- Merlucius
- OP
- 107 mesaje
- din 04 Mar 2008
- Astra 2004 Z16XEP
- Bucuresti
Merlucius
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2008
- Mesaj Privat
Am tot cautat prin topicuri si rubricile DYI dar nu am gasit:
Deci:
am modelul de masina din semnatura, instalatie de aer cond. cu actionare manuala(nu climatronic), iar radiatorul montat nu are prevazut un ventilator suplimentar, singurul care "munceste" este cel al racirii antigel.
. Am demontat si reparat recent radiatorul pt motor (in fata blocului), deci am vazut cam ce implica demontarea pe acolo...
Intrebarea este:
Am vazut preturi pt achizitia radiatorului, as cumpara ce mai este necesar pt completare(umplere cu agent racire-freon sau ce este el), dar ce altceva ar mai implica interventia pt AC? Am mai inteles ca daca nu am pt ceva vreme (respectiv o intreaga perioada de iarna-primavara) acel agent de racire in instalatie, se usuca/crapa niste garnituri/oringuri(habar nu am) din instalatie , ar trebui sa iau in calcul si achizitionarea acestora? Daca da, care sunt ele mai exact? A mai schimbat cineva "in fata blocului" acest radiator?
Deci:
am modelul de masina din semnatura, instalatie de aer cond. cu actionare manuala(nu climatronic), iar radiatorul montat nu are prevazut un ventilator suplimentar, singurul care "munceste" este cel al racirii antigel.
. Am demontat si reparat recent radiatorul pt motor (in fata blocului), deci am vazut cam ce implica demontarea pe acolo...
Intrebarea este:
Am vazut preturi pt achizitia radiatorului, as cumpara ce mai este necesar pt completare(umplere cu agent racire-freon sau ce este el), dar ce altceva ar mai implica interventia pt AC? Am mai inteles ca daca nu am pt ceva vreme (respectiv o intreaga perioada de iarna-primavara) acel agent de racire in instalatie, se usuca/crapa niste garnituri/oringuri(habar nu am) din instalatie , ar trebui sa iau in calcul si achizitionarea acestora? Daca da, care sunt ele mai exact? A mai schimbat cineva "in fata blocului" acest radiator?
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
L-am schimbat eu la un service nu e mare lucru din cate imi amintesc are 2 suruburi de prindere si mai ai vro 2 pe la conductele care intra in el.
Daca ai luat unul after-market si daca masina a fost lovita sa ai grija sa un se atinga vro conducta sau chiar radiatorul sa frece una pe alta pentru ca in timp pot crapa.
In legatura cu garniturile nu prea ai ce sa faci ar insemna sa desfaci toate conductele si sa schimbi o-ringurile alea , incearca-ti norocul in principiu am vazut si eu la mai multi meseriasi i-a niste ulei pt.clima pe deget (din ala din care iti baga in instalatie) si unge in prealabil o-ringurile alea de la conductele care intra in radiator.
Oricum incarcarea cu freon trebuie sa o faci la un atelier specializat care sa aibe un aparat care iti masoara presiunea in instalatie si daca aceasta se pastreaza.
Intreaba pe cel care iti va incarca cu freon daca are solutie fluorescenta pentru fisuri sa iti bage si de aia in instalatie chiar daca va costa cu cateva zeci de lei mai mult , daca o sa pierzi freonul dupa incarcare macar sa vezi pe unde .
Spor la treaba.
Daca ai luat unul after-market si daca masina a fost lovita sa ai grija sa un se atinga vro conducta sau chiar radiatorul sa frece una pe alta pentru ca in timp pot crapa.
In legatura cu garniturile nu prea ai ce sa faci ar insemna sa desfaci toate conductele si sa schimbi o-ringurile alea , incearca-ti norocul in principiu am vazut si eu la mai multi meseriasi i-a niste ulei pt.clima pe deget (din ala din care iti baga in instalatie) si unge in prealabil o-ringurile alea de la conductele care intra in radiator.
Oricum incarcarea cu freon trebuie sa o faci la un atelier specializat care sa aibe un aparat care iti masoara presiunea in instalatie si daca aceasta se pastreaza.
Intreaba pe cel care iti va incarca cu freon daca are solutie fluorescenta pentru fisuri sa iti bage si de aia in instalatie chiar daca va costa cu cateva zeci de lei mai mult , daca o sa pierzi freonul dupa incarcare macar sa vezi pe unde .
Spor la treaba.
- Merlucius
- OP
- 107 mesaje
- din 04 Mar 2008
- Astra 2004 Z16XEP
- Bucuresti
Merlucius
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2008
- Mesaj Privat
mda, ma gandeam sa fac eu toata treaba http://www.okazii.ro/servic...uresti-a113948777 , dar cred ca voi merge totusi la un atelier specializat dupa ce imi voi monta singur noul radiator
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
- Merlucius
- OP
- 107 mesaje
- din 04 Mar 2008
- Astra 2004 Z16XEP
- Bucuresti
Merlucius
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2008
- Mesaj Privat
- ExpressVectra
- ***
- 590 mesaje
- din 16 Jun 2009
- Vectra 2001 Z16XE
- Iasi
ExpressVectra
- Mesaje scrise: 590
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2009
- Mesaj Privat
- Merlucius
- OP
- 107 mesaje
- din 04 Mar 2008
- Astra 2004 Z16XEP
- Bucuresti
Merlucius
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2008
- Mesaj Privat
- marin70
- ***
- 517 mesaje
- din 11 Aug 2009
- Astra 2002 y17dti
- Bacau
marin70
- Mesaje scrise: 517
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2009
- Mesaj Privat
- robertgabby
- *
- 15 mesaje
- din 21 Feb 2011
- Astra 2007 Z16XEP
- Bucuresti
robertgabby
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2011
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
bubyx26ag
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2004 z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2010
- Mesaj Privat
Eu am schimbat luni in fata blocului radiatorul de clima si se schimba relativ usor daca ai scule potrivite.
Radiatorul l-am luat nou cu 300 ron si garantie 2 ani. am mai dat 120 ron pe freon si ulei.
deci bafta si mai mult de 1 ora si jumatate nu iti ia de demontat si montat.
Sa ai grija la garnituri sa nu fie ciupite, eu le-am gasit ok pe ale mele si mentionez k am masina de aprox 2 ani si nu am folosit clima pt ca aveam radiatorul spart.
Radiatorul l-am luat nou cu 300 ron si garantie 2 ani. am mai dat 120 ron pe freon si ulei.
deci bafta si mai mult de 1 ora si jumatate nu iti ia de demontat si montat.
Sa ai grija la garnituri sa nu fie ciupite, eu le-am gasit ok pe ale mele si mentionez k am masina de aprox 2 ani si nu am folosit clima pt ca aveam radiatorul spart.
Michael Jackson- Suspendat
- 12 mesaje
- din 13 Jan 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bacau
Michael Jackson- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2008
- Mesaj Privat
Am si eu o o intrebare. Azi mi-am schimbat radiatorul de AC la un Opel Astra G, an 2002, motor 2000 YDTH. I-am pus radiator Nissens, i-am bagat freon la service, insa mi se pare ca se incalzeste excesiv radiatorul dupa ce dau drumul la aer conditionat, adica frige foarte tare, (te arde) - tot radiatorul cu toate ca ventilatorul de racire merge in continuu. Credeti ca e normal sa se incalzeasca atat de mult radiatorul de AC? Nu stiu daca nu cumva trebuia montat si vreun filtru totodata cu radiatorul?
Radiatorul mi l-a montat un cumnat ... se pricepe.. zice el ..
Aer rece in habitaclu este dar parca nu-i chiar la maxim, nu stiu ce sa zic... e multumitor si nu prea, adica nu e rece ca gheata.. Multumesc!
Radiatorul mi l-a montat un cumnat ... se pricepe.. zice el ..
Aer rece in habitaclu este dar parca nu-i chiar la maxim, nu stiu ce sa zic... e multumitor si nu prea, adica nu e rece ca gheata.. Multumesc!
Michael Jackson- Suspendat
- 12 mesaje
- din 13 Jan 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bacau
Michael Jackson- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2008
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
De fierbinte trebuie sa fie fierbinte din cate imi aduc aminte ,problema e presiunea sa fie corecta adica in limite altfel risti sa iti pocneasca vreun furtun la mine inainte de a schimba radiatorul din cauza filtrului de freon care era infundat ajungea presiunea la peste 25 bari, din cate stiu nu trebuie sa treaca de 20 -22 bari in timpul functionarii.Cand ajunge la o anumita presiune electroventilatorul porenste intr-o treapta superioara racind radiatorul si cum presiunea depinde de temperatura presiunea va scadea .
La 1.6 dupa 2003 filtru asta de freon e inclus in radiator la tine filtru de freon din cate stiu se schimba separat la 2000 DTI.
Vezi ca trebuie sa fie o discutie despre climatizare aici pe forum cauta acolo. Un filtru de freon nu e mai mult de 60-80 lei.
Calitatea aerului cat de rece este acesta depinde si de cat freon ai in instalatie daca in loc de 700 g ai numai 450 g raceste dar mai greu.
Filtrul de polen l-ai schimbat vrodata si el poate influenta calitatea aerului la un filtru foarte infundat cu mizerii nici aerul nu mai este "chiar atat de rece".
Dupa ce opresti AC-ul iti vine un miros urat daca lasi ventilatia sa mearga?
Ai facut un test de presiune cu instalatia sa vezi daca nu exista pierderi?
La 1.6 dupa 2003 filtru asta de freon e inclus in radiator la tine filtru de freon din cate stiu se schimba separat la 2000 DTI.
Vezi ca trebuie sa fie o discutie despre climatizare aici pe forum cauta acolo. Un filtru de freon nu e mai mult de 60-80 lei.
Calitatea aerului cat de rece este acesta depinde si de cat freon ai in instalatie daca in loc de 700 g ai numai 450 g raceste dar mai greu.
Filtrul de polen l-ai schimbat vrodata si el poate influenta calitatea aerului la un filtru foarte infundat cu mizerii nici aerul nu mai este "chiar atat de rece".
Dupa ce opresti AC-ul iti vine un miros urat daca lasi ventilatia sa mearga?
Ai facut un test de presiune cu instalatia sa vezi daca nu exista pierderi?
Michael Jackson- Suspendat
- 12 mesaje
- din 13 Jan 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bacau
Michael Jackson- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2008
- Mesaj Privat
- marin70
- ***
- 517 mesaje
- din 11 Aug 2009
- Astra 2002 y17dti
- Bacau
marin70
- Mesaje scrise: 517
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2009
- Mesaj Privat
Pt. bubyx: Nu vad nici o legatura intre ulei si freon.
Pt. alexx_gan: Filtrul de polen nu are legatura directa cu circuitul de freon. Poate-l confunzi cu radiatorul de aer conditionat ( condensatorul, cum i se mai spune ).
Pt. MJ: Nu trebuie sa vina miros urat ca sa schimbi filtrul. Se imbacseste cu praf si aerul va trece mai greu prin el. O sa treci pe treptele superioare de ventilatie pentru a avea aer, adica, la un moment dat, vei fi pe treapta 4 si aerul abia va mai intra in habitaclu. Freon se introduce o anumita cantitate si la o anumita presiune. Bineinteles ca se va face o proba de presiune inainte, pentru a depista eventualele pierderi, pentru a vedea daca instalatia e buna. Aer rece va fi ca in frigider ( 5-8 grade ), nu ca in congelator (-17). Asta nu inseamna ca in masina vor fi 8 grade. Depinde si de temperatura exterioara si de gradul de incalzire a caroseriei... La drum lung se simte. Vad ca esti din Bacau. Daca vrei sa comparam, aranjam o intalnire.
Ultima modificare făcută de marin70 la Vin 24 Aug, 2012 7:20 am, modificat de 2 ori în total
Pt. alexx_gan: Filtrul de polen nu are legatura directa cu circuitul de freon. Poate-l confunzi cu radiatorul de aer conditionat ( condensatorul, cum i se mai spune ).
Pt. MJ: Nu trebuie sa vina miros urat ca sa schimbi filtrul. Se imbacseste cu praf si aerul va trece mai greu prin el. O sa treci pe treptele superioare de ventilatie pentru a avea aer, adica, la un moment dat, vei fi pe treapta 4 si aerul abia va mai intra in habitaclu. Freon se introduce o anumita cantitate si la o anumita presiune. Bineinteles ca se va face o proba de presiune inainte, pentru a depista eventualele pierderi, pentru a vedea daca instalatia e buna. Aer rece va fi ca in frigider ( 5-8 grade ), nu ca in congelator (-17). Asta nu inseamna ca in masina vor fi 8 grade. Depinde si de temperatura exterioara si de gradul de incalzire a caroseriei... La drum lung se simte. Vad ca esti din Bacau. Daca vrei sa comparam, aranjam o intalnire.
Ultima modificare făcută de marin70 la Vin 24 Aug, 2012 7:20 am, modificat de 2 ori în total
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
marin70 citeste mai bine ce am scris despre "filtru de freon" iar cand am facut referire la cel de polen am zis ca poate influneta calitatea aerului (miros) dar si viteza cu care acesta , aerul , circula prin instalatie daca este plin de mizerii aerul nu mai poate circula corect nu mai are aceeasi viteza si automat nu mai raceste destul incinta.
- marin70
- ***
- 517 mesaje
- din 11 Aug 2009
- Astra 2002 y17dti
- Bacau
marin70
- Mesaje scrise: 517
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2009
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
- z16xep
- **
- 259 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Astra 2006 z17dth
- Arad
z16xep
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
Domnilor ati avut noroc ca a trebuit sa sa taiati suruburile de la radiatorul de clima cum am facut eu.Lucrul dracului va spun eu, cu panza de bomfaier.Mare lecru este sa desfaci 4 suruburi, stiinta rachetelor.Dar ceea ce este ciudat la z16xep este ca nu are un ventilator suplimentar la clima .Iar despre temperatura de la gurile de ventilatie trebuie sa ajunga la 4-5 grade atunci cand clima este la maxim pe rece