Proof
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2016 Dolj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2011
- Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Am si eu o problema cu tabla de aluminiu de deasupra tobei de esapament! S-a desprins din vreo doua suruburi, si as vrea sa stiu de ce anume este prinsa si ce solutii as avea sa o prind din nou in conditiile in care gaura s-a marit, motiv pentru care s-a si desprins!
As mai vrea sa stiu care este rolul ei!
Multumesc!
Am si eu o problema cu tabla de aluminiu de deasupra tobei de esapament! S-a desprins din vreo doua suruburi, si as vrea sa stiu de ce anume este prinsa si ce solutii as avea sa o prind din nou in conditiile in care gaura s-a marit, motiv pentru care s-a si desprins!
As mai vrea sa stiu care este rolul ei!
Multumesc!
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
Proof
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2016 Dolj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2011
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
Proof
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2016 Dolj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2011
- Mesaj Privat
Proof
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2016 Dolj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2011
- Mesaj Privat
kaine_10
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2011
- Mesaj Privat
sorindf2000- Suspendat
- 1,051 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Brasov
sorindf2000- Mesaje scrise: 1,051
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
S-a raspuns...dar, te-ai simiti dator sa mai intrebi odata si tu...
Ca o completare, ca sa folosesti saibe mai mari iti trebuie un noroc chior ca sa poti demonta piulitele de pe masina...asta fara sa rupi suruburile sudate de caroserie...eu zic ca sunt sanse de peste 99% sa nu reusesti si nu se merita sa te chinui sa demontezi cu atentie pentru a nu rupe. In concluzie...pentru tabla de deasupra tobei finale se pot monta suruburi noi, dand gaura prin portbagaj...daca se ridica mocheta din portbagaj si se observa cu atentie o sa vedeti si cam zona in care trebuie sa vina surubul...dai o gaura pt surub de M5 sau M6...si gata, se prinde la loc ce s-a rupt. Pentru tabla de deasupra tobei intermediare se pot folosi cu succes autofiletante mai scurte unde este nevoie.
Ca o completare, ca sa folosesti saibe mai mari iti trebuie un noroc chior ca sa poti demonta piulitele de pe masina...asta fara sa rupi suruburile sudate de caroserie...eu zic ca sunt sanse de peste 99% sa nu reusesti si nu se merita sa te chinui sa demontezi cu atentie pentru a nu rupe. In concluzie...pentru tabla de deasupra tobei finale se pot monta suruburi noi, dand gaura prin portbagaj...daca se ridica mocheta din portbagaj si se observa cu atentie o sa vedeti si cam zona in care trebuie sa vina surubul...dai o gaura pt surub de M5 sau M6...si gata, se prinde la loc ce s-a rupt. Pentru tabla de deasupra tobei intermediare se pot folosi cu succes autofiletante mai scurte unde este nevoie.
kaine_10
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2011
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
....pai sa discut eu mai mult atunci ....
1 - incerci cu degripant , rabdare si forta progresiva inainte/inapoi sa desfaci piulitzele cu pricina.
2 - @sorindf a sugerat ca sint slabe sanse de reusita ..dar tu incearca , na , ca sa fi linistit. Daca reusesti , pui niste saibe mai mari ca sa fixeze tabla.
Daca nu , trecem la pasul urmator ....... pas la care ai 2 variante.
1- bagi 2 suruburi prin caroserie si continui mai departe ...piulitze , saibe ...vezi tu acum , locurile initiale prin tabla , altele din vecinatate ( pt toba finala) .... pt cealalta improvizezi ....ti s-a dat si o solutie - suruburi auto-filetante.
2 - duci masina la un mecanic/tinichigiu si problema se rezolva contra-cost.
Ar mai fi varianta taiate suruburile vechi , curatat locul , sudate altele ...dar implica demontarea tobei , decuplarea bornei , fum in masina , asteptare racire , montare ...etc .... sau sudarea unor shaibe direct pe suruburile vechi si sti ca tabla aia n-o mai demontezi in veci.
Practic ti-am facut un rezumat la ceea ce a spus @sorindf !
1 - incerci cu degripant , rabdare si forta progresiva inainte/inapoi sa desfaci piulitzele cu pricina.
2 - @sorindf a sugerat ca sint slabe sanse de reusita ..dar tu incearca , na , ca sa fi linistit. Daca reusesti , pui niste saibe mai mari ca sa fixeze tabla.
Daca nu , trecem la pasul urmator ....... pas la care ai 2 variante.
1- bagi 2 suruburi prin caroserie si continui mai departe ...piulitze , saibe ...vezi tu acum , locurile initiale prin tabla , altele din vecinatate ( pt toba finala) .... pt cealalta improvizezi ....ti s-a dat si o solutie - suruburi auto-filetante.
2 - duci masina la un mecanic/tinichigiu si problema se rezolva contra-cost.
Ar mai fi varianta taiate suruburile vechi , curatat locul , sudate altele ...dar implica demontarea tobei , decuplarea bornei , fum in masina , asteptare racire , montare ...etc .... sau sudarea unor shaibe direct pe suruburile vechi si sti ca tabla aia n-o mai demontezi in veci.
Practic ti-am facut un rezumat la ceea ce a spus @sorindf !
kaine_10
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2011
- Mesaj Privat
Dany7776- Suspendat
- 347 mesaje
- din 02 Nov 2011
- Alta tara
Dany7776- Mesaje scrise: 347
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2011
- Mesaj Privat
Proof a scris:Salutare tuturor!
Am si eu o problema cu tabla de aluminiu de deasupra tobei de esapament! S-a desprins din vreo doua suruburi, si as vrea sa stiu de ce anume este prinsa si ce solutii as avea sa o prind din nou in conditiile in care gaura s-a marit, motiv pentru care s-a si desprins!
As mai vrea sa stiu care este rolul ei!
Multumesc!
Am si eu o problema cu tabla de aluminiu de deasupra tobei de esapament! S-a desprins din vreo doua suruburi, si as vrea sa stiu de ce anume este prinsa si ce solutii as avea sa o prind din nou in conditiile in care gaura s-a marit, motiv pentru care s-a si desprins!
As mai vrea sa stiu care este rolul ei!
Multumesc!
1) Taie suruburile vechi.
2) Sudezi altele fara cap numai filetul.cu Argon ( Editat: Edwin )
3) Pui niste saibe mai mari eventual saibe mai groase sa traca de locul sudat spre filet si Gata.
Doar nu vrei sa schimbi Tabla mai las-o la un rand de saibe adica 6-9 ani
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
sorindf2000- Suspendat
- 1,051 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Brasov
sorindf2000- Mesaje scrise: 1,051
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
...mare atentie cu autogenul sau cu alte aparate de sudura pe sub masina...un fost coleg de servici a reusit sa-si incendieze masina incercand sa sudeze ceva pe la toba de esapament cu autogenul...s-a aprins antifonul si a ars asa de repede ca nici actele din torpedou nu a mai apucat sa le scoata...
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
...subscriu ! Am vazut si eu cazuri demne de filmele cu prosti !
Si daca stiu ca le leg toate cu sarma dar cu autogenul n-are ce cauta nimeni sub masina mea ...( bine , la mine nu-i cazul ca detin aparatuta corespunzatoare). Si oricum , tai un surub , dar zona se incalzeste pe o suprafatza mare iar antifonul in contact cu tabla fiebinte incepe sa ,,fiarba,, chiar daca aparent la suprafatza nu se vede nimic. Cu timpul acolo se va infiltra aer , respectiv umezeala.
Si daca stiu ca le leg toate cu sarma dar cu autogenul n-are ce cauta nimeni sub masina mea ...( bine , la mine nu-i cazul ca detin aparatuta corespunzatoare). Si oricum , tai un surub , dar zona se incalzeste pe o suprafatza mare iar antifonul in contact cu tabla fiebinte incepe sa ,,fiarba,, chiar daca aparent la suprafatza nu se vede nimic. Cu timpul acolo se va infiltra aer , respectiv umezeala.
Dany7776- Suspendat
- 347 mesaje
- din 02 Nov 2011
- Alta tara
Dany7776- Mesaje scrise: 347
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2011
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
...stai linistit , nu-i o problema. Eroarea de termeni sigur ca ne-a trimis spre imagini diferite.
- flacara oxiacetilenica - 2 tuburi ( oxigen si acetilena) - flacara de putere calorica mare, excelenta pentru taiat ....in trecut , in lipsa de altceva s-a folosit si pentru tinichigerie auto avand dezavantajul ca ,,ardea,, tabla, zona fiind mult mai sensibila coroziunii ...si bine-inteles , marele dezavantaj , de supra incalzire a unei zone mult prea mari fatza de cea de lucru ceea ce ducea la deformarea tablelor.
- sudura MIG-MAG ....implica sudura in mediu protejat de un gaz inert ( argon si/sau CO2 ) cu adaos de material ( automat sau manual) ...incalzire stricta si rapida a zonei vizate, rezistenta marita , fara oxizi ( zgura) , deformare minima a materialului, durabilitate in timp.
tubul cu CO-ARGON
realizand ceva home-made
- flacara oxiacetilenica - 2 tuburi ( oxigen si acetilena) - flacara de putere calorica mare, excelenta pentru taiat ....in trecut , in lipsa de altceva s-a folosit si pentru tinichigerie auto avand dezavantajul ca ,,ardea,, tabla, zona fiind mult mai sensibila coroziunii ...si bine-inteles , marele dezavantaj , de supra incalzire a unei zone mult prea mari fatza de cea de lucru ceea ce ducea la deformarea tablelor.
- sudura MIG-MAG ....implica sudura in mediu protejat de un gaz inert ( argon si/sau CO2 ) cu adaos de material ( automat sau manual) ...incalzire stricta si rapida a zonei vizate, rezistenta marita , fara oxizi ( zgura) , deformare minima a materialului, durabilitate in timp.
tubul cu CO-ARGON
realizand ceva home-made
Dany7776- Suspendat
- 347 mesaje
- din 02 Nov 2011
- Alta tara
Dany7776- Mesaje scrise: 347
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2011
- Mesaj Privat