- lovendall
- OP
- 149 mesaje
- din 02 Feb 2012
- Astra 2006 Z17DTH
- Bucuresti
lovendall
- Mesaje scrise: 149
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2012
- Mesaj Privat
salut tuturor,astazi am facut o diagnoza cu opcom cu bunavointa colegului nostru iulian1971 pe aceasta cale ii multumesc.sa revin la problema respectiva:
1.dupa ce sa facut o scanare cu opcomul,problema cu AC ceva de genul nu mai retin foarte bine legat de nivelul freonului care conform testului era sub parametri de functionare.eu am mai incercat sa pornesc si zilele trecute AC fara nici un rezultat.compresorul bineinteles cu nu functiona,iulian mi-a explicat ca ar pierde lichidul si de asta nu ar porni nici compresorul,nu ma indoiesc de asta dar as mai vrea cateva sfaturi de la oameni care au patit ceva asemanator sau care se pricep cu adevarat si eventual unde sa remediez problemele respective.va multumesc Marius
1.dupa ce sa facut o scanare cu opcomul,problema cu AC ceva de genul nu mai retin foarte bine legat de nivelul freonului care conform testului era sub parametri de functionare.eu am mai incercat sa pornesc si zilele trecute AC fara nici un rezultat.compresorul bineinteles cu nu functiona,iulian mi-a explicat ca ar pierde lichidul si de asta nu ar porni nici compresorul,nu ma indoiesc de asta dar as mai vrea cateva sfaturi de la oameni care au patit ceva asemanator sau care se pricep cu adevarat si eventual unde sa remediez problemele respective.va multumesc Marius
- lovendall
- OP
- 149 mesaje
- din 02 Feb 2012
- Astra 2006 Z17DTH
- Bucuresti
lovendall
- Mesaje scrise: 149
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2012
- Mesaj Privat
euromad
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2008 1.7 DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2010
- Mesaj Privat
- lovendall
- OP
- 149 mesaje
- din 02 Feb 2012
- Astra 2006 Z17DTH
- Bucuresti
lovendall
- Mesaje scrise: 149
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2012
- Mesaj Privat
pai nici o problema,doar ca am vazut ca nu raspunde nimeni la post in fine
in primul rand am cautat un service care fac din astea incarcare cu freon,baga substanta de contrast etc.la mine probelema era ca nu pornea compresorul din cauza nivelului scazut de freon.din greseala si spre norocul meu am un vecin la bloc care se ocupa cu asa ceva.am facut o masurare a lichidului si mi-a explicat daca nu am deloc in ea nu se poate sa imi completeze ca pe undeva pierde rau,nu a fost cazul am avut ceva in masina sa procedat umplerea cu freon 134 nu mai retin exact cu ajutorul unei butelii cu freon cu manometru.Pe deasupra am iesit si ieftin la service 100 ron imi ceruse si la vecin o bere .stima
in primul rand am cautat un service care fac din astea incarcare cu freon,baga substanta de contrast etc.la mine probelema era ca nu pornea compresorul din cauza nivelului scazut de freon.din greseala si spre norocul meu am un vecin la bloc care se ocupa cu asa ceva.am facut o masurare a lichidului si mi-a explicat daca nu am deloc in ea nu se poate sa imi completeze ca pe undeva pierde rau,nu a fost cazul am avut ceva in masina sa procedat umplerea cu freon 134 nu mai retin exact cu ajutorul unei butelii cu freon cu manometru.Pe deasupra am iesit si ieftin la service 100 ron imi ceruse si la vecin o bere .stima
euromad
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2008 1.7 DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2010
- Mesaj Privat
- ciogaby
- **
- 147 mesaje
- din 18 Jan 2010
- Corsa 2003 z12xe
- Dolj
ciogaby
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2010
- Mesaj Privat
- cristian21
- *
- 13 mesaje
- din 20 Apr 2012
- Brasov
cristian21
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2012
- Mesaj Privat
Legat de ungere...
Compresorul frigorific are baie de ulei SEPARATA si subliniez acest lucru,este exact ca la orice motor,nu poti schimba uleiul si nu poti complecta cu ulei decit desfacind busonul de ulei si demontind compresorul de pe suport,scurgind uleiul vechi si introducind altul nou...alta solutie nu exista,doar sa inclini la 45-50 grade masina sa scurgi uleiul din baie fara sa demontezi compresorul...uleiul care se baga in instalatia frigorifica cu statia mult laudata de toti si care pune pe butuci n-compresoare in tara asta pe banii clientului are doar rol sa unga electroventile,supapele compresorului de aspiratie-refulare,supape de sens,supape de siguranta,etc.,el nu are nici un rol in ungerea compresoarului deoarece aspiratia si refularea are loc in capul pistonului,cu alte cuvinte traseul frigorific este complet separat de baia de ulei asa cum este si la orice motor disel/benzina,nu poti baga ulei in motor prin admidsie/evacuare....
O gramada de dube frig vin cu uleiul in compresor aproape de consitenta smintinii,vechi si complet iesit din parametrii de ungere,compresorul in stadiul terminal s-au pe aprope,statii de incarcare si electricieni-mecanici pe post de frigotehnisti in service auto...
Care aveti un compresor frigorific demontat de pe masina,ia desfaceti busonul si verificati ce ulei aveti in compresor...cantitate si cit este de curat...daca uleiul este murdar,clatiti compresorul doar cu alt ulei curat si apoi incarcati compresorul cu,cantitatea de ulei necesara functionarii...uleiul frigorific este sintetic si ca orice ulei isi iese si el din parametrii dupa un timp...pot sa va intreb....cind a-ti schimbat ultima oara uleiul frigorific din compresor,schimb facut in fata Dvs., cu demontatreea compresorului nu cu statia...
Compresorul frigorific are baie de ulei SEPARATA si subliniez acest lucru,este exact ca la orice motor,nu poti schimba uleiul si nu poti complecta cu ulei decit desfacind busonul de ulei si demontind compresorul de pe suport,scurgind uleiul vechi si introducind altul nou...alta solutie nu exista,doar sa inclini la 45-50 grade masina sa scurgi uleiul din baie fara sa demontezi compresorul...uleiul care se baga in instalatia frigorifica cu statia mult laudata de toti si care pune pe butuci n-compresoare in tara asta pe banii clientului are doar rol sa unga electroventile,supapele compresorului de aspiratie-refulare,supape de sens,supape de siguranta,etc.,el nu are nici un rol in ungerea compresoarului deoarece aspiratia si refularea are loc in capul pistonului,cu alte cuvinte traseul frigorific este complet separat de baia de ulei asa cum este si la orice motor disel/benzina,nu poti baga ulei in motor prin admidsie/evacuare....
O gramada de dube frig vin cu uleiul in compresor aproape de consitenta smintinii,vechi si complet iesit din parametrii de ungere,compresorul in stadiul terminal s-au pe aprope,statii de incarcare si electricieni-mecanici pe post de frigotehnisti in service auto...
Care aveti un compresor frigorific demontat de pe masina,ia desfaceti busonul si verificati ce ulei aveti in compresor...cantitate si cit este de curat...daca uleiul este murdar,clatiti compresorul doar cu alt ulei curat si apoi incarcati compresorul cu,cantitatea de ulei necesara functionarii...uleiul frigorific este sintetic si ca orice ulei isi iese si el din parametrii dupa un timp...pot sa va intreb....cind a-ti schimbat ultima oara uleiul frigorific din compresor,schimb facut in fata Dvs., cu demontatreea compresorului nu cu statia...
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Schimbarea uleiului in compresor se face cam la 10-15 ani, dar i-si pastreaza propietatile destul de bine si 20 de ani.
Acuma cati avem masini peste 20 ani ca sa schimbam uleiul in compresor?
Stiu asta pentru ca tata este frigotehnist, si am stat pe langa el la multe lucrari.
Intr-adevar cum ai zis uleiul in instalatie se baga pentru ungerea supapelor si nu are nici-o treaba cu uleiul din compresor.
Ca si la frigiderele pe freon, uleiul se baga in compresor si freonul in instalatie.
Este recomandat sa se umple instalatia cu procentul si cantitatea corecta de freon si ulei.Iar aceasta se poate face doar cu aparatul special.
Ca sunt unii frigotehnisti buni care stiu ce presiune ar trebui sa fie si umpluu cu manometrul ,bravo lor.
Dar testul de vid si de scurgeri se face cel mai usor cu aparatul special care poate depista aceste lucruri.
Acuma cati avem masini peste 20 ani ca sa schimbam uleiul in compresor?
Stiu asta pentru ca tata este frigotehnist, si am stat pe langa el la multe lucrari.
Intr-adevar cum ai zis uleiul in instalatie se baga pentru ungerea supapelor si nu are nici-o treaba cu uleiul din compresor.
Ca si la frigiderele pe freon, uleiul se baga in compresor si freonul in instalatie.
Este recomandat sa se umple instalatia cu procentul si cantitatea corecta de freon si ulei.Iar aceasta se poate face doar cu aparatul special.
Ca sunt unii frigotehnisti buni care stiu ce presiune ar trebui sa fie si umpluu cu manometrul ,bravo lor.
Dar testul de vid si de scurgeri se face cel mai usor cu aparatul special care poate depista aceste lucruri.
- cristian21
- *
- 13 mesaje
- din 20 Apr 2012
- Brasov
cristian21
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2012
- Mesaj Privat
Durata de viata a uleiului din compresoarele casnice/comerciale nu poate fi comparata cu cele AC dintr-un motiv foarte simplu...Primele sint facute din otel,ultimele din aluminiu.
Aluminiul este un metal moale,poti sa si scrii pe o foaie de hirtie cu el,practica dovedeste deprecierea uleiului in compresoarele AC in maximum 6 luni la o exploatare intensiva.
Mai trebuie facuta diferenta intre compresoarele de AC de 2 lei si cele de firma.Ultimele au compozitia aluminiului corespunzatoare solicitarilor mecanice si frecarii,din acest motiv se uzeaza mai greu...insa diferenta in durata exploatarii o face un ulei curat nu cel depreciat,incarcat cu oxizi si compusi chimici de reactie,agresivi pentru instalatia frigorifica si aliajul de aluminiu din compresor...uleiul murdar devine abraziv,accelereaza uzura si scoate orice compresor AC prematur din functie,indiferent daca este de firma sau nu.
Ar mai fi un aspect de care trebuie sa se tina seama,o instalatie frigorifica murdara,contaminata cu ulei depreciat va contamina la rindul ei uleiul dintr-un compresor nou si astfel ii va scurta semnificativ viata.
Asta ar fi de spus in mare si pe inteleul tuturor despre compresoare/ulei AC.
Observ cu uimire respectul care se acorda statilor de recuperare,acestea au ajuns sa inlocuiasca experienta frigotehnistului si sint ultimul nivel de decizie la diagnosticare,incarcare,recuperare....
De cind a ajuns un procesor,o pompa de vidare,un cintar electronic,si un tub de freon montate impreuna pe un carucior cu doua/patru roti mai inteligente decit un frigotehnist cu ani buni de experienta in spate ?
Omul din spatele masinii ia decizile finale,mai precis experienta lui,nu masina...ce face masina aia fac si eu de 30 de ani si o fac mai bine pentru ca la nivelul anului 2012 cel putin omul este mai inteligent decit masina.
In practica aceste statii de recuperare au un mare neajuns si pleaca tocmai din conceptia ca ar fi ultimul nivel de decizie,multe dintre ele nu au avut o reparatie capitala pe toata durata lor de exploatare,folosesc aceleasi furtune soioase cu O-ringuri vechi si roase de timp,sint neetanse si au scapari pe la toate incheieturile,filtrele nu au fost schimbate niciodata,si mai ales functionarea lor este inteleasa de foate putini dintre cei care le folosesc.
Recuperarea freonului din instalatie se face la comun cit si incarcarea cu freon,daca o masina vine la service cu un freon depreciat,incarcat cu ulei contaminat statia va recupera acest freon nefind capabila sa gindeasca ceea ce face si astfel freonul contaminat ajunge sa fie incarcat din nou intr-o instalatie pe care o va duce de ripa in scurt timp,in loc sa treaca acel freon pe dreapta pentru reciclare.Posibilitatile acestor statii sint limitate,ma refer la posibilitatea de filtrare a freonului si uleiului frigorific recuperat cit si de separarea lor.Pretul lor incepe de la citeva mii de euro si urca binisor in cazul celei mai performante,un model American detine suprematia in sensul ca nu necesita supraveghere pe timpul cit face aceste operatii automate,in rest se comporta la fel ca orice masina,necesita supraveghere si inca nu poate gindii singura...de-ar putea,ar fi angajata cu norma intreaga in locul omului.
Aluminiul este un metal moale,poti sa si scrii pe o foaie de hirtie cu el,practica dovedeste deprecierea uleiului in compresoarele AC in maximum 6 luni la o exploatare intensiva.
Mai trebuie facuta diferenta intre compresoarele de AC de 2 lei si cele de firma.Ultimele au compozitia aluminiului corespunzatoare solicitarilor mecanice si frecarii,din acest motiv se uzeaza mai greu...insa diferenta in durata exploatarii o face un ulei curat nu cel depreciat,incarcat cu oxizi si compusi chimici de reactie,agresivi pentru instalatia frigorifica si aliajul de aluminiu din compresor...uleiul murdar devine abraziv,accelereaza uzura si scoate orice compresor AC prematur din functie,indiferent daca este de firma sau nu.
Ar mai fi un aspect de care trebuie sa se tina seama,o instalatie frigorifica murdara,contaminata cu ulei depreciat va contamina la rindul ei uleiul dintr-un compresor nou si astfel ii va scurta semnificativ viata.
Asta ar fi de spus in mare si pe inteleul tuturor despre compresoare/ulei AC.
Observ cu uimire respectul care se acorda statilor de recuperare,acestea au ajuns sa inlocuiasca experienta frigotehnistului si sint ultimul nivel de decizie la diagnosticare,incarcare,recuperare....
De cind a ajuns un procesor,o pompa de vidare,un cintar electronic,si un tub de freon montate impreuna pe un carucior cu doua/patru roti mai inteligente decit un frigotehnist cu ani buni de experienta in spate ?
Omul din spatele masinii ia decizile finale,mai precis experienta lui,nu masina...ce face masina aia fac si eu de 30 de ani si o fac mai bine pentru ca la nivelul anului 2012 cel putin omul este mai inteligent decit masina.
In practica aceste statii de recuperare au un mare neajuns si pleaca tocmai din conceptia ca ar fi ultimul nivel de decizie,multe dintre ele nu au avut o reparatie capitala pe toata durata lor de exploatare,folosesc aceleasi furtune soioase cu O-ringuri vechi si roase de timp,sint neetanse si au scapari pe la toate incheieturile,filtrele nu au fost schimbate niciodata,si mai ales functionarea lor este inteleasa de foate putini dintre cei care le folosesc.
Recuperarea freonului din instalatie se face la comun cit si incarcarea cu freon,daca o masina vine la service cu un freon depreciat,incarcat cu ulei contaminat statia va recupera acest freon nefind capabila sa gindeasca ceea ce face si astfel freonul contaminat ajunge sa fie incarcat din nou intr-o instalatie pe care o va duce de ripa in scurt timp,in loc sa treaca acel freon pe dreapta pentru reciclare.Posibilitatile acestor statii sint limitate,ma refer la posibilitatea de filtrare a freonului si uleiului frigorific recuperat cit si de separarea lor.Pretul lor incepe de la citeva mii de euro si urca binisor in cazul celei mai performante,un model American detine suprematia in sensul ca nu necesita supraveghere pe timpul cit face aceste operatii automate,in rest se comporta la fel ca orice masina,necesita supraveghere si inca nu poate gindii singura...de-ar putea,ar fi angajata cu norma intreaga in locul omului.
fan opel
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Calarasi
- Masina: Vectra 2001 y 2.0 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
salutare am si eu o nelamurire mi-am cumparat compresor nou pentru opel vectra b 2001 y2.0 dth se numeste repstar am inteles ca este german ,intrebare are din fabrica ulei in carterul lui sau i-i trebuie bagat ?
Multumesc astept raspuns maine i-l montez la service si nu ma bazez pe ei trebuie sa stiu si eu ce fac acolo
Multumesc astept raspuns maine i-l montez la service si nu ma bazez pe ei trebuie sa stiu si eu ce fac acolo
- cristian21
- *
- 13 mesaje
- din 20 Apr 2012
- Brasov
cristian21
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2012
- Mesaj Privat
Daca vrei sa verifici cantitatea de ulei din compresor desfa busonul de la compresor si verifici cantitatea,uleiul il scurgi intru-n vas curat si mai ale uscat,fara urme de apa lichida.
Vezi ce tip de ulei folosesc baietii la statia de recuperare de la service-ul unde faci schimbul de compresor si incarcarea cu freon.Cu acel tip de ulei sa incarci si compresorul ca sa fie de acelasi tip,altfel o sa iasa o mixtura de uleiuri care pot scoate prematur compresorul nou din functionare datorita reactilor chimice care apar la amestecul diferitelor tipuri de ulei sintetic.
Daca vezi ca n-au habar de uleiuri si nu tin cond de aspectul asta,dispari din zona imediat si cauta alt atelier unde se tine cond si de detaliul asta minor,detaliu de care va depinde durata de viata a compresorului tau.
Vezi ce tip de ulei folosesc baietii la statia de recuperare de la service-ul unde faci schimbul de compresor si incarcarea cu freon.Cu acel tip de ulei sa incarci si compresorul ca sa fie de acelasi tip,altfel o sa iasa o mixtura de uleiuri care pot scoate prematur compresorul nou din functionare datorita reactilor chimice care apar la amestecul diferitelor tipuri de ulei sintetic.
Daca vezi ca n-au habar de uleiuri si nu tin cond de aspectul asta,dispari din zona imediat si cauta alt atelier unde se tine cond si de detaliul asta minor,detaliu de care va depinde durata de viata a compresorului tau.
fan opel
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Calarasi
- Masina: Vectra 2001 y 2.0 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
- lovendall
- OP
- 149 mesaje
- din 02 Feb 2012
- Astra 2006 Z17DTH
- Bucuresti
lovendall
- Mesaje scrise: 149
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2012
- Mesaj Privat
salut tuturor,revin cu o problema la Ac care ma "incalzeste"tare in zilele astea,drumuri dese prin bucuresti ac mai mereu pornit mi se pare mie ca nu prea baga rece,vb cu prietenul care mi-a bagat freon acum cateva luni sa verifice daca mai este sau l-am pierdut,acum problema in sine compresorul porneste freon cica are in ea dar nu baga mare branza spusele lui trebuia sa ingheti,ce ar putea fi?a verificat conductele de climatizare si frigeau,erau calde si normal cum a spus el trebuiau sa fie reci nu mai inteleg nimic,poate imi dati ceva sfaturi sau unde trebuie sa merg sa rezolv problema asta arzatoare,multumesc frumos
fan opel
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Calarasi
- Masina: Vectra 2001 y 2.0 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
- lovendall
- OP
- 149 mesaje
- din 02 Feb 2012
- Astra 2006 Z17DTH
- Bucuresti
lovendall
- Mesaje scrise: 149
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2012
- Mesaj Privat
fan opel
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Calarasi
- Masina: Vectra 2001 y 2.0 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
te duci cu talonul la piese auto si-ti spun baietii de acolo ca au programul special ,cat despre pret undeva la 200 ron cel putin asa m-a costat pe mine, oricum difera de la masina la masina si firma care-l face.
Dar inainte sa faci pasul asta mai dute si la alt service nu te lua dupa primul care-l intalnesti
Dar inainte sa faci pasul asta mai dute si la alt service nu te lua dupa primul care-l intalnesti
- lovendall
- OP
- 149 mesaje
- din 02 Feb 2012
- Astra 2006 Z17DTH
- Bucuresti
lovendall
- Mesaje scrise: 149
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2012
- Mesaj Privat
- eduard_best_333
- *
- 27 mesaje
- din 27 Sep 2011
- Astra 2005
- Bucuresti
eduard_best_333
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2011
- Mesaj Privat
am si eu o problema ce tine de aerul conditionat pe un opel astra h 2005 motor 1.9 ctdi ... ieri mi-a explodat (un bum gen sticla de plastic bubuita) exact pe sum motor s-a auzit explozia si de atunci am observat ca desi COMPRESORUL SE INVARTE si CUREAUA E INTACTA, nu mai baga rece... Mecanicul nu a gasit problema si m-a trimis la cei care se ocupa cu incarcarea de freon... Acum imi este frica sa nu imi traga teapa sa imi spuna ca e ceva grav si sa imi ia o caruta de bani... Voi ati patit vreodata asa ceva ? Tin sa spun ca nu l-am suprasolicitat si nici nu era la maxim cand s-a intamplat ci la 3/7 nivelul... acum va intreb... poate fi o conducta sau altceva ? Daca da, la cat ma poate duce costul unei asemenea reparatii ?
- eduard_best_333
- *
- 27 mesaje
- din 27 Sep 2011
- Astra 2005
- Bucuresti
eduard_best_333
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2011
- Mesaj Privat
am si eu o problema ce tine de aerul conditionat pe un opel astra h 2005 motor 1.9 ctdi ... ieri mi-a explodat (un bum gen sticla de plastic bubuita) exact pe sum motor s-a auzit explozia si de atunci am observat ca desi COMPRESORUL SE INVARTE si CUREAUA E INTACTA, nu mai baga rece... Mecanicul nu a gasit problema si m-a trimis la cei care se ocupa cu incarcarea de freon... Acum imi este frica sa nu imi traga teapa sa imi spuna ca e ceva grav si sa imi ia o caruta de bani... Voi ati patit vreodata asa ceva ? Tin sa spun ca nu l-am suprasolicitat si nici nu era la maxim cand s-a intamplat ci la 3/7 nivelul... acum va intreb... poate fi o conducta sau altceva ? Daca da, la cat ma poate duce costul unei asemenea reparatii ?
asdf
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2012
- Mesaj Privat