat
Salut bujiile cupleaza cand sunt sub 5 grade afara,si motoru este rece.Daca tu lai pornit si a apucat sa se incinga un pic ele nu se mai pun.Pt ati cupla bujiile tot timpu este un releu care costa in jur de 60 de ron si ti le pune tot timpu asta daca ai probleme cu pornirea(adica iti porneste greu cand nuti pune bujiile si iti porneste la sfert cand iti bune bujiile)
- vlad_pl_27
- OP
- 179 mesaje
- din 18 Nov 2011
- Vectra 2001 y20dth
- Hunedoara
vlad_pl_27
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2011
- Mesaj Privat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
Masinile moderne nu mai folosesc pentru bujii un releu in adevaratul sens al cuvantului, adica ca acum 30 ani cand bujiile erau cuplate direct la 12v prin intermediul unui releu cu contacte. Acum se folosesc module electronice cu tranzistoare care alimenteaza bujiile in functie de temperatura motorului si scad tensiunea de pe ele treptat, odata cu cresterea temperaturii motorului. In felul asta motorul ajunge mai repede si mai usor in temperatura de lucru.
- vlad_pl_27
- OP
- 179 mesaje
- din 18 Nov 2011
- Vectra 2001 y20dth
- Hunedoara
vlad_pl_27
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2011
- Mesaj Privat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
Am folosit cuvinte pe intelesul tuturor... Nu am nici o vina ca ai chiulit de la fizica din liceu si nu stii notiunea de "tranzistor" sau "tensiune".
Oricum problema ta e alta, dealfel comuna pentru y20dth. Se dezamorseaza pompa de injectie. Cauta pe forum ca s-a mai discutat. De exemplu citeste aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=78661
Acum, vara, trebuie sa porneasca si fara bujii.
Oricum problema ta e alta, dealfel comuna pentru y20dth. Se dezamorseaza pompa de injectie. Cauta pe forum ca s-a mai discutat. De exemplu citeste aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=78661
Acum, vara, trebuie sa porneasca si fara bujii.
- sorin_simple
- **
- 53 mesaje
- din 12 Mar 2010
- Ialomita
sorin_simple
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Ialomita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2010
- Mesaj Privat
- vlad_pl_27
- OP
- 179 mesaje
- din 18 Nov 2011
- Vectra 2001 y20dth
- Hunedoara
vlad_pl_27
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2011
- Mesaj Privat
e usor sa vorbim din fata unui calculator. Am citit sute de mesaje pe forum despre problema cu bujiile, am incercat 100 de solutii, pana acum de la inceputul lunii am bagat 1000 ron si nu am rezolvat nimic.
Am schimbat urmatoarele:
Releu alternator, furtunele de retur cu t-uri cu tot, am pus supapa unisens pe retur, am schimbat tot filtrul de motorina, am schimbat conductele ce vin de la rezervor, bujiile, senzorul de turatie, de apa, acum urmeaza senzorul de termocupla sau termostatul. nu stiu imediat cred ca schimb tot motorul si tot nu-i da nimeni de cap.
Am schimbat urmatoarele:
Releu alternator, furtunele de retur cu t-uri cu tot, am pus supapa unisens pe retur, am schimbat tot filtrul de motorina, am schimbat conductele ce vin de la rezervor, bujiile, senzorul de turatie, de apa, acum urmeaza senzorul de termocupla sau termostatul. nu stiu imediat cred ca schimb tot motorul si tot nu-i da nimeni de cap.
- dorin-b
- ****
- 1,820 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Sibiu
dorin-b
- Mesaje scrise: 1,820
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
danCymyno
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2012
- Mesaj Privat
- vlad_pl_27
- OP
- 179 mesaje
- din 18 Nov 2011
- Vectra 2001 y20dth
- Hunedoara
vlad_pl_27
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2011
- Mesaj Privat