- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@mihait: Bataia de fusta se manifesta doar la pornirea la rece. Dupa ce se incalzeste putin motorul, dispare bataia, datorita dilatarii pistonului si schimbarii pozitiei pistonului in camasa (micsorarea inclinarii). Ce ai tu acolo si mie imi da de gandit ca ar fi de supapa sau culbutor, mai ales ca se aude de sus de la chiuloasa. Totusi eu cred ca e de culbutor.
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
mirciulika a scris:mai baieti ...va multumesc ca va preocupa atat...dar nu are rost sa incingem spiritele..ideea este ca intamplator stiu cum suna o batae de arbore sau de supapa ... iar daca o luam logic ca orice om cuzinetii sunt pusi acolo tocmai pentru ca uzura sa nu apara pe arbore sau pe blocul motor.
va trebui sa desfac motorul ..pana atunci nu stim ce are.. la mine nedumerirea este in cazul in care tot desfac motorul si sa spunem ca este arborele ....1)trebuie musai sa schimb si pistoanele?
2)ce ar fi mai ieftin ? sa schimb arborele si setul sau sa schimb motorul ?
3)daca tot umblu ...motorul meu este cu injectie monopunc si 8 supape. Pot pune un motor de 1,6 sau 1,8 cu injectie multipunct?
Nu va mai certati ...acest forum ne ajuta pe toti
multumesc inca odata pentru atentia acordata problemei mele!
va trebui sa desfac motorul ..pana atunci nu stim ce are.. la mine nedumerirea este in cazul in care tot desfac motorul si sa spunem ca este arborele ....1)trebuie musai sa schimb si pistoanele?
2)ce ar fi mai ieftin ? sa schimb arborele si setul sau sa schimb motorul ?
3)daca tot umblu ...motorul meu este cu injectie monopunc si 8 supape. Pot pune un motor de 1,6 sau 1,8 cu injectie multipunct?
Nu va mai certati ...acest forum ne ajuta pe toti
multumesc inca odata pentru atentia acordata problemei mele!
Chiar nu vreau sa incingem spiritele consider ca observatiile lui ldivora sunt printre putinele obiective de aici de pe forum in plus am regasit in posturile lui multe informatii utile, respect.
Strict la cazul de fata eu te-as sfatui sa apelezi la ajutor specializat pentru a fi sigur ca zgomotul respectiv este generat de componentele interne ale motorului si este necesar sa il desfaci (nu este chiar o treaba ieftina). Recomand o abordare ponderata vis a vis de schimbarea pieselor din motor pentru a fi inlocuite cu altele noi in cazul in care cele din motor nu prezinta semne de uzura.... probabil cunoasteti citatul "schimb ca tot este desfacut"...
- razvu77
- **
- 201 mesaje
- din 13 Nov 2005
- Astra 1995 C20XE
razvu77
- Mesaje scrise: 201
- Locatie:
- Masina: Astra 1995 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2005
- Mesaj Privat
- mirciulika
- OP
- 52 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Astra 2005 17 CDTI
- Bucuresti
mirciulika
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 17 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
cum spunea impuscatul:
Dragi Tovarasi si Pretini,
am placerea de a va spune de ce a suferit motorul meu:nimic mai simplu: sa ars garnitura de chiuloasa in partea opusa circuitului de racire, de aici o batae care de fapt nu este o batae( asta dupa spusele mecanicului )ci era o scanteie data aiurea. Nu am inteles de ce era o scanteie data aiurea!
drept urmare va prezint oferta de piese augsburg solicitate de catre mecanicul meu:
4 Buc. Piston complet ( STD) 853,37 3.413,48
Original, termen mediu de livrare 4-5 zile
4 Buc. Segment de foc std. 53,14 212,56
Original, termen mediu de livrare 4-5 zile
4 Buc. Segment compresie std. 37,81 151,24
Original, termen mediu de livrare 4-5 zile
4 Buc. Segment de ungere std. 68,47 273,88
Original, termen mediu de livrare 4-5 zile
1 Buc. Filtru de ulei 10,10 10,10
Original, STOC (11) Supermarket Militari
1 Buc. Curea distributie Z=111 52,58 52,58
[color=red][color=orange] Producator Contitech, STOC(90), termen de livrare 1-2 zile
1 Buc. Rola intinzatoare curea distributie 107,34 107,34
Producator Ina , termen de livrare 1-2 zile
1 Buc. Pompa apa dupa serie motor 02J22350 85,28 85,28[/color]
Producator Ruville, STOC (11) Supermarket Militari
8 Buc. Simering supapa 4,21 33,68[/color] Producator Elring termen de livrare 1-2 zile
1 Buc. Garnitura chiulasa 54,17 54,17
Producator Elring termen de livrare 1-2 zile
1 Buc. Garnitura galerie admisie 32,45 32,45
Original, termen mediu de livrare 4-5 zile
1 Buc. Garnitura evacuare 17,50 17,50
Producator Elring termen de livrare 1-2 zile
------------------
Total cu TVA RON 4.444,26
cele scrise cu rosu sunt pe lista la solicitarea mea de ale schimba!
aceasta este oferta de la augzburg pentru piese si pretul total nu include manopera!!!
( am plans bineinteles )
la indicatiile mecanicului am ajuns la un oarecare magazin vis-a-vis de gradina botanica unde am gasit aceleasi piese, ba mai mult " de origine " la faimoasa suma de 1.500 ron livrabile in 2 ore.
in total ma dus manopera plus piese 2700 ron.
Deci dragi mei amici, in speranta ca din cele enumerate de mine vor folosi si voua si altora, va Super-multumesc pentru ca existati si apreciez faptul ca am de invatat de la voi prin acest forum
Va urez multa sanatate,sa nu ajungeti ca mine, verde la semafor, si milioane de kilometri fara evenimente!!
Sa auzim doar de bine!!
Dragi Tovarasi si Pretini,
am placerea de a va spune de ce a suferit motorul meu:nimic mai simplu: sa ars garnitura de chiuloasa in partea opusa circuitului de racire, de aici o batae care de fapt nu este o batae( asta dupa spusele mecanicului )ci era o scanteie data aiurea. Nu am inteles de ce era o scanteie data aiurea!
drept urmare va prezint oferta de piese augsburg solicitate de catre mecanicul meu:
4 Buc. Piston complet ( STD) 853,37 3.413,48
Original, termen mediu de livrare 4-5 zile
4 Buc. Segment de foc std. 53,14 212,56
Original, termen mediu de livrare 4-5 zile
4 Buc. Segment compresie std. 37,81 151,24
Original, termen mediu de livrare 4-5 zile
4 Buc. Segment de ungere std. 68,47 273,88
Original, termen mediu de livrare 4-5 zile
1 Buc. Filtru de ulei 10,10 10,10
Original, STOC (11) Supermarket Militari
1 Buc. Curea distributie Z=111 52,58 52,58
[color=red][color=orange] Producator Contitech, STOC(90), termen de livrare 1-2 zile
1 Buc. Rola intinzatoare curea distributie 107,34 107,34
Producator Ina , termen de livrare 1-2 zile
1 Buc. Pompa apa dupa serie motor 02J22350 85,28 85,28[/color]
Producator Ruville, STOC (11) Supermarket Militari
8 Buc. Simering supapa 4,21 33,68[/color] Producator Elring termen de livrare 1-2 zile
1 Buc. Garnitura chiulasa 54,17 54,17
Producator Elring termen de livrare 1-2 zile
1 Buc. Garnitura galerie admisie 32,45 32,45
Original, termen mediu de livrare 4-5 zile
1 Buc. Garnitura evacuare 17,50 17,50
Producator Elring termen de livrare 1-2 zile
------------------
Total cu TVA RON 4.444,26
cele scrise cu rosu sunt pe lista la solicitarea mea de ale schimba!
aceasta este oferta de la augzburg pentru piese si pretul total nu include manopera!!!
( am plans bineinteles )
la indicatiile mecanicului am ajuns la un oarecare magazin vis-a-vis de gradina botanica unde am gasit aceleasi piese, ba mai mult " de origine " la faimoasa suma de 1.500 ron livrabile in 2 ore.
in total ma dus manopera plus piese 2700 ron.
Deci dragi mei amici, in speranta ca din cele enumerate de mine vor folosi si voua si altora, va Super-multumesc pentru ca existati si apreciez faptul ca am de invatat de la voi prin acest forum
Va urez multa sanatate,sa nu ajungeti ca mine, verde la semafor, si milioane de kilometri fara evenimente!!
Sa auzim doar de bine!!
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@mirciulika: Scuze, dar am o nedumerire (asa sunt eu mai catolic decat Papa): ai schimbat pistoanele si segmentii ca la un schimb de set motor, dar nu ai umblat la cuzineti. Sa inteleg ca mecanicul a desfacut si a zis ca e OK? Bun atunci de ce ai schimbat pistoanele si nu ai schimbat doar segmentii ca la o segmentare de motor? Sau cu ocazia arderii garniturii de chiuloasa, s-a spart sau fisurat si pistonul corespunzator? Oricum daca s-au constatat urme de bataie de fusta pe pistoane, cu ocazia segmentarii aceasta se remedia (bataia de fusta apare ca urmare a uzurii si cocsarii segmentilor).
- mirciulika
- OP
- 52 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Astra 2005 17 CDTI
- Bucuresti
mirciulika
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 17 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
nu-ti cere scuze, si-ti multumesc pentru intrebare
Cand a deschis motorul a constat ca garnitura-i arsa, un piston( cel de langa volanta cred ) avea o uzura intre canalele segmentilor, un perete despartitor care a cazut cand a scos pistonul. Nu stiu cum se numeste acea chestie.Dupa spunesele lui cica aia nu avea cum sa bata. Despre arbore mi-a spus ca este ok dupa masuratori, si nu trebuie decat sa schimb pistoanele, nu ca nu as fi vrut sa-l schimb doar pe ala dar mi-a zis ca nu-i ok sa schimb doar unul pentru ca nu ar mai fi in cote, dimensiuni etc.
A urmat planarea chiuloasei, cu rectificarea scaunelor de supape si montajul propriuzis.
Ai zis tu bine ca este un schimb de set motor ca practic asta a fost necesar.
Cand a deschis motorul a constat ca garnitura-i arsa, un piston( cel de langa volanta cred ) avea o uzura intre canalele segmentilor, un perete despartitor care a cazut cand a scos pistonul. Nu stiu cum se numeste acea chestie.Dupa spunesele lui cica aia nu avea cum sa bata. Despre arbore mi-a spus ca este ok dupa masuratori, si nu trebuie decat sa schimb pistoanele, nu ca nu as fi vrut sa-l schimb doar pe ala dar mi-a zis ca nu-i ok sa schimb doar unul pentru ca nu ar mai fi in cote, dimensiuni etc.
A urmat planarea chiuloasei, cu rectificarea scaunelor de supape si montajul propriuzis.
Ai zis tu bine ca este un schimb de set motor ca practic asta a fost necesar.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- mirciulika
- OP
- 52 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Astra 2005 17 CDTI
- Bucuresti
mirciulika
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 17 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
mogo
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2002 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2007
- Mesaj Privat
Am o vectra dein 95 si i-am schimbat garnitura de chiulasa...de vreo 3 zile...iar de atunci imi scoate un fum albastru....
inainte sa schimb garnitura mi-a bagat apa la un piston,in baia de ulai si imi ajungea in toba...
am umblat o zi cu ea asa...sa fi afectat ceva la motor oare ca acum scoate fum albastru
i-am pus bujii noi,fise noi,ulei mobil1,compresia e buna,motorul trage de-l ia dracu,deci chiar nu mai stiu ce se intampla...
inainte sa schimb garnitura...nici gram de fum nu scotea...
sa fie ceva de la supape sau ceva senzor? ca nu prea sta nici la relanti...nici inainte nu statea...
va multumesc baieti...poate i dati voi de capat....
inainte sa schimb garnitura mi-a bagat apa la un piston,in baia de ulai si imi ajungea in toba...
am umblat o zi cu ea asa...sa fi afectat ceva la motor oare ca acum scoate fum albastru
i-am pus bujii noi,fise noi,ulei mobil1,compresia e buna,motorul trage de-l ia dracu,deci chiar nu mai stiu ce se intampla...
inainte sa schimb garnitura...nici gram de fum nu scotea...
sa fie ceva de la supape sau ceva senzor? ca nu prea sta nici la relanti...nici inainte nu statea...
va multumesc baieti...poate i dati voi de capat....
mogo
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2002 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2007
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
mogo
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2002 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2007
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
mogo
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2002 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2007
- Mesaj Privat
idivora...de la chiulasa pana la segmenti mai e drum lung...nu-mas tare baga la pistoane ca merge bine masina...trage de o ia dracu,,,serios vb....
dupa cum a zis si adrycosma...cred ca mi-ar trebui o garnitura de chiulasa....la alte cote...ma refer la grosime(mai groasa) deci aia o sa fac prima data...
ms de sfaturi...
dupa cum a zis si adrycosma...cred ca mi-ar trebui o garnitura de chiulasa....la alte cote...ma refer la grosime(mai groasa) deci aia o sa fac prima data...
ms de sfaturi...
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- maryus_407
- **
- 73 mesaje
- din 19 Apr 2010
- Tigra 2000 x14xe
- Teleorman
maryus_407
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Teleorman
- Masina: Tigra 2000 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2010
- Mesaj Privat
ajutati-ma si pe mine cu un sfat la fel am fugarit si eu masina si a doua zi m-am trezit cu o bataie la motor am zis prima data ca sunt tachetii intradevar am desfacut capacul si axele cu came ca vruiam sa fac si distributia si am gasit 2 tacheti care erau ,,moi'' i-am schimbat si tot batea motorul la fel bataia se auzea deasupra apoi la service am desfacut baia de ulei si am gasit joc la biela 4 avea 2-3mm joc dupa ce am desfacuto am gasit cuzineti uzati fusesera invartiti cu totul din ce cunostinte mai am stiu ca cauzinetii sunt dinttrun aliaj mai moale decat cel al arborelui pot schimba doar cuzinetii fata sa mia rectific arborele cei d la service sunt prieteni cu mn si au zis ca cea mai buna solutie sa iau un arbore sh cu tot cu cuzineti si biele si sa nu cumpar doar cuzineti ca tot va bate
- BV19MAX
- ****
- 2,557 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,557
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- maryus_407
- **
- 73 mesaje
- din 19 Apr 2010
- Tigra 2000 x14xe
- Teleorman
maryus_407
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Teleorman
- Masina: Tigra 2000 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2010
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,557 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,557
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- maryus_407
- **
- 73 mesaje
- din 19 Apr 2010
- Tigra 2000 x14xe
- Teleorman
maryus_407
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Teleorman
- Masina: Tigra 2000 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2010
- Mesaj Privat