- ciupacabra
- OP
- 1 mesaje
- din 10 Apr 2007
- Astra 2006
- buc
ciupacabra
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: buc
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2007
- Mesaj Privat
Am luat recent un astra 2 motor 1.4 5 usi si nu prea am fost atent la ce mia spus dilaru eram pre bucuros cand am luato si nu ma interesa ce tot zicea saracu acolo .spunetimi si mie cum se face rodaju plz cu ce viteza am voie sa circul pana la cati km ce turatie tre sa am max greutate cat tre sa pun pe ea si ce mai tre sa fac in rodaj
...
...
- alxgudea
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
- pufulet
- **
- 303 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
pufulet
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
@pufulet:
daca imi spui tu mie ce inseamna "astra 2", iti spun eu ce insemna "plz"...
vad ca ai gasit toate nodurile din papura, dar detaliile tehnice ti-au scapat
Cat despre rodaj:
rodajul ala de dacie cu care suntem noi obisnuit,
la o masina normala este facut "la rece".
Adica pe bacul de test in fabrica.
Daca vrei sa fi mai catolic decat papa, pana in 3000 km, schimbi doar la 3000 - 3500 rpm,
nu te duci cu ea mai sus de 5000 rpm, iar dupa primi 3000 km faci un schimb de ulei si filtru.
Eu unu, personal, cred ca sunt povesti... dar daca asta te face sa dormi mai linistit....
Ultima modificare făcută de botosu la Mar 10 Apr, 2007 2:27 pm
daca imi spui tu mie ce inseamna "astra 2", iti spun eu ce insemna "plz"...
vad ca ai gasit toate nodurile din papura, dar detaliile tehnice ti-au scapat
Cat despre rodaj:
rodajul ala de dacie cu care suntem noi obisnuit,
la o masina normala este facut "la rece".
Adica pe bacul de test in fabrica.
Daca vrei sa fi mai catolic decat papa, pana in 3000 km, schimbi doar la 3000 - 3500 rpm,
nu te duci cu ea mai sus de 5000 rpm, iar dupa primi 3000 km faci un schimb de ulei si filtru.
Eu unu, personal, cred ca sunt povesti... dar daca asta te face sa dormi mai linistit....
Ultima modificare făcută de botosu la Mar 10 Apr, 2007 2:27 pm
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- l_stoian79
- ***
- 601 mesaje
- din 08 Mai 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Timisoara
l_stoian79
- Mesaje scrise: 601
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
ciupacabra a scris:Am luat recent un astra 2 motor 1.4 5 usi si nu prea am fost atent la ce mia spus dilaru ...
dealerii zic in general ca pana dupa 1000 de km parcursi sa incerci sa nu treci de 3000-3500 rpm
in manualul masinii se specifica sa nu depasesti 2/3 din viteza maxima a masinii (dar nici sa nu mergi subturat)
deci pana dupa 1000-1200 km mergi si tu mai finut cu masinuta (poti sa urci si peste 3500 rpm, dar gradual, nu cu accelerari bruste, fojre la semafor & shit...), nu de alta, dar pe langa motor mai trebuie sa se aseze si franele, asa ca incearca sa nu franezi prea brutal in perioada asta.
dup-aia poti sa urci treptat pana la maximul masinii.
sa o stapanesti sanatos!
- l_stoian79
- ***
- 601 mesaje
- din 08 Mai 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Timisoara
l_stoian79
- Mesaje scrise: 601
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
botosu a scris:@pufulet:
.... iar dupa primi 3000 km faci un schimb de ulei si filtru.....
.... iar dupa primi 3000 km faci un schimb de ulei si filtru.....
care ar fi explicatia ptr schimbul de ulei dupa 3000 km? am mai auzit povestea asta (in varianta cu schimbul dupa 5000), dar cand am intrebat la service daca e necesar, mi s-a raspuns ca e necesar doar daca nu am pe ce sa arunc cateva milioane cred ca solutia cu schimbul se aplica mai demult la masinile la care rodajul nu era facut in fabrica
cum spuneai tu, la Opel, rodajul pe care il stim noi de la Dacie e facut pe stand in fabrica, deci in timpul "rodajului de 1000km" nu apar atatea impuritati/particule metalice in ulei incat sa fie necesar schimbul de ulei.
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
l_stoian79 a scris:...., fojre la semafor & shit...)...
vezi cu grija ca vine @pufulet si ne da la toti cate un 4 de nu ne vedem
PS:
Si uiteasem sa iti spun:
Sa o stapanesti sanatos si sa ne-o arati si noua
https://www.clubopel.com/viewforum.php?f=1
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Sti ce scire in manualul de reparatii ala minune
Doar se complecteaza daca este nevoie!
Doar se complecteaza daca este nevoie!
Pe mine nu ma intereseaza ce scrie in TIS, orice cutie are rodaj....
In TIS nu se specifica clar ca uleiul din cutie se inlocuieste la primii 30,000km. In Autodata in schimb apare scris "2.0120 Gearbox oil Drain/refill" la prima revizie de 30,000km. La urmatoarele revizii nu se mai inlocuieste ci numai se verifica nivelul/culoarea si daca sunt pierderi.
Am cautat in hirtiile pe care le am eu de la masina si acelasi lucru am gasit in "Wartungsplan" la prima a fost schimbat si pe urma numai verificat! Deci clar se schimba uleiul !
Am cautat in hirtiile pe care le am eu de la masina si acelasi lucru am gasit in "Wartungsplan" la prima a fost schimbat si pe urma numai verificat! Deci clar se schimba uleiul !
Sau pe larg :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11070
In manualele alea minune su se spun multe dar nu inseamna ca nu se fac....
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
- f1specialfx
- ***
- 610 mesaje
- din 23 Nov 2006
- Corsa 1.4 90HP
- Bucuresti
f1specialfx
- Mesaje scrise: 610
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1.4 90HP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2006
- Mesaj Privat
- l_stoian79
- ***
- 601 mesaje
- din 08 Mai 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Timisoara
l_stoian79
- Mesaje scrise: 601
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
f1specialfx a scris:Eu nu cred ca au timp aia sa puna pe banc toate motoarele si sa le tina n ore pana se face rodajul.Va dati seama cat timp ar lua?Si chiar daca ar face pe banc un rodaj oricum nu cred ca ar sta sa schimbe uleiul,deci "jegul" rezultat din rodaj tot acolo ar fii.
in timpul studentiei am fost la fabrica Daewoo la Craiova in practica 1 saptamana. Pot sa-ti spun ca exista banc ptr rodaj motoare, si se face acel rodaj in fabrica. Rodajul se face fara "aprinderea" motorului, adica se cupleaza arborele cotit la un motor electric. Toate angrenajele motorului sunt puse in miscare fara sa existe nici o ardere. Se foloseste un ulei cu o compozitie putin diferita de cel de la magazin, care are are caracteristici mai abrazive. Dupa rodaj este golit uleiul acela din motor. Uleiul cu care iese masina pe poarta fabricii se pune mai tarziu, dupa ce motorul este montat in masina, si este uleiul disponibil la magazine. Banuiesc ca in acelasi fel se face si la Opel sau la alte marci.
Numa bine!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Dupa 30,000km sa vezi ce culoare are uleiul din cutie si mai vorbim.
La Renault, Daewoo... se schimba, or avea ei cutii de mamaliga si noi de Bentley ?
In plus in autodata scrie clar !
Ati gasit pe undeva ca mecanismul de la stergatoare se curata si greseaza la 50,000km sau 3 ani ? Nu cred, dar pe forum o sa gasiti destui cu nucile largite si care sar.
Ati gasit pe undeva ca timoneria se curata si greseaza ? Nu ! Si uite asa se largeste si nu mai intra in viteza !
La Renault, Daewoo... se schimba, or avea ei cutii de mamaliga si noi de Bentley ?
In plus in autodata scrie clar !
Ati gasit pe undeva ca mecanismul de la stergatoare se curata si greseaza la 50,000km sau 3 ani ? Nu cred, dar pe forum o sa gasiti destui cu nucile largite si care sar.
Ati gasit pe undeva ca timoneria se curata si greseaza ? Nu ! Si uite asa se largeste si nu mai intra in viteza !