Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Cand motorul este oprit tot uleiul din canalele de ungere ale motorului se scurge in baia de ulei.(unde intra joja).Cand pornesti motorul uleiul este pompat din baia de ulei in toate canalele de ungere ale motorului.
Ideea este urmatoarea uleiul se verifica numai cu motorul RECE iar suprafata pe care se afla masina sa fie dreapta.
Daca verifici uleiul imediat dupa ce ai oprit motorul este logic ca pe joja sa nu-ti arate nimic pentru ca nu a avut timp sa se scurga in baie.
In un detaliu cand verfici uleiul scoti joja o stergi,o bagi iar apoi o scoti abia acum vei vedea nivelul corect.
Skip ads

  • mario&bandit

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1999 x 17 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2010

  • Mesaj Privat
nivel normal la jumate ? atunci iti lipseste mai multa sau mai putin 500 grame .....sigur a bagat cantitatea exacta ? normal cand faci un schimb ...pui cat stii ca are carterul sau te uiti in carte si acolo zice ,si eventual dupa ceva timp sau a doua zii verifici si completezi dupa caz ....si cum zice si colegul astrah -pe o suprafata dreapta , intodeauna motorul rece , si scoti joja , o stergi , o bagi ..te uiti .....daca iti place ce vezi o pui la loc daca nu repeti operatia ....cand a scos filtru a scos uleuil din el , la curatat si la pus la loc fara sal umple?( mare grseala daca a facut asta) si acolo intra 200 -250 grame
  • mario&bandit

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1999 x 17 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2010

  • Mesaj Privat
tu cand pornesti motorul pompa baga uleiul in tot motorul si normal daca iti lipseste sa zicem 500g cum zici tu ca ai nivelul ,, normal .. la jumate plus ce trage pompa sa zicem inca 500 g normal sa-ti scada sub nivelul minim ......intre nivel minim si maxim este 1 litru si altceva ce nu inteleg cum iti aparea ulei pe toata ,, sarma ,, jojei sau tu ai nivelul bun si inainte ti se murdarea toata joja si acum nu ..explicate mai bine ( ori e tarziu si nu inteleg eu :d:d:d ) la intrebarea cu ulei in tot motorul ....daca ti se stinge becul la ulei dupa pornire atunci totul e perfect , daca aveai probleme cu pompa la relanti sigur ti se aprindea becul, sau nu sar stinge dupa pornire , si filtru e dupa pompa si senzorul de presiune depinde de motor e dupa sau in paralel cu filtru deci sigur daca ti se stinge becul filtu nu e inbacsit dar nu-ti recomand sa mergi mult timp cu el , iniciun caz inca 15 mii..
  • gaby_isro

  • Mesaje scrise: 427
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 2000 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2009

  • Mesaj Privat
clubber01 a scris:Am schimbat uleiul la un service la tara. Dupa ce desface omul scutul, scoate filtrul... imi dau seama ca am uitat sa cumpar un filtru nou. Ala imi zice ca nu-i nimic ca merge sa las filtrul ala in continuare (aveam 15.000 de km de cand l-am schimbat / marca Mahle). Am facut cum a zis tipul.
Acum, dupa 1.000 de km ma uit pe joja si nivelul este normal, la jumatate. Dupa ce pornesc motorul si il las ceva timp la relanti, mai uit pe joja si joja este uscata (pe firul ala de sarma, nu unde in partea de jos cu treptele de nivel). Inainte de schimb pe toata joja aparea o pelicula de ulei.

Asta inseamna ca nu imi arunca ulei in blocul motor? Sa fie pompa de ulei defecta sau faptul ca nu am schimbat filtrul? Multumesc anticipat.


Ai grija sa nu fie vaporizatorul infundat... mai exact verifica furtunele alea care ies din capacul de la culbutori ca iarna se mai infunda cu maioneza de la condens...curata-le cu benzina sau ceva de curatat sa nu fie obturate...recomandat ar trebui si capacul de la culbutori curatat, in special prin canelurile alea...
  • raduemy

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
livcro a scris:Am si eu o dilema..mi s-au bagat in motor 5 l de ulei..desi stiam ca trebuie 4.3-4.5 l. Problema e ca la masuratul nivelului sunt valori f diferite. Cu motorul rece, nivelul este cu 2 mm peste max. Cu motorul cald, la aprox. 5 min de la oprirea acestuia, nivelul este 2 mm peste min. Ce sa fac? Masina este astra h, z17dth

in autodata scrie ca trebuie sa bagi 5litri. lasa motorul 10-15 min si dupa scoate joja,stergeo,bago innapoi si laso 4-5 secunde dupa care scoateo si citeste. asa se verifica. spor la treaba! Cool
  • Cipicao

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
clubber01 a scris:Am schimbat uleiul la un service la tara. Dupa ce desface omul scutul, scoate filtrul ... imi dau seama ca am uitat sa cumpar un filtru nou. Ala imi zice ca nu-i nimic ca merge sa las filtrul ala in continuare (aveam 15.000 de km de cand l-am schimbat / marca Mahle). Am facut cum a zis tipul.
Acum, dupa 1.000 de km ma uit pe joja si nivelul este normal, la jumatate. Dupa ce pornesc motorul si il las ceva timp la relanti, mai uit pe joja si joja este uscata (pe firul ala de sarma, nu unde in partea de jos cu treptele de nivel). Inainte de schimb pe toata joja aparea o pelicula de ulei.

Asta inseamna ca nu imi arunca ulei in blocul motor? Sa fie pompa de ulei defecta sau faptul ca nu am schimbat filtrul? Multumesc anticipat.


pai, si atunci ce rost mai are sa schimbi uleiul daca nu schimbi filtrul ? la astra f am dat pe filtrul de ulei 10 ron ( MANN FILTER )....gandeste-te ca in filtru a ramas ulei vechi, care se va amesteca cu noul ulei, diminuandu-i proprietatile...parerea mea e sa il schimbi imediat, si apoi sa completezi cu ulei. si important e ca data viitoare sa nu mai faci aceeasi greseala.asta daca tii cat de cat la masina ta...mai ales ca nu e scump deloc...
in orice caz nu sunt de acord cu mecanicul tau...el oricum trebuia sa fie atent si sa te intrebe si de filtru atunci cand s-a apucat de treaba. sfatul meu : gaseste-ti pe altcineva care sa te ajute.
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Pentru a verifica nivelul uleiului de motor, parcheaza masina pe o portiune plana si asteapta cinci minute dupa ce ai oprit motorul (sau verifica uleiul cand motorul este rece).



1. Ridica capota.

2. Cauta si identifica in zona motorului o tija metalica, al carei capat este protejat cu un maner de plastic (colorat viu: galben, rosu). De acest maner trebuie sa tragi in sus, spre tine (ai grija ca tija este plina de ulei in capatul celalalt).

3. Scoate tija de ulei.

4. Sterge-o cu o carpa curata.

5. Pune tija la loc, introducand-o pana la capat, in locasul ei, cat mai aproape de unghiul la care ai scos-o afara.

6. Scoate-o din nou si uita-te acolo unde ramane pelicula de ulei pe tija, in zona nivelurilor de adaugare (nivelul ADD - minim) si de plin (nivelul FULL - maxim).

7. Daca pelicula se afla sub linia de adaugare, adauga un litru din uleiul recomandat de producator in manualul masinii (daca nivelul se situeaza intre liniile de ADD si FULL continua sa-l verifici in mod regulat, la 3-4 luni).

8. Dupa ce ai completat cu ulei de motor, repeta procedura de la punctul 1 pana la punctul 6.

Drum bun!
  • gra

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2009 z17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Revin aici cu intrebarea mea:
cine poate sa-mi spuna cum se masoara corect nivelul de ulei motor la astra h diesel (motorul 1,7cdti)
1. dupa 10 minute de la oprirea motorului
2.dupa 2 ore de la oprirea motorului
3. dupa mai mult de 12 ore de la oprirea motorului

Va intrerb asta pentru ca in cazul meu diferenta de nivel de pe joja este enorma! (de la sub minim pana la 8 cm deasupra niv max...)
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
1,2,3 este corect.
Diferenta posibil sa fie de la modul in care scoti joja. Sa explic: teava aia in care intra joja este curbata (la fel si joja) si cand o scoti, o scoti tot timpul plina de ulei. O solutie de compromis: cand tragi de joja, o tragi un pic spre dreapta masinii si spre spatele masinii...aproximativ directia in care o scoti sa fie spre amortizorul fata dreapta al masinii. in pozitia asta joja o sa fie peramenet lipita de unul din peretii suportului...dar o sa ai o parte a ei neatinsa (intacta) si o sa poti vedea nivelul la ulei. sper ca m-am facut inteles cat de cat.
  • gra

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2009 z17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Da, am observat treaba cu joja, dar totusi nu aici e problema la mine, pur si simplu diferentele de nivel pe joja sunt enorme!
Astazi am schimbat uleiul, si am turnat doar 5 litri (in carte spune 5,4), dar tinind seama ca a ramas macar 200ml ulei nescurs prin motor am lasat asa pe moment. Dupa 10 minute de la schimb, cu motorul inca clocotit Embarassed aveam exact maxim pe joja... sigur cand se scurge tot in baie am peste max cel putin 1 cm...Tot nu pot sa-mi dau seama cand e corect.
  • gybson

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Ar ajuta mult daca cineva ar adauga si o foto cu joja cum ar trebui sa fie verificat uleiul corect (cum e Min. sau cum e Max.). Cred ca asa cineva ar vedea cum trebuie sa fie , sau unde ar trebui sa fie nivelul uleiului pe joja. Stima!
  • guliver

  • Mesaje scrise: 554
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Hai sa inviem topicul.....si eu sunt in dilema.....pe plan drept, masina de dimineata, nivelul uleiului este un cm peste max, ceea ce nu e prea bine....daca il verific cu scrie in carte( la 5 min dupa) nivelul e bun....eu ma gandesc sa mai scot din ulei totusi....merg pe varianta intai
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,051
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Iti propun un test, cu o rigla, ruleta, cm de croitorie...ce gasesti, masoara pe joja ta care este distanta intre minim si maxim. Din ce stiu eu, acea distanta corespunde unei cantitati de 1 litru de ulei. Apoi, avand aceste date, cat are joja de la minim la maxim si stiind ca acea distanta corespunde aprox. unui litru de ulei...faci calculele sa vezi ce inseamna la tine 1 cm peste maxim in ml, apoi te gandesti cat ulei ai pus in motor la schimb. Din ce stiu eu, pentru Z17DTH este nevoie de 4.7 litri cu tot cu filtru. Eu zic ca tu ai peste o jumatate de litru mai mult decat trebuie in motor.
  • guliver

  • Mesaje scrise: 554
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
O sa scot din ulei....din ce stiu eu mecanicul a pus cam tot bidonul de 5l.....deja mi-am luat de la farmacie un perfuzor...cu cablul necesar...caut o siringa mai mare...stiti de unde as putea cumpara o siringa mai mare?..pe la farmacii cea mai mare e de 20ml....
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Pe la cele veterinare.
Very Happy
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,051
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
guliver a scris:O sa scot din ulei....din ce stiu eu mecanicul a pus cam tot bidonul de 5l...


Dar, filtrul l-a schimbat mecanicul sau...macar crezi ca l-a schimbat? Eu as paria ca...nu...
  • guliver

  • Mesaje scrise: 554
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Filtrul a fost schimbat...toata revizia s-a petrecut in fata mea...
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,051
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Daca filtrul a fost schimbat...iar mecanicul a pus 5 l in loc de 4.7 l cat trebuia, rezulta ca ai vreo 300 ml in plus in motor. In rationamentul meu pot exista 2 probleme, in primul rand nu ai spus exact cat ulei ti-a pus mecanicul cu toate ca susti ca ai fost de fata, ai zis ceva de genul..."din ce stiu eu mecanicul a pus cam tot bidonul de 5l"...ce inseamna, cam tot bidonul...? A doua problema, este in felul urmator, cat ulei trebuie exact la Z17DTH ? Eu am avut Z17DTL si la motoul asta era nevoie cu tot cu filtru, adica filtrul nou la schimb, 4,7l ...
  • guliver

  • Mesaje scrise: 554
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Mecanicul a pus tot bidonul de 5 l .....si ai dreptate...am scos cam 300 ml si acum sunt la maxim pe joja....ms de sfaturi
  • laurk1

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Tigra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Ceea ce majoritatea romanilor nu stiu, e ca pot sa economiseasca bani realizand anumite inspectii singuri. Iata cele mai bune pentru a verifica uleiul de motor singur http://cumfacsa.ro/masini-v...leiul-la-o-masina
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR