Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • vectra_b

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Vectra 2001 1.8 16 V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Va salut , in acelasi timp va rog sa va exprimati parerile dumneavoastra cu referire la problema legata de masina mea.
Am un bertone tubo din 2001 , motor z20let , 180400 km rulati pana in prezent ,Modificari aduse masinii : evacuare cap coada din turbo de 76mm inox , admisie Dbilas, turbina K04, intercooler marit FMIC.
Turbina are putin joc in ax dar nu da ulei pe la ea, nici pe la intercooler nici in admisie.
Acum aproximativ acum 3 saptamani, masina a inceput sa scoata fum albastrui numai la cald.Am fost pe la toti mecanicii toti dandu-si doar cu parerea despre o groaza de posibilitati de defecte, niciunul nestiind ce are.
Intr-un final am fost cu ea la cineva, am desfacut tot motorul am gasit supapele pe evacuare si pistoanele afumate.
Am cumparat semeringurile la supape noi Victor Reinz, Segmenti KOLBEN SCHMIDT , garniturira de chiuloasa Victor Reinz, totul curatat si inlocuit, tin sa precizez ca ulei am bagat in ea Castrol Magnatec 10w40 ce am si acum.
Dupa ce am am desfacut motorul am inlocuit toate piesele acestea , surpriza inca fumega..scoate fum alb Am verificat chiuloasa este in regula , nu dispare antigel din borcan nici nu este ulei in antigel, nu fierbe motorul. Nu imi da ulei pe niciunde, doar ca pur si simplu scoate fum mult alb cand se incalzeste motorul si imi mananca din ulei. Am sa incerc sa pun si o filmare , poate totusi s'a mai lovit cineva de problema asta. Va rog frumos sa ma ajutati cu un sfat ceva sa stiu si eu ce sa mai verific ca nu mai stiu ce sa ii fac am bagat deja 1400 euro in motor si degeaba. o sa incerc sa ii schimb din nou uleiul cu 10w60.









Skip ads

  • mantalutadoru

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2012

  • Mesaj Privat
totusi cred ca fumul,si consumul de ulei e de la turbo.sa ma explic:pistoanele+supape,afumate leai gasit tocmai pentru ca a ajuns ulei in capul pistonului,ulei bagat de turbo,deaia aceias problema o ai si acum.turbo probabil e la inceput de uzura si deaia scoate fum la cald,uleiul isi schinba vascozitatea cand motorul e cald find mai suptire si "asa trece" printre ax si bucsa.daca vrei cu motorul cald si pornit desfa iesirea<intrarea din admisie>din intercoler si tine o hartie,carton alb si vezi daca sant vapori,stropi de ulei.ar mai fi o posibilitate dar ffffff mica,chiuloasa fisurata la ranpa de ulei,dar asa nu erau toate pistoanele afumate.apropo aveai uzura in cilindri<stiu ca e monobloc>?segmenti iai pus corect?
  • vectra_b

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Vectra 2001 1.8 16 V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2008

  • Mesaj Privat
am desfacut furtunul ce intra in intercoler cand motorul era cald si pornit, este in regula, nu arunca ulei sau vapori de ulei, m-am uitat si pe admisie, traseul de sus ce duce spre clapeta de acceleratie, este curat, nu exista ulei nici acolo, am desfacut evacuarea din turbina, teava (esapamentul propriu zis, acolo unde se uneste cu turbo), am direct flow de 76 mm, la fel, nu este gram de ulei in turbo sau pe traseul de evacuare, segmentii au fost pusi in regula, la 120 grade cum se pun sau gen '' stema mercedes". daca ar fi chiuloasa fisurata, s-ar fi vazut, cred, atunci cand am desfacut-o, asa cum am vazut si pistoanele si supapele afumate, ar fi trebuit sa se vada si chiuloasa "impuscata cu fum" pe undeva pe acolo, dar era intreaga. dupa resegmentare, am pus acelasi ulei castrol magnatec 10w-40, ulei pe care il pusesem cu 500 km inainte sa se intample aceasta problema cu fumul, l-am repus din in nou in motor dupa ce l-am facut, in urma sfatului unui mecanic, pentru a-si face rodajul putin motorul cu segmentii noi, a spus el. in acest moment, am 460 km rulati dupa ce am segmentat motorul si la fel scoate fum ca si in prima zi dupa refacerea motorului. unii mecanici mi-au spus ca poate dura intre 500-1000 km, pana ce isi fac segmentii "oglinda", acum, nu stiu ce sa mai cred, pentru ca, daca merg la 10 persoane, toate au pareri diferite. pe scurt, dupa toate astea, am verificat uleiul, in prima zi dupa segmentare, aveam nivel 5 linii pe joja, acum, dupa cei 460 km rulati, am nivel 3 linii din cele 5 aflate pe joja. multumesc pentru raspunsul de mai sus si inca ma rog sa pot sa ii dau de cap. daca mai stie cineva vre-o sugestie, este bine venita.
  • mantalutadoru

