madnr1
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2011
- Mesaj Privat
buna seara. revin cu o intrebare poate prosteasca pentru unii. de cateva zile, temperatura la motor imi urca foarte repede. dupa circa 2 km de la pornirea motorului,temperatura e la 45 grade, iar pana sa fac 5 km, racirea imi porneste de 4-5 ori,temperatura trecand de 92 grade. eu ma gandesc la termostat, dar am sincer dubii. spun asta pt ca am avut inainte un vw passat cl din `85 cu aceleasi simptome, am schimbat termostatul cu unul nou, dar fara nici un efect. intrebarea mea este daca in afara de termostat, poate sa mai creeze si altceva aceasta problema. am un opel vectra a ,model `92 frisco(benzina+gpl), motor 1,6 i. va rog, daca se poate, si unde e pozitionat termostatul. multumesc! am uitat sa mentionez ca cei 5 km de care vorbeam, sunt in afara localitatii, deci mers continuu fara opriri !
- deleted-61307
- ***
- 741 mesaje
- din 24 Mar 2011
deleted-61307
- Mesaje scrise: 741
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
Termocupla este pe radiator in stanga jos(cum deschizi capota, stai in fata masinii si te uiti in jos pe radiator).
Mai degraba termocupla iti face figuri, ci nu termostatul.
La c20ne este in stanga, langa distributie termostatul.
Cel mai bine le schimbi pe amandoua(+antigelul), ca nu costa foarte mult si vei vedea diferenta.
Mai degraba termocupla iti face figuri, ci nu termostatul.
La c20ne este in stanga, langa distributie termostatul.
Cel mai bine le schimbi pe amandoua(+antigelul), ca nu costa foarte mult si vei vedea diferenta.
madnr1
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2011
- Mesaj Privat
- Lotg
- ****
- 1,633 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,633
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
- deleted-61307
- ***
- 741 mesaje
- din 24 Mar 2011
deleted-61307
- Mesaje scrise: 741
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=3732
Pare mai complicat la c16nz. La c20ne in cateva minute e gata.
Mai cauta pe aici pe forum, ca sigur s-a discutat in mai multe locuri.
Pare mai complicat la c16nz. La c20ne in cateva minute e gata.
Mai cauta pe aici pe forum, ca sigur s-a discutat in mai multe locuri.
madnr1
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2011
- Mesaj Privat
Lotg a scris:O clipa! Dupa 2 km, nu e normal lichidul de racire sa ajunga la 45? Eu zic: Ba da!
Si in inca 3 km porneste ventilatorul de 4-5 ori ca sa inteleg?
Si in inca 3 km porneste ventilatorul de 4-5 ori ca sa inteleg?
exact! dupa ce ajunge la 45, in cateva minute porneste ventilatorul de racire si apoi cam tot la 1 minut , reporneste, lichidul de racire ajungand iar la 90-95 de grade.
- nicusor_sef89
- **
- 268 mesaje
- din 02 Mai 2012
- Vectra 1992 c16nz
- Valcea
nicusor_sef89
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2012
- Mesaj Privat
salutare am o c16 nz simi se intampla ceva ciudat mie in 2 ani de cand am masina nu mia pornit niciodata termocupla adica dupa ce opresc motorul sa se mai auda cum invarte sa raceasca deloc si acul de la tempereatura apei nu urca niciodata mai sus de plima liniuta intre patratelul albastru si linia care indica 90 credeti ca e ceva normal
- Lotg
- ****
- 1,633 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,633
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
- nicusor_sef89
- **
- 268 mesaje
- din 02 Mai 2012
- Vectra 1992 c16nz
- Valcea
nicusor_sef89
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2012
- Mesaj Privat
- Lotg
- ****
- 1,633 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,633
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
Consumul creste deoarece motorul nu lucreaza la parametri normali. Daca e blocat nu prea ai ce regla. Poti in schimb sa pui termostat de dacia pe furtun si va lucra acela. (varianda ieftina). Anul trecut in toamna i-am pus unui coleg, pe un Astra F un termostat de dacia si a lucrat bine un an, dupa care, interesant, termostatul de Opel si-a dat drumul.
- deleted-61307
- ***
- 741 mesaje
- din 24 Mar 2011
deleted-61307
- Mesaje scrise: 741
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
- Lotg
- ****
- 1,633 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,633
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
- deleted-61307
- ***
- 741 mesaje
- din 24 Mar 2011
deleted-61307
- Mesaje scrise: 741
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
Termostatul costa atat. Cum am mai zis, la c20ne se schimba in 5 minute. La c16nz e mai anevoios, dar mergand la persoane care cer putin(nu service "legal") iesi ieftin cu siguranta. Daca e pt Bucuresti va dau un numar de telefon de la un tip care lucreaza bine(si-a prezentat si pe aici masinile mai demult) si cere si putin. Mie pe distributie mi-a cerut 100, iar la service gasisem 200 cel mai ieftin.
madnr1
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2011
- Mesaj Privat
Lotg a scris:Daca ceasul "sa presupunem ca arata bine temperatura" atunci termostatul e blocat pe deschis. Poti verifica usor: pornesti motorul si daca radiatorul se incalzeste repede, atunci termostatul e blocat pe deschis.
eu am oprit azi cand a pornit prima data racirea, si, da atat furtunele cat si radiatorul erau fierbinti,de unde rezulta, ma gandesc, ca acul la mine arata temperatura corecta.
- deleted-61307
- ***
- 741 mesaje
- din 24 Mar 2011
deleted-61307
- Mesaje scrise: 741
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
- nicusor_sef89
- **
- 268 mesaje
- din 02 Mai 2012
- Vectra 1992 c16nz
- Valcea
nicusor_sef89
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2012
- Mesaj Privat
- deleted-61307
- ***
- 741 mesaje
- din 24 Mar 2011
deleted-61307
- Mesaje scrise: 741
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
madnr1
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2011
- Mesaj Privat
madnr1 a scris:
eu am oprit azi cand a pornit prima data racirea, si, da atat furtunele cat si radiatorul erau fierbinti,de unde rezulta, ma gandesc, ca acul la mine arata temperatura corecta.
Lotg a scris:Daca ceasul "sa presupunem ca arata bine temperatura" atunci termostatul e blocat pe deschis. Poti verifica usor: pornesti motorul si daca radiatorul se incalzeste repede, atunci termostatul e blocat pe deschis.
eu am oprit azi cand a pornit prima data racirea, si, da atat furtunele cat si radiatorul erau fierbinti,de unde rezulta, ma gandesc, ca acul la mine arata temperatura corecta.
c16 nz are senzor pt temperatura la motor?ma gandesc la ceva ca si sonda lambda.nu se poate sa fie acesta defect?si daca are, poate sa-mi spuna cineva unde se gaseste? apropo: un termostat e 46 lei si o termocupla 20.am gasit si un manual pt c16nz,c16nz2 pt 1.8 litrii si 2.0 litrii,dar e in engleza
- deleted-61307
- ***
- 741 mesaje
- din 24 Mar 2011
deleted-61307
- Mesaje scrise: 741
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
- Lotg
- ****
- 1,633 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,633
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat