Eu am facut operatiunea la Vectra B din semnatura si la un Renault 9 1.6D cu motor F8M. Nimeni nu vroia sa o faca la Sibiu, asa ca m-am documentat inainte despre ce trebuie facut si avand o chiuloasa de Renault defecta (pentru piese de rezerva) am studiat-o si pe urma am facut operatiunea acasa, in fata blocului. Mai trebuie sa cunoasteti si pe cineva care are acces la o masina de rectificat plan la servici sau acasa, am cautat mult pana am gasit pe cineva la noi in oras cu asa ceva in garaj.
Ulterior am aflat ca multe din service-uri de renume din Sibiu (mai putin Renault care are o politica de inlocuire piese defecte obligatoriu cu altele noi)
rectificau pastilele si planau chiuloasele tot acolo. Minunat !
Iata si un videotutorial pentru un motor de TOYOTA, ca sa va faceti o ideie despre ce trebuie facut :
http://www.youtube.com/watch?v=SEfTV34Tceg
Atentie! Verificati initilal, inainte de scoaterea pastilelor, daca exista vre-un semn la pastile, pentru remontarea corecta a acestora. Nu uitati sa notati pe o hartie valorile(distantele) initiale, masurate inainte de demontare. Operatiunea de masurare a distantelor se face la 20grade C, cu motorul rece. Valorile corecte ale distantelor pentru admisie si evacuare sunt specificate in manualul de reparatii.
Imprumutati sau cumparati un set de lere, iar apoi treaba este relativ usoara daca aveti posibilitatea scoaterii pastilelor pentru operatia de rectificare. In manual zice de un dispozitiv special care tine paharul supapei presat si pastila se va scoate cu o surubelnita magnetica. In realitate eu mi-am construit o piesa la strung (poze aici:
https://www.clubopel.com/vie...48&highlight= ) care face acelasi lucru (tine scaunul supapei apasat ca sa poti extrage pastila), se ridica masina pe cric, se introduce in viteza a 5-a, se invarte cu mana roata suspendata pana ce cama arborelui cu came calca pastila, se interpune piesa respectiva intre scaunul supapei si arbore, se roteste de roata pana ce scaunul supapei ramane apasat intre piesa interpusa si arbore iar cama arborelui care initial calca pe pastila este orientata vertical in sus, apoi cu o surubelnita se ridica pastila actionand sub ea in una din fantele prin care circula ulei.
Rectificarea pastilelor o va face persoana care are acces la o masina de rectificat plan (el va face si masuratorile initiale/finale a grosimii pastilei), in caz contrar va trebui sa faceti calculele si sa comandati pastile de dimensiuni noi.
Dupa refacerea jocului supapelor (conform cu valorile din manualul de reparatii) - motorul merge 'rotund' si dimineata la frig porneste foarte bine - daca are compresia buna.
Sunt putin dezamagit in ceea ce priveste chiuloasa de Z19DT(L), ma asteptam sa aiba pastile hidraulice cu autoreglare fiind un motor de generatie noua.