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2012

  • Mesaj Privat
toate par bune.segmenti nusi fac "oglinda" se pasuiesc fata de cilindru-piston,dar acum trebuiau sa fie"asezati".presiunea la ulei e buna?ma gandesc iar la tacheti<nu culbutori>,sa naiba uzura in "cap" si unghiu de deschidere al supapelor sa fie aiurea,semeringul ne mai lucrind pe cota lui,dar si asa motorul nar avea putere.nu stiu ce sa zic.daca tot ce ai verificat e bun,nu ar trebui sa soata fum.uitate si daca motorul "gazeaza".cu el pornit,scoate busonul de la unplere ulei si vezi daca scoate fum,opserva cand iei busonu daca ai o presiune suplimentara,dar motorul cald,ca atunci cand iti face probleme,daca e in regula,pistoane,segmenti ies din calcul si ramane turbo sau chiuloasa.oricum multa bafta,si doamne ajuta
  • vectra_b

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Vectra 2001 1.8 16 V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2008

  • Mesaj Privat
cand scot joja de la ulei in timp ce motorul este pornit si cald, gazeaza pe acolo, am verificat si tachetii, sunt si ei in regula, nu au nici macar o urma de uzura in capul lor, Sad , supapele la fel, inchid perfect, m-a inebunit masina asta, o sa ma risc sa ii fac schimbul de ulei totusi cu un liquy molly 10w-60, eu tot sper ca este din cauza uleiului meu castrol, care, cum stie toata lumea, se asambleaza si prin romania, in constanta, ma gandesc sa nu aiba proprietatile care trebuie avand in vedere ca nu ai nici o siguranta ca este sau nu autentic. multumesc inca o data pentru informatii. o sa revin cu informatii dupa ce v-oi schimba si uleiul.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 814
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Eu zic ca ar fi trebuit sa schimbi si segmentii la pistoane daca tot ai desfacut motorul ,si de acolo toate probleme cu fumul albastru.
  • mantalutadoru

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2012

  • Mesaj Privat
sar parea ca problema e in segmenti si pistoane.daca il desfaci iar motorul,dupa ce incerci si alt ulei,masoara foarte atent cotele pistoanelor sa sti ce segmenti sa cunperi la tine mi se pare ca merg trei cote,orium sper din suflet sa fie din ulei.drumuri bune si mult noroc
  • vectra_b

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Vectra 2001 1.8 16 V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2008

  • Mesaj Privat
alexx_gan, segmentii la pistoane i-am schimbat, tocmai de aceea am si desfacut motorul, o mai las inca 500 km cu acelasi ulei, castrol magnatec 10w-40, dupa care ii pun liquy molly 10w-60. dupa ce fac schimbul de ulei, o sa revin, sper, pentru a va povestii fericit despre caz Smile. multumesc inca o data pentru raspunsurile promte.
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
segmentii si pisoanele i-ai luat dupa cota cilindriilor sau i-ai cumparat ST ?
degeaba ai schimbat pistoanele si segmentii daca cilindrii sunt uzati (sau marit in diametru)
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Daca ai vapori de ulei cand scoti joja este sigur de la segmenti.NU se face etansarea corect.
Au putea face un test de presiune sa vezi cum stai.
  • lory16

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Italia
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2012

