Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • triple-x

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Buna ziua. Sunt nou pe acest forum si veau sa va salut pe toti posesorii de opel.Am achizitionat si eu recent un Opel Vectra B 1996 motor 2.0 . Din pacate nu sunt in Romania ma aflu in Cipru si aici Opelul este cam scump la vedere si nu am cum sa ma uit la un model asemanator sa rezolv si eu problema pe care o am de aceea cer ajutorul vostru. Am un furtunas scos de la vacuum cred ,o sa pun o poza sa va fie mai usor de identificat. nu stiu unde vine bagat plus ca mie teama sa nu fie bagate aiurea celelalte furtunase si rog daca poate sa ma ajute cineva cu o schema sau niste poze unde vine fiecare furtunas bagat de unde iese si unde trebuie sa ajunga pentru ca am observat ca mai are cateva stuturi care nu au furtunas bagat. va multumesc.

Skip ads

  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salutare si bine ai venit pe forum. Sa o luam pe rand:
-In prima poza ai un furtunas din circuitul de vacuum, furtunas care intra in cele dou electrovalve(cea gri) de sub(partea dreapta cum te uiti spre motor) galeria de admisie.


-In poza 2 este o valva cu pasla in ea-corpul in care intra este EGR-ul. Si la mine nu este nimic acolo in capatul ei si nu afecteaza cu nimic.
-In poza 4 acea piesa este pompa de aer secundar. Din ea pleaca furtunul gros care duce in piesa unde tu ai acel furtunas de vacuum scos. Pompa intra in functiune timp de 1minut imediat cum faci prima pornire, dupa care se opreste.
-In pozele 5-6 sunt ''capetele'' aceluiasi circuit. Conectezi un furtunas intre acestea.


  • triple-x

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru ajutor, am cautat unde intra acel furtun si fara ajutorul tau nu gaseam pentru ca acea piesa avea stutul acela rupt , am scos piesa si am adaptat un stut si am rezolvat problema , totusi poate cineva sa-mi dea niste poze cu fiecare furtunas unde si cum intra? cred mai mult ca sigur ca am cateva furtunase care nu sunt bagate cum trebuie. Multumesc
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Acest tip de motor, x20xev, are mai multe ''circuite,trasee'' de furtunase, vacuum, vapori.
-un circuit/traseu de la aerul secundar
-un circuit/traseu de la EGR
-un circuittraseu de la canistra de vapori
-un circuit/traseu de la pompa de frana
-un circuit/traseu de la rampa injectoare
-un circuit/traseu de la capacul axe came
-un circuit/traseu din zona aerotermei/filtru de polen.
O sa fac un filmulet explicit cu toate aceste circuite.
  • triple-x

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2012

  • Mesaj Privat
MULTUMESC. Ar fi de mare ajutor .
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@ksper lasa filmuletul.pune te rog doar poze explicite.ma intereseaza si pe mine subiectul, doar ca eu nu am pompa de aer secundar si e posibil sa difere putin.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
1-Traseu aer secundar(marcat cu rosu):
-pompa aer secundar(porneste timp de 1minut la prima pornire)
-valva galerie evacuare
-supapa gri control admisie(de sub galeria de admisie)


2-Traseu aer de la EGR(marcat cu galben):
-EGR
-galerie admisie


3-Traseu vapori capac axe came(marcat cu albastru):
-capac axe came
-tubulatura aer
-carburator(throttle body)


4-Traseu rampa injectoare(marcat cu verde):
-supapa regulator de presiune
-corp carburator


5-Traseu canistra vapori(marcat cu portocaliu):
-rezervor
-canistra vapori
-electrovalva
-galerie admisie



6-V-a urma....
  • mircea v

  • Mesaje scrise: 162
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2010

  • Mesaj Privat
La x20dth diesel aveti idee cu traseele , circuitele de vacuum.Mi-ar fi de mare ajutor intrucat am niste nelamuriri cu ele.Va multumesc.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Va salut. Am observat ca multi din membrii care au acest tip de motorizarea intampina dificultati in montarea corespunzatoare a traseelor de vacuum sau vapori. Nu am gasit o documentatie explicita in acest sens ceea ce m-a facut sa realizez acest filmulet cu aceste trasee pe masina mea...Vectra B1 Sedan-x20xev motorizare.In speranta ca o sa va fie de folos.
Daca vreunul dintre moderatori sau administratorii acestui forum considera ca nu isi are locul aici, rog sa se mute. Multumesc.

  • triple-x

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc Ksper. Au fost de mare ajutor atat pozele cat si filmuletul. Respectele mele pentru ceeia ce ai facut.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
saru' mana!
ai incercat vreodata sa inversezi intrarile de la valva de vapori? la mine scade consumul la 0,6 l/ora si detoneaza in esapament+flacari in toba finala.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
De la aceasta?...Nu am incercat. De unde au fost acolo le-am montat. Eu am consumul de 0.9l/ora la relantiu. Dar cred ca deviem un pic de la subiectul topicului.

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
da de acolo.eu am 1,0-1,2. ideea e ca scade la jumate dar face urat in frana de motor.eram curios de ce scade consumul la jumate.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
ksper a scris:1-Traseu aer secundar(marcat cu rosu):
-pompa aer secundar(porneste timp de 1minut la prima pornire)
-valva galerie evacuare
-supapa gri control admisie(de sub galeria de admisie)


2-Traseu aer de la EGR(marcat cu galben):
-EGR
-galerie admisie


3-Traseu vapori capac axe came(marcat cu albastru):
-capac axe came
-tubulatura aer
-carburator(throttle body)


4-Traseu rampa injectoare(marcat cu verde):
-supapa regulator de presiune
-corp carburator


5-Traseu canistra vapori(marcat cu portocaliu):
-rezervor
-canistra vapori
-electrovalva
-galerie admisie



6-V-a urma....


Continuare...
6-Traseu pompa servo-frana(marcat cu mov deschis):
-galerie admisie
-supapa sens
-pompa servo-frana


7-Traseu zona filtru de polen(marcat cu rosu):
-supapa sens
-rezervor aer
-electrovalva
-supapa-valva selenoid
-supapa circuit racire



Sper sa va ajute.
  • mircea v

  • Mesaje scrise: 162
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Ksper cu ajutorul ultimelor poze, cele cu rezervorul de aer am lamurit problema care o aveam, este la fel ca la x20dth traseul de furtunase de sub grila de plastic( le aveam in ,,aer,,) nu sunt diferente deloc.Iti multumesc pentru poze.Cu stima Mircea V.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Nu ai pentru ce. Ma bucura faptul ca va sunt de folos. Numai bine.
  • Laur R.

  • Mesaje scrise: 291
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor

In primul rand vreau sa il felicit pe ksper pentru video si pentru toata munca depusa, sunt sigur ca a fost de folos multor useri de pe aici, inclusiv mie.

In al doilea rand, revin si eu cu o problema la vectra, mai exact cu acea supapa de la circuitul de racire (7-Traseu zona filtru de polen marcat cu rosu). Dupa cum se vede si in video, din acea supapa de pe furtunele cu antigel pleaca un furtunas mic ce duce spre corpul de langa filtrul de polen. Acel fir la mine era scos din corpul de langa filtru cand am luat masina, iar daca il bag inapoi incepe sa curga lichid de racire pe la supapa de pe furtune. Care ar putea fi rezolvarea?
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc de apreciere.
Schimba supapa...are o membrana sparta cu siguranta...

  • Laur R.

  • Mesaje scrise: 291
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Din ce am inteles aceasta s-ar numi supapa de control agent frigorific. Ma pun s-o caut. Multumesc ksper Respect!
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Ai rezolvat problema?
Daca da, posteaza cum.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR