nutzzu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2011
- Mesaj Privat
Buna ziua.Am o problema cu relantiul la z16xe,atat la relanti cat si in timpul mersului(sarcina).Cand sta normal la 800rpm cand sare la 1200rpm..Aceasta problema a aparut dupa ce am demontat carcasa filtrului de aer,am curatat clapeta de acceleratie(decupland senzorul de aer de pe conducta).
Inainte de a posta am folosit functia "search"dar nu am gasit simptome identice sau rezolvari.
eventuale sfaturi?solutii?
va multumesc.
Inainte de a posta am folosit functia "search"dar nu am gasit simptome identice sau rezolvari.
eventuale sfaturi?solutii?
va multumesc.
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
nutzzu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2011
- Mesaj Privat
Am curatat-o superficial:am desfacut colierul di partea de sus,si am curatat ce era la vedere.Nu am desfacut clapeta din suruburi.Totusi nu cred ca e de la clapeta de acceleratie,cred ca e vreun senzor defect.Uneori pornesc motorul,sta 3-4 min la ralanti 1200-1300,dupa care brusc scade la normal.
Daca scot senzorul de pe conducta de aer care duce da la filtrul de aer la clapeta,risc sa raman cu vreo eroare stocata in calculator?
Alte sfaturi?
Daca scot senzorul de pe conducta de aer care duce da la filtrul de aer la clapeta,risc sa raman cu vreo eroare stocata in calculator?
Alte sfaturi?
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
nutzzu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2011
- Mesaj Privat
nutzzu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2011
- Mesaj Privat
Azi am desfacut corpul clapetei dar nu erau depuneri mari ,dupa cum ma asteptam(clapeta a fost curatata anul trecut in toamna).Am curatat acel orificiu mic din interiorul clapetei, dar nu stiu daca el comunica cu "stutul"care este in dreptul orificiului,dar pe exterior.Daca ar trebui sa comunice,nu-i bai,il desfac din nou si mai insist...
Am curatat cat am putut si depunerile din gaura care ramane dupa ce am desfacut clapeta.Acolo se vedeau ceva depuneri uleioase.
Am desfacut si egr-ul,l-am curatat si pe acesta,l-am testat la baterie,dupa care le-am montat pe masina.Am pornit si o scurta perioada,3-5 min a functionat normal dupa care,dupa ce s-a intrerupt socul,a scazut turatia la 800 ...dupa care a sarit inapoi la 1200-1300rpm.
Am scos senzorul de pe tubulatura care duce de la clapeta la filtrul de aer si nu a fost nici o modificare.
Sa fie dus senzorul respeciv?Nu ar trebui sa oscileze turatia in momentul in care senzorul e scos?
Sunt putin dezmagit dupa toata munca dar astept in continuare sfaturi.......
Va multumesc.Cu respect.
Am curatat cat am putut si depunerile din gaura care ramane dupa ce am desfacut clapeta.Acolo se vedeau ceva depuneri uleioase.
Am desfacut si egr-ul,l-am curatat si pe acesta,l-am testat la baterie,dupa care le-am montat pe masina.Am pornit si o scurta perioada,3-5 min a functionat normal dupa care,dupa ce s-a intrerupt socul,a scazut turatia la 800 ...dupa care a sarit inapoi la 1200-1300rpm.
Am scos senzorul de pe tubulatura care duce de la clapeta la filtrul de aer si nu a fost nici o modificare.
Sa fie dus senzorul respeciv?Nu ar trebui sa oscileze turatia in momentul in care senzorul e scos?
Sunt putin dezmagit dupa toata munca dar astept in continuare sfaturi.......
Va multumesc.Cu respect.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
nutzzu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2011
- Mesaj Privat
remmy_RMS
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2012
- Mesaj Privat
Salut,
Am si eu aceeasi problema la un Vectra B, X16XEL, din '96, eu am schimbat senzorul de temperatura aer admisie, senzorul MAP, senzorul IAC, am schimbat chiar si clapeta cu senzorul de pozitie am verificat sa nu traga aer fals pe undeva, insa fara niciun rezultat. Am curatat supapa EGR, nu mi se aprinde check-ul, am fost la 5 service-uri si nu au stiut nici unii ce are, plus ca nu apare nici o eroare.
Multumesc anticipat!
Toata Stima!
Am si eu aceeasi problema la un Vectra B, X16XEL, din '96, eu am schimbat senzorul de temperatura aer admisie, senzorul MAP, senzorul IAC, am schimbat chiar si clapeta cu senzorul de pozitie am verificat sa nu traga aer fals pe undeva, insa fara niciun rezultat. Am curatat supapa EGR, nu mi se aprinde check-ul, am fost la 5 service-uri si nu au stiut nici unii ce are, plus ca nu apare nici o eroare.
Multumesc anticipat!
Toata Stima!
nutzzu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2011
- Mesaj Privat
Se pare ca e senorul temp. motor.Am studiat pe forum si am vazut ca sunt 2 senzori?(unul care transmite la ecu date pt a se forma amestecul de combustibil si unul care comanda indicatorul din bord).
Azi am circulat mai mult cu masina si la un moment dat am observat cum indicatorul de temp. din bord urca brusc de la minim la 80-90 grade,ramane putin la aceasta valoare dupa care scade la fel de brusc spre minim,iar cand ajunge la minim ,motorul smunceste ralantiul crescand la la 850 la 1100.
Dupa ce temperatura urca spre 90,ralantiul scade la 850.
Daca sunt 2 senzori care din ei trebuie schimbat?Unde se afla?Am cautat pe forum imagini sau tutoriale dar nu am gasit nimic.
E posibil sa fie termostatul defect?
Va multumesc.
Azi am circulat mai mult cu masina si la un moment dat am observat cum indicatorul de temp. din bord urca brusc de la minim la 80-90 grade,ramane putin la aceasta valoare dupa care scade la fel de brusc spre minim,iar cand ajunge la minim ,motorul smunceste ralantiul crescand la la 850 la 1100.
Dupa ce temperatura urca spre 90,ralantiul scade la 850.
Daca sunt 2 senzori care din ei trebuie schimbat?Unde se afla?Am cautat pe forum imagini sau tutoriale dar nu am gasit nimic.
E posibil sa fie termostatul defect?
Va multumesc.
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
nutzzu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2011
- Mesaj Privat
- cristian.capra
- **
- 116 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
cristian.capra
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
nutzzu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2011
- Mesaj Privat
Inainte de a vedea raspunsul lui cristian.capra,caruia ii mutumesc pt sfat si pt imagine (foarte concludenta pt un incepator),ieri,vazand ca am ramas fara vreo idee,m-am apucat singur de treaba.L-am gasit ,l-am desfacut cu o cheie de 19,am verificat firele sa nu fie intrerupte,am curatat piciorusele de la senzor si capatul senzorului care se infileteaza in motor,de culoare galbena(avea depuneri pe el,ca si cum ar fifost oxidat).
Nu stiu cat efect au avut cele facute de mine,dar dupa ce l-am montat .....ralantiul functioneaza normal.Acum sa vedem cat tine minunea(eu eram convins ca nu scap fara sa-l schimb).
Pt ce care vor sa desfaca senzorul-atentie : sa aveti la indemana ceva cu care sa infundati orificiul ramas dupa desfiletarea senzorului pt ca va curge antigel.
Ca o opinie personala:foarte prost amplasate firele ce duc de la senzor in spatele motorului(cred ca la ecu) ,aceste trecand pe deasupra motorului.Firele au tub de protectie dar de la temp mororului.......
Nu stiu cat efect au avut cele facute de mine,dar dupa ce l-am montat .....ralantiul functioneaza normal.Acum sa vedem cat tine minunea(eu eram convins ca nu scap fara sa-l schimb).
Pt ce care vor sa desfaca senzorul-atentie : sa aveti la indemana ceva cu care sa infundati orificiul ramas dupa desfiletarea senzorului pt ca va curge antigel.
Ca o opinie personala:foarte prost amplasate firele ce duc de la senzor in spatele motorului(cred ca la ecu) ,aceste trecand pe deasupra motorului.Firele au tub de protectie dar de la temp mororului.......
- mihaidarie
- ***
- 525 mesaje
- din 17 Feb 2013
- Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Bucuresti
mihaidarie
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2013
- Mesaj Privat
Buna ziua. astazi am observat si eu aceasta buba. Inainte statea relantiul la ~750 turatii dupa ce cadea socul. astazi dupa ce cade socul relantiul ajunge la 800 turatii apoi urca la 950-1000 si acolo ramane. O sa verific si eu senzorul circuit racire. Sper sa scap doar cu atat pt ca am observat si o oarecare presiune in vas de antigel si furtunul gros de la termostat la fel, tare. Stima, revin..
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Verifica busonul de la vasul de expansiune, are o valva de suprapresiune pe el vezi daca lucreaza si daca este curata.
Probeaza busonul mai intai cu altul, sa nu il cumperi degeaba.
90467473 | 1304666 - Busonul il poti gasi la masinile acestea sa il imprumuti.
Sau este infundat pe undeva pe circuit.... radiator etc.
Relanti instabil:
- Senzor temperatura motor
- Senzorul de turatie
- Clapeta de acceleratie
- senzor de aer (se scoate mufa ar trebui sa mearga mai constant.)
- trage aer fals pe undeva
- EGR - curatat etc.
mai pot fi si altele...
Poate isi revine si turatia la relanti.
Probeaza busonul mai intai cu altul, sa nu il cumperi degeaba.
90467473 | 1304666 - Busonul il poti gasi la masinile acestea sa il imprumuti.
Sau este infundat pe undeva pe circuit.... radiator etc.
Relanti instabil:
- Senzor temperatura motor
- Senzorul de turatie
- Clapeta de acceleratie
- senzor de aer (se scoate mufa ar trebui sa mearga mai constant.)
- trage aer fals pe undeva
- EGR - curatat etc.
mai pot fi si altele...
Poate isi revine si turatia la relanti.