  • Mesaj Privat
salut tuturor! sunt nou pe aici ,invat sa ma descurc pe site si voi urmari cu interes sfarsitul povestii lui vectra_b !daca el vrea s-o repare,eu vreau sa-i dau foc! am o astra g coupe 190cai, cumparata cu 43.000km iar acum la 65.000 imi rupe pt a2a oara turbo!prima data cica din cauza lipsei de ulei,atunci mi-am dat seama cat consuma,cam 1litru la 400 km. fumega la cald,aveam si avaria aprinsa pe bord,aia cu simbolul motorului. mi s-a spus ca e sonda lambda care inregistreaza o anomalie ln gazele de evacuare,probabil cu timpul imi distruge catalizatorul !astazi dupa un fluierat anormal (deja aveam experienta) ,crapa pt a 2a oara turbo! folosesc masina o data pe saptamana,arata ca noua! care poate fi cauza pt care o masina distruge turbina a2a oara in doar 20.000 km? la teste imi da "guasto inniezione elettronica", italienii mi-au spus ca poate pe la valve mananca ulei si de asta turbina ramane fara,etc! eu nu ma pricep,deci daca spun prostii imi cer scuze! daca e sa bag 2000euro in reparatii, cred ca imi iau alta si sa nu mai aud de opel! a fost agonie si extaz cu masina asta, la categoria 200cai nu aveam adversar in autostrada,doar ca...!DE VANZARE
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poi ca si la vectra_b trebuie sa faci un test de compresie .. sa vezi cum stai cu motorul...
in turbinele distruse sunt depuneri?
  • uskt2005

  • Mesaje scrise: 2,090
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Cel mai probabil nu ai luat segmentii care trebuiau, daca i-ai luat la cota 0 si motorul are uzura mai mare iti va manca din nou ulei, de aceea trebuie luati segmneti la cota sa zic asa.....trebuie masurata uzura pt a sti la ce cota sa cumperi segmentii.
Ca sa confirmi ce am zis mai sus fa un test de compresie.
  • andrei_alik

  • Mesaje scrise: 1,064
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
@lory16 nu cunosc mototul tau dar o problema asemanatoare se intampla la un prieten cu un pejo.Cauza a fost niste acuatoare de vacum (unul care comanda turbo si unul care comanda egr) care erau blocate pe deschis si duceau la distrugerea turbo in 20 si ce va de mii de km
  • andrei_alik

  • Mesaje scrise: 1,064
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
@vectra_b.- Poate segmentarea a fost facuta gresit, poate segmentii au fost pusi grsit ( fanta ). masoara compresia
- Poate segmentii nu au fost cumparati in functie de gradul de uzura pe cilindri
Fumul alb arata apa in camera de ardere _ garnitura ciupita , fisura cilindru, etc
Fumul albastrui arata consum de ulei - segmenti,semeringuri supape, ghiduri supape
Fum negru arata ardere incompleta _ aici cauzele pot fi multiple - turbo ,egr, injectie, etc
  • lory16

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Italia
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2012

  • Mesaj Privat
@luciraica-la prima turbina aveam garantie la masina si au schimbat-o fara sa platesc eu nimic,deci nu am intrebat si nu am vazut . acum la a 2a inca nu am demontat pt ca nu stiu daca ma apuc de reparatii. daca pot ,o dau ca piese de schimb,mi-au facut un calcul pt reparat motor si turbo de vreo 3000 euro. deci sa intreb daca erau depuneri? am mai observat ca fumega pe la joja, deci o fi de la segmenti, cum spunea @cangri?
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poi daca iasa fum pe la joja nu etanseaza segmentii.. deaceea trebuie un test de compresie...
daca desfaci dopul de ulei de pe capacul chiulasei si motorul merge la relanti se aude ceva suspect? Iasa fum si pe acolo?
  • mantalutadoru

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@lory nu are nicio treaba conpresia motorului cu faptu ca tia crapat turbo tie.nu spui CE a crapat.depuneri nu ai cum sa ai in ia,se invarte cu viteza fffff mare<60000-120000 turati minut>verifica intercoleru,galeria de evacuare,tubulatura prin care turbo aspira aer pentru al "inpinge" cu presiune in galeria de admisie,conductele de ungere ale turbinei pentru ca astea sant cauzele care duc la defectiunea ta,nu se "sparge"aiurea o turbo la 20000 de km.sar putea ca pe o galerie sa fie ceva care se exfolieaza<verifica evacuarea> ceva metalic <nu trebui ceva voluminos> iti da de lucru.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
deci daca a crapat turbina poate intra ulei pe acolo si sa fumege motorul...mai ales la cald. Poate ti-au pus aia o turbina after-market.... ceea ce ma intriga este fumul la baia de ulei..
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
fumul din baia de ulei apare din cauza unei proaste compresii, compresia din cilindru scapa pe langa segmentii de pe piston, direct in baie .
@ lory16 : nu ar strica daca ai verifica intr-un service presiunea de ulei, pt ca presiunea de ulei este direct responsabila de fiabilitatea unei turbine .